Skocz do zawartości

Chcę kupić. E46 porady,opinie pytania


barti801

Rekomendowane odpowiedzi

Głównie chodzi o brak kompresji. Inżynierowie z BMW źle dobrali materiał pierścieni tłokowych, które się zużywają, silnik bierze olej, traci kompresję itd. Poza często padają vanosy, co powoduje dodatkowy spadek mocy, no i przepływomierz - w kompie błędów nie wywołuje, ale po wymianie często cudownie przybywa 10 koni.

 

Sam mam e46 coupe i nieszczęsne M54B30, ale uważam to za dobry wybór - linia nadwozia przepiękna, no a silnik zawsze można wymienić (po cichu zdradzę, że niedługo robię SWAP'a na coś mocniejszego).

 

Mi też nie podoba się e39, ale możesz rozważyć ze względu na fajny silnik w serii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 12,6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Członkowie klubu

Qwet ładna ta Twoja, ja nie mam jeszcze takiej wiedzy o tym aucie, kupiłem jesienią i prawie całą zimę stała.

 

Co do oleju, to 2tyś km temu wymieniłem i ani kropli mi nie wzięła. Co w sumie się nawet zdziwiłem, bo jeżdżę tym autem tak jakbym je ukradł :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie

 

Auto ma być docelowo do użytku na codzień przez żonkę :lol: bo ja latam dużo dislem po kraju. Ona zrobi rocznie może 5-7 tyś. Myślałem że jak kupię takie ok 200 tyś to bez większych wkładów polata jeszcze trochę. Nie chciał bym aby stało w warsztacie tylko latało sobie :). Jaśli ktoś z was użytkuje taką 330stkę pow 200 tyś niech się jeszcze wypowie proszę co do rocznych kosztów utrzymania wiadomo bez paliwka bo kazdy lata inaczej :).

 

THX

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu

Jak dla mnie to niezbyt dobre auto dla żony :)

 

duże koła = ciężka kierownica

duża moc = ciężkie sprzęgło

niskie opony = obtrzaskane felgi :)

 

No i dzieciaki w tym wozić też niezbyt wygodnie, ale co tam, każdy robi jak uważa, powodzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Keyken

 

Kolego ja kupiłem E46 coupe 330ci (skrzynia 5 manual) przed lift 2001 - wrzesień za 23 tyś

 

Przebieg niby 178.000 , roboczogodziny silnika niby 2700h (sprzedający zarzeka się ze przebieg oryginał)

 

Ogólne zużycie elementów wnętrza nie wskazuje na jakiś przebieg typu 250 - 300tyśi

 

Do auta dostałem 4 koła zimowe (opony nowe , kupione poprzedniej zimy) i 4 koła letnie ( aluski do poprawek lakierniczych , opony na max 2 sezony spokojnej jazdy)

Wyposażenie raczej biedne :

- klima manual (sprawna)

- podgrzewane tyłki

- szyby lusterka elektryka

- tempomat

- kierownica multimedialna

- radio z CD te zwykłe

- DSC

- uchylne tylne trójkątne okna

- Alarm fabryczny

 

Auto kupione od gostka z rodziny , kupił te auto na handel (zawsze tak robi i głownie kupuje BMW)

Przed sprzedażą on naprawił następujące rzeczy :

 

- oleje filtry (pełen syntetyk)

- paski PK

- płyn hamulcowy

- lakierowanie maski i przednich błotników (maska pobijana kamlotami a błotniki miały pęcherze rdzy)

- wymiana oparcia fotela kierowcy ( widziałem ten fotel i było na nim brzydki zadzior jakby autem jeździł woźny z pękiem kluczy przy pasku :D )

- elementy stalowo gumowy tylnego i przedniego zawieszenia zawieszenia

- tarcze i klocki przód

- tarcze klocki tył

- łożyska przednich kuł i tylnych kół

 

ja po kupnie zauważyłem jeszcze 4 usterki

 

- przepływomierz to martwy chińczyk (wczoraj kupiłem używkę która bardzo ładnie śmiga)

- akumulator zalany wodą - uszczelka tylnej lampy jest popękana koszt 40 zł więc nie problem

- przy zatankowaniu pod korek śmierdzi paliwem - gdy poziom paliwa spada poniżej 1/2 problemu niema ( tą usterkę będę diagnozował)

- gałka begów nie odbija do pinu po użyciu 5 biegu ( znany problem koszt części 60 zł ale trzeba wywalić skrzynie aby to naprawić)

 

 

Ogólnie auto kupiłem dość sensowne ( porobione przed kupnem z grubsza to co się dało) i jestem bardzo zadowolony.

 

Mam jeszcze Punto GT (1,4 T 136 koni) i to fajne, małe, lekkie, bardzo szybkie autko ale ta bawarka jest szybsza i co najważniejsze wygodniejsza.

 

Więc ty mając 35 tysi na pewno kupisz ładną sztukę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy, co wchodziło w skład pakietu komfort w e46 po liftingu? Bo oglądałem e46 i jutro prawdopodobnie je kupię, a w vinie jest właśnie taka opcja i do końca nie wiem co wchodzi w jej skład. Domykanie szyb z kluczyka, zapalanie się oświetlenia po wyjęciu kluczyka?

