Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Kiedys gdzie wyczytalem ze tylnie hamulce w f11 lapia mocniej niz przednie w pierwszym momencie po to aby nie bylo nurkowania i aby nie zucalo dlugim tylkiem. Po zakupie auta nie mialem zastrzezen do ich dzialania. Wg komputera wymienilem tylne klocki i po tym mam wrazenie ze przy hamowaniu przod wyraznie nurkuje w dol. Co prawda tylkiem nie zuca ale zglosilem to przy wizycie w aso. Powiezieli mi uczciwie ze nie maja jak tego sprawdzic bo maja dwie rolki i takie testy tylko w stacji diagnostycznej.

Co o tym sadzicie? Da sie to sprawdzic? Czy w ogole technicznie jest mozliwe aby hamulce zaczely lapac innaczej nizeli to zaprojektowano?

Opublikowano

Jeśli chodzi o awarie w f10 wszystko jest możliwe :)

Na poważnie, tylne faktycznie czasem łapią wcześniej ale raczej przy małych prędkościach (np aktywny tempomat w korku), przy większych hamowanie tyłem jest bardzo niebezpieczne.

Raczej niemożliwe by łapały inaczej, pompą steruje komputer, więc nie może działać inaczej, działa albo nie. Odpowiada też za takie same ciśnienie w układzie bez względu na zużycie klocków.

Z drugiej strony test na stacji kosztuje kilkadziesiąt zł. może warto jak nie daje ci to spokoju.

Większe nurkowanie może mieć wiele przyczyn: lepsza przyczepność na wiosnę po zimowych przyzwyczajeniach, słabe amortyzatory, złe ciśnienie w oponach, nowe klocki z tyłu ale to tylko przez 1-2 km, chyba, że są wadliwe i gorzej hamują, lub są to bardzo słabe zamienniki.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

troche pytania z innej beczki - kiedy wymieniales klocki, czy

 

- bylo to robione w ASO?

- czy tarcze tez byly wymieniane? czy raczej ASO zmierzylo tarcze i uznalo, ze tarcza starczy na jeszcze jedna wymiane kolckow?

 

zastanawiam sie, czy BMW w Europie wymienia (rekomenduje wymiane) tarcze przy kazdej wymianie klockow? czy raczej mierza tarcze i szacuja, ze tarcza wytrzyma w sumie dwie wymiany klockow

 

dzieki

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Opublikowano
Nic nie słyszałem o rekomendowanej wymianie tarcz przy każdej wymianie klocków. Trochę to by było dziwne wymieniać tarcze po 35 kkm (czyli u mnie po 10 miesiącach jazdy).
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

dzieki za info; tez mi sie wydaje, ze to nie jest potrzebne, ale ludki w US sa oburzeni, ze BMW nie wymienia im tarcz przy pierwszej wymianie klockow w przypadku, gdy maja wykupiona / dostepna opcje "serwisu za darmo"

 

nota bene, kiedy ostatnio sprawdzalem moj X5 pokazywal, ze przednie klocki przejada w sumie ok. 90k km, a tylne 70k km; troche sporo, ale drogi tu troszku inne niz w Polsce

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Opublikowano

U mnie mierzyli. Zużyłem 2 komplety klocków na jednych tarczach.

 

@marekF11

Oczywiście, że pompa jest czterokanałowa i każde koło może hamować inaczej, chodziło mi o to, że komputer utrzymuje te same potrzebne w danej chwili ciśnienie bez względu na zużycie. Nie ma tak jak w starych autach, że np. przy zużytych klockach pedał łapał później lub gorzej.

  • 4 miesiące temu...
Opublikowano

Polecacie jakieś zamienniki tarcz i klocków hamulcowych?

Ori tarcze na przód kosztują 2200zł. a np Zimermann'y 300zł. Nawiercane 380zł. ale nie chcę nawiercanych bo mi się nie podobają. Oszczędność zauważalna.

