Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

czy jest ktoś kto się zna na założeniach firmy BMw ktoś kto wie jakie dystanse zakładają dla swoich produktów. chodzi mi o lata 90-97

 

pozdro robert

  • Odpowiedzi 78
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Jaki silnik może zrobić największy przebieg :?: ...

:think: ............myślę,że przedewszystkim prawidłowo eksploatowany...

2FST4U
Opublikowano

im wiekszy silnik tym większy przebieg.

dla 540i okresla się przebieg rzędu 600 - 800 tys.

czasami się mylę
Opublikowano
u mnie w gorzowie byl przypadek ze gosc kupil MB okulara nowego chyba dwa lata temu.po 70 tys silnik kaputt.a jaka przyczyna?facet myslal ze w takim aucie sie oleju nie wymienia i zrobil 70 tys na jednym oleju :) i oczywiscie gwarancje szlak trafil jak sie pojawil w serwisie bo na przegladach nie byl :) koszt silnika jakies 20 tys chyba wyszedl :)
Opublikowano
im wiekszy silnik tym większy przebieg.

dla 540i okresla się przebieg rzędu 600 - 800 tys.

 

Saygon a skad masz te dane :?:

 

znasz kogos kto tyle zrobił?

 

moj znajomy ma w 740 E32 470 000 km - na niemieckim forum zaden posiadacz V8 aktualnie nie chwali sie wiekszym przebiegiem.

 

widzuałem tez E32 750 z 415 000 km a słyszałem ,ze ktos wykulał 680 000 do remontu ale osobiscie nie widziałem .

Opublikowano

u nas jeszcze w zeszłym roku jeździła e32 735, która zbliżała się do półtora miliona km :shock: auto były już mocno "zmęczone", ale w jednych rękach od ładnych paru lat jeźdżone przedewszystkim w trasach,

na odpowiednich środkach eksploatacyjnych... właściciel sprzedał, bo wyjeźdżał do Stanów...

silnik oczywiscie M30... myślę, że te nowe nie są już w stanie zrobić takiego przebiegu...

M30 uchodzą za silniki, które bez większych kłopotów przejeżdżają do 700-800tys...

Opublikowano

OT: mam w rodzinie MB W124 3.0d z przebiegiem prawie 800 000km. Bez remontu. A widzialem beczkę z przebiegiem ponad 1000 000km.

 

Odnośnie BMW to M40 jest chyba przewidziany na jakieś 400 000km, więc bez rewelacji. Poza tym tak jak pisał Piotrek, można nowy silnik zarżnąć.

Opublikowano

Witam.

Wydaje mi się, że jednym z najdłużej działających silników może być M20B27 czyli "eta". Wolnoobrotowy (4700) o mocy zaledwie 120KM. Mojego sprzedałem z przebiegiem 280tys i nie wykazywał oznak zużycia tzn. palenia oleju, braku kompresji itp.

 

Pozdrówka

Krzysiek
Opublikowano
Niestety w większości naszych przypadków nie wiemy jak poprzedni właściciele dbali o te samochody, druga sprawa to cofanie liczników.
Opublikowano

mi sie wydaje ze byc moze 3.5 litra r6 z 535 albo 735 moze duzo pociagnac

jest stosunkowo malo wysilony i prosty

 

ale mysle ze silniki m60 i nowsze o pojemnosci 3 litry lub wiecej 500 tys to zrobia spokojnie

http://img489.imageshack.us/img489/2486/zz1dk5.gif
Opublikowano

fabryka przewiduje remont gółwny silnika po ok. 600 tys.

wymiana rozrządu ok.350 tys.

miałem 2.5 tds od 146 tys. do 230 tys.

silnik był jak nowy, palił po mieście poniżej 10l.

pod koniec zaczął brać ok. 2 l oleju na 12 tys. km ale to była kwestia uszczelniaczy zaworowych.

teraz mam 540 iV8 przebieg 170 tys. i mam wrażenie nowego silnika.nie bierze nawet grama oleju.

a co do przedmówców to się zgadzam, była taka anegdota na faktach:

kobieta nowym samochodem jeszcze ponizej 1000 km przejechała pomiędzy dwoma miastami ,dotarła do stacji obsługi i mówi, że samochód paruje z silnika i coraz słabiej jedzie.

tłumaczy ,że jechała ostrożnie i najwyżej 70 km/h, a autko już musiało być zepsute gdyż bardzo głośno warczało.

pracownik pyta się:

na którym biegu pani jechała.

na to kobietka:

jakim biegu ?

i to by było na temat przebiegu samochodów.

czasami się mylę
Opublikowano

tak sie zastanawiam ile moze wytrzymac M52

 

w koncu takze nie jest mocno wysilony, przynajmniej w porownaniu z M50 :)

Opublikowano

Obecnie mam e34 525, m20b25 przebieg 280 tyś. jak kupowalem 271 tyś .9 tyś po wymioanie oleju nie widac rużnicy na bagnecie ,zero dolewek.Kupując 15 letnie auto zajechałem zbadać ciśnienie i emisje spalin na stacji diagnostycznej poinformowali mnie że auto ma parametry fabryczne!Zaznaczam że jest od listopada 2005 w kraju.

