Skocz do zawartości

E60 Stukanie zawieszenia


Lukers

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

jeżeli Wy nie pomożecie to się poddaje.

W moim E60 3.0D 2004r. występują stuki zawieszenia, takie głuche przy przejeżdżaniu przez małe poprzeczne nierówności.

Stuki są jakby z prawej strony i co ważne występują jak jest zimno temperatury minusowe do ok 10 st.C.

Jak jest ciepło jest cisza.

Wymieniłem:

- amortyzatory przednie razem z podkładkami pod sprężyny + poduszki z łożyskiem - wszystko oryginał.

- tuleje stabilizatora - oryginał

- łączniki stabilizatora - oryginał.

- zregenerowałem przekładnie kierowniczą razem z wymianą listwy zębatej - firma Hydrosystem.

Po tych zabiegach jak pukało w zimne dni tak stuka dalej...

 

Wszystkie wahacze sprawdzane przez mechaników - różnych, również na szarpakach i nie wykazują luzów!

 

Już mnie ponosi bo nie wiem co mam wymienić żeby nie stukało.

Nie wiem jak i do jakiego elementu ma się ta temperatura otoczenia.

Brak pomysłów.

Nie wiem czy wymieniać w ciemno wahacze i czy nie wydam kolejnych pieniędzy bez sensu...

Fajny samochód ale nie daje już rady.

Stuki te nie są jakieś wielkie ale mnie irytują.

 

Proszę o jakieś pomysły...

 

Dziękuję za wszelkie konstruktywne sugestie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie to samo ale raczej tył. Mieszkam w Irlandii, jak pada, a pada prawie zawsze, spokój, jak kilka dni sucho, puka, właśnie na drobnych nierównościach. Na próbę spryskałem wszystkie gumy, połączenia w zawieszeniu WD 40. Wyrażnie mniej odczuwalne pukanie. To na pewno dorazny sposób ale co wymienić, aby nie wymieniać wszystkiego?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A z przodu dzwieki wydaje rozpórka pod maską.

Nie u mnie. Rozpórka faktycznie była luźna, ale już ją dokręciłem (ostrożnie - gwint w aluminium).

Dźwięk jest zsynchronizowany z ugięciem przedniego zawieszenia, więc stawiam na elementy pracujące w zawiasie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

zapomniałem dodać, że gumy stabilizatora wymienione na oryginalne z łącznikami.

Stuki są z przodu bardziej z prawej strony.

Sprawdziłem rozpórkę i to nie to - dokręcona była solidnie i jeszcze jej poprawiłem.

Stuki są związane z pracującym góra dół kołem na wybojach.

Dzisiaj zamówiłem wahacz poprzeczny prawy w ciemno - zobaczymy...

Z całego zawieszenia przedniego zostały tylko wahacze.

Jak nie pomoże poprzeczny wahacz, wymienię jeszcze rozprężny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim E60 3.0D 2004r. występują stuki zawieszenia, takie głuche przy przejeżdżaniu przez małe poprzeczne nierówności

 

Sprawdzałeś poduszki chłodnicy? Ja miałem własnie takie stuki, teraz cisza. Wcześniej też byłem na szarpakach i nic nie wyszło.

A przyczynę znalazłem później w sumie przez przypadek.

Zawsze warto sprawdzić - Poz.11

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

zapomniałem dodać, że gumy stabilizatora wymienione na oryginalne z łącznikami.

Stuki są z przodu bardziej z prawej strony.

Sprawdziłem rozpórkę i to nie to - dokręcona była solidnie i jeszcze jej poprawiłem.

Stuki są związane z pracującym góra dół kołem na wybojach.

Dzisiaj zamówiłem wahacz poprzeczny prawy w ciemno - zobaczymy...

Z całego zawieszenia przedniego zostały tylko wahacze.

Jak nie pomoże poprzeczny wahacz, wymienię jeszcze rozprężny.

 

 

Coś się zmieniło po wymianie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Podepnę się pod temat i odgrzeję trochę kotleta.

 

Auto kupione w zeszłym roku w lutym, przy zakupie od razu było wiadomo, że coś stuka po lewej stronie, diagnoza wstępna – do wymiany łączniki stabilizatorów. Niestety łączniki wymieniłem i dalej to samo, wymieniłem również wahacze (były już trochę wyeksploatowane) i dalej to samo.

 

Stuki ewidentnie nie wychodzą stricte z zawieszenia, są to głuche stuknięcia w totalnie niepowiązanych ze sobą sytuacjach. Raz stuknie a raz nie, była zima stukało bardziej i głośniej, zrobiło się ciepło stuka mniej, jednak nadal stuka. Stuknięcia słychać wtedy, kiedy następują ruchy karoserii, gdy jadę prosto mogę jechać po największych dołach i dziurach i jest totalna cisza (żadnych niechcianych dźwięków). Jednak, gdy ruszam delikatnie ze świateł na wyprostowanych kołach (mam skrzynię automatyczną) słychać delikatny stuk, tak samo przy niektórych dohamowaniach słychać delikatne stuknięcie, na początku myślałem, że to półoś, ale półoś dawała by raczej znać na skręconych kołach, jednak sprawdziłem tę część i siedzi bardzo ładnie i jest sztywna. Jadę na rondzie, okrążam wysepkę, dojeżdżam do zjazdu, zmieniam kierunek jazdy, auto przechyla się na lewą stronę i znowu stuknięcie, wszystkie te dźwięki słyszalne są przy małych prędkościach…

 

Zdiagnozowano u mnie padniętą, lewą poduszkę pod silnikiem, jest możliwość, żeby to usterka tej części dawała o sobie znać?

