Skocz do zawartości

Re: ciekaw funkcje e60


sobek0071

Rekomendowane odpowiedzi

Nie mialbys mozliwosci zakodowania tym plinkiem bo skad NCS ma wiedziec do jakiego modulu ma ta funckje przypisac... tak mi sie wydaje...

 

Sprawa wygląda tak że przy kodowaniu całego samochodu pełnym plikiem, NCS "podaje" go każdemu ECU po kolei, i w tym momencie sterowniki przyjmują tylko to co obsługują. Dlatego kluczowa jest wykryta wersja pliku dla danego sterownika, wtedy przy pomocy NCS dummy można sobie zobaczyć jaki zestaw opcji jest dla konkretnej wersji.

 

Czyli wedlug Ciebie tym plikiem mozna kodowac auto? Tyle ze kazdy modul przyjmie tylke te funkcje ktore sa w nim dostepne? Jak to robisz, zmieniasz jego rozszerzenie na MAN a potem code car?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 907
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Czyli wedlug Ciebie tym plikiem mozna kodowac auto? Tyle ze kazdy modul przyjmie tylke te funkcje ktore sa w nim dostepne? Jak to robisz, zmieniasz jego rozszerzenie na MAN a potem code car?

 

Tak można zrobić, ale praktykuje raczej selektywne kodowanie, czytam dla danego ECU i dany ECU programuje. Co do pełnego TRC to nawet jak czyta się tylko dla danego ECU to najpierw zczytuje pełny, a po chwili plik jest podmieniany na taki z wyfiltrowanymi wartościami dla wybranego ECU, jak ktoś szybko skopiuje/otworzy to zobaczy ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zobacz jaką wersję pliku sterownika masz po odczytaniu KOMBI tutaj przykładowo jest: KMBI_PL2.C08

 

http://codinge90.com/wp-content/uploads/2014/04/Screenshot-5_11_2014-4_55_25-PM1.png

 

moja wersja sterownika kombi:

 

http://static.pokazywarka.pl/bigImages/7246865/19774176.jpg?1484587282

 

TRC z całego auta:

 

http://static.pokazywarka.pl/bigImages/7246865/19774184.jpg?1484587351

http://static.pokazywarka.pl/bigImages/7246865/19774192.jpg?1484587387

 

TRC z modułu KOMBI:

 

http://static.pokazywarka.pl/bigImages/7246865/19774208.jpg?1484587435

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie plik TRC z całego auta waży 197 KB (bajtów: 202 056).

 

Na podobny przykład jak u Ciebie mogę napisać że w całym TRC mam taki wpis:

ZBE_RUEKO
nicht_aktiv

 

A w CAPPL gdzie ten wpis powinien być normalnie... nie ma go. (U niektórych w pre LCI może być w MASK)

 

 

Nie wiem co próbujesz przestawić ale chyba nic nie poradzisz :|

E60 535xd+++ + 8hp70x


Individual project by mnichu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem co próbujesz przestawić ale chyba nic nie poradzisz :|

 

założyłem sobie ukryty przycisk sport :8) ale żadnej zmiany nie czuje poza wyświetlaniem się napisu sport na zegarach... mam AS i DD... czytałem, że trzeba jeszcze pokodować tu i ówdzie no i właśnie nie widze jednej opcji w KOMBI a jest w ogólnym...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aaaaa... no właśnie gdzieś czytałem kiedyś o tych wpisach ale nie mogłem skojarzyć :D

 

Szczerze to tez kiedyś myślałem nad tym przyciskiem ale u mnie nie ma ani AS ani DD.

 

a podnoszenie mocy realizuję u siebie w inny sposób :mrgreen: Wiec warto w moim przypadku ?

E60 535xd+++ + 8hp70x


Individual project by mnichu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Gdzie wpinaćie przewody od tego przycisku SPORT ?

 

 

Andrzej ty masz po lifcie to sportową weiche potrzebujesz ale chyba w 2.5 nie idzie z tego co pamiętam bo softu nie wygrasz.

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cdxa zerkniesz na moje fotki...?

 

Patrzyłem, w KMBI_E60.C05 nie ma opcji o która tobie chodzi (fdc_id_monitor) zresztą do czego to potrzebne, do przycisku sport? Ta funkcja to jakiś monitor działania sterownika dynamic drive(FDC) stosowana w opcjach: SEQ_GETRIEBE,E63,E64,SPORT_AUTOMATIK+MAERZ07

 

Naprawdę pobaw się NCS Dummy będzie ci prościej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Orientuje sie ktos czy jest opcja zakodowac opuszczanie lamp w momencie wlaczenia swiatel drogowych? Swiatla mam ustawione prawidlowo, mijania swieca pieknie, ale biksenon wali troche po koronach drzew, fajnie bylo by tą wiazke swiatla bardziej wykorzystac na doswietlenie drogi.

 

ktos cos?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Orientuje sie ktos czy jest opcja zakodowac opuszczanie lamp w momencie wlaczenia swiatel drogowych? Swiatla mam ustawione prawidlowo, mijania swieca pieknie, ale biksenon wali troche po koronach drzew, fajnie bylo by tą wiazke swiatla bardziej wykorzystac na doswietlenie drogi.