 

Poprzednią moją bmw e23 732 kupiłem z przebiegiem 250 tyś w/g zegara ale kiedyś zajrzałem w karte gazu i sie okazało że w dniu montażu miała na liczniku 480 tyś. ,a było to 2 lata przed tym jak ją kupiłem.Wnioski: to auto miało co najmniej 700 tyś i jeszcze jeżdziło bez problemu 170km/h tylko oleju trzeba było 5l na miesiąc dolewać.Cena za bań ke w kauflandzie 30 pln.Na światłach zasłone dymną stawiałem :D

Sprzedałem ją do Inowrocławia(biała)

BMW 525i od 340 dni---------wcześniej e23, 732i--------- tylko automat!
Opublikowano

To proponuję stworzyć krótki przepis na "eliksir młodości dla twojego silnika" :twisted2:

 

1. Tylko długie trasy. Każdy silnik spalinowy uwielbia pracę w warunkach ustabilizowanych (optymalna temperatura i równe, dość duże obroty).

 

2. Umiarkowany, dobrze wyważony wysiłek w czasie jazdy. Nie za delikatnie, nie za ostro. Na szosie najlepiej między 50 a 85 % możliwości silnika (w przypadku mocniejszych silników górna granica tego zakresu będzie raczej nieosiągalna ;-) ).

 

3. Łagodna rozgrzewka.

 

4. Wstępne podgrzewanie silnika (grzałką elektryczną, urządzeniem webastopodobnym) - to jest bardzo niedoceniany punkt, a przecież wiadomo, że silnik najbardziej zużywa przy zimnym rozruchu :!:

 

5. Od nowości najlepszy olej dopuszczony przez fabrykę, regularnie wymieniany, w parze z markowymi filtrami.

 

6. Wymiana łańcucha rozrządu przy pierwszych objawach zużycia (w silnikach, które mają łańcuch). Zużyty łańcuch powoduje nieprawidłową niestabilną pracę rozrządu ("rozjeżdżanie się" faz otwierania zaworów) i układu zapłonowego (zwłaszcza z rozdzielaczem zapłonu napędzanym przez wałek rozrządu). Szarpana jazda z licznymi gwałtownymi zmianami obrotów przyspiesza zużycie łańcucha.

 

7. Natychmiastowa reakcja przy pierwszych objawach defektów (np. zatrzymywanie samochodu z chwilą wzrostu podejrzanego temperatury, a nie dopiero po dojrzeniu chmury pary spod maski).

 

Założę się, że spełnienie wszystkich tych punktów jest gwarancją osiągnięcia przebiegu 1,2-1,5 mln km przez silniki M30 i wczesne V12.

 

Pozostałe silniki R6 i V8 mają nieco gorszy dobór genów pozwalający na długi żywot:

- mniejsza pojemność,

- dodatkowe układy sterujące rozrządem Vanosy, Valvetroniki itp.,

- multum elektroniki, która zawodzi niezależnie od dotrzymywania wyżej wymienionych punktów, a jej "choroby" nie służą dobrze silnikom.

 

Niestety, właściciele nowszych BMW :!:

Silnik jest potencjalnie lepiej predestynowany do dłuuuuugiej eksploatacji, im jest większy, z im lepszych materiałów zrobiony, im staranniej złożony, ale też im prostszy :!:

 

R4 są z góry na przegranej pozycji - nie całkiem wyważony układ korbowy silnika 4-cylindrowego już z założenia konstrukcyjnego nie jest trwalszy niż idealnie wyważone V12 (rozwidlone pod kątem 60 st.). Przy dotrzymaniu powyższych punktów daję im gwarancję "tylko" 600-700 tys. km.

- No, stał tutaj! Był! Patrzył na swoje paznokcie! Rozpłynął się! Nie ma go!

(Bogumił Kobiela we "Wszystko na sprzedaż". Rok później rozbił się na amen swoim białym BMW).

Opublikowano
(...)

4. Wstępne podgrzewanie silnika (grzałką elektryczną, urządzeniem webastopodobnym) - to jest bardzo niedoceniany punkt, a przecież wiadomo, że silnik najbardziej zużywa przy zimnym rozruchu :!:

(...)

 

czy moglbys powiedziec cos wiecej na ten temat? ile takie urzadzenie kosztuje, i czy nie problemow z jego zamontowaniem, jesli fabrycznie nie byla dostepna taka opcja? wiem, ze cos takiego bylo w jaguarach, ale w bmw o tym nie slyszalem. kazda informacja bedzie mile widziana :)

 

pozdrawiam

luther

pozdrawiam

luther

Opublikowano
wiem, ze cos takiego bylo w jaguarach, ale w bmw o tym nie slyszalem

 

luther a co to takiego Jaguar :twisted:

 

sporo Beemek jeździ z fabrycznie założonym Webastem, mój ziomal

ma 320 e30 cabrio i nawet w takiej wersji zdarzyła się...

