Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Tak.

 

Jest zawieszenie zwyłke, adaptacyjne "M" lub M-technik bez adaptacji, które jest 1cm niższe niż "M" adaptacyjne.

 

Ja pisałem o "M" adaptacyjnym.

 

Do codziennej jazdy wybór trybu się bardzo przydaje.

  • Odpowiedzi 244
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wojtek, a cały czas myślalem że masz adaptacyjne. A tak na marginesie, wiec wojtku ze pewnie swoje autko traktujesz jako środek zarobku lub codziennego użytku, ale fajnie by było jak byś wrzucił kilka fotek nowych na forum. :D

 

PZDR>

Opublikowano
Kolega Rutek kupuje ale ma dylemat, serce chce 328 a rozum mówi 320d. Jeżdże głównie po mieście do pracy i z pracy. Troche przeraża mnie to spalanie, w tej chwili mam Audi A4 B8 2.0 TDI 143 KM a że powoli przychodzi kryzys wieku średniego to chciałem troche sobie pośmigać. I tak myśle że głupio będzie wyglądała trójka w m-pakiecie, kolor estoril bleau i w dieslu

 

Miałem ten sam dylemat i wybrałem jednak 2.0D.

 

1. Dla mnie każdy samochód jest powolny, ponieważ w sezonie latam chopperem 1900ccm, 3,5sek.do 100km, także "poszaleć i pobawić się" ma dla mnie i tak inny wymiar.

2. koszty paliwa i zasięg mają znaczenie o tyle, że miło jest wydać mniej na stacji paliw. Nie wiem jak z wtryskami i dopalaniem cząstek, ale mam nadzieję, że BMW jakoś to rozwiązało. Zobaczymy. Co do spalania, to w trasie (na autostadzie) jak się chce można uzyskać 4,8L a pewnie nawet mniej.

3. Bardziej mi się podoba dźwięk silnika Diesla

4. autem jeżdżę mało (w sezonie prawie wcale) także przy sprzedaży na pewno nikt w mój przebieg nie uwierzy (moje drugie auto po 10 latach ma 140tys km)

5. Rzeczywiście auto się powoli nagrzewa i trochę trzeba przejechać zanim serce pozwoli pocisnąć. Ale... czy w Wwie aż tak da się pocisnąć przy tym ruchu?

 

Ps. Ja za swój zapłaciłem 160kzł

 

 

Jestem zadowolony z wyboru.

17201351_1531754336834932_3241894237246117208_n.jpg?oh=52637f578bbb6c04fb758f53a709581c&oe=5928CFCF
Opublikowano

Ja mam podobnie jak kolega wyżej, z tym, że do zabaway mam impreze (pozdrawiam Mikołajki z ostatniej soboty z rajdu ;) ).

W spalanie rzędu 8l w mieście przy 328i i normalnej jeździe nie uwierze.

Ale jak nawet to benza ciśnięta spali podejrzewam min. 13, podczas gdy diesel max 9-10.

Odczucia co do mocy, to zależy - obiektywnie oczywiście 328 jest sporo szybsze i lepsze, szczególnie na obrotach, ale jak na codzienna jazdę (tj. powiedzmy do połowy zakresu obrotów), to nie odczułem aż takiej różnicy (co jest wiadome - diesel robi moment właściwie tylko z turbiny, benza - turbo + obroty).

W przyszłości na pewno łatwiej będzie sprzedać diesla.

Na pewno zgodzę się, że diesel DUŻO dłużej się nagrzewa.

Z wyposażenia to wszystko jest kwestią względną co kto lubi, ale dla mnie automacik jest genialny !! Zawsze można jechać na sekwencji i łopatkach, ale do codziennej jazdy niezastąpiony - uważam, że jest świetnie dopracowany.

 

Zrobiłem jak na razie 8kkm i jestem bardzo zadowolony. Spalanie w mieście to ok. 7-7,5l, trasa 5,5-6l.

Opublikowano

''W spalanie rzędu 8l w mieście przy 328i i normalnej jeździe nie uwierze.''

 

Po 3000 km mi wyszlo ostatnie spalanie 8 litrow wlasnie po miescie.

