Skocz do zawartości

BMW e34 520i Szpera


lokowgw

Rekomendowane odpowiedzi

Czy ktoś może montował do 520-stki szpere? I czy to ma sens? Nie chodzi mi o drift tylko często zdarza się ,że jeżdżę pisakowymi drogami i samochód po prostu się zakopuje.. a wyjechać z jednym kołem które kręci się jak oszalałe nie ma opcji, nawet w zile łatwiej wyjechać ze śniegu ja oba koła ciągną a nie to co ma lżej… Czy silnik wg. Odczuje to ,że jest szpera czy nie? Bo stawiam ,że spalanie się nie zmieni.. czy żyje w błędzie?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ja mam szpere 25% orginalnie montowana.Po za tym że zimą trzeba bardziej uważać na zakrętach,nie widze innych minusów.Dużo łatwiej wyjechać z zaspy i grząskiego terenu.Szpera nijak się ma do spalania.Ogólnie polecam.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w jesieni wpakowałem się przodem w "rów" i prawe tylnie koło się oparło mocno o ziemie, prawe przednie wisiało w dole... a lewe tylnie się uniosło i kreciło się jak głupie :/ gdyby była szpera , wyjechałbym no ale cóż :D czeakłem prawie 2h na kumpli zanim do mnie dotarli... A jakieś parametry co do dyfru? Ze swojego nie mogę nic odczytać bo wszystkie tabliczki zanikły.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.e34.de/e34/difftabelle.htm

 

Masz tu wykaz modeli i typów silników sprawdź jakie dyfry były montowane do twojego modelu

 

A co do szpery to u mnie też jest ta z fabrycznym 25% tak jak koledzy pisali na śliskim na zakrętach trzeba uważać , i przy wymianie oleju mówili że do dyferencjałów ze szperą jakiś inny olej trzeba wlewać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jakbyś olej wymieniał to do seryjnej szpery 75w140, do zwykłego mostu czy elektro lejesz 75w90 i GL5 najlepiej

(OO=[][]=OO)

Jeżeli Bóg byłby za przednim napędem to chodzilibyśmy na rekach!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i podstawowa informacja, w 520 mogła być i pewnie jest tylna belka starego typu, bo w nowszych e34 i większych pojemnościach jest inna belka z tyłu i co za tym idzie inny dyfer!!

musisz sprawdzić jaką belkę masz u siebie i odpowiednią szperę dobrać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

też mam oryginalną szperę i też polecam, i tak jak kolega piotr520 pisze w zimie trzeba na zakrętach uwarzać bo tyłek lubi tańczyć

 

Edit

 

Szukaj szpery z przełożeniem 3.46

 

 

Albo każdy zakręt brać bokiem, żeby nie mieć niespodzianki :mrgreen:

http://25.media.tumblr.com/tumblr_m9u4h0flHW1qarea0o1_500.gif

Posiadam sporo części z e34 na sprzedaż. Kompletny silnik M20B20.

GG: 12785321

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do brania zakętów bokiem to i bez szpery jest to proste i możlwie ;] chodzi mi raczej o możlwiość wyjechania z zaspy czy grząskiego terenu, bez utraty v-maxa, bez zmiany czasu do setki i bez większego spalania :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
bez utraty v-maxa, bez zmiany czasu do setki i bez większego spalania :D

Czas do setki Ci się znacznie poprawi :cool2:

(OO=[][]=OO)

Jeżeli Bóg byłby za przednim napędem to chodzilibyśmy na rekach!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.