Skocz do zawartości

Re: ciekaw funkcje e60


sobek0071

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, kolega kupil nowy zestaw dde,cas i kluczyk do swojego bmw poniewaz jego dde padlo. jest to e90 2.0d N47 2008.

Po zamontowaniu nowych modulow auto w koncy ozylo, tzn. kreci rozrusznikiem ale nie odpala. Aby wogole zaczal krecic trzeba wcisnac sprzeglo i hamulec wiec troche dziwne. DDE niby z manuala ale jeszcze nie sprawdzalem po vin.

 

Czy jest gdzies ustawienie w jakims module aby przestawic z auto na manual czy trzeba inne ecu kupic? numery sa identyczne do tego ktore mial wczesniej...

Zmianę na manuala masz w CAS. Ale wcześniej zmiana VIN w CAS I DDE.

 

 

Dzieki, czy wiesz jaki wpis za to odpowiada... bede to ogarnial dzisiaj po pracy... vin tez zmienie przez winkfp!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 907
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Informacja na temat rodzaju skrzyni jest rowniez zawarta we flashu DDE :) Jest switch manual/automat.

 

 

Generalnie nie potrzebny Ci nowy CAS tylko sterownik DDE na stół i po BDMie trzeba zmienic klucze ISN plus zmiana switcha na manual jesli sterownik jest z automatu.

E60 535xd+++ + 8hp70x


Individual project by mnichu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mówię o dopasowaniu DDE pod manualną skrzynię.

 

Znajomy robił ECU 535d pod manualną skrzynię to było trochę kłopotów z tym ;) Tu akurat w e90 2.0 pewnie istaniały automaty i manuale więc po załadowaniu do CAS prawidłowego FA należałoby zrobić flasha DDE programem Winkfp i sam sie dopasuje. Tak myśle... specjalistą nie jestem (swojego DDE też jeszcze nie ogarnąłem).

 

 

Lub po prostu Winolsem zmienić switch z auto na manual jak zrobił to mój znajomy ;) Ale trzeba wiedzieć co.... i gdzie... i mieć jakiś kabel do tego :P

E60 535xd+++ + 8hp70x


Individual project by mnichu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Mówię o dopasowaniu DDE pod manualną skrzynię.

 

Znajomy robił ECU 535d pod manualną skrzynię to było trochę kłopotów z tym ;) Tu akurat w e90 2.0 pewnie istaniały automaty i manuale więc po załadowaniu do CAS prawidłowego FA należałoby zrobić flasha DDE programem Winkfp i sam sie dopasuje. Tak myśle... specjalistą nie jestem (swojego DDE też jeszcze nie ogarnąłem).

 

 

Lub po prostu Winolsem zmienić switch z auto na manual jak zrobił to mój znajomy ;) Ale trzeba wiedzieć co.... i gdzie... i mieć jakiś kabel do tego :P

Powiem ci jedno - ludzie sami sobie stwarzają problemy - to fakt. Jeśli niema sprzętu, to nie trzeba brać auto do roboty - logika jest prosta i oczywista.

W jego sytuacji z jego programami pozostaje tylko nadzieja na winkfp , jeśli chodzi o VIN , albo można próbować tool32. Drugie pytanie - czy będzie chciał CAS byc zakodowany tym FA, który będzie pobrany z FRM. Plus pytanie przebiegu. Oczywiście można to zrobić, ale łatwiej kupić sam DDE , nagrać ISN, VIN, dopasowac przebieg w DDE i wyjechać na spoko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

auto zakodowane i teraz nie trzeba naciskać hamulca. DDE był od manuala. Skopiowałem FA z FRM i poszlo. Zakodowalem wtryski, dde, cas po fa.

Niestety chyba przeskoczył rozrząd bo nawet na samostarcie nie chce zapalic. Lekko sie "krztusi" ale nie zapala. Bledow w dde i cas brak. jedyne co zostalo do DSC i kalibracja kata skretu ale niechialo mi to przejsc moze dlatego, ze trzeba auto odpalic i pojezdzic...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Zakodowałem wczoraj powitalne na halogenach, ale przestały działać DRL na drogowych H7. Kombinuje ale nie mogę dojść co jest nie tak.

