Skocz do zawartości

bmw e46 328i/ci lub 330i/ci


Novik_BMW_328

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 67
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Na trasie może i do 10 zejdziesz.

Właśnie jechałem dzisiaj bardzo dynamiczną trasę, prędkość średnia 110km/h, częste kręcenia do odcięcia, wskazanie komputera 10,3 a spalanie 11,8l LPG. Jak jadę bardzo oszczędnie to schodzi do 8 litrów LPG.

 

Miasto 14-15 LPG

 

Potwierdzam, dynamiczna trasa (srednia predkosc 138km/h) - spalanie przy dystrybutorze 11,3l LPG. Spokojna trasa, bez wchodzenia na 4 tys rpm (procz redukcji do 3 i but przy wyprzedzaniu), spokojnie 9l LPG.

 

Miasto bez zamulania i zdarza sie odcinka spod swiatel - 13-15l LPG.

 

Kluczem jest dobrze dobrana i profesjonalnie zalozona instalacja, plus regularny serwis i - w razie koniecznosci - poprawki. Widac ja i kolega Qwet taka posiadamy. Swoja droga polecam Sebastiana z Gliwic, mozna wygooglowac, badz lpg forum - nie bedziecie zalowac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

taaaa....kwestia instalacji....

e36 paliła mi średnio 12LPG na brc, xsara 2.0 paliła mi średnio 9,5, w trasie 8 przy spokojnej jeździe normalnie 8,5-9LPG, też BRC, aktualna pali mi 14LPG, Pb pokazuje 11,9l,to nie wina instalacji tylko kwestia jeżdżenia, ale to nie temat do roztrząsania tutaj.......... lub kwestia instalacji i jazdy na ubogiej mieszance, wtedy rzeczywiście kwestia instalacji, auto musi więcej spalić LPG o mniej więcej 15-20% niż Pb, a to znaczy że wasze prawie półtoratonowe bawarki paliłyby ok 6,7l Pb w trasie....piękny wynik, tylko czy opłaca się wtedy założenie LPG? nie do dyskusji tutaj, jak wam tyle pali to gratuluje

sam w e46 poniżej 10l w trasie nie udało mi się zejść, a poprzedni właściciel pochwalił się najlepszym wynikiem 7,6l w trasie Pb, co dałoby ok. 9,3l LPG

na allegro też często widzę że e39 4.4 pali 6l w trasie, też można

konkluzja myślę jest jedna, 2.8 czy 3.0 potrafią być bardzo oszczędne i mogą spalić mniej LPG niż vectra Pb

 

u mnie jeździ BRC, miałęm trochę problemów na początku ze zbyt ubogą mieszanką na niskich obrotach-jednostajny się toczeniu przy 1200-1300 obr, po dwudniowej regulacji od dłuższego czasu już jest ok

koszt z butlą w kole i wlewem pod klapką 4200zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wychodzi na to że kupno słabszych jednostek w tym szczególnie 4 cylindrowych nie ma żadnego uzasadnienia. Nie dość że konstrukcje mniej trwałe, to jeszcze palą tyle samo albo więcej niż 3l :).

Zgadza się. Im większy tym mniej żłopie. Taki 550i to normalnie lepiej jak hybryda. W dieslach to samo. 2,0 ani nie jedzie a żłopie jak Tarpan.

 

:duh:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pod warunkiem że gaz dotykasz piórkiem :mrgreen:

No właśnie nie ;).

Qwet napisał(a):

 

K3m0T1989 napisał(a):Na trasie może i do 10 zejdziesz.

 

 

Właśnie jechałem dzisiaj bardzo dynamiczną trasę, prędkość średnia 110km/h, częste kręcenia do odcięcia, wskazanie komputera 10,3 a spalanie 11,8l LPG. Jak jadę bardzo oszczędnie to schodzi do 8 litrów LPG.

