Skocz do zawartości

Chiptuning F-ek/wykresy/modyfikacje itp.


maja22

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 1,2 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Skrzynia w 520d jak się nie mylę jest ZF 8HP45, według producenta jest przewidziana do 500Nm.

 

A co ze standardową skrzynią która jest w M550xd bo to mnie bardziej interesuje :?:

"Wyobraźnia jest ważniejsza od wiedzy" (Albert Einstein)

"Zawsze się starałem, żeby szkoła nie miała wpływu na moją edukację" (Mark Twain)

"Lubię walczyć z silniejszymi"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest przewidziana do 700Nm, ale ZF ma skrzynie ośmiobiegowe które wytrzymują po 1 000Nm. Więc pewnie da się i tą wzmocnić poprzez wymianę "słabych ogniw", tak jak to robią w wielu innych modelach. :wink: Tylko to już wiąże się z grubszymi modami i większym nakładem $$. :wink:

Pozdrawiam :)

http://www.mslab.com.pl


Do sprzedania:

Komplet felg z oponami zimowymi RSC - 17" Wzór Styling V Spoke 236

Nowy zestaw felg do F30 LCI 17" oponami zima i lato

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze co do Remusa, bo przed chwilą sprawdziłem jakie dane podaje dla 520d F10

Po instalacji z silnika 184PS powinno być około 238PS i 500Nm.

 

Jakieś dziwne te przyrosty :/

http://www.remus.eu/742035-powerizer-diesel-35-hp.html?___store=it&___from_store=de

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może na rynek włoski inaczej stroją ? :wink:

Nie wiem, moje dane są bezpośrednio od producenta, z najnowszego katalogu dla partnerów. Wiem też, że boxy są robione na zamówienie, pod klienta więc może tam są jakieś stare dane.

Pozdrawiam :)

http://www.mslab.com.pl


Do sprzedania:

Komplet felg z oponami zimowymi RSC - 17" Wzór Styling V Spoke 236

Nowy zestaw felg do F30 LCI 17" oponami zima i lato

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie,

 

Poóżcie zrozumieć i uspokójcie, że nic się nie stało mojemu xDrive po tym, jak dałem się skusić "fachowcowi" z Fabryki Mocy na test na ich hamowni w Rzeszowie (AutoRud). Jest to Maha 4x4 3700 bodajże; facet twierdził że pomierzył już na tym setki aut - w tym AWD (quattro, xDrive). No więc umocowaliśmy moje auto i gość zaczał próby;ja stałęm na zewnatrz i obserwowałem. Ku mojemu przerażeniu widzę, że po chwili przednie koła zaczynają zwalniać aż do zatrzymania, podczas gdy tylne nadal obracją się z pełną prędkością!

 

Oczywiście krzyknąłem do gościa, żeby natychmiast zaprzestał prób - sam był tak spłoszony i wystraszony, że zabrałem auto i pojechałem prosto do BMW żeby sprawdzili, czy coś się nie stało. Dostałem od nich wydruk kodów - aż się w oczach mieni od różnych błędów DSC, ABS, a nawet... elektronicznego hamulca awaryjnego! Nigdy w życiu czegoś takiego nie widziałem... Kody wyczyszczono i sprawdzono raz jeszcze - niby nie powróciły, ale ja boję się czy coś na dłuższy dystans nie uległo zniszczeniu w sprzęgle xDrive, co skróci jego żywotność.

 

Znacie podobne przypadki? Co ten "maestro" zrobił nie tak? Czy przedni napęd odłącza się w xDrive samoistnie, jeżeli np. obroty są stałe? Jak powinien być ustawiony DSC - całkowicie off, czy może na DTC?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie,czy ktos robil 523i 204KM programem?

Jezeli tak to u kogo i jak wyszlo?Najlepiej jak by ktos wykres zarzucil...

523i to zdławione 528i, po wymianie kolektora i programowaniu powinno być 258-265KM.

tu masz temat, były tam jakieś problemy ale chyba się udało, nie zgłębiałem bo mi to nie potrzebne:

http://www.bimmerfest.com/forums/showthread.php?t=694166

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego w takim silniku to raczej samym programem wiele nie zdzialasz

Pytałem kogoś kto robił bądź się na tym zna...

@monogramus dzięki za info :cool2: ,jest nieźle w takim razie.