 

Z góry dzięki za odpowiedź, bo w necie nic znaleźć nie mogę na ten temat konkretnie w e46.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam kolegow mam pytanko wczoraj do kolekcji dolaczyla e46 330D i jedno mnie nurtuje w dowodzie i karcie pojazdu pisze ze ma 161 KW wiec daje mi to wedlug moich turbo obliczen 218 km autko jest zaraz po lifcie z 2001 roku myslalem ze dopiero w e60 byl 3.0 D ktory mial 218 ps
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
e46 330d z 2001r ma silnik m57 184km, w dowodzie różne cuda piszą :mrgreen:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem Punto II 1.2 benz. 8v 2001 r. gdzie zamiast 60 KM panie w Wydziale Komunikacji wpisały 75 KM (chyba wzięły dane z silnika Fiata Sieny, lub coś w ten deseń). Później musiałem tłumaczyć diagnostom a na końcu kupującemu, że mam fabrycznie wzmocnioną wersję :mrgreen: bo w żadnych katalogach taka nie figurowałe :norty:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Oj tam jak rejestrowałem fioleta to dopiero przy ubezpieczaniu zajarzyłem co jest nie tak, bo ubezpieczenie było przyjemnie niskie :D

No ale jak się ma pod maską 1498 to nie mogło być wysokie :mrgreen: . Ale i tak od razu tel i prostowanie bo jeszcze można było łatwo zanim poszły papiery do produkcji twardego dowodu. Chociaż przy ubezpieczaniu miałem jedyny na świecie taki egzemplarz :mrgreen: Babeczka od polis miała wysłać mailem do firmy żeby uzupełnili bazę o ten model bo nie maja w wykazie (323i 1500ccm :mrgreen: ) Po prostu zamiast 2 wpisali 1.

Zastanawia mnie jeszcze jedna rzecz- wszędzie czytam że powinno być 5 osób, a ja mam w dowodzie na 4 i tak też w Niemczech miała wpisane :think: .

ec2Wze6.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to ciekawe? Może w de homologacja jest na 4 osoby w przypadku e36 coupe? Ja w CLK c208 miałem też 4 osoby wpisane ale jest tak i w de i w pl. Być może w Twoim przypadku tak było w de i przy rejestracji tak przepisali, mimo że w Polsce jest homologacja na 5 osób?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siemanko Wszystkim ! ;) jestem tutaj nowy , Koledzy mam pytanie odnośnie BMW E46 Które chce zakupić , głównie chodzi o to jaki silnik proponujecie i co sądzicie o silniku od 2.2 -2.5 benzyna sedan . rocznik 2000-2004,wady ,sugestie i wszystkie ciekawostki na temat tego przedziału :) Dzieki z góry ! pozdro Mateusz .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3. to bym sobie odpuścił. Do pierwszych 2 zdobądź VIN i wrzuć do odpowiedniego działu: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewforum.php?f=44 zgodnie z regulaminem tego działu. Może czegoś się dowiesz ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

99% 330stek na polskich drogach bierze olej, no i o fabrycznych osiągach można zapomnieć. Zwykle na hamowni wychodzi 200-210KM i przeciętnie spalanie oleju litr na 3000km. Rozwiązaniem jest remont silnika, ale tu jak w każdym innym aspekcie, potrzeba dużo $$$. Po kupnie ja osobiście jestem zniesmaczony silnikiem. Jeśli chodzi o samą koncepcję silnik udany, ale samo wykonanie już niebardzo - zastosowano bardzo kiepskie materiały, między innymi pierścienie smarujące nie znoszą przebiegów 200tys.km. Mówię to wszystko, bo nie masz co liczyć że kupisz egzemplarz z przebiegiem 100tys.km, albo po remoncie silnika. Jeśli chcesz tanie auto z dobrymi osiągami, to szukaj w innych markach, bo w BMW te dwie rzeczy nie idą w parze. No chyba że stare M20/M30, S50B30, i M50 na żeliwnych blokach. No i jeszcze M62B44 bez vanosów (e38 i e39 przed liftem) w h** mocny motor, trzyma seryjne parametry nawet mocno skatowany.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się, że pierwsza i trzecia były uderzone z przodu (w obydwu przypadkach nierówne spasowanie maski z pozostałymi elementami), nie mówiąc już o wątpliwej urody modyfikacjach tej trzeciej :shock:

Najładniejsza jest ta druga i prezentuje się najlepiej :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak chce z początku produkcji e60 to nie będzie 60 tys dawać. Trzeba w końcu zdać sobie sprawę, że te auta nie mają po 5-7lat.

 

Wracając do tematu do czy 2,2 czy 2,5 lub 3,0 to silniki konstrukcyjnie się nie różnią jesli chodzi o M54. Jak większosć auto będzie jeździć po mieście to 2,2 wystarczy. Przy e46 takie 2,2 spokojnie wystarcza i na trasy. Zależy z jakiego auta się przesiadasz o jakich osiągach.

 

Najlepiej żebyś sam zobaczył jaki silnik Cię zadowoli jeśli chodzi o osiągi. M54 jeszcze nie są złe. Gorzej już silniki z valvetronikiem. Tam się zaczyna jazda z rozrządami i innymi bajkami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A w czym dokładnie ten valvetronic jest taki gorszy???Sam delikatnie się zastanawiam nad zakupem w przyszłości takiego auta tzn E46 po lifcie 320,325,330 Ci-i już kolejna osoba mówi,że silniki po modernizacji są problematyczne głownie ze względu na valvetronic,którego a autach przed liftingowych nie było (w mojej 318 na pewno nie ma).Co do porównania cenowego to właśnie patrze jak się to mniej więcej kształtuje-E60 za około 10 tys euro można już kupić z tym,że będzie to początek produkcji,wyposażenie będzie podstawowe a auto będzie miało na klapie napisane "520 i",co to E46 to rozbieżność jest spora:ja patrze lata 2003-2005,-na dzień dzisiejszy poniżej 7 tys euro nie da rady.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.