Skocz do zawartości

Chcę kupić. E46 porady,opinie pytania


barti801

Rekomendowane odpowiedzi

Chodzi mi czy e46 ( 2002-2003 ) bierze olej jakas fabryczna wada ?

Niektóre egzemplarze mogą wymagać wymiany uszczelniaczy zaworowych bo twardnieją. Pozostaje jeszcze kondycja valvetronica i rozrządu (łańcuch). Do tego dochodzi trudny dostęp do odmy. Nie szukaj n42 za 2500-3500 Euro to może coś trafisz z prawdziwym przebiegiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 12,6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

wic1231 to że każdy sinik bierze odrobine oleju to oczywiste. Ale jeżeli trzeba dolewać od wymiany do wymiany to porażka i świadczy że jest coś nie tak z silnikiem... Nigdzie nie napisałem że nigdy benzyny nie miałem tylko że od lat jeżdżę diselami... Nie przekręcaj moich słów tylko czytaj ze zrozumieniem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do końca produkcji m54 były montowane.

 

nie wiem panowie o co te sprzeczki, wiadomo że stare niewysilone diesle są bardziej pancerne o te 100-200tys lepsze niż stare pancerne benzyny. Jak diesel robił 600 to benzyna bez problemu robiła wtedy 400.

 

Obecnie skomplikowanie diesli znacząco skróciło ich życie, wirusy, brak naprawy na czas lejących wtryskiwaczy i różne dziwne ekologiczne wynalazki jak egr znacznie skróciły czas życia silnika :) poza tym wiadomo że silniki nie są projektowane aby żyły, obecnie to już nawet 200tys zaden nie wytrzyma. Nie wiem co kupimy za 10 lat bo nic nie bedzie sie nadawać do jazdy. Chyba że bedziemy po prostu kupować auto i robić generalny remont silnika i wtedy jeździć dalej :cry2:

 

Wiec zamiast tutaj sie produkować to lepiej trzeba sie za robote wziac co by nas było stać na nowe auta i zmiane co 100tys i 3 lata jak sie zaczyna sypać :)

szukam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy to nie przesada ?

obecnie to już nawet 200tys zaden nie wytrzyma.

hmm... to będziemy do nowych aut wkładać stare silniki po kapitalce aby zrobić 500 tys ?

A co z tymi co w niemczech robią 50-100tys rocznie ?

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wic1231 to że każdy sinik bierze odrobine oleju to oczywiste. Ale jeżeli trzeba dolewać od wymiany do wymiany to porażka i świadczy że jest coś nie tak z silnikiem... Nigdzie nie napisałem że nigdy benzyny nie miałem tylko że od lat jeżdżę diselami... Nie przekręcaj moich słów tylko czytaj ze zrozumieniem.

Nie jest to żadna porażka. Wiadomo jesli sie dolewa 5 l ?miedzy wymianami to jest cos nie tak. Ale dolewka rzędu 1l to nie jest porażka ani tragedia!!! I prostujac nie napisalem ze nigdy nie miales auta benzynowego tylko ze teraz jezdzisz dieselami i dlatego nie wiesz co piszesz odnośnie żywotności itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z całym szacunkiem ale każdy silnik benzynowy bierze olej, wynika to ostatecznie z konstrukcji każdego silnika benzynowego, 4suwowego, ruchome pierścienie na tłokach i uszczelniacze gniazd zaworowych.

Jak wszystko jest ok to silnik pobiera może z 50ml między wymianami. Jeśli ktoś jeździ na wysokich obrotach to naturalnie to zużycie będzie większe nie ma przebacz ale dalej nie ma prawa przekroczyć 1litra między wymianami.

 

Wraz z zużyciem te wartości rosną aż do wartości, które sprawiają że trzeba robić remont silnika, ponieważ nadmierne zużycie oleju świadczy o niesprawności silnika.

 

Kochane BMW zarżnęło silniki M54 dzięki 2 sprawom:

- olej longlife z interwałem 25tys km.

- sprawa która powinna się skończyć zbiorowym pozwem, uszczelniacze vanosów bo to jest chore, że uszczelki są do wywalenia już po 100tysiacach przebiegu a zestaw naprawczy z bmw to prawie 3 tysiące.