 

ktos cos?

 

Brzmi to jak żart... Jesli nawet jakoś wymusił byś obniżenie reflektora to co to miało by dać? Oślepiający blask światła przed autem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiesz co mam na mysli, wiec sobie daruj.

 

Dokładnie wiem co masz na myśli znam też odpowiedz na twoje pytanie, ale daruje sobie bo wiem że i tak to w niczym tobie nie pomoże.

Przepraszam ale to naprawde brzmi jak żart, zastanów się dobrze jak zbudowana jest lampa, jaki jest porządany rozkład światła, może wtedy dla ciebie to też bedzie żart :) EOT

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Doskonale wiem jak zbudowana jest lampa bikseon od e60, a dokladnie soczewka, odblysik przeslona i poziomowanie- rozklejalem obie.

 

Doskonale tez wiem, ze po podniesieniu przeslony strumien swiatla z soczewki nie jest formowany, soczewka swieci calą powierzchnią, wiec opuszczenie calego klosza z soczewką przez silniczek poziomowania o jakies 5mm dalo by efekt lepszego oswietlenia drogi z lepsza widocznoscia, niz swiecenia w eter do przodu.

 

Wyobraż sobie strumien swiatla padajacy na plaska powierzchnie z zachowaniem wysokosci lamp od podloza i odpowiednim kątem padania swiatla,

przecież wszyscy mielismy fizyke w szkole.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Doskonale wiem jak zbudowana jest lampa bikseon od e60, a dokladnie soczewka, odblysik przeslona i poziomowanie- rozklejalem obie.

 

Doskonale tez wiem, ze po podniesieniu przeslony strumien swiatla z soczewki nie jest formowany, soczewka swieci calą powierzchnią, wiec opuszczenie calego klosza z soczewką przez silniczek poziomowania o jakies 5mm dalo by efekt lepszego oswietlenia drogi z lepsza widocznoscia, niz swiecenia w eter do przodu.

 

Zobrazowac Ci to? Czy potrafisz sobie wyobrazic strumien swiatla padajacy na plaska powierzchnie z zachowaniem wysokosci lamp od podloza i odpowiednim kątem padania swiatla?

 

Tak zobrazuj mi to i wytłumacz. W jaki sposób wykorzystać światło które "wali troche po koronach drzew" do lepszego oświetlenia drogi, przy pomocy obniżenia lamp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba obniżyć całą lampę. Na krótkich i tak daleko nie widać, więc może są podniesione za bardzo by było trochę lepiej, a przez to po przełączeniu na długie świeca w kosmos. Albo tylko lewą dać niżej i już będzie dobrze. Co do długich w przedliftach to czy tam nie jest plastikowy odbłyśnik? Stałe świecenie nie wpłynie dobrze na trwałość tego źródła światła.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Witam! Mam taki problem , próbuje wywalić włoski $855 , navi CCC , kiedy dochodzi f6 w ncs expert wywala błąd coapi-1000 fahler ... dodam ze inne funkcii przy kodowaniu czy dodawaniu FA niema problemu :mad2: zapomniałem próbuje dodać +FLCN poszlo bez problemu ,+FLCS tez wywala coapi 1000////

 

Rozwiązałeś problem? Kolega ma to samo.

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam! Mam taki problem , próbuje wywalić włoski $855 , navi CCC , kiedy dochodzi f6 w ncs expert wywala błąd coapi-1000 fahler ... dodam ze inne funkcii przy kodowaniu czy dodawaniu FA niema problemu :mad2: zapomniałem próbuje dodać +FLCN poszlo bez problemu ,+FLCS tez wywala coapi 1000////

 

Rozwiązałeś problem? Kolega ma to samo.

 

Można dodać tylko jeden wpis +FLCN lub +FLCS przy próbie dodania drugiego będzie wywalało błąd.

Nie warto tym zawracać sobie głowy bo i tak nie działa, jak nie przestawisz w menu idrive tak wraca do poprzedniego ustawienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Chodzilo mi o COAPI 1000. myslalem ze nie mozesz nic zakodowac bo nonstop wywala ten blad.

Nic bedzie trzeba sprawdzic liste FA

Kolega doposaza cic-a i nie moze nic zakodowac a na ccc tak samo to wyglada.

Pewnie ktos cos namieszal.

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

Się ma. Dzisiaj zakodowałem m hud. Zgodnie z podanymi instrukcjami. Da się to przeskalować obroty do diesla i zrobić tak aby pokazywał aktualny bieg w automacie.

Kolejna rzecz po zakodowaniu hud, znikł mi w ccc wyświetlanie odległości od przeszkody w pdc ( jest tylko sygnał dźwiękowy ) oraz znikła możliwość przypisania klawiszy kierownicy do różnych funkcji.

Po powtórnym przekodowaniu hud do standardowego, wszystko wróciło do pierwotnego wyglądu w ccc, ale w obrazowe pdc pokazuje tylko tył samochodu, przód tylko dźwięk.

Za ch... nie mogę rozkminić jak zakodować pdc żeby obrazowało przód i tył samochodu. :mad2: :mad2: :mad2: :mad2: :mad2: :mad2:

Macie jakieś rozwiązanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.