 

Moj post sie wzial z ogolnie znanej prawdy ze wolnossacych sie raczej nie modzi programem ale to ciekawe faktycznie co pisze monogramus.

BMW Auto Rawski - NIE POLECAM!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zainteresował mnie temat 523i/528i.

W Z4 mam właśnie 23sdrive 204 KM. Szukałem informacji na temat 528i i jego osiągów i nigdzie tego nie znalazłem. Kiedy te silniki były montowane?

Moc 258 KM dla Z4 była osiągana z silnika 3litrowego, więc to aż nieprawdopodobne żeby tyle wyciągnąć z 2500 cm3.

Monogramus możesz coś więcej :?:

EDIT

Ok. Znalazłem ten silnik w F10 ale to jest 3000 cm3. I okazuje się, że ja w Z4 mam 204 KM z 2500 cm3, a w F10 523i to 3000 cm3 i też 204 KM...

A już myślałem, że mi Blondyna zacznie się szybciej odpychać :norty:

SPRZEDAM


Komplet zderzaków BMW F30 Sport Line


Komplet zderzaków BMW Z4 E89

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie mylicie tego z nowymi silnikami 2 litry Turbo Benzyna ? Bo 328i to 2 litry turbo w modelu F30 na przykład
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W latach 2010-11 montowali N53B30A o pojemności 3.0 i oznaczeniu 528i (258-270KM). Po prostu nie zdążyli przygotować nowego N20 na start F10. Nie wiem dlaczego nazwali go 528i zamiast 530i, zwłaszcza, że po wprowadzeniu N20, N53 (272KM) zaczęli oznaczać 530i by po paru miesiącach wycofać go całkowicie z oferty. Widać, że nie do końca wiedzieli jakie silniki będą montować w przyszłości, stąd to zamieszanie. Chodzą słuchy, że była mocna grupa ludzi w bmw którzy uważali, że jest za wcześnie na wyrzucenie z oferty symbolu bmw czyli wolnossącego 3.0. Jak widać się mylili, nikt już nie pamięta i nie tęskni za 3.0 N/A. Może zatęsknią ci którzy będą jeździć autami z przelotem 200kkm+ :)

Warto znać kod silnika a nie oznaczenie z klapy bo czasy kiedy miało ono związek z pojemnością dawno minęły.

 

Moj post sie wzial z ogolnie znanej prawdy ze wolnossacych sie raczej nie modzi programem ale to ciekawe faktycznie co pisze monogramus.

Ogólnie znanej prawdy? chyba od 2-3 lat :) Właśnie mocne benzyny modziło się do niedawna najbardziej, zmieniało się układy wydechowe, kolektory, czasem wałki potem trzeba było to wystroić, efekty były naprawdę ciekawe, a silnik nie tracił na trwałości, no ale trzeba było się na tym znać. Teraz oczywiście dużo łatwiej zwiększać ciśnienie doładowania, poza tym nikt już mocnych N/A nie produkuje więc i oferta tunerów się zmieniła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może na rynek włoski inaczej stroją ? :wink:

Nie wiem, moje dane są bezpośrednio od producenta, z najnowszego katalogu dla partnerów. Wiem też, że boxy są robione na zamówienie, pod klienta więc może tam są jakieś stare dane.

 

KoKoS zakladales moze juz te moduly?

Zaczalem rozmowy z Remusem... kusi mnie to 300koni w mojej lodowce, ale nie przyslali mi zadnych manuali jak to montowac a wydaje mi sie po fotce ze jest to latwiejsze w instalacji i ze jest to tylko a'la adapter miedzy main harness a ECU.

 

Ktos cos podpowie czy warto kupowc ten Powerizer Remusa??? Cena nie jest duza. Ciekaw jestem przyrostow tego i tak juz dynamicznego autka :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie mylicie tego z nowymi silnikami 2 litry Turbo Benzyna ? Bo 328i to 2 litry turbo w modelu F30 na przykład

Z wersji mocy wymienionych silników można wywnioskować, że nikt nic nie pomylił ;)

 

Wspomniane 523i z F10 to silnik N53 czy też E89 sDrive23i z silnikiem N52, o którym mówił chendo. Tak więc nikt nic nie wspomniał o N20.

 

Można jeszcze dodać, że programowanie w silnikach N20 (gama sterowników Bosch MEVD17xx) nie jest za bardzo możliwe.

