Skocz do zawartości

X-DRIVE - SLYNNA ZEBATKA CENTRALNEGO DYFRA


darjez

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 1,3 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Nie chcę czegoś zje*ać. Na pewno bezpiecznik nr 26? We wcześniejszych postach pisałeś, że nr 40.

Na pewno 26, musiałem sie pomylic z x5, tam jest 46, nie zupelnie 40 ale blisko :D. W x3,kazdej, 26.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyjąłem bezpiecznik (zapaliły się te trzy kontrolki), ale stuki, podszarpywanie przy wciśniętym "do dechy"gazie na 3 i 4 biegu w okolicy 3000 obr. nie ustało.

Czy to oznacza, że skrzynia rozdzielcza jest dobra, czy mimo to (że po wyjęciu bezpiecznika objawy nie ustały) może to być jednak uszkodzona skrzynia rozdzielcza?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W 530xd bezpiecznik oznaczony jako transfer case odlacza przod dodatkowo dochodzi choinka na desce brak licznika predkosci i wspomaganie nie dziala dobrze (jest slabsze na postoju). Czy naped na przod dziala czy nie latwo sprawdzic: wjechac na trawe i but..

Skrzynia w aucie i bez bezp jest (chodzi w niej np pompa oleju ciagle)...tyle ze ni tarczek z soba nie sciska

400ps/830Nm ( a było tylko 235 :D)

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=299251

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
Panowie czy tez macie tak ze po odłączeniu wtyczki siłownika wentylator cały czas chodzi na najwyzszych obrotach?

 

niii ja tak nie miałem a przelatałem z wyłączoną wtyczką całe wakacje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chyba mam pierwsze objawy x-drive to znaczy coraz wyrazniejsze poszarpywania podczas gwałtownego przyspieszania :( auto mam od 8 mies. 3,0 d automat 230 tys udokumentowane do końca servisowane i moje pytanie czy zmiana oleju w skrzynce może coś pomóc , ale raczej godzę się z myślą że niedługo czeka mnie naprawa i czy można kupić zestaw naprawczy do do skrzynki to znaczy łańcuch , łożyska , uszczelniacze i jaki to koszt ( szwagier ma warsztat ) albo kto w Poznaniu naprawia te skrzynki i jak jest cena w przybliżeniu :?:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zanim się porwiesz na rozbebeszenie auta to sprawdź czy wszystkie 4 opony są o takim samym rozmiarze i czy są jednakowo zużyte.

Co do kosztów naprawy to jak cały ten wątek przeczytasz to sobie wyrobisz opinię.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chyba mam pierwsze objawy x-drive to znaczy coraz wyrazniejsze poszarpywania podczas gwałtownego przyspieszania :( auto mam od 8 mies. 3,0 d automat 230 tys udokumentowane do końca servisowane i moje pytanie czy zmiana oleju w skrzynce może coś pomóc , ale raczej godzę się z myślą że niedługo czeka mnie naprawa i czy można kupić zestaw naprawczy do do skrzynki to znaczy łańcuch , łożyska , uszczelniacze i jaki to koszt ( szwagier ma warsztat ) albo kto w Poznaniu naprawia te skrzynki i jak jest cena w przybliżeniu :?:

 

 

U mnie tez poszarpywala - wymiana oleju i kalibracja na GT1 wyleczyła całkowicie problem (włącznie z odczuwalnym odłaczaniem przy skręcaniu). Skrzynkę mam oryginal, nigdy nie regnerowaną - przebieg 250 tys. Proponuje zaczynać od tej czynności przed wysyłką do regeneracji.

