Skocz do zawartości

Chcę kupić. E46 porady,opinie pytania


barti801

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 12,6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Witam.

 

Mam pytanie odnośnie BMW E46. Wiem, że ma realny przebieg 180000, gdyż osoba ma ten samochód od nowości i jest to starszy pan, znajomy rodzicow. Kwotą za jaką będzie chciał go sprzedawać to koło 12 tyś zł. Jeździłem już tym samochodem, 2.0D 136km (czyli ten awaryjny) jak dla mnie, albo ten silnik jest taki słaby, albo coś nie halo z nim już jest. Raczej słabo przyspiesza jak na te 136km, może już turbo sie konczy?

 

180 tys km, jesli jest prawdziwe, to jest nic jak na taki silnik. Bardzo maly przebieg. Wiekszosc tych aut w Poslce ma pół miliona km i jakoś jeżdzą.

Tyle ze będziesz musiał doinwestowac to auto, moze wtryski moze turbo, moze jakies podcisnienia. Ale każde e46 za 12 tys zł bedzie wymagac inwestycji, a diesel to juz w szczególnosci. Wiec jesli auto jest zadbane i pewny przebieg to bym brał i nie wybrzydzał.

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

Witam wszystkich,

 

postanowiłem założyć tu profil, ponieważ jestem bliski zdecydowania się na kupno E46 i chciałem zadać kilka pytań w moim pierwszym poście do ludzi, którzy myślę, że znają się na rzeczy.

Prócz wizualizacji nie znam tego auta pod kątem mechaniki, blacharki czy awaryjności.

Przejrzałem kilkanaście stron, ale ciężko wydobyć te najważniejsze dla mnie informacje, więc powiem tak:

 

Na autko mam przeznaczone łącznie 25 tysięcy złotych, wliczam w to koszty pozostałe poza autem.

 

• Silnik jaki mnie interesuje to 320d, chyba, że stwierdzicie, że benzyna sprawdzi się tu lepiej?

• Poszukuję auta po lifcie

• ZDECYDOWANIE nie chcę lpg

• Autko oczywiście chciałbym z pl, choć zakładam, że z tym będzie ciężko

• Co do ilości km, które będę robił rocznie to zakładam przynajmniej w tym roku między 10-15 tysięcy, choć myślę, że to i tak dużo - pewnie zaraz odradzicie mi diesel'a? ;)

• Auto będę użytkował głównie w mieście, wyjazdy poza miasto - sporadycznie

_____________

 

MOJE PYTANIA

_____________

 

• Czy biorąc pod uwagę powyższe fakty warto kupić 320d?

• Czy jest szansa aby za taką kwotę znaleźć E46 po lifcie w przyzwoitym stanie?

• Jakie elementy auta trzeba będzie kupić na ewentualna wymianę zaraz po kupnie?

• Na co zwrócić uwagę podczas oględzin auta jesli chodzi o

a) wygląd zewnętrzny

b) wygląd wewnętrzny

c) silnik i pozostałe elementy

d) układ jezdny

e) inne? jeśli tak to co dokładnie?

• Na jaki rocznik w tej cenie zwracać uwagę, a na jaki nie?

 

 

Z góry dziękuję za wszystkie Wasze odpowiedzi, jeśli jednak nie zawarłem jakichś ważnych informacji odnośnie kupna, to proszę pytajcie.

 

_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Edytowane przez Asot
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy przebiegach, które podałeś zdecydowanie nie warto kupić Ci diesla. Poza tym w budżecie który podałeś w przypadku diesle na zakup możesz przeznaczyć maksymalnie 20 tys. zł. (resztę musisz liczyć na zarejestrowanie, ubezpieczenie, pakiet startowy, itp.), a za tą kwotę znalezienie zadbanego 320d po lifcie łatwe nie będzie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spokojnie za tyle kupi, tylko trzeba cierpliwości. Ja chciałem kupić e46 i mi się nie paliło z tego względu, że mam drugie bmw i nawinęło się całkiem przypadkiem podczas niedzielnej wycieczki. A straciłem nadzieje, bo oglądałem jedną e46 w warszawie, która okazała się totalnym szrotem. Jak się ma cierpliwość to trzeba tylko czekać i samo się nawinie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam koledzy,

Przyszła wiosna i powróciła mi myśl o zakupie e46 coupe i sprzedaży poczciwej toyoty auris 1.4d4d

Zastanawiam się nad poliftową e46 w coupe z silnikiem benzynowym coś około 200KM (a więc 2,5 albo 2,8l)

Do samochodu pójdzie jakaś przyzwoita instalacja gazowa, wiem co niektórzy myślą o LPG ale jeżdżę dość sporo w związku z czym jest to dla mnie ogromna oszczędność.