Próbowałem wiele razy ale bez rezultatu. Po próbie kodowania DRL zniknęły powitalne, ale zakodowałem je ponownie i działają - DRL niestety nie.

Wpisuję:

DRL_WERT_DIMMUNG

wert_02

TAGFAHRLICHT_ECE

aktiv

DRL_V_GEDIMMT

aktiv

 

Auto 06.2007. Moduł NFRM.

 

Może powitalne razem z DRL nie będą działać?

 

Może po kodowaniu trzeba zaznaczyć ptaszkiem w nawigacji.

 

Steuergeraet: LMA

 

 

Lichtmodul 1:

 

DRL_V_GEDIMMT

wert_02 = Halogen

 

DRL_WERT_DIMMUNG

 

wert_01 = 26%

 

wert_02 = 40%

 

 

Lichtmodul 2:

 

 

VERHALTEN_DRL_TFL_33

drl_h 

 

UNP_TAGFAHRLICHT_ECE_CKM

aktiv

 

PWM_FL_FKT_DRL_33

wert_02

 

 

 

wert_02 jest na 100% ale mozesz przycieniac tymi wsrtosciami: wert_01, wert_03 oder wert_04

 

Jeszcze poszukam do FRM

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temsky740 zgadzam sie z Toba w 100% :cool2:

mybeemer skad jesteś pewny ze kodowanie, flashowanie sie udalo ? Pompa podaje paliwo na wtryskiwacze ?

 

tak pompa podaje i cisnienie na listwie jest ok. To auto bardzo glosno pracowalo i zostalo zawiezione na lawecie do mechanika zeby wymienic rozrzad. Dzien przed tym woda zalala ECU i trzeba bylo go wymienic (zaplonu nawet nie dalo sie wlaczyc i kiera zablokowana) Pow wymianie ecu auto kreci jakby mialo zaraz odpalic ale nie odpala.) rozrzad i tak do wymiany wiec zobaczymy jak to bedzie juz po...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba znalazłam złe komendy i nie wpisałem wert 2. Dziwne bo wcześniej zakodowałem drl i działały a powitalne tylko dopisałem i przestały działać. Po kodowaniu zawszę muszę włączać drl z manetki ( auto e81 mojego brata).

Dziś wieczorem poprubuję i dam znać.

Dziękuję.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

DRL_WERT_DIMMUNG

wert_02

 

DRL_V_GEDIMMT

aktiv

 

TAGFAHRLICHT_ECE

Aktiv

 

 

 

Ringi

PWM_SL_1_FKT_BL_TFL

wert_08

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mogę dać rady. Niby kodowanie idzie ok ale efektów brak. Powitalne koduje bezproblemowo. Wcześniej wyłączenie Start-Stop, prędkość w BC, wcześniej DRL....

Jak odczytuje przez CODIERDATEN_DATEN to plik mam ok 34kb i brak możliwości wpisów:

DRL_WERT_DIMMUNG

wert_02

 

DRL_V_GEDIMMT

aktiv

 

TAGFAHRLICHT_ECE

Aktiv

 

Gdy sczytuję przez CODIERINDEX_LESEN to wtedy mam plik 235kb i mozliwość zmian wpisów przy DRL.

 

Po kodowaniu gdy dla sprawdzenia sczytuję plik TRC to zmiany są wprowadzone, ale DRL nie świecą (za każdym razem muszę je uaktywniać z poziomu manetki - ale to nic nie zmienia).

 

Nie wiem czy jest problem z modułem NFRM czy z programem NCS.

 

Wcześniej kodowałem pustym plikiem MAN aby wykasować dla pewności poprzednie wpisy - później kodowałem na nowo.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Siema.

Czy ktoś próbował zakodować w cappl oil_level na aktiv?

W przedliwtówce 3.0d. tak aby działało? Czy to jest do ogarnięcia, czy trzeba zmieniać coś w innych modułach lub osprzęcie silnika?

Wczoraj próbowałem, w ccc pojawiła się opcja wyświetlenia ale nie pokazuje,

jest tylko komunikat NO measurement currently possible.

 

:mrgreen: :roll: :| :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.