Oczywiscie nie jezdze od swiatel do swiatel jakbym mial startowac na 1/4 mili ale bywa tak ze przycisne.

Na poczatku od 0 przebiegu przez pierwsze 2000 km palil 10 a teraz 8 nie wiem czym to jest spowodowane.

W trasie to juz bywa roznie czasami zejde do 6-7 ale to jak jade w specyficznych miejscach gdzie jedzie sie monotonnie bez wyprzedzania.

Zakladam ze jakbym po miescie przyciskal wlasnie caly czas to wyjdzie mi 10-11.

Opublikowano
A mogę zadać pytanie co to za miasto? Bo co innego jazda po Cieszynie a co innego po Warszawie. W sumie, które by nie było to wynik albo dobry albo niesamowity.
Opublikowano
Po mieście typu Warszawa, ze światłami,nawet jak nie ma korków, ciężko byłoby zejść dieslem do 7 litrów. Ciągłe rozpędzanie się powoduje, że spalanie gwałtownie rośnie. Mi się jeszcze nie udało. 8 litrów w benzynie nawet w mieście bez korków byłoby rewelacyjnym wynikiem. A w trasie jak się jedzie jednostajnie, z przepisową prędkością, bez wyprzedzania, to można zrobić poniżej 5l. Tyle że chyba nie po to kupujemy BMW :)
Opublikowano
Wiesz z tym spalaniem to akurat po prostu ciekawość. Sam teraz mam a4 też 2 litry turbo. I to co mnie zaskoczyło in plus w tym samochodzie to właśnie możliwość niewielkiego spalania (nie to żebym nadmiernie z tego dobrodziejstwa korzystał). Jeżdżę na 7 do roboty z Pruszkowa na Puławską i w tym było nie było ciężkim aucie (quattro - ponad 1600 kg) jestem w stanie zejść do 8 litrów. Oczywiście to nie jazda i średnio mam 10.5, ale możliwość jest. I to poza mocą, to są jedyne rzeczy fajne w tym samochodzie. Radość z jazdy większą daje stary compact e36 :). Ciekawy jestem jak wygląda sytuacja w bmw.
Opublikowano
A mogę zadać pytanie co to za miasto? Bo co innego jazda po Cieszynie a co innego po Warszawie. W sumie, które by nie było to wynik albo dobry albo niesamowity.

 

 

Kraków

Opublikowano
Ja tam nigdy jeszcze nie zszedłem chyba poniżej 8,5L. A przez większość czasu średnia jaką pokazuje komputer to 8.9L. Jeżdżę pół na pół miasto/trasa.
Opublikowano

Ja w miescie generalnie nie szaleje ;) no i jeszcze jedno nie mowie ze nie stoje w korkach ale jezdze takimi objazdami ze generalnie stoje raczej tylko na swiatlach a nie w korkach

do tego po prostu jezdze w godzinach 12-14 wiec wtedy sa najmniejsze korki zawsze.

Do pracy jade dosc rano a wracam bardzo pozno... Sniadanie jem na kolecje itd...

Boze jak u Barei...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jeśli masz białą jak w avatarze to potwierdza się że mleko ma najszybszy transport :mrgreen:

pozdrawiam

Paweł

Opublikowano
Ja latam w Wwie i w zasadzie nie wyjeżdżam poza miasto. Mam 320D. Ten Dieselek ma dwa atrybuty - realne spalanie na poziomie 7,5-8l oraz kop wynikający z momentu obrotowego. W większości jeżdżę w trybie sport, ponieważ potrzebuję mocy przy zmianie pasów. "Na śpiocha" w korkach mógłbym zejść do 7L.
17201351_1531754336834932_3241894237246117208_n.jpg?oh=52637f578bbb6c04fb758f53a709581c&oe=5928CFCF
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Powiem szczerze, ostatnio miałem okazję pojeździć przez dłuższy czas 2.0 benzyną i powiem szczerze, że to auto spala koszmarne ilości paliwa :), w trasie 11l to standard :) - trasa LU - WAWA, po mieście jeszcze więcej. Jazda normalna, nie zgodna z przepisami ;), nie wiem jak te 2,8.. ale w bajki nie wierzę, spalić swoje musi. Jednak e90 2.0d to przyjemność w trasie :mrgreen:

 

Pzdr.