Nad dieslem raczej się nie zastanawiam ponieważ jak to ma miejsce również w przypadku innych marek ciężko znaleźć coś z małym przebiegiem i w dobrym stanie ( raczej niemiecki emeryt ropniakiem do kościoła nie jeździł ;))

Czy z tym silnikiem znajdę coś wartego uwagi w okolicach 30 tysięcy ?

Tak sobie przeglądałem i wpadły mi w oko takie egzemplarze

http://otomoto.pl/bmw-325-C32415476.html

http://allegro.pl/bmw-325-e46-coupe-lift-skora-xenon-klima-servis-i4059661532.html

Co o tym myślicie ?

Jestem swoją drogą bardzo ciekaw prawdziwości (realnego) przebiegu w tym drugim :)  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

to nie jest dział do ocen samochodów tylko ogólny.

auta do oceny możesz wrzucić tutaj jak vin dostaniesz od handlarza:

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewforum.php?f=44

bo jak vin z góry tajemnicą jest to sobie takie odpuść :mrgreen:

1.VIII.1944 - 3.X.1944 Pamiętamy 63 Dni Chwały

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

ten drugi to tą ryskę na zderzaku może mieć dla niepoznaki żeby ukryć większe bum :wink:

a przebieg z racji powyższego może mieć nie kręcony/nie za dużo kręcony*

______________________________________________________________________________

*odpowiednie skreślić :mrgreen:

1.VIII.1944 - 3.X.1944 Pamiętamy 63 Dni Chwały

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

Mam bmw e46 2,0 diesel z 2001 roku z małym przebiegiem udokumentowanym w serwisie 192 tys.(tzw unikat), zastanawiam się nad sprzedaża ale to już za dobrą cene bo za psie pieniądze to mi się nie opłaca.Kupiłem ja z przebiegiem 120 tys.

Olej wlany 5w do 30 i do zmiany nic nie bierze, nie kopci, pali na dotyk, jak ktoś zna się to wie jak sprawdzić czy to jest dobry egzemplarz.

Nie zastanawiałbym sie nad sprzedaza ale z dwójka dzieci jest zaciasno i mysle nad wiekszym autem.

Chociaż wiem ze tym autem zrobie spokojnie jeszcze z 300 tys nie wkładajac za wiele.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze, wiem że zły dział na wklejanie odnośników do aukcji

Chodzi mi o to czy dysponując budżetem ok 30 tysięcy na zakup można kupić coś dobrego ?

 

Ja niedawno kupiłem 330d Touring 04' z bardzo niskim przebiegiem 146tys (sprawdzone) właśnie w tej kwocie ;) Więc uważam że można kupić coś fajnego za ok 30k. Szukałem co prawda jakieś 4-5 miesięcy ale w końcu się udało ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

Mam bmw e46 2,0 diesel z 2001 roku z małym przebiegiem udokumentowanym w serwisie 192 tys.(tzw unikat), zastanawiam się nad sprzedaża ale to już za dobrą cene bo za psie pieniądze to mi się nie opłaca.Kupiłem ja z przebiegiem 120 tys.

Olej wlany 5w do 30 i do zmiany nic nie bierze, nie kopci, pali na dotyk, jak ktoś zna się to wie jak sprawdzić czy to jest dobry egzemplarz.

Nie zastanawiałbym sie nad sprzedaza ale z dwójka dzieci jest zaciasno i mysle nad wiekszym autem.

Chociaż wiem ze tym autem zrobie spokojnie jeszcze z 300 tys nie wkładajac za wiele.

I jakie jest Twoje pytanie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

pytania są między wierszami :mrgreen:

czy sprzedawać i jest ktoś chętny ale to nie ten dział.

poza tym 200tysi to nie unikat, to kwestia budżetu.

1.VIII.1944 - 3.X.1944 Pamiętamy 63 Dni Chwały

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej, mam kilka pytań. Czy silnik 1.9 118km jest dobry do gazu? Ewentualnie jakie inne silniki polecacie do lpg? Nie chce nic większego niż 2.0. Będę chciał kupić sedana już z lpg na pokładzie. Druga sprawa, mając 12-13 tys zł jest realne kupić w miare dobrą sztukę? Chciałbym mieć bezawaryjny samochód, który jest w miare tani w serwisie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorry za taką dużą ilość pytań ale dalej jestem niezdecydowany co chcę kupić;d. Czytałem to co proponowaliście, że lepsza byłaby 325ci niż zwykła dwulitrówka. Chciałbym się jeszcze zapytać jaka jest średnia cena za te auto, jaki rocznik bym mógł dostać za 15k. Wiadomo, że za te siano nie dostanę m pakietu, skóry itp, ale raczej więcej siana bym nie dozbierał, bo mam dosyć obecnego auta i chciałbym zmienić do wakacji. Jeżeli jest tutaj jakiś szczęśliwy posiadacz tego auta to prosiłbym o wypowiedź. I jeszcze jedno, jakie są koszty założenia dobrego gazu? I co ile trzeba serwisować? Nikt u mnie w rodzinie nie miał nigdy gazu więc nawet nie mam u kogo się o to zapytać.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej, mam kilka pytań. Czy silnik 1.9 118km jest dobry do gazu? Ewentualnie jakie inne silniki polecacie do lpg? Nie chce nic większego niż 2.0. Będę chciał kupić sedana już z lpg na pokładzie. Druga sprawa, mając 12-13 tys zł jest realne kupić w miare dobrą sztukę? Chciałbym mieć bezawaryjny samochód, który jest w miare tani w serwisie.

