Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Ostatnio podczas jazdy zapaliła mi się złota kontrolka silnika, ale po pewnym czasie zgasła... Teraz najczęściej, najpierw pojawia się ikonka taka sama jak na tempomacie - ale z wykrzyknikiem (też na złoto) a następnie znów ikonka silnika, sprawdzałem błąd lanczem i wyszło że przepustnica. Wymieniłem, ale dalej jest to samo. Teraz już nawet świeci się ikonka na tym ekranie wyżej cały czas(ikonka silnika), i lancz potrafi pokazać jakiś błąd Vanosa... Myślę że to jest coś z tempomatem ostatnio jak włączyłem tempomat pojawiła się choinka na ekranie, auto zaczęło zwalniać do może 20km/h może mniej i strasznie szarpał dałem na neutral i obroty wariowały od 800 do 2500. Wyciągnąłem kluczyk włożyłem z powrotem i wszystko było ok (oczywiście ikonka silnika dalej była). Czy ktoś z Was spotkał się z czymś takim bo każdy mówi co innego a nie mam zamiaru wymieniać "może to może tamto" .

bmw e90

318i

2litry benzyna

automat

 

Z góry dziękuję

Pozdrawiam

Karol

Opublikowano

Tempomat nie ma tutaj nic do rzeczy. W momencie wykrycia poważniejszej usterki silnika, funkcja tempomatu zostaje dezaktywowana i o tym informuje ta kontrolka. To ma sens, bo po co Ci włączony tempomat na przerywającym silniku.

 

Pozdrawiam

  • 4 miesiące temu...
Opublikowano

U mnie też pojawił się kilkakrotnie ten błąd w niedługim odstępie czasu...

Nie wiem co było przyczyną gdyż tak jak się to nagle pojawiło - równie szybko ustało. W między czasie uaktualniłem sterowniki silnika, przepaliłem 2 baki paliwa VPower Racing 100 oktanów z dolewką preparatu czyszczącego wtryski (Liqui Moly) oraz zleciłem czyszczenie przepustnicy. Od tamtej pory cisza :D

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Kolego a jaki masz silnik ?? 318i to trochę mało, nie podajesz roku a profil uzupełnić też się nie chciało ?? Podaj kod silnika.
Krzysztof
Opublikowano
Kolego a jaki masz silnik ?? 318i to trochę mało, nie podajesz roku a profil uzupełnić też się nie chciało ?? Podaj kod silnika.

jesli to w ogole aktualne bo post z wrzesnia

  • 4 lata później...
Opublikowano

Odkopuje post bo mam podobny problem.

Auto z 2007 roku, silnik n46b20b - 150 koni z instalacją LPG.

Po wymianie filterków i regulacji zaczęły się problemy z żółtą kontrolką silnika na BC i błędami tempomatu i silnika.

Być może jest to wina LPG, ale na początek chce wykluczyć usterkę samochodu.

Błąd zczytany INPA 2cf8 - dk potetntiometer. Czyli coś z przepustnicą.

Auto pracuje w miarę dobrze, nie przerywa, nie faluje, ma moc. Jest tylko wahanie obrotów w zakresie 600 - 750 ale bez falowania. Raczej raz podniesie obroty, raz obroty spadną.

Miał ktoś podobne problemy ??

  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano
Podbijam temat czy ktos rozwiązał podobny temat Najpierw kontrolka tempomatu następnie silnika błędy 2a6f 2cf8 2a83
  • 6 miesięcy temu...
  • 1 rok później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.