Skocz do zawartości

mari_335d

Zarejestrowani
  • Postów

    63
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E90 335d

Osiągnięcia mari_335d

Współtwórca

Współtwórca (5/14)

0

Reputacja

  1. piwek, w takim razie mojej "kreatywności" ciąg dalszy. Jeżeli potrzebowałbym "wypożyczyć" od Ciebie kabel na jedną diagnozę, wierz mi, że wolałbym wydać te 400 zł albo w serwisie BMW, albo też zapłacić je nieautoryzowanemu warsztatowi (pewnie jeszcze by mi zostało) i nie tracić czasu na czytanie literatury dot. programowania/kodowania oraz rozwiązywania problemów związanych z długością programowania, rozpoznawaniem zapłonu .... (doskonale pamietasz, że parę miesięcy temu byłem kompletnym żółtodziobem w tej sprawie). Jeżeli szkoda byłoby mi wydać te 400 zł i zdecydowałbym samemu zdiagnozować auto, to pewnie też kupiłbym tańsze badziewie na allegro, a jak pewnie pamietasz wspominałem, że mam już jeden kabel który nie działa, chce kupić coś sprawdzonego i mieć na to gwarancje. Czy takie pytania zadaje osoba, która potrzebuje kabel na jedną diagnozę?. Kabel do poprawki odeślę niebawem, jak się uporam z innymi sprawami, a co do samego programu - czy nie wystarczą pliki EDIABAS i OBD, które już kiedyś ci wysyłałem? Prosiłem Cię też kiedyś żebyś w takim razie podesłał mi swoje sprawdzone programy, które na pewno będą współpracowały z tym kablem i w odpowiedzi usłyszałem, że nie dzielisz się takimi rzeczami czy coś w tym stylu. Jeżeli nawet miałbym "porypane" ustawienia w plikach to o ile się nie myle jest program Easy Connect który robi czarną robotę i odpowiednio konfiguruje EDIABASa. Ironię odnośnie zakupu BMW w salonie i późniejszym jego zwrocie, skomentuję jedynie tym, że może się zdziwisz, ale takie rzeczy zdarzają się za oceanem, a nie w naszym pięknym kraju, w którym już dawno "przedsiębiorczy" obywatele kupowali kamery w Pewexie czy Baltonie w piątek i po weekendzie i nakręceniu filmu z wesela zwracali je do sklepu. W przeciwieństwie do tych "żółtych małp, które odbierają pracę", my "biali Słowianie" jesteśmy narodem, z którego każdy powinnien brać przykład.
  2. @Piwek Widzę że chyba nie jestem jedyną osobą, która nie mogła zwrocić kabla zakupionego u Piwka. Moja historia jest taka, że po podłączeniu kabla od Piwka nie paliła mi się w INPA druga dioda odpowiedzialna za włączony zapłon. Poprosiłem Piwka o zwrot pieniędzy za wadliwy towar (pierwszy kabel który kupiłem w Chinach był wadliwy i dostałem zwrot pieniędzy wiec uznałem, że skoro ten kabel też jest wadliwy zapłace jeszcze wieksze pieniądze i może wreszcze ktoś inny sprzeda mi działający towar) i w odpowiedzi usłyszałem, że on nie jest wypożyczalnią kabli. Przez jakiś okres słyszałem, że kabel jest w 100% poprawny i ja mam źle pokonfigurowane pliki w laptopie. W końcu Piwek zgodził się przyjąć kabel do poprawki. Kabel dostalem ponownie, dioda od zapłonu tym razem pokazała że zapłon jest włączony, ale niestety zadziała może 2-3 razy i ponownie przestała się świecić. Całe szczęście, że poza defektem z "ignition ON" mogłem kodować przy pomocy tego kabla. 3 miesięce po tym jak kupiłem kabel od Piwka zdecydowałem się kupić Icoma i kabel z niedziałającym wskaznikiem napięcia z kluczyka poszedł w zapomnienie. W połowie lipca natknałem się na niego i napisałem do Piwka, że chce ponownie wysłać kabel do poprawki, ale od tamtej pory nie otrzymałem żadnej wiadomości, że jest w domu, śmiało mogę przysyłać kabel do poprawki, na którego podobno mam roczną gwarancję. To moje 3 grosze do dyskusji nt. kabli do kodowania/programowania.
