Skocz do zawartości

Kabel do kodowania/programowania.


Xsherlock

Rekomendowane odpowiedzi

Jak wymienili na inny i to samo to może to nie wina kabla tylko auta lub softu.

Ja na nich się nie zawiodłem, ale różnie bywa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Polecam firmę e-volt :-)

 

Kolega mój zakupił w tej firmie kabelek i jest nie zadowolony , nie łaczy się z wszystkimi funkcjami w INPIe , zrywa połaczenie , na kabelkach zakupionych na forum od 2 róznych Kol,egów jest wszystko Ok , zobaczymy jak wymienia na inny tylko pytanie kto zwróci kase za przesyłki ,

 

NIE POLECAM TEJ FIRMY !!!!!!!!!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tej firmie jest sama chińszczyzna , nie ma tam absolutnie nic polskiego oprócz opisów po polsku .

To zwykły sprzedawca jak , sprzedawca chleba gość się nie zna b na budowie urządzeń diagnostycznych .

Opisywałem to już kilka razy ale nikt tego nie może zrozumieć , chińskie kable są na wzmacniaczu LM393

I ten scalak nie jest w stanie obsłużyć pełnego zakresu diagnostyki BMW , nie będę opisywał protokołów , bo to nie ma sensu .

Fakt jest taki że użycie zamiast LM... układu Si9241 lub zamiennika i problem z diagnostyka znika , komunikacja w pełnym zakresie K-line

Możecie wierzyć lub nie ale przerabiam ten temat od lat i jak zbuduję interfejs na LM.. to jest dokładnie taki problem komunikuje się wybiórczo większość śmiga a niektóre sterowniki nie odpowiadają . Problemem jest dzielnik napięcie na wzmacniaczu LM ...

Zmiana dzielnika powoduje że zaczyna się komunikować z tym co wcześniej było problemem ,ale problem pojawia się w innych sterownikach

Więc warto wstawiać Si9241 za 6 zł niż LM393 za 30 gr . i mieć problem z głowy

Problem w tym że ten układ kosztuje tyle co cały interfejs , nazwany dalej śmieciem w chinach .

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam również kabel od e-volt ale nieziera on układu LM.., są dwa ukłay scalone atmela F16V8BQL, drugi Atmega162 16 AU, jakiś układ FTDI FT232BL, i stabiliztor napięcia 5v.

 

Mam dziwny problem jak podłączę wtyk obd to zapala się dioda we wtyku obd, ale jak podłączę wtyk usb do kompa dioga gaśnie ??

Pozdrawiam, Daniel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Standard sklepikarzy .

Wadliwy wsad w procku , można temu zaradzić tak:

Dolutować opornik 1kOchm do pin 44 procka , i na ten opornik podać napięcie +5V z złącza USB (ważne ze złącza USB nie ze stabilizatora)

Wówczas po wpięciu w usb będzie stan wysoki na DSR , ale jak podamy napięcie ze złącza zasilimy procka który zmieni ten stan na niski i Inpa zobaczy napięcie po kluczyku , interfejs instalujemy jako OBD nie USB

Wszystko i działa

Jak chodzi o d-can dużo chińskich jest przerabiana z VCDS i część jest OK ale ! jak trafimy na klona VCDS na FT232RL pojawia się problem

Żółta małpy zrobiły inną elektronikę 16V8 jest programowany inaczej , brak kilu połączeń atmega162- MCP2515 i robi się problem z działanie CAN

 

Kupując produkty żółtych chińskich małp pozbawiamy się pracy .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@piwek

Standard sklepikarzy .

Wadliwy wsad w procku , można temu zaradzić tak:

Dolutować opornik 1kOchm do pin 44 procka , i na ten opornik podać napięcie +5V z złącza USB (ważne ze złącza USB nie ze stabilizatora)

Wówczas po wpięciu w usb będzie stan wysoki na DSR , ale jak podamy napięcie ze złącza zasilimy procka który zmieni ten stan na niski i Inpa zobaczy napięcie po kluczyku , interfejs instalujemy jako OBD nie USB

Wszystko i działa

Jak chodzi o d-can dużo chińskich jest przerabiana z VCDS i część jest OK ale ! jak trafimy na klona VCDS na FT232RL pojawia się problem

Żółta małpy zrobiły inną elektronikę 16V8 jest programowany inaczej , brak kilu połączeń atmega162- MCP2515 i robi się problem z działanie CAN

 

Kupując produkty żółtych chińskich małp pozbawiamy się pracy .

