Skocz do zawartości

E53 M57 czy mam klapki w kolektorze?


GruberX5

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 52
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Fabrycznie na 100% miał, podałem link do twojego kolektora wyżej.

No to ładnie :shock: ! Czy ktoś może gdzieś sprawdzić i napisać w końcu w jakich szeregotypach i latach montowane są bądź nie te klapki bo to już się robi jakaś kołomyja! :mad2:

"Ma na wyposażeniu S200A więc i klapki też." To mamy po tym rozpoznawać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
Czy fakt wystepowania tych klapek lub ich brak mozna stwierdzic po nr VIN ? Jeśli tak to bardzo proszę o pomoc

BMW X5 E53 3.0d 2006 rok VIN WBAFB71020LX74872

 

W warsztacie powiedzieli mi, że kolektor jest do wymiany bo najprawdopodobniej te nieszczesne klapki szlak juz trafia i dlatego wali olejem. Wiec czytajac wasze posty już nie wiem czy mam te klapki w kolektorze czy nie. Tym bardziej że nowy kolektor czeka juz w domu na mój powrót. I to kolektor wlasnie z klapkami

 

 

Ale ci wcisneli kit bo chca cie skroic na KASE :mlotek:

W tym roczniku to na 100% niema juz klapek.

Jak juz to mozesz miec DPF. tylko.

 

 

No cóż. Kolektor tak czy siak tydzien temu zostal kupiony. Sprawdziłem w sklepie internetowym bmw po nr VIN i ten który zakupiłem jest do mojego modelu wiec czy ma te cholerne klapki czy nie to juz nie ma znaczenia. Po wymianie dam znać jak jest naprawdę bo jak widzę z waszych postów to tak na 100% nie wiadomo. Są czy ich nie ma

 

Kolektor wymieniłem kilka miesięcy temu. Klapki oczywiście są. Jak obejrzałem stary to rzeczywiście klapki były wyraźnie dobite i dlatego na zewnątrz wydostawała się mgiełka olejowa co skutkowało plamą czystego oleju pod samochodem po nocnym postoju. Teraz wszystko jest ok i spokój na następne 200 ts. km.

Także gadki typu "kit ci wcisneli bo w tym roczniku na 100% nie ma" okazały się nieprawdą. Ja mam jedną zasadę - nie znam się, nie wypowiadam się

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
  • 2 miesiące temu...
@michal8a nie masz klapek, masz szczęście, że te 2006 to rocznik modelowy nie produkcji. Bo "zaleta" tych rzeczywiście z 2006 jest taka, że mają DPF i tym samym klapki. Chciało się mieć jak najmłodsze E53 z ostatniego roku produkcji to teraz pozdrawiają te ciut starsze fabrycznie bez klapek i chwasta :D
http://i.imgur.com/mk2DLM9.jpg http://i.imgur.com/p36AAFC.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba nikt tego nie zauważył, że po wpisaniu VIN'u w realoem czy bmwstore, zawsze są dwa kolektory, dla tych bez DPF i bez klapek i dla tych z DPF z klapkami. Także przez realoem nie dowiecie się czy macie klapki, czy nie, to Wam tylko pokazuje co możecie mieć w zależności od tego co wyjdzie po rozkodowaniu VIN'u, nie mówi Wam konkretnie o Waszym samochodzie, co macie na wyposażeniu, czy są klapki, DPF itd. Tam się wpisuje VIN tylko żeby znaleźć dokładny model, wersje samochodu i pasujące części, żeby nie musieć robić tego ręcznie, ale pokazuje wszystkie możliwe dostępne części do tej wersji a nie do konkretnego samochodu, a do pokazania co konkretnie jest w samochodzie rozkodowuje się VIN.