Opublikowano
Jeżdząć 320D po Krakowie, auto w godzinach szczytu komunikacyjnego spala 6,3L/100km, a gdy nie ma korkow mozna zejsc ponizej 6. Jest to naprawde bdb wynik.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jeżdząć 320D po Krakowie, auto w godzinach szczytu komunikacyjnego spala 6,3L/100km, a gdy nie ma korkow mozna zejsc ponizej 6. Jest to naprawde bdb wynik.

 

Jaaaaaasne.

Opublikowano

A ja powiem tak, ostatnio wykonałem mały test (328i). 4 dni z rzędu trasa Częstochowa - Warszawa - Częstochowa. Wyzerowany komputer.

Dzień 1. Jazda z prędkością max ~120km/h, obroty nie większe niż 2000 - spalanie 7,9l/100km

Dzień 2. Jazda z prędkością max ~140km/h, obroty nie większe niż 2500 - spalanie 8,1l/100km

Dzień 3. Jazda z prędkością max ~180km/h, obroty nie większe niż 4000 - spalanie 8,4l/100km

Dzień 4. Jazda z prędkością max ~jazda mieszana, odcinki wolniejszej jazdy + szybkie kawałki, obroty: bez zwracania uwagi na to jakie obroty mam - spalanie 8,3l/100km

 

Wszystkie jazdy odbyły się w trybie Comfort, w porównywalnych warunkach, sucha jezdnia, bezwietrznie, temperatura około -9C, włączona klimatyzacja. Oczywiście nie jechałem non stop z podanymi prędkościami, ale każdy kto zna aktualnie ta trasę wie, ze przez spora jej cześć można już jechać z jednostajna prędkością.

Opublikowano

Spalanie to tak indywidualna sprawa i tak bardzo uzależniona od sposobu jazdy, że chyba nie ma się o co spierać... :roll:

Jadąc normalnie w trasie 328i można pewnie spokojnie osiągać spalania rzędu 7-9l a jadąc szybko i agresywnie 16/100 raczej nie powinno być żadnym problemem - ja taki rozrzut kilka lat temu miewałem w dwukrotnie słabszej wolnossącej astrze 1.6. :lol:

Kolega mający F10 520d(po chipie) mówił mi, że jeżdżąc dosyć ostro, ze średnim zwykle mieści sie w okolicy 9-10l/100km.

Tu właśnie będzie widać największą różnicę - przy jeździe bardzo szybkiej z wykorzystaniem pełnego potencjału 320d ciężko będzie zmusić żeby wciągnął więcej niż 10-12/100 a w 328i kilka litrów więcej raczej nie będzie stanowiło problemu przy podobnym stylu jazdy. Przy normalnej spokojnej jeździe bez przesadnego szaleństwa różnice będą nie wielkie.

Opublikowano

U mnie średnia 10l a xDrive jak wiadomo te 1,5 l konsumuje wiecej

Tak w 80% to przypada na miasto i raczej nie stosuje ecodriving :lol:

Przy podobnym a nawet łagodniejszym traktowaniu audi bierze mi 12l

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wszystko wiem,ale nikt mi nie wmówi, ze 2.0d 184km spala w mieście w korkach ponizej 6 litrów.

Nie wiem jak mierzycie swoje spalanie, ale jedynym miarodajnym testem jest tankowanie do pełna-jazda w korkach możliwie długi dystans upomnienie tankowanie. Mnie osobiście jeszcze nigdy przy takim sprawdzeniu nie potwierdził się wynik podawany przez komputer pokładowy...

Opublikowano

Dokładnie tak jak mówisz. Przy pomiarach dodatkowo korzystałem z tej samej stacji :D

Odchylenia w stosunku do kompa nie przekraczają 0,1 l :cool2: czyli ok.

Tak na marginesie w poprzednich wozidełkach błąd wynosił ok 0,8l.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.