Xdrive

Koder

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chyba mam pierwsze objawy x-drive to znaczy coraz wyrazniejsze poszarpywania podczas gwałtownego przyspieszania :( auto mam od 8 mies. 3,0 d automat 230 tys udokumentowane do końca servisowane i moje pytanie czy zmiana oleju w skrzynce może coś pomóc , ale raczej godzę się z myślą że niedługo czeka mnie naprawa i czy można kupić zestaw naprawczy do do skrzynki to znaczy łańcuch , łożyska , uszczelniacze i jaki to koszt ( szwagier ma warsztat ) albo kto w Poznaniu naprawia te skrzynki i jak jest cena w przybliżeniu :?:

 

 

U mnie tez poszarpywala - wymiana oleju i kalibracja na GT1 wyleczyła całkowicie problem (włącznie z odczuwalnym odłaczaniem przy skręcaniu). Skrzynkę mam oryginal, nigdy nie regnerowaną - przebieg 250 tys. Proponuje zaczynać od tej czynności przed wysyłką do regeneracji.

 

 

Szkoda na ta operacje czasu i pieniedzy.Temat byl juz wiele razy wałkowany.

Owszem wymiana oleju pomaga ,ale tylko na bardzo krotki okres ,bo szarpaniu zawsze w 99% winna jest padajaca skrzynka(poza diametralnymi róznicami w rozmiarach opon lub ich zużyciu lub jeszcze padajacym czasem silniczkiem sterujacym lub plastikową zebatką)i jak zaczynaja sie te objawy to lepiej szybko oddac ja do fachowca niz dalej jeździć i pogłebiać uszkodzenia ,ktore poźniej tylko zwieksza koszt regeneracji skrzynki.

 

W Poznaniu jest kilka miejsc gdzie skrzynki robią porzadnie i w nieduzych pieniadzach.Trzeba sie popytac przedewszystkim tych specjalizuja w naprawach skrzyń biegów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Szkoda na ta operacje czasu i pieniedzy.Temat byl juz wiele razy wałkowany.

Owszem wymiana oleju pomaga ,ale tylko na bardzo krotki okres ,bo szarpaniu zawsze w 99% winna jest padajaca skrzynka

 

Auto po tej wymianie i kalibracji przejechało 8tys km i objawów narazie brak. Podeślij na wszelki wypadek adresy magików z Poznania

Xdrive

Koder

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam czy w DIS jest możliwośc kalibracji tej skrzynki

 

Tak, przy każdorazowej wymianie oleju trzeba w dis wejsc w funkcje wymiany oleju która skasuje wartości adaptacyjne na 0. To samo nalezy zrobic po wymianie skrzynki - ustawić silownik na 0

Tak to wyglada w dis:

 

http://www.fotorelacje.strefa.pl/vtg%20olil%20change.jpg

http://www.fotorelacje.strefa.pl/vtg%20olil%20change%202.jpg

Edytowane przez e46

Xdrive

Koder

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziekuje za odpowiedz olej wymieniłem i w inpa jest coś inicjalizacja czy jakoś tak tylko to zrobiłem nie wiem czy to wystarczy czy musi być kalibracja w dis

 

Inpa prawdopodobnie zrobi to samo, wiec nie ma strachu :D

Xdrive

Koder

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A pro po tej różnicy 5,5 mm jeżeli niema znaczenia to dlaczego niektórzy koledzy jako pierwsze to piszą żeby sprawdzić czy opony są równo z użyte , jeżeli ktoś ma nierówno zużyte opony to najwyżej 2 mm więc wydaje mi się teoria o nierówno zużytych oponach grubo jest przesadzona .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opony nierowno zuzyte + nierowno napompowane i roznica zaczyna byc wieksza.. 2mm a 1,2cm robi roznice i to glownie ze wzgledu na zle dobrane opony do auta. Sam mialem przypadek klienta, ktory kupil NOWE opony na przod i "nowe" na tyl. Z pozoru obie pary byly nieuzywane, ten sam producent, dedykowane rozmiary na przod i tyl. Roznica polegala na dacie produkcji: 2 lata pomiedzy tymi parami. Roznica w wysokosci jednych wzgledem drugich to 1,5cm (po obwodzie bylo oczywiscie wiecej). Kombinowanie z cisnieniem niewiele wnosilo a na takiej roznicy skrzynka wytrzymala 300km...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do tego co już powiedziano to dodam że widząc że opony się nie jednakowo zużywają to nam powinno dać do zrozumienia że i skrzynka dostaje po jajach ;-)

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.