 

@Lowiec, według VIN'u nie masz DPF'a, więc i nie masz klapek, bo tak jak pokazuje realoem do poliftów bez DPF jest kolektor bez klapek, czyli to: http://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=FB71-EUR-01-2005-E53-BMW-X5_30d&diagId=11_3651, a dla tych z DPF jest z klapkami czyli to: http://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=FB71-EUR-01-2005-E53-BMW-X5_30d&diagId=11_3652 i obie te wersje są z Twojego VIN'u pokazane w realoem mimo, że Ciebie ta druga opcja z klapkami nie dotyczy, ja też tak mam i każdy tak ma, tak jak napisałem pare linijek wyżej.

http://i.imgur.com/mk2DLM9.jpg http://i.imgur.com/p36AAFC.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślałem, że jeśli wskazuje po vinie części to wskazuje je jednoznacznie. Ostatnio "w pakiecie startowym" wymieniałem odmę, kupiłem część wg realoem a okazało się, że jest inna i warsztat zamawiał. Sam serwisant był zdziwiony.

Dzięki za info o braku klapek...mogę jeździć:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@michal8a nie masz klapek, masz szczęście, że te 2006 to rocznik modelowy nie produkcji. Bo "zaleta" tych rzeczywiście z 2006 jest taka, że mają DPF i tym samym klapki. Chciało się mieć jak najmłodsze E53 z ostatniego roku produkcji to teraz pozdrawiają te ciut starsze fabrycznie bez klapek i chwasta :D

 

 

teraz nie kumam ocb piszeż że mam szczęście bo nie mam klapek , a zaraz pod koniec piszesz " Chciało się mieć jak najmłodsze E53 z ostatniego roku produkcji to teraz pozdrawiają te ciut starsze fabrycznie bez klapek i chwasta" i teraz już nie kumam o co ci chodzi. :mad2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@michal8a, Wyjaśniam

Najpierw napisałem, że nie masz samochodu wyprodukowanego w 2006 tylko w 2005 mimo, że tak sobie napisałeś w profilu, ale jest to rocznik modelowy więc w porządku. Następnie, że te z datą produkcji a nie rokiem modelowym 2006 mają DPF więc i klapki. I takich właśnie dotyczy ostatnie zdanie, ogółu najmłodszych E53 wyprodukowanych w ostatnim roku produkcji czyli 2006 i ich posiadaczy co tak koniecznie właśnie taką chcieli mieć, czyli Ciebie to nie dotyczy... Mam nadzieję, że teraz wszystko zrozumiałe.

http://i.imgur.com/mk2DLM9.jpg http://i.imgur.com/p36AAFC.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@michal8a, Wyjaśniam

Najpierw napisałem, że nie masz samochodu wyprodukowanego w 2006 tylko w 2005 mimo, że tak sobie napisałeś w profilu, ale jest to rocznik modelowy więc w porządku. Następnie, że te z datą produkcji a nie rokiem modelowym 2006 mają DPF więc i klapki. I takich właśnie dotyczy ostatnie zdanie, ogółu najmłodszych E53 wyprodukowanych w ostatnim roku produkcji czyli 2006 i ich posiadaczy co tak koniecznie właśnie taką chcieli mieć, czyli Ciebie to nie dotyczy... Mam nadzieję, że teraz wszystko zrozumiałe.

 

 

w dowodzie rejestracyjnym mam 2006 haha :8) :roll: no nic wszystko jasne dziękuje za wyjaśnienie pzdr :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też mam w dowodzie co innego. Często biorą za rok produkcji datę pierwszej rejestracji. No i te roczniki modelowe. Dobra sprawa przy odsprzedaży czy coś, ale VIN'u nie oszukasz. Możesz sam rozkodować VIN wpisując w dekoder VIN'u http://bimmer.work/ 7 ostatnich znaków swojego VIN'u, i zobaczyć jaki masz tam rok produkcji :wink:
http://i.imgur.com/mk2DLM9.jpg http://i.imgur.com/p36AAFC.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...
  • 1 miesiąc temu...
Powiedzcie mi jedną rzecz.. jeżeli ktoś ma oryginalnie kolektor z klapkami, ale że tak powiem nie używa DPF-a to nie najbardziej prostym wyjściem jest założenie kolektora 11617800586 TC lub 11617789288 TC bez klapek i mieć problem z głowy? teoretycznie te kolektory są bezawaryjne - musi być tylko szczelny
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 10 miesięcy temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.