Skocz do zawartości

Swap 1.6i --> 1.8iS


Karol1800

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, od dłuższego czasu zastanawiam się nad swapem z 1.6i na 1.8iS co o tym myślicie ? Z tego co wiem z 1.6i na 1.8i można spokojnie swapa zrobić bez wymiany osprzętu. Jak się to tyczy przy 1.8iS ? trzeba wymieniać osprzęt czy nie ? Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

o racja;) EWS... szukaj samochodu bez tego;) łatwiej bedziesz miał albo do magika jakiegoś który usunie ews z kompa... co do skrzyni to możesz starą zostawić bądź też od 1.8 is kupić. na wał wszystko pasuje;) mówiąc z całym osprzętem miałem również na myśli filtr i przepływkę również.. co do wydechu to do przeróbki początek wydechu bo inne kolektory są.. a jeśli dysponujesz sporą ilością $$$ na swap to cały wydech drugi od 1.8 is;)

 

Jeszcze jedno pytanie czy do tego iSa będzie pasować wał i skrzynia biegów ? Po swapie będę musiał jechać do mechanika aby wgrał mi inne oprogramowanie ?
nie rozumiem? do czego inne oprogramowanie :shock: :)?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem ile ty tam na tego "is" masz kasy przeznaczona ale serio z wielu względów proponował bym Ci to:

http://allegro.pl/silnik-bmw-e36-328-m52-b28-kompletny-swap-stan-bdb-i2961969656.html

 

To nie jest mój biznes, ale z tym kolesiem wszystko zawsze jest tip-top i tak jak w opisie :), i jak on mówi, że Ci da wszystko wraz z tylnym zawieszaniem, wydechem, hamulcami ..... itd, to ja bym sie nie zastanawiał. Poza tym jak pisze jak czegoś Ci będzie brakowało do Full Swapu to w tej cenie też Ci dołoży. Wg. mnie to jest najlepszy sprzedawca cześć do e36 na allegro.

Zrasztą na innej aukcji ma tez dostępny silnik M44

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale weź pod uwagę że powinno się również zawieszenie i hamulce przełożyć... jak tu kolega dał link na 2.8 z z całym osprzętem, skrzynią, wałem, mostem, półosiami, hamulce i zawieszenie wydech... wszystko to co potrzebne do zrobienia prawidłowo tego a nie na ....
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Warto przekladac silnik 1.6 na iS, bo to najmocniejsza 4-cylindrówa BMW. M52 spali duzo wiecej, trzeba wiecej przeróbek (skrzynia, wał, most, hamulce). W zasadzie aby porzadnie przerobic 1.6 na 2.8 to trzeba przerzucic 3/4 samochodu.

A 1.9iS wrzucasz tylko silnik z osprzętem i jezdzisz :)

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To teraz ja sie wypowiem bo owego swapa robilem w mojej qp

Fabrycznie siedzial 1.6 m43 a wsadziłem 1.8 is M42

Swap jest Banalny ja mialem druga rozbita beemke.

Jesli masz silnik z klima to skrzynia nie bedzie pasowac. Bo 1.8is z klima ma dwumas..(sprzeglo sachs kosztuje okolo 380zl)

Wał i reszta dobrze sie zgrywa. Jeszcze co nie pasuje to nie pasuje tłumik...

Musisz przełożyć wiązkę razem z kompem.

Pamietaj zebyś nie zrobil takiego bledu jaki ja zrobilem. Szukaj kompa bez immo/ews. Mimo ze mialem kompa czujnik pestke i modul ews.. nie chce to sie zgrywać z instalacja 1.6.

Ja owego swapa mam do sprzedania za 1500 zł. Kompletny swap Komp skrzynia nowe sprzęgło(2 tys km)wiązka wszystko co potrzebne. Silnik w dobrym stanie. Od wymiany do wymiany trzeba bylo dolać jakies 200-500 ml oleju 10W40. Mysle ze nie jest to duzo. Silnik z roku 1996

E38 728i 1999r
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Szczerze powiem mialem juz 3 beemki e36 z silnikiem 1.8 is...

I prawda jest taka ze ten silnik kupic w dobrej kondycji mija sie z celem albo troche trzeba za niego zaplacic.

Te silniki kosmicznie biorą olej... Na Twoim miejscu zastanowilbym sie nad jakims r6. Po drugie m44 jest na osprzęcie siemensa.. wiec ze swapem bedzie troche wiecej zabawy.. bo wnioskuje ze Twoj 1.6 to m43 wiec jest na osprzęcie boscha.

Obecnie kupilem teraz e36 coupe m50b25 vanos. I spalanie w trasie nie ma tragedii bo jest o litr wieksze niz w is'ie tyle ze w mieście przy mojej nodze troche wiecej wciagnie

E38 728i 1999r
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robiłem remont... cała głowica (równanie kanalow, planowanie , wymiana uszczelniaczy itd) nowe pierscienie wszystkie uszczelki i uszczelniacze i tak i tak od wymiany pol litra do 0,8l trzeba bylo dolac. Jak dalej sie sprawował nie wiem bo samochod sprzedalem.

Jeżeli zdecydujesz sie na is'a to najlepiej z angola bo bedzie taniej i kup taki który mozna sprawdzić jeszcze w samochodzie. Czy wszystko z nim ok.

E38 728i 1999r
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.