 

Optymalny będzie 2.0 R6. 12-13 tys. zł. to trochę mało na zakup e46, 15 tys. jest bardziej realne. I lpg wolałbym sam założyć, niż poprawiać po kimś.

BMW nie jest całkowicie bezawaryjnym samochodem, tanim w serwisie i eksploatacji :wink: nie toleruje tanich zamienników, części do najtańszych też nie należą, więc jeżeli masz przeznaczone na zakup 12-13 tys. i nic więcej, to szczerze Ci odradzam zakup e46.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorry za taką dużą ilość pytań ale dalej jestem niezdecydowany co chcę kupić;d. Czytałem to co proponowaliście, że lepsza byłaby 325ci niż zwykła dwulitrówka. Chciałbym się jeszcze zapytać jaka jest średnia cena za te auto, jaki rocznik bym mógł dostać za 15k. Wiadomo, że za te siano nie dostanę m pakietu, skóry itp, ale raczej więcej siana bym nie dozbierał, bo mam dosyć obecnego auta i chciałbym zmienić do wakacji. Jeżeli jest tutaj jakiś szczęśliwy posiadacz tego auta to prosiłbym o wypowiedź. I jeszcze jedno, jakie są koszty założenia dobrego gazu? I co ile trzeba serwisować? Nikt u mnie w rodzinie nie miał nigdy gazu więc nawet nie mam u kogo się o to zapytać.

 

Za 15k nawet nie licz na dobre 325Ci :nienie: Roczniki 98-00 ze słabszymi R6 M52TU - tego bym próbował szukać od prywatnych osób.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej, mam kilka pytań. Czy silnik 1.9 118km jest dobry do gazu? Ewentualnie jakie inne silniki polecacie do lpg? Nie chce nic większego niż 2.0. Będę chciał kupić sedana już z lpg na pokładzie. Druga sprawa, mając 12-13 tys zł jest realne kupić w miare dobrą sztukę? Chciałbym mieć bezawaryjny samochód, który jest w miare tani w serwisie.

 

Optymalny będzie 2.0 R6. 12-13 tys. zł. to trochę mało na zakup e46, 15 tys. jest bardziej realne. I lpg wolałbym sam założyć, niż poprawiać po kimś.

BMW nie jest całkowicie bezawaryjnym samochodem, tanim w serwisie i eksploatacji :wink: nie toleruje tanich zamienników, części do najtańszych też nie należą, więc jeżeli masz przeznaczone na zakup 12-13 tys. i nic więcej, to szczerze Ci odradzam zakup e46.

 

 

W takim razie trzeba dozbierać, bo niedużo brakuje :) Czyli 2.0 R6 150km, chociaż nie przekreślać 1.9 118km? Wole kupić z gazem, bo na start trzeba by doliczyć ok. 3000zł. Troszke ogarniam temat LPG, także poznam czy instalacja jest dobrze założona.

 

Pozdr :)

 

edit: Chociaż boję się R6.. Na pewno będzie droższy w serwisowaniu od 4 cylindrowego. Czy jest duża różnica w osiągach, dynamice między tymi dwoma?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

E46 318i 118KM jest (jak można to tak określić) dobrym silnikiem do założenia LPG. Jeżeli nie masz bardzo zasobnego portfela to pokusiłbym się o stwierdzenie, że nie ma lepszego silnika dla Ciebie. Mówimy oczywiście o silniku M43; E46 z silnikiem 318i n42 142KM to znacznie bardziej problematyczne silniki. Części do BMW fakt faktem są drogie - nawet do takiego kilkunastoletniego E46, ale jeżeli chodzi o konstrukcję silnika to silnik 118KM chyba bije na głowę wszystkie inne pod względem prostoty konstrukcji i spokojnie można go we własnym zakresie serwisować. W razie jakichś pytań możesz śmiało pisać choćby na pw.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic się nie bój, dużo droższy nie będzie, przy lpg praktycznie nie odczujesz różnicy, trochę więcej oleju, świec też nie zrobi Ci różnicy, a elastyczność, komfort i dźwięk silnika z nawiązką Ci to wynagrodzi :wink:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.