  3. sprobuj podlaczyc nowa kierownice, jezeli masz taka mozliwosc. na 99% walniete sa przyciski
  4. wentyl - bo odwolywalem sie do niemieckiego bledu "Ventil Abgliech Daten felhen"
  5. problem rozwiazany. Wystarczylo wejsc w INPA w modul DSC i przeprowadzic aktywacje wentyla/zaworu.
  6. no to wlasnie w takiej po wystrzeleniu poduszki nie dzialaly przyciski. Ja identyczna kierownice sprzedalem na allegro za 100 zl z dzialajacymi przyciskami :(. jak ci kodowanie nie wyjdzie to rozejrzyj sie za nowymi przyciskami albo zmien kierownice :) Poduszke sprzedasz w ok 650 zl, okragla kupisz za 800 zl i pozostanie ci wybor kierownicy miedzy M Pakiet, M3 lub M3 z manetkami.
  7. rozmawialem ze znajomym i moge ci potwiedzic ze mial po wystrzeleniu poduszki dzialajace przyciski tylko w polowie (dzialala tylko lewa strona (glosniej / ciszej). Jaka masz kierownice - podstawowa z poduszka trojramienna czy okragla?
  8. tak, zakodowalem w srode i w czwartek jezdzilem, bledy byly, wiec wpierw zakodowalem ponownie i bledy byly, wiec zaktualizowalem i zakodowalem dzisiaj jeszcze jeszcze raz, ale juz nie jezdzilem. Obecnie instaluje DIS na Vmare i sprobuje przetestowac jutro
  9. a samochod nie mial kiedys dzwona? kiedys slyszalem o takim przypadku ze po wstrzeleniu poduszki kierowcy wlasnie nie dzialaly przyciski od sterowania radia (te po prawej stronie). Jaka masz kierownice (poduszke???). Sprobuj zalozyc nowa kierownice (ew przyciski) i zobaczyc czy masz ten sam problem.
  10. Witam, Dokonalem wczoraj aktualizacji modulu DSC w Winkpf (wszystko sie udalo), nastepnie zakodowalem pare modulow w NCS, wyczyscilem bledy w INPA tyle ze przy ponownym odczycie bledow wciaz wyskakuja mi 2 bledy. http://imageshack.us/f/204/error5ddo.jpg/ http://imageshack.us/photo/my-images/37/error5dd2.jpg/ Czy ktos mial kiedys cos takiego, jakies pomysly jak je usunac?
  11. witam, znowu potrzebuje pomocy bo popsulem nowy kontorler Idrive no i w rezultacie nie dziala uzylem Winkpf, wybralem ZBE_87, podalem nr swojego Idrivea 9189048, winkpf zaproponowal mi update do 9205181 no i po dojsciu do 100% (trwalo to moze minute) nagle wlaczaja mi sie wycieraczki i po paru sekundach wyskakuja komunikaty o bledach 2089 PABD/CABD ZBE2 Programmieren 3445 switching programming mode failed 10FLASH, DIAGNOSE_MODE (ECUPM): ERROR_ECU_CONDITIONS_NOT_CORRECT_OR_REQUEST_SEQUENCE_ERROR 2086 PABD/CABD ZBE2 PruefeSignatur 2493 Signature check failed 10FLASH, NG_SIGNATUR_PRUEFEN (Programm): ERROR_FLASH_SIGNATURE_CHECK 2086 Error COAPI2.CPP coapiRunCabd 6 Signature check failed SG_PROGRAMMIEREN 2086 Error COAPIKF.CPP coapiKfProgSgD2 19 Signature check failed sprobowalem w NFS, znowu doszlo do 100%, tym razem nie wlaczyly mi sie wycieraczki ale sypnelo znowu bledami Emergency flash not OK 0x67 9205181 