 

Rozpórki dokręcone, wszystko posprawdzane, nie mam bladego pojęcia co to może stukać, a nie mam zamiaru wymieniać całości zawieszenia żeby sprawdzić co to było…

 

 

Proszę o pomoc, może to ta poduszka pod silnikiem, tylko nie wiem czy poduszka pod silnikiem może wydawać takie głuche dźwięki? Tak jak mówiłem tylko ta część pozostaje mi do wymiany, i jest to lewa poduszka, a po tej stronie słychać stuki.

Czekam na odpowiedzi od Was i z góry bardzo dziękuję za pomoc

Jeździłem wieloma samochodami, ale tylko BMW daje przyjemność, komfort i powoduje uśmiech na twarzy...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=NM71&mospid=48803&btnr=31_0739&hg=31&fg=10

 

Czy masz na myśli część numer 1 – gniazdo amortyzatora, na powyższym rysunku? Sprężyna amortyzatora jest w porządku, poza tym gdyby była pęknięta, dawałaby o sobie znać prawie cały czas, a tutaj stuki są „od czasu do czasu”. Doradź coś proszę kolego skovroon, bo naprawa tego stukania to zapewne niewielkie pieniądze, a ten stukot jest cholernie drażniący… Całe zawieszenie sprawdzone, wszystko w jak najlepszym porządku a te głuche stukanie doprowadza do szału…

 

Z góry dzięki za wszelką pomoc i czekam na propozycje, niebawem auto będzie u mechanika na podnośniku, więc wtedy mógłbym sprawdzić stan lewego kielicha amortyzatora (auto wzięło rowerzystę lewą stronę, tak więc jest szansa, że coś tam ucierpiało w amorku).

 

 

Pozdrawiam,

Jeździłem wieloma samochodami, ale tylko BMW daje przyjemność, komfort i powoduje uśmiech na twarzy...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A powiecie mi, ktora to jest czesc na rysunku z adresu, ktory podalem w poprzednim forum. Niezbyt wiem gdzie znajduje sie poduszka amortyzatora i jej lozysko. Czy to jest czesc wspolna, czy lozysko i poduszke mozna kupic oddzielnie? Gniazdo amortyzatora odrzucacie calkowicie? Sorry za upierdliwe pytania, ale za duzo juz czesci wymienilem zeby dalej szukac po omacku i ladowac pieniadze na cos co nie przyniesie efektow. Poprosze o jakies wskazowki:)

 

Dzieki i pozdrawiam!!!

Jeździłem wieloma samochodami, ale tylko BMW daje przyjemność, komfort i powoduje uśmiech na twarzy...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Amortyzatory byly wymieniane ok 30tys km temu i sa w bardzo dobrym stanie (nie bylo to robione przeze mnie i dlatego gniazdo z lozyskiem nie zostalo wymienione). Potem niestety poprzedniemu wlascicielowi przytrafilo sie male spotkanie z rowerzysta i najprawdopodobniej lozysko dostalo mocniej po tylku. Po majowce bede u mechanika to sprawdze to i wymienie, odnosnie Lemfordera to tylko takie czesci zakladam:)

 

Dzieki za pomoc, jak wymienie to zobacze czy pomoglo i dam znac:) Jesli komus nasunie sie jeszcze cos innego co moze byc przyczyna stukania to poprosze o post:)

 

Pozdrawiam!

Jeździłem wieloma samochodami, ale tylko BMW daje przyjemność, komfort i powoduje uśmiech na twarzy...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
Amortyzatory byly wymieniane ok 30tys km temu i sa w bardzo dobrym stanie (nie bylo to robione przeze mnie i dlatego gniazdo z lozyskiem nie zostalo wymienione). Potem niestety poprzedniemu wlascicielowi przytrafilo sie male spotkanie z rowerzysta i najprawdopodobniej lozysko dostalo mocniej po tylku. Po majowce bede u mechanika to sprawdze to i wymienie, odnosnie Lemfordera to tylko takie czesci zakladam:)

 

Dzieki za pomoc, jak wymienie to zobacze czy pomoglo i dam znac:) Jesli komus nasunie sie jeszcze cos innego co moze byc przyczyna stukania to poprosze o post:)

 

Pozdrawiam!

Odgrzewam starego kotleta ale może komuś pomorze - nie wiem co dokładnie było powodem takiego głuchego stukania, ale rozebrałem plastki w okolicach skrzynek od filtrów przeciwpyłkowych i dokładnie poskładałem spowrotem - stuki zniknęły - rozpórkę sprawdziłem była dobrze dokręcona więc w moim wypadku coś było niedokładnie złozone.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Witam,

zrobiło się chłodno i temat stukania powrócił :-(

Po wymianie wahacza poprzecznego nie zauważyłem żadnej poprawy, ale że było ciepło i przyszło lato temat odpóściłem.

W przyszłym tygodniu wymienie wahacz rozprężny i to będzie ostatni element w całym zawieszeniu który został stary.

Wymieniłem już praktycznie wszystko i wszystko na oryginalne części, jak to nie pomoże to wymienie auto (troche szkoda bo ma wszystko w zawieszeniu nowe :-) )

Dam znać.

Pozdrawiam

Lukers

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.