 

Dzięki długim interwałom nagar się osadza tam gdzie nie powinien czyli na pierścieniach/tłokach gniazdach zaworowych itp przez co w dłuższej perspektywie czasu prowadzi do uszkodzeń pierścieni/gładzi cylindrów i dzięki temu trafiamy do tego działu na forum podzielonego na 2 obozy:

 

- silnik bierze kilka litrów między wymianą jest ok to super silnik ino brać

- silnik bierze kilka litrów między wymianą i nadaje się tylko do remontu

 

Starsze silniki nie miały takich kłopotów bo ich interwały wynosiły tylko 10 tys.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy odma nie zapchana/ nadajaca sie do wymiany ( spory koszt nawet na zamienniku )?

Przednie wahacze, w ktorych leza sworznie ?

Maglownica, która łapie luzy ?

Vanosy, które słychać ?

Czy przy zmianie biegów coś stuka ? albo wysprzeglaniu ?

Czy 5 bieg wraca na swoje miejsce ?

Czy nie poci sie w okolicach stopy filtra oleju ?

Czy nie poci sie pod uszczelka pokrywy zaworów od strony sciany grodziowej?

Jak uszczelniacze skrzyni, jak dyfer ?

To tylko wybrane...

Tak mozna wymieniac i wymieniac, to wszystko jest opisane w tym watku, poczytaj i będziesz wiedzial czego szukac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy to nie przesada ?
obecnie to już nawet 200tys zaden nie wytrzyma.

hmm... to będziemy do nowych aut wkładać stare silniki po kapitalce aby zrobić 500 tys ?

A co z tymi co w niemczech robią 50-100tys rocznie ?

 

To troche taki mit.... dzisiejsze diesle sa duzo drozsze w naprawach i eksploatacji (turbo, wtryski, rozrzady), ale dbane swoje wytrzymają. Ale nawet odsądzane od czci i wiary silniki N47 (2.0d e60 i e90 po lifcie, F10, F30) - dobrze dbane - robią po 400-500 tys km. Ważne to na czas wymienic w nich wtryski, rozrząd, olej częsciej niz nakazuje LONG LIFE.

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To troche taki mit.... dzisiejsze diesle sa duzo drozsze w naprawach i eksploatacji (turbo, wtryski, rozrzady), ale dbane swoje wytrzymają. Ale nawet odsądzane od czci i wiary silniki N47 (2.0d e60 i e90 po lifcie, F10, F30) - dobrze dbane - robią po 400-500 tys km. Ważne to na czas wymienic w nich wtryski, rozrząd, olej częsciej niz nakazuje LONG LIFE.

 

Faktycznie tyle te silniki wytrzymują. Chyba, że jak się kupuje od Turka w Niemczech auto z przebiegiem 100 tys. to proszę nie wierzyć, że 500 tys. przejedzie, bo właśnie albo się licznik obrócił albo go "troszkę" cofnęli.

http://images33.fotosik.pl/376/633352ed1b63d463.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, 400tys nie jest granicznym przebiegiem dla benzynowego silnika. Co prawda nie miałem z przebiegiem 400tys ale miałem kiedyś 2 auta z przebiegiem grubo ponad 300tys i oba były jak nowe, po prostu. Pamiętając stan moich aut aż boje sie myślec ile maja nalatane te wszystkie 170tys z ogłoszeń. Od kilku lat mam 328Ci e46 z 310tys i też silnik nie bierze ani grama oleju i przyspiesza wzorowo. Inna sprawa, ze auto powyżej 300tys km jest niesprzedawalne w Polsce za normalna cenę. Ludzie oburzają sie na proceder kręcenia liczników a tak naprawdę sami sie o to proszą nie patrząc nawet na auta powyżej 300tys.

 

Do kolegi co pytał co sprawdzić przy zakupie e46 2.8:

- nadwozie, czy proste, bez szpachli. Złe przyleganie szyb bezramowych, świsty podczas jazdy sa tez podejrzane.

- luzy w napędzie. Rzecz częsta, powody mogą byc rożne, naprawy od tanich do dosyć drogich (półosie, skrzynia)

- odma (dźwięk słonia przy gaszeniu silnika)

- vanosy czy nie grzechoczą

- oringi vanosa - przygasanie podczas odpuszczania gazu, szczególnie na zimnym.

- mocowanie tylnego wózka do nadwozia - wyrywa dziurę w podłodze

- silnik czy równo chodzi, przyspieszenie.

- wycie dyfra

- luzy na kierownicy, częste w BMW i kosztowne w naprawie

- pewnie tam jeszcze pare rzeczy, na szybko to pamietam. Ogólnie trzeba patrzeć czy samochód trzyma sie kupy, nic nie odpada, nie ma braków, ogólnego zmęczenia, to widać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Od 15k za 316i do 45k za 330ci.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.