Programming not ok. Abort UIF-Info: The user info field can still be programmed 1 times Program ECU? Error: Error 211: Error on flash programming! Error: Error 2086: PABD ZBE2 PruefeSignatur 2493 Signature check failed 10FLASH, NG_SIGNATUR_PRUEFEN (Programm): ERROR_FLASH_SIGNATURE_CHECK Error: Error 2086: Error COAPI2.CPP coapiRunCabd 6 Signature check failed SG_PROGRAMMIEREN Error: Error 2086: Error COAPIKF.CPP coapiKfProgSgD2 19 Signature check failed Emergency flash not OK 0x67 9205181 Programming not ok. Abort UIF-Info: The user info field can still be programmed 1 times Program ECU? Error: Error 211: Error on flash programming! Error: Error 2086: PABD ZBE2 PruefeSignatur 2493 Signature check failed 10FLASH, NG_SIGNATUR_PRUEFEN (Programm): ERROR_FLASH_SIGNATURE_CHECK Error: Error 2086: Error COAPI2.CPP coapiRunCabd 6 Signature check failed SG_PROGRAMMIEREN Error: Error 2086: Error COAPIKF.CPP coapiKfProgSgD2 19 Signature check failed jak Winkpf robi aktualizacje kontorlera moja opcja TELEFON na wyswietlaczu robi sie szara. pozniej znowu jest aktywna tyle ze pokretlo Idrive juz nie dziala probowalem pare razy robic aktualizacje i za kazdym razem efekt koncowy jest taki sam. Czy ktos robil aktualizacje i mial podobne problemy? Czy brak panelu w nawiagacji na z tym jakis wplyw (jutro zaloze ten panel)?
  12. niestety, wroce jeszcze do modulu MULF2 bo dzisiaj wreszcie dostalem poprawiony interfejs i zaczalem znowu eksperymenty. Inne moduly, ktore ruszalem (PDC, Airbag, Klima, FRM, EGS) programowaly sie bardzo szybko (najdluzszy chyba ze 2 min) i bez zadnych problemow. Niestety, jak zabieram sie za MULF2 i wybieram ULF2HI (numeru ZB nie rozpoznaje) udaje mi sie przejsc przez wszystkie etapy (koncze na komunikacie ze mozna zaprogramowac jeszcze jeden raz) i moze po minucie wyskakuje komunikat ze Winkpf przestal odpowiadac i Windows automatycznie go zamyka. Probowalem jeszcze ugryzc temat z NFS, ale mam te same objawy, Winkpf zawiesza sie a na Idrive wyskakuja mi rozne bledy, ktore pozniej musze skasowac w INPA. Czy ktos ma jakis pomysl gdzie jest problem? uzywam SP Daten V45. Jutro sprobuje z wczesniejszymi plikami V44, V43.... dla ULF2HI. Najciekawsze jest to ze na samym poczatku MULF2 dal sie czesciowo zaprogramowac, tyle ze trwalo to az 6 godzin wiec sam nie wiem gdzie byl problem skoro inne moduly programuja sie blyskawicznie.
  13. czyli co - sciagnac Daten z e70 i probowac je dograc do Winkpf? Generalnie samochod juz dziala na nowym CAS. Teraz mamy tylko zabawe czy da rade podniesc ten "stary" modul
  14. poprawilismy konfiguracje NFS i doszlismy do ekranu programowania. Niestety, programowanie nie idzie i wyskakuje komunikat Connection Timeout Mam jeszcze tez pytanie o ZB Number. wprowadzamy nr wziety z obudowy modulu 9147217 a takze odczytany z jednostki, z tym ze Winkpf nie ma go u siebie w zasobach. Czy powinnismy w takim razie wpisac jakis inny numer ktory widnieje w Winkpf dla CAS3. Ponadto na module jest informacje ze jest to CAS3, ale INPA pokazuje ze jest to modul D_CAN. Niestety nie ma takiego w SP Daten, dlatego decydowalismy sie na wybor CAS3.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.