 

Miasto 14-15 LPG

 

 

 

Potwierdzam, dynamiczna trasa (srednia predkosc 138km/h) - spalanie przy dystrybutorze 11,3l LPG. Spokojna trasa, bez wchodzenia na 4 tys rpm (procz redukcji do 3 i but przy wyprzedzaniu), spokojnie 9l LPG.

Wychodzi na to że jakby to 330i nie butować, to nie spali więcej niż 10l Pb (11.3LPG), bo średnia 140km/h to faktycznie całkiem dynamiczna trasa. W spokojniej trasie pali nieco ponad 8l Pb (moje 2.0 w analogicznej trasie pali 7.5 :(). Wniosek jest taki, że następny samochód to będzie co najmniej 328 ale na regulację instalacji LPG jadę do jednego z kolegów i płacę każde pieniądze żeby tyle paliła ;).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od Lipca 2012 roku jestem posiadaczem 328Ci,dałem za nią 19500 , w moim temacie viewtopic.php?f=159&t=191044 możesz sobie poczytać co przy niej musiałem naprawić . A co do spalania to śmigam głównie na krótkich trasach,max 20 km gdzie około 10 jest po trasie z małymi utrudnieniami typu skrzyżowanie czy podporządkowana,a kolejne 10 km robię w mieście w którym zamieszkuje 20 tyś mieszkańców,natężenie ruchu dość duże,kilka rond i świateł ,często także robię krótkie trasy po 1-3 km. Spalanie od zatankowania pod korek do kolejnego po 100km wyszło 12,5 litra . Co do stylu jazdy - dynamiczny łączony ze spokojnym (lubię się "wozić" :oops: ) Na trasie prędkość do 150km/h a w mieście poza ograniczenia ale z rozsądkiem . Spalanie oleju zerowe ,czego chyba nie można o 330i powiedzieć . Jeśli nie chcesz wydawać wielkiej kasy myślę że 22-25 tyś spokojnie starczy Ci na 328 Ci lub sedana. Co do 330Ci to bez 30k nie podchodź :|
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam przymierzam się do kupna BMW e46 328 lub 330w Coupe {...} obecnie posiadam Opla Vectre B 1.8 116 kmh

 

podsumujmy chcesz sie przesiąść z 116 konnego FWD do 230 konnego RWD ?

szczerze radze ubezpieczyć sie na życie, o tym ze po owinięciu sie na drzewie bedzie troche szkoda odkładania przez 2 lata po 1000 z wypłaty

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie rozumiem tego typu wypowiedzi, co ma piernik do wiatraka ? :mad2: Czy każdy kto wsiada z 100 do 200 konnego auta to idiota bez rozumu ? Skoro człowiek umie sobie odłożyć ponad 20k na auto to wydaje mi się że będzie potrafił je szanować i jeździć z głową :cool2: Choć liczba wypadków w BMW częściej spowodowana jest tym,że dzieciakowi zaraz po zdaniu prawka rodzice kupują auto RWD jeszcze najlepiej 2,5 pojemności.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie bede dyskutowal z niedowiarkami na temat spalania mojego samochodu. Fakty sa takie, ze auto pali 13-15l LPG po miescie i 9-11l LPG w trasie przy normalnej jezdzie, bez zadnego zamulania, przy wyprzedzaniu z redukcja do 3 i kreceniu do odcinki itd. Do tego dochodzi raz w miesiącu około 18l PB (zawsze tankuje PB za rowne 100 zł, nie zdarzylo sie, zeby nie starczylo mi na miesiac) - na rozruch, czasami prosta spod swiatel etc.

 

Nie musze wam niczego udowadniac, Panowie, szczegolnie, ze jak widac nie jestem sam.