 

130rapid - ładne podsumowanie o tych silnikach, zgadzam się w każdym punkcie :cool2:

Opublikowano
czy moglbys powiedziec cos wiecej na ten temat? ile takie urzadzenie kosztuje, i czy nie problemow z jego zamontowaniem, jesli fabrycznie nie byla dostepna taka opcja? wiem, ze cos takiego bylo w jaguarach, ale w bmw o tym nie slyszalem.

 

Temat podgrzewania już przerabialiśmy, z detalami:

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=13745&start=0&postdays=0&postorder=asc&highlight

 

Jeżeli mój "Projekt 635 CSi" dojdzie do skutku, to E24 na 100 % dostanie grzałkę w silnik.

 

Bezpośrednia oszczędność paliwa nie będzie wyjątkowo duża. Szacuję, że przy każdym "podgrzanym" rozruchu M30 spali 0,5 l/100 km mniej. Po odliczeniu kosztów pracy grzałki czysta oszczędność wyniesie 1,20 PLN / 1 rozruch. Ale to przecież nie wszystkie zalety podgrzewania...

 

Grzałki-samoróbki z Allegro są taniutkie, ale mają ograniczoną żywotność. Znajomemu grzałka za 150 PLN służyła przez 2 lata. Właśnie mu się przepaliła :doh: Więc myślę, że lepiej dołożyć i jednak zainwestować niepatriotycznie w produkt szwedzki. Tamtejsze firmy mają kilkadziesiąt lat doświadczeń.

- No, stał tutaj! Był! Patrzył na swoje paznokcie! Rozpłynął się! Nie ma go!

(Bogumił Kobiela we "Wszystko na sprzedaż". Rok później rozbił się na amen swoim białym BMW).

Opublikowano

Rapid- akurat co do M70 to jego długowiecznosc stoi pod wielkim znakiem zapytania i zwłaszcza jego wczesne wersje nie dozywały wielkich przebiegów.

Generalnie na forum 7er.com posiadacze M70 , którzy dobili 400 000 cieszą sie jak dzieci. Nie wszystkim się to udaje. Co do M73- ciagle za młode auta , ale z tego co widziałem, potrafią wytrzymac o wiele więcej. Przebiegi rzedu 400 000 i więcej nie sa niczym dziwnym.

Nie zapominajmy ,ze podstawowym postulatem przeciwko zywotnosci M70 jest jego zbytnia złozonosc ( praktycznie dwa silniki połączone razem )

 

A argument pojemnosci przy porównaniu M30 i M60 / M62 jest chyba nietrafiony. :wink:

Vanosa miały V8 M62 dopiero od 09/98 , zatem ciezko powiedziec jeszcze na ile zmniejszyło to ich żywotność.

Opublikowano
na forum 7er.com posiadacze M70 , którzy dobili 400 000 cieszą sie jak dzieci. Nie wszystkim się to udaje.

 

Można więc przyjąć, że to trefny silnik, albo właściciele zbyt często nie mogą oprzeć się pokusie korzystania z pełni osiągów w nieodpowiednich momentach (np. gdy M70 jest jeszcze zimny).

 

Co do M73- ciagle za młode auta , ale z tego co widziałem, potrafią wytrzymac o wiele więcej. Przebiegi rzedu 400 000 i więcej nie sa niczym dziwnym. (...) Vanosa miały V8 M62 dopiero od 09/98 , zatem ciezko powiedziec jeszcze na ile zmniejszyło to ich żywotność.

 

Tu masz 100 % rację. :cool2: :cool2:

Posiwiejemy, zobaczymy. :twisted2: :twisted2: :twisted2: Chociaż prosta statystyka jest bezwzględna. Im więcej elementów, przy tej samej liczbie cylindrów silnika, tym większe prawdopodobieństwo awarii.

- No, stał tutaj! Był! Patrzył na swoje paznokcie! Rozpłynął się! Nie ma go!

(Bogumił Kobiela we "Wszystko na sprzedaż". Rok później rozbił się na amen swoim białym BMW).

Opublikowano

kolega ma e32 z 91 roku z M30 i na licznkiku ma..... 430 000 km. w tym 100 000 na gazie II generacji.

 

co do M70 - nie przesadzajmy , 400 000km ? no nie...

Jezeli ktos go piluje gdy jest zimny, nie kontroluje poziomu oleju to moze i tak.

Ale przeciez przez 99% normalnej jazdy silnik ten nie przekracza 2000 obr/min, wiec jakie jest jego obciazenie? ZADNE.

 

swoja droga moj brat w 750 z 87r. kiedys wygotowal caly plyn chlodzenia... gdzies na jakis łakach zablokowal go na 1 biegu i zaczal pilowac silnik.. az zapalila sie trawa.. wiem wiem nie ma sie czym chwalic , ale chodzi o fakt ze silnik starcil caly plyn, silnik ostygl, dostal nowy plyn i nie bylo z nim zadnych problemow, trzymal temoperature jak przed ta glupia przygoda

Prowadzę sklep z częściami do samochodów.

[email protected]

www.czescidobmw.pl

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.