 

Witam, pin 44 atmegi podłączony jest do przez oponik 5 kochm,do pierwszej nogi złącza obd, i to mam podłączyć do +5v złącza usb.

Pozdrawiam, Daniel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupując produkty żółtych chińskich małp pozbawiamy się pracy .

 

''malpy'' zawsze wysylaja na czas i nie ma problemu ze zwrotem tak jak u ciebie

 

@Piwek

Widzę że chyba nie jestem jedyną osobą, która nie mogła zwrocić kabla zakupionego u Piwka. Moja historia jest taka, że po podłączeniu kabla od Piwka nie paliła mi się w INPA druga dioda odpowiedzialna za włączony zapłon. Poprosiłem Piwka o zwrot pieniędzy za wadliwy towar (pierwszy kabel który kupiłem w Chinach był wadliwy i dostałem zwrot pieniędzy wiec uznałem, że skoro ten kabel też jest wadliwy zapłace jeszcze wieksze pieniądze i może wreszcze ktoś inny sprzeda mi działający towar) i w odpowiedzi usłyszałem, że on nie jest wypożyczalnią kabli. Przez jakiś okres słyszałem, że kabel jest w 100% poprawny i ja mam źle pokonfigurowane pliki w laptopie. W końcu Piwek zgodził się przyjąć kabel do poprawki.

Kabel dostalem ponownie, dioda od zapłonu tym razem pokazała że zapłon jest włączony, ale niestety zadziała może 2-3 razy i ponownie przestała się świecić. Całe szczęście, że poza defektem z "ignition ON" mogłem kodować przy pomocy tego kabla.

3 miesięce po tym jak kupiłem kabel od Piwka zdecydowałem się kupić Icoma i kabel z niedziałającym wskaznikiem napięcia z kluczyka poszedł w zapomnienie. W połowie lipca natknałem się na niego i napisałem do Piwka, że chce ponownie wysłać kabel do poprawki, ale od tamtej pory nie otrzymałem żadnej wiadomości, że jest w domu, śmiało mogę przysyłać kabel do poprawki, na którego podobno mam roczną gwarancję.

To moje 3 grosze do dyskusji nt. kabli do kodowania/programowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zarejestrowani

Nie jestescie jedyni , sam znam ze dwie osoby ktore po zakupie wadliwego kabla nie dostaly nawet odpowiedzi.

Swoja droga Piwek to ze jestes niekulturalny i na dodayek rasista to jest tylko i wylacznie Twoj problem nie musisz tutaj swoich pogladow glosic

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

''malpy'' zawsze wysylaja na czas i nie ma problemu ze zwrotem tak jak u ciebie

Kolego napisałem ci bardzo wyraźnie proszę o podanie adresu w Polsce , nie podałeś to raz

2 to podałeś adres do Anglii nie pełny .

3 to wystarczy podać adres i po sprawie a nie pisać bzdety bez końca

Czy tak ci trudno podać adres w Polsce , no chyba że nie masz takiego to przepraszam .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@piwek
Standard sklepikarzy .

Wadliwy wsad w procku ' date=' można temu zaradzić tak:

Dolutować opornik 1kOchm do pin 44 procka , i na ten opornik podać napięcie +5V z złącza USB (ważne ze złącza USB nie ze stabilizatora)

Wówczas po wpięciu w usb będzie stan wysoki na DSR , ale jak podamy napięcie ze złącza zasilimy procka który zmieni ten stan na niski i Inpa zobaczy napięcie po kluczyku , interfejs instalujemy jako OBD nie USB

Wszystko i działa

Jak chodzi o d-can dużo chińskich jest przerabiana z VCDS i część jest OK ale ! jak trafimy na klona VCDS na FT232RL pojawia się problem

Żółta małpy zrobiły inną elektronikę 16V8 jest programowany inaczej , brak kilu połączeń atmega162- MCP2515 i robi się problem z działanie CAN

 

Kupując produkty żółtych chińskich małp pozbawiamy się pracy .[/quote']

 

Witam, pin 44 atmegi podłączony jest do przez oponik 5 kochm,do pierwszej nogi złącza obd, i to mam podłączyć do +5v złącza usb.

Tak przełącz nawet ten co masz opornik , do +5V USB 5Koch też powinno zmienić stan na porcie i problem powinien zniknąć

Tylko instalując INPA nie zaznaczaj USB.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jestescie jedyni , sam znam ze dwie osoby ktore po zakupie wadliwego kabla nie dostaly nawet odpowiedzi.