W klockach już nie ma takich różnic cenowych ale jest może coś lepszego niż ori, np EBC Red Stuff?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
2200 za dwie tarcze :?: :?: :?: Kogoś już powaliło. W E46 róznica OEM-zamiennik sięgała max 100 proc. ale w F10 to jest dopiero przebitka :duh: :duh: :duh:

pozdrawiam

Paweł

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Polecacie jakieś zamienniki tarcz i klocków hamulcowych?

Ori tarcze na przód kosztują 2200zł. a np Zimermann'y 300zł. Nawiercane 380zł. ale nie chcę nawiercanych bo mi się nie podobają. Oszczędność zauważalna.

W klockach już nie ma takich różnic cenowych ale jest może coś lepszego niż ori, np EBC Red Stuff?

 

 

Nie mam zadnego doswiadczenia z F10 w tej kwestii ale zakladalem Zimmermanny do E65 i E60 w przeszlosci i gorszego badziewia nidgy nie widzialem. Mysle ze renomowany producent "normalnych" nie sportowych zestawow sprawdzi sie dobrze. Moze udaloby sie ustalic kto teraz produkuje te tarcze dla BMW i byloby po problemie. Ze swojego doswiadczenia nigdy nie mialem problemow z Textarami lub ostatnio oczernianym ATE.

Podsumowujac - kup uznana marke, unikaj podejrzanie niskiej ceny(podroby) i powinno byc ok.

Opublikowano

Właśnie znalazłem zamiennik tylko Zimermanna.

Ori są piekielnie drogie ale naprawdę dobre, przejechałem na nich 56tys i 3 komplety klocków, przy ostrych hamowaniach, wjeżdżaniu w wodę są do teraz w pełni sprawne. Ale już bardzo cienkie, nie chcę zakładać na te nowych klocków, szkoda roboty.

Wymiana całego przodu w aso to ~3600 zł, już mnie to premium trochę denerwuje :I

  • Główni Moderatorzy
Opublikowano

Jakiś absurd z tymi cenami.

 

Polityka BMW, stać cię na nowe auto plać jak za zboże za części.

 

Kupowałem tydzień temu tarcze do E60 530d.

 

Tarcza przód 400zł/szt, kocki 610 zł.

 

Oryginał BMW kupione w ASO BMW

 

Z ciekawości cena do F10 530d

 

Tarcze 980zł/ szt

Klocki 650zł

Opublikowano
Skąd wy macie te ceny. No chyba, że do 520d kosztują mniej. Tarcze komplet przód 1 tys., 550 klocki + czujniki. Ale po zmianie na PK uważam, że są troszkę słabowite. :evil:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Właśnie znalazłem zamiennik tylko Zimermanna.

Ori są piekielnie drogie ale naprawdę dobre, przejechałem na nich 56tys i 3 komplety klocków, przy ostrych hamowaniach, wjeżdżaniu w wodę są do teraz w pełni sprawne. Ale już bardzo cienkie, nie chcę zakładać na te nowych klocków, szkoda roboty.I

Ori hamulce na ktorych auto wychodzi z fabryki sa dobre, ale juz komplet kupiony pozniej w Aso to nie bedzie to samo :nienie: na Twoim miejscu sprobowalbym Zimmermannow, koszt wrecz niewielki w porownaniu z OEMowymi.

pozdrawiam

Paweł

  • 3 lata później...
Opublikowano

Trochę odgrzany temat, ale nie chciałem zakładać nowego.

 

Kończą mi się tarcze w m550d, zawsze kupowałem OEM, pytanie czy dużo stracę na hamowaniu przy zamiennikach?

Opublikowano

Czesc

Podepne sie do tematu, czy ktos moze wiecej powiedziec o tym systemie

S5AEA High Speed Brake System

Dzieki

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
BMW sprzedaje co akurat ma Raz jest to textar raz ate lub jurid ale to jest inna jakość niż te sprzedawane w sklepach. Ja testowałem to kilka razy mając jeszcze e60. Zawsze kończyło się jednak kupnem oem.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.