 

Moj post sie wzial z ogolnie znanej prawdy ze wolnossacych sie raczej nie modzi programem ale to ciekawe faktycznie co pisze monogramus.

Ogólnie znanej prawdy? chyba od 2-3 lat :) Właśnie mocne benzyny modziło się do niedawna najbardziej, zmieniało się układy wydechowe, kolektory, czasem wałki potem trzeba było to wystroić, efekty były naprawdę ciekawe, a silnik nie tracił na trwałości, no ale trzeba było się na tym znać. Teraz oczywiście dużo łatwiej zwiększać ciśnienie doładowania, poza tym nikt już mocnych N/A nie produkuje więc i oferta tunerów się zmieniła.

Te "ogólnie znane prawdy", to najczyściej herezje wygłaszane przez forumowych mędrców i niestety dalej powtarzane przez kolejnych ludzi bez uprzedniej analizy ich prawidłowości (oczywiście bez obrazy dla nikogo). Chyba nie od dziś wiadomo, że fora są pełne niespełnionych filozofów a nieprawidłowych informacji jest cała masa.

 

W pełni się zgadzam z tym co napisałeś. Jedyne co mogę dodać, to że nie jest do końca tak iż nikt nie jest już zainteresowany robieniem takich modyfikacji. Cieszą się one nadal dużą popularnością w szczególności w starszych modelach BMW - zresztą taki trend w naszym kraju dotyczył głównie takich aut.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • Zasłużeni forumowicze
jest cisza jak w PL jak i na zachodzie gdzie cos probuja cos sie udaje i tyle - ciagle jest chip-box i tyle zawsze mowia moze jutro bedzie:)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

każdy czeka na to samo, że CMD, Alientech, Dimsport rozwiążą problem kodowania procków, ale do puki ktoś z BMW nie "sprzeda", chipsów nie bedzie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I co jakieś zmiany w temacie ?

W czerwcu pisaliście że na dniach, a tu prawie rok i nic ?

Z tego co pamiętam, to pisał to jakiś użytkownik nie mający z tą dziedziną nic wspólnego. Nie rozumiem skąd u ludzi się biorą takie wymysły :) Jak znajdziesz moje posty, to zobaczysz że jest dokładnie tak jak wtedy pisałem.

 

na zachodzie gdzie cos probuja cos sie udaje i tyle

Co się udaje na zachodzie? Nic się nie udaje i nie wiem skąd masz takie informacje, bo nic takiego nie ma :) Większość tunerów nie ma pojęcia o komunikacji ze sterownikiem i jego zabezpieczeniach, bo zwyczajnie nie jest to ich fach. Tak jak GC-S wspomniał, każdy liczy na to, że firmy takie jak CMD, Alientech, Dimsport, etc. "rozwiążą" problem. Wyjątkiem jest tylko parę firm tuningowych, które mają swój R&D utworzony do tego celu na własne potrzeby.

 

każdy czeka na to samo, że CMD, Alientech Dimsport rozwiążą problem kodowania procków, ale do puki ktoś z BMW nie "sprzeda", chipsów nie bedzie

Nie wydaje mi się, żeby akurat w tym przypadku chodziło tylko i wyłącznie o sprzedanie informacji z fabryki lub bezpośrednio od któregoś inżyniera, chociaż bez wątpienia byłoby to przydatne. Chodzi o nową architekturę i sposób komunikacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...to jest w miarę ogarnięte, ale sposób hasłowania jest nie do obejścia, bez "pomocy wewnętrznej" z BMW...wymieniłem te 3 firmy bo z nimi mam kontakt/suport , maja kupkę sterowników na testy i nie ma pomysłu, czarno to wygląda
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli BMW chciało to zrobić dobrze, a widać że taki był cel :wink: to mechanizmy będą modyfikowane w standardowych interwałach produkcyjnych czyli marzec/wrzesień będą updejty. A to oznacza, że co pół roku może być inny lub zmodyfikowany mechanizm i opracowanie rozwiązania będzie ciężkie, czaso- i koszto-chłonne.

 

I w ten sposób ich Power Kity będa schodzić jak ciepłe bułeczki :cool2: ktoś pomyślał i zrobił to dobrze :mrgreen: z punktu biznesowego po stronie BMW oczywiście.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.