Skocz do zawartości

X-DRIVE - SLYNNA ZEBATKA CENTRALNEGO DYFRA


darjez

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Ja wam napisze, ze juz mam dosyc tych aut z okrecona zebatka. Naczytali sie wszyscy na necie, ze lek na cale zlo to okrecic zebatke lub wymienic. Co za bzdura!!! Zebatka nie urywa sie od tak, ma sie urwac jesli cos nie tak jest z reduktorem. Spalone sprzegla, rozerwane obudowy, rozwalone lozyska....efekty krecenia zebatki lub zalozenia sobie karbonowej. Zamieszcze zdjecia jak znajde czas. Diagnoza panowie, diagnoza najpierw. Sprawdzic stan oleju, zrobic adaptacje, sprawdzic stan oleju ponownie to jest droga a nie wymieniac badz okrecac zebatki co powoduje jeszcze wiekszy nacisk na elementy reduktora a pozniej to zamiast 500zl jest 3000zl za naprawe. Jesli auto w manualu z nie wiadomo jakimi oponami o przebiegu powyzej 150tys to reduktor pewnie i tak juz jest do wymiany jesli wczesniej nie wymienilo sie "lifetime" oleju. Pomyslcie, reduktor to nie regulator podnoszenia szyby...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 1,3 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

wymieniłem właśnie olej i zrobiłem adaptację , wlałem 700ml bo tak się doczytałem

a jak sprawdza się poziom palcem przez otwór wlewowy czy w jakiś inny sposób ?

olej w porównaniu z tym nowym z butelki był bardzo ciemny lekkie poszarpywania na razie ustały .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
To jest prawidlowe podejscie. Olej wlewamy az sie zacznie przelewac. 700ml to taka norma. Po pewnym czasie zalecalbym sprawdzenie stanu, jakosci oleju po raz kolejny. :cool2:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czym mozna ją zrobić?

 

_______________________________

 

Dla zainteresowanych adaptację zrobiłem DISem(v57). trzeba wejść w funkcje testowe(FUNCTIONS->SERVICE FUNCTIONS -> DRIVE -> TRANSMISSION CONTROL VTG -> OIL CHANGE + TEST SCHEDULE) modułu VTG i wybrać opcję zmiana oleju wtedy nastąpi adaptacja + zerowanie wartości w eeprom.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam,

 

Jakiś czas temu wymieniłem zębatkę. Zrobiliśmy adaptację, zaktualizowaliśmy sterownik, wymieniliśmy olej w reduktorze, a problem z napędem nie ustępuje.

 

Tym razem objawia się inaczej.

 

Przy ruszaniu, najczęściej przy skręconych kołach napęd bardzo szarpie - jakby ślizgał się po trybach. Jak już się rozpędzę - defektów brak. Dodam, że nie wyskakują mi żadne błędy.

 

Jeśli chodzi o zawieszenie - jest igła - zostało sprawdzone na szarpakach.

 

Czy ktoś spotkał się już z takim przypadkiem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Zrobiliśmy adaptację

 

Kolego czym robiłeś adaptację i co ona tak na prawdę daje? Wymieniłem dzisiaj oleje w napędach ale xdrive odpuściłem mimo iż olej kupiłem bo nie bardzo wiem którym narzędziem mogę tą procedurę przeprowadzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej koledzy, mam x3 e83 30d

u mnie problem z zębatką również wystąpił (pojawiły mi sie 3 wspominane przez was błędy) więc pojechałem do mechanika, ten obrócił o 180st zębatkę i zmiana jest taka, że teraz błędy nie wyskakują po przejachaniu jakiegoś odcinku tylko od razu po uruchomieniu silnika (może 1-2sek ale zawsze od razu, kiedyś po przejechaniu jakiejś odległości)

 

Gdzie może leżeć przyczyna ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
tak bez demontażu dolnej pokrywy silnika?

No pewnie. Mniej więcej na środku auta. Gdzieś tu na forum (może nawet wcześniej w tym wątku) jest krótki filmik pokazujący dokładnie o którą wtyczkę chodzi. Co prawda auto jest na podnośniku, ale ja na podstawie tego filmu szybko namierzyłem wtyczkę i ją rozłączyłem w celach diagnostycznych. Miej też na uwadze, że auto będzie słabsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak bez demontażu dolnej pokrywy silnika?

No pewnie. Mniej więcej na środku auta. Gdzieś tu na forum (może nawet wcześniej w tym wątku) jest krótki filmik pokazujący dokładnie o którą wtyczkę chodzi. Co prawda auto jest na podnośniku, ale ja na podstawie tego filmu szybko namierzyłem wtyczkę i ją rozłączyłem w celach diagnostycznych. Miej też na uwadze, że auto będzie słabsze.

 

hmmm ja jakoś tego nie zauważyłem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.