 

A co do tekstow w stylu "przesiadziesz sie do mocnego RWD i zabijesz" - dajcie spokoj, moim pierwszym samochodem po zdaniu prawka byl CLK 270 CDI po wirusie na 194 km i 470 nm, jezdzilem nim i w lecie i w zimie, wciaz zyje - a tez slyszalem, ze smierc czai sie na mnie na kazdym luku. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja instalacja

STAG 300 Plus

Redutkor Landi Renzo IG1 SM

Wtryskiwacze HANA 2000 niebieskie

Strojenie - Qwet :) nie ufam gazownikom

 

Myślę że kolega reithan trochę przesadził, średnia prędkość z trasy 138km/h to bardzo dużo, nie ma w Polsce dróg żeby osiągnąć taką średnią. Przy takiej średniej spalanie wyszłoby dużo większe.

Mi spalanie 7,5 LPG wyszło w trasie przy prędkości średniej lekko ponad 55km/h z tego co pamiętam (maksymalna w porywach do 80km/h). Przy takiej prędkości 318stka spaliłaby oczywiście jeszcze mniej. Jak napisałem - parę razy pokręciłem do odcięcia, pojechałem szybciej i już spalanie 12 LPG, a można jeszcze więcej.

Jechaliśmy raz w trasę 300km w dwa auta - moja BMW 330Ci i kolegi Ford Escort 1.3i. Moje spalanie 8,2 LPG, jego spalanie 7,5 LPG. Z tym że ten 1.3 forda nie należy do oszczędnych.

 

Co do przesiadania się do mocnego BMW - ja przesiadłem się z escorta który na hamowni dawał 65 koni, do BMW które daje ponad 200 koni. Jakoś żyję do dziś i lato, zima, nie miałem jeszcze żadnej nieprzyjemnej przygody. To nie motocykl gdzie za każdy błąd można zapłacić życiem.

 

Co do dywagacji na temat momentu obrotowego - Bolid formuły 1 ma niewiele ponad 250Nm, więc każdy diesel go wyprzedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nic się kolego nie martw, nic ci nie będzie jak masz olej w głowie :D to nie auto samo robi wypadki tylko ludzie, można sie z roweru przesiąść na auta które mają po 200 koni i problemu nie ma . Ja z jazdy zwykłymi autami koło 100 konnymi bez żadnego problemu wsiadałem do 400 konnej e39 zrobionej do driftu i problemu na torze żadnego. Po drogach tak samo czy to 270 konne e90, czy teraz 420 konne e92 m3 i też problemu nie ma. Przecież jest pełno systemów kontroli trakcji itp.

Jedyny problem to jeśli ktoś zakret przestrzeli bo jest mistrzem prostej :D

 

a co do mułowatych diesli to 3l poprawiony diesel robi 340 konne m3 e46 :D wiec nie wiem czy takie mułowate :D

szukam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

silnik z F1 to wysokoobrotowy odkurzacz jak w motocyklu więc nie ma co porównywać.

średnia > 130km/h jest możliwa.

i to nawet nie w BMW.

6 lat temu po Sylwku z Kudowy Zdroju do Wawy wracałem przez Breslau i coś koło teko mi wyszło, fakt że nocna jazda to była.

dwutonowa Omega Kombi RW lekko dłubnięta :mrgreen:

1.VIII.1944 - 3.X.1944 Pamiętamy 63 Dni Chwały

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak juz tak zeszlo na temat spalania, i porownywanie ktory silnik ile spali to tak tylko wtrace:

trasa 1000km w jedna strone (niemcy) zima na swieta, srednia predkosc 110-120km/h, staralem sie trzymac predkosc 130, w porywach robilem do 180km/h(tak da sie 316 tyle pojechac), czeste postoje. spalila 6.9 litra w jedna strone, w drodze powrotnej spalila 7.1 (byla troche wieksza srednia predkosc bo nie walilo tak sniegiem w niemczech). w miescie tej zimy najwieksze spalanie jakie odnotowalem to 10.5 litra, jezdze czasami bardzo krotkie odcinki typu 1-3km. jakos nei chce mi sie wierzyc ze 330 spala 11-12l benzyny ale miasto miastu nie rowne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.