Swoja droga Piwek to ze jestes niekulturalny i na dodayek rasista to jest tylko i wylacznie Twoj problem nie musisz tutaj swoich pogladow glosic

Może i jestem niekulturalny i rasista ale przynajmniej w miarę pisze po polsku .

Napisze w miarę kulturalnie , gdy zostaniesz pozbawiony pracy przez żółtą nację , proszę cię o napisanie swojej opinii .

Rasistą nie jestem , ale każdy powinien znać swoje miejsce . Czarna lista :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupując produkty żółtych chińskich małp pozbawiamy się pracy .

 

''malpy'' zawsze wysylaja na czas i nie ma problemu ze zwrotem tak jak u ciebie

 

@Piwek

Widzę że chyba nie jestem jedyną osobą, która nie mogła zwrocić kabla zakupionego u Piwka. Moja historia jest taka, że po podłączeniu kabla od Piwka nie paliła mi się w INPA druga dioda odpowiedzialna za włączony zapłon. Poprosiłem Piwka o zwrot pieniędzy za wadliwy towar (pierwszy kabel który kupiłem w Chinach był wadliwy i dostałem zwrot pieniędzy wiec uznałem, że skoro ten kabel też jest wadliwy zapłace jeszcze wieksze pieniądze i może wreszcze ktoś inny sprzeda mi działający towar) i w odpowiedzi usłyszałem, że on nie jest wypożyczalnią kabli. Przez jakiś okres słyszałem, że kabel jest w 100% poprawny i ja mam źle pokonfigurowane pliki w laptopie. W końcu Piwek zgodził się przyjąć kabel do poprawki.

Kabel dostalem ponownie, dioda od zapłonu tym razem pokazała że zapłon jest włączony, ale niestety zadziała może 2-3 razy i ponownie przestała się świecić. Całe szczęście, że poza defektem z "ignition ON" mogłem kodować przy pomocy tego kabla.

3 miesięce po tym jak kupiłem kabel od Piwka zdecydowałem się kupić Icoma i kabel z niedziałającym wskaznikiem napięcia z kluczyka poszedł w zapomnienie. W połowie lipca natknałem się na niego i napisałem do Piwka, że chce ponownie wysłać kabel do poprawki, ale od tamtej pory nie otrzymałem żadnej wiadomości, że jest w domu, śmiało mogę przysyłać kabel do poprawki, na którego podobno mam roczną gwarancję.

To moje 3 grosze do dyskusji nt. kabli do kodowania/programowania.

To nawet nie 3 grosze.

Wiadomości od ciebie nie odczytałem , czemu nie mam pojęcia .

Kabel oczywiście możesz przysłać do naprawy , jednak moim zdaniem to nie kabel jest przyczyną , bo skoro koduje itd.

Program masz kolego nie ode mnie więc nie wiem co tam na kombinowane , proszę o przysłanie kabla oraz programu którego używasz wtedy problem rozwiążę raz a dobrze , co do zwrotu to gdy byś napisał zaraz po zakupie że nie działa i proszę o zwrot było by ok ale twoja pierwsza informacja była w : czemu tak długo trwało programowanie , i inne jakieś zapytania których nie pamiętam .

Więc Bardzo Cię Przepraszam że zdiagnozowałeś sobie auto i stwierdziłeś że, już ci nie potrzebny oddam kabel .

Stąd moja odpowiedź że nie prowadzę wypożyczalni . Proponuje koledze zakup BMW i za miesiąc udanie się do salonu z prośbą o zwrot pieniędzy .

BMW to poważna firma w przeciwieństwie do mnie i na pewno przyjemnie auto i odda pieniądze .

Z Wyrazami podziwu za kreatywność piwek

Ps . piwek pisać z małej litery

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

piwek, w takim razie mojej "kreatywności" ciąg dalszy.

Jeżeli potrzebowałbym "wypożyczyć" od Ciebie kabel na jedną diagnozę, wierz mi, że wolałbym wydać te 400 zł albo w serwisie BMW, albo też zapłacić je nieautoryzowanemu warsztatowi (pewnie jeszcze by mi zostało) i nie tracić czasu na czytanie literatury dot. programowania/kodowania oraz rozwiązywania problemów związanych z długością programowania, rozpoznawaniem zapłonu .... (doskonale pamietasz, że parę miesięcy temu byłem kompletnym żółtodziobem w tej sprawie).

 

Jeżeli szkoda byłoby mi wydać te 400 zł i zdecydowałbym samemu zdiagnozować auto, to pewnie też kupiłbym tańsze badziewie na allegro, a jak pewnie pamietasz wspominałem, że mam już jeden kabel który nie działa, chce kupić coś sprawdzonego i mieć na to gwarancje. Czy takie pytania zadaje osoba, która potrzebuje kabel na jedną diagnozę?.

