Skocz do zawartości

E39 528i Urwana klamka wewnętrzna


spectakillah

Rekomendowane odpowiedzi

Witam! Jak w tytule, kolega okazał się silnoręki i podczas próby otwarcia drzwi urwał klamkę wewnętrzną. Czy da się ją wymienić bez ściągania tapicerki drzwi?

PZDR!

KRASNYJ BUMIER

BMW = Bus Metro Walk

Cottage terrorist

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego,wydaje mi sie ze zalezy to od cierpliwosci i umiejetnosci :) Ja u siebie wymienilem klamke bez sciagania boczku,w dodatku przy -10C :P Powiem tak,latwe to nie jest ale inaczej sie nie da,w sumie zdjety boczek nic nie zmieni,bo i tak musisz go "zlapac" przed skreceniem klamki.Mowiac krotko,klamke montujesz jako ostatni element drzwi,pilnuj tylko tego,zeby linka byla na swoim miejscu,pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Da się, ale będziesz musiał być bardzo cierpliwy:) trochę trzeba się poszarpać. Odkręć śrubkę na środku klamki i zacznie wychodzić, musisz odchaczyć linkę i pilnuj żeby gdzieś nie uciekła, następnie wymieniasz i zaczynasz się męczyć z zaczepieniem tego do linki :evil: jak się uda to już z górki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Nie straszcie kolegi, spokojnie w 10 minut da się założyć klamkę, jedynie problem stanową kruche pancerze linek, które lubią się połamać, dlatego spokojnie i delikatnie, a na pewno się uda.

Przy takich mrozach czuję że demontaż boczka pociągnie za sobą pourywanie kołków, ja tak miałem 2 zimy temu jak mi zamki pozamarzały i musiałem je wyciągać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymiana klamki jest banalnie prosta, zdejmujesz zaślepkę na środku klamki, odkręcasz śrubkę na krzyżak, klamkę przesuwasz do przodu i ciągniesz do siebie, odpinasz linkę i zmieniasz klamkę. Czas góra 10 minut.

W tamtą zimę urwałem u siebie 2 klamki (byłem zaskoczony, że są takie delikatne), teraz to uważam jak otwieram drzwi ( ściągam nawet rękawiczkę).

 

Przypominam, że klamki się różnią, przed liftem maja inny zaczep i klamki po lifcie nie pasują do przedlifta i na odwrót.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mialem w rece ta moja urwana i na bank to byl plastik(jest nawet mniej zimna od metalowych),mialem w rece pozostale 3 klamki jak otwieralem boczki w drzwiach i na bank byly metalowe(inna masa,wydaja tez charakterystyczny dzwiek) :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam! Dzięki, że jak zwykle można na Was liczyć, koledzy. Wracam po nocce z pracy a tu 12 odpowiedzi. Temat ciekawie rozwinął się pod koniec :)

Zatem klamka już zamówiona, niedługo podmianka. Nie będę dawał znać czy sobie poradziłem, bo innej opcji nie ma :) Czynność raczej prosta acz wymagająca cierpliwości. Boję się zdejmować boczki, bo gdy w poprzednich autach to robiłem (montaż car audio), zawsze potem to spasowanie nie było już takie samo, coś tam trzeszczało, skrzypiało...Tak czy siak wkrótce i tak mnie to czeka, gdyż nie działa mechanizm opuszczania szyby w tychże drzwiach. Brak klamki jest jednak problemem z początku listy "pilne". Do tego robienie za szofera, który otwiera drzwi każdemu pasażerowi (co innego pasażerkom, choć nie jestem tak rycerski :D ).

Moja klamka również jest plastikowa, jak i pozostałe 3. Nie testowałem magnesem :D

PZDR!

KRASNYJ BUMIER

BMW = Bus Metro Walk

Cottage terrorist

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam! Dzięki, że jak zwykle można na Was liczyć, koledzy. Wracam po nocce z pracy a tu 12 odpowiedzi. Nie będę dawał znać czy sobie poradziłem, bo innej opcji nie ma :) Czynność raczej prosta acz wymagająca cierpliwości. Boję się zdejmować boczki, bo gdy w poprzednich autach to robiłem (montaż car audio), zawsze potem to spasowanie nie było już takie samo, coś tam trzeszczało, skrzypiało...Tak czy siak wkrótce i tak mnie to czeka, gdyż nie działa mechanizm opuszczania szyby w tychże drzwiach. Brak klamki jest jednak problemem z początku listy "pilne".

 

Na nas zawsze można liczyć. :cool2:

Gdybyś jednak sobie nie poradził to tu masz instrukcję i podobne problemy :mrgreen: http://www.youtube.com/watch?v=Uvb6MmlrajE

 

ps.ja miałem wiele lat tamu takiego malucha i identyczne kłopoty

I nie było mi do śmiechu :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może po prostu część wewnętrzna wyszła z wielowypustu i wystarczy ją wcisnąć z powrotem. Przerabiałem już kiedyś ten temat więc wiem że bez wyciągnięcia na zewnątrz starej nie można snuć teorii.

Boję się zdejmować boczki, bo gdy w poprzednich autach to robiłem (montaż car audio), zawsze potem to spasowanie nie było już takie samo, coś tam trzeszczało, skrzypiało.

Nie trzeba ściągać żadnego boczka. Zajmie cito max 10 min.

Niema starych BMW, są tylko zaniedbane :(

Archiwum moich poprzednich BMW http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=26&t=107364

Obecne e60 http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=298589

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dorzucę swoje trzy grosze:)

 

Też urwałem klamkę i nie byłem wcale silny tylko %%% ;D Oczywiście nie przejąłem się tym, kazałem kierowcy odstawić auto i poszedłem do domu. Rano przychodzę, patrzęęę i nie wierzę!! Kac, czy słaba pamięć?? Całkwoicie wypadło mi z głowy, że urwałem klamkę:) Oczywiście jesteś w stanie zrobić to bez ściągania boczka ale jak ściągniesz będzie wygodniej:) Dość ciężko jest nasunąc linkę, ponieważ jest bardzo krótka i trzeba mocno ją trzymac żeby nie wpadła do środka;/ Co do ściągania boczków przy temperaturach minusowych, łatwo nie będzie, spinki lubią się wyłamywać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 lat później...

Odkopię panowie czy ktoś jest w stanie powiedzieć czym różni się klamka wewnętrzna produkowana po 03 2001 od produkowanej przed tą datą poza numerem części ?

http://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=DL81-EUR-04-2003-E39-BMW-530d&diagId=41_0026

http://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=DL81-EUR-11-1999-E39-BMW-530d&diagId=41_0026

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylne są takie same.

Przednie różnią się mocowaniem linki. W przedliftach był zwykły haczyk jak z tyłu.

W poliftach trochę to zmienili.

Szukaj takiej klamki jaką masz bo inaczej zmiana razem z linką.

BMW E39 520i - tomtom1994


SPRZEDAM CZĘŚCI E39 <--- klik



http://images.chomikuj.pl/button/tomtom1994.gif <<<----- Folder BMW - hasło BMW


Znajdziesz tam różne przydatne pliki dotyczące BMW, softy, mapy i instrukcje obsługi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylne są takie same.

Przednie różnią się mocowaniem linki. W przedliftach był zwykły haczyk jak z tyłu.

W poliftach trochę to zmienili.

Szukaj takiej klamki jaką masz bo inaczej zmiana razem z linką.

Dzięki kupiłem tylną do przednich drzwi :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.