 

Kabel do poprawki odeślę niebawem, jak się uporam z innymi sprawami, a co do samego programu - czy nie wystarczą pliki EDIABAS i OBD, które już kiedyś ci wysyłałem? Prosiłem Cię też kiedyś żebyś w takim razie podesłał mi swoje sprawdzone programy, które na pewno będą współpracowały z tym kablem i w odpowiedzi usłyszałem, że nie dzielisz się takimi rzeczami czy coś w tym stylu.

Jeżeli nawet miałbym "porypane" ustawienia w plikach to o ile się nie myle jest program Easy Connect który robi czarną robotę i odpowiednio konfiguruje EDIABASa.

 

Ironię odnośnie zakupu BMW w salonie i późniejszym jego zwrocie, skomentuję jedynie tym, że może się zdziwisz, ale takie rzeczy zdarzają się za oceanem, a nie w naszym pięknym kraju, w którym już dawno "przedsiębiorczy" obywatele kupowali kamery w Pewexie czy Baltonie w piątek i po weekendzie i nakręceniu filmu z wesela zwracali je do sklepu.

W przeciwieństwie do tych "żółtych małp, które odbierają pracę", my "biali Słowianie" jesteśmy narodem, z którego każdy powinnien brać przykład.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też posiadam miedzy innymi interfejs od piwka i stwierdzam że działa bez zarzutu, wszystkie problemy jakie z nim miałem wynikały ze złych ustawień czy niepoprawnej instalacji oprogramowania. Jeśli już wszystko skonfiguruje się poprawnie to naprawdę "kabel" robi swoją robotę. Nie jedną beemkę już przebadał i tchnał w nią nowe życie :D .

 

Co do kontaktu z piwkiem to potwierdzam - bardzo utrudniony.

 

Do dzisiaj zastanawiam się do czego służą dwa jumperki na interfejsie piwek.

Moduł do własnej konfiguracji świateł E39 sprzedam!



icon3.png BMW E36 316i M43

icon1.pngBMW E61 530D M57N

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie ja robię do BMW , VW , i Opla , do tego tuning i programatory , nie opuszczam kluczy X-prog i inne

Jak tylko jeden klient , chciał by zadać pytanie w tygodni to musiał bym siedzieć na Infolinii i nic nie robić innego

Tak więc Sory trzeba to jakoś godzić .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam mam problem z polaczeniem sie z autem, a wiec:

E90 320i LCI 2009,Windows Xp,interfejs tenhttp://www.ebay.de/itm/BMW-Mini-USB-Diagnose-Interface-K-P-DCAN-INPA-Edibias-OBD2-CANBas-fuer-alle-BMWs?item=170925797468&cmd=ViewItem&_trksid=p5197.m7&_trkparms=algo%3DLVI%26itu%3DUCI%26otn%3D3%26po%3DLVI%26ps%3D63%26clkid%3D3009923166796706678

Port ustawiony,Ediabas ini- ustawione,OBDSetup.exe ustawione,Path ustawiony,W Inpa model auta i silnika jest.Wersja Inpy 5.0,5.1.

Podlaczalem na te sposoby,takie znalazlem na forum:

usb komputer >interfejs >inpa >zaplon

usb komputer >interfejs >zaplon >inpa

Po podlaczeniu i uruchomieniu Inpy dioda na interfejsie po 15sek gasnie a w programie zero reakcji.

Moze jest na to jakas rada?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czas świecenia diody jest po to , abyś miał czas programem d-can wybrać tryb pracy -uzbroić np. d-can w interfejsach które tego wymagają .

Można uzbroić go tylko w czasie świecenia się diody , potem dioda gaśnie .

Wejdź w system i zobacz jaki numer postu system przydzielił dla interfejsu , w opcjach zaawansowanych portu staw nadawanie i odbiór na max .

Opóźnienie na 1 lub 2 .(wchodzisz w COM Port i LPT)

W inpa musi być taki sam numer portu , bo nie zadziała ale to chyba logiczne .

Jak FTDI jest zaprogramowane bez numeru to ,wpinając się w inny port usb zawsze system przydzieli inny numer portu , jak nie umiesz tego przeprogramować , wystarczy zapamiętać w który port się wpinasz i tak robić .

To wszystko

Ale co masz na myśli że ediabas , obdsetup i ścieżka ustawiona nie kumam , nic się tu nie ustawia nie grzebie itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.