Skocz do zawartości

Jaki olej do mojego BMW - wszystkie modele i silniki


cosmo--pl

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Nie miałem do czynienia z tą marką ale słyszałem że olej jest wysokiej klasy ale dość drogi, na wcześniejszych stronach koledzy chyba pisali o nim to możesz zobaczyć.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

e39 520i z vanosem rok 04.1997 110kw z gazem ( 6miesięcy stag 300, wtryski hana).

Gość wcześniej zalał silnik shell helix ultra racing 10w60 (wiem że zły) i trzeba go wymienić. Nie wiem na jakim wcześniej jeździł samochód.

Autko świeżo kupione wiec wielka niewiadoma.

Wspomnę że mam ubytek oleju i wycieki które trzeba zlikwidować (wąż od vanosa, podstawa filtra, uszczelka pod klawiaturą).

W czasie jazdy na bardzo wysokich obrotach(oczywiście po rozgrzaniu silnika) dla celów sprawdzenia czy kopci nie widać dymu praktycznie wcale.

Przebieg na liczniku 134tys (salonówka prawie) ale zczytany w serwisie z kostki świateł 290tysi :lol: (było by fajnie).

Autko ogólnie zaniedbane mechanicznie więc czas zacząć działać.

Sprężanie na 3 cylingrach 12barów i na pozostałych 3 13barów. Ciekawi mnie skąd ten wynik skoro wyczytałem że około 10 powinno być (może jakieś inne przyżądy do pomiaru lub ten olej jakoś tak wpływa na sprężanie)

Silnik pracuje równo i cicho.

Może najpierw motulka 6100 synergie 10w40 i zaobserwować czy po wymianie węży itd będzie brał a potem na jakiś full z normą LL-01.

Może podpowiecie jaki olej zalać przy takim stanie autka i czy robić tą płukankę (coby silnika nie zabić).

Za fachową pomoc ślicznie dziękuję

wasu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Witam chciałbym się poradzić jaki olej stosować do swojej BMW e90 2.5 xi obecnie stosowany motul x clean 8100 5w40.

 

Na pewno lepszy będzie LL01 a lepkość 0w40 lub 5w40.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego guzior2 dziękuję za tę pomocną poradę:

Oleje w obecnych czasach nie zrobią krzywdy twoim uszczelkom, dobre pół syntetyki mają podobne właściwości myjące do syntetyków tak że nie masz co się obawiać wlania syntetyka. Gorszym czynnikiem dla twoich uszczelek był czas i rzadka eksploatacja. Wymień filtr oleju, zastosuj płukankę dobrej firmy i zalej 5w40 z specyfikacją LL98 lub L01

Zatem dla mojego BMW 525 tds E34 (oryginalny przebieg 97,5 tys km) zakupiłem TOTAL QUARTZ 9000 ENERGY 5W40 http://www.netoil.pl/oleje-silnikowe/305-total-quartz-9000-energy-5w40-5w-40-1l.html oraz tę płukankę do silnika Liqui Moly LIM2640 http://allegro.pl/liqui-moly-engine-flush-plukanka-300ml-2640-i5891135088.html.

Ten ww. olej Total posiada specyfikację BMW LL-01 oraz wyjątkową odporność na utlenianie (co w moim przypadku jest bardzo istotne, gdyż u mnie to BMW więcej stoi aniżeli jeździ). Mam nadzieję, że jest to dobry olej na powiedzmy co najmniej dwa lata do następnej wymiany, gdyż w tym okresie moim BMW chyba przejadę nie więcej jak 2000 km, bo na co dzień mam możliwość używania innych samochodów. Na ten temat nie będę się już rozpisywał, gdyż wszystkie szczegóły są aż nadto opisane tutaj ----> http://forum-mechanika.pl/threads/przez-przesz%C5%82o-9-lat-zaniedbana-wymiana-oleju-silnikowego-w-bmw-525tds.26003/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siema. Czy posiada ktoś aktualną wiedzę w temacie jakości środków smarnych Fuchs??? Chodzi mi o oleje, a sczczególnie:

 

FUCHS TITAN GT1 PRO C-3 5W30 XTL

 

FUCHS TITAN GT1 PRO FLEX 5W30 XTL

 

którymś z tych wynalazków planuję zalać V8kę...dotychczas zalewaną

TEXACO Havoline Ultra S 5w30

Nie jestem pewien czy będzie to "dobra zmiana" :D

freude am fahren / fuck downsizing
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Siema. Czy posiada ktoś aktualną wiedzę w temacie jakości środków smarnych Fuchs??? Chodzi mi o oleje, a sczczególnie:

 

FUCHS TITAN GT1 PRO C-3 5W30 XTL

 

FUCHS TITAN GT1 PRO FLEX 5W30 XTL

 

którymś z tych wynalazków planuję zalać V8kę...dotychczas zalewaną

TEXACO Havoline Ultra S 5w30

Nie jestem pewien czy będzie to "dobra zmiana" :D

 

Do tego silnika proponowały bym 0w40 z specyfikacją LL01.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olejektore wybrales sa DZISIAJ zalecane do twojego silnika a tu wchodzi stadanryzacja gdzie do wszystkich benzyn (oprocz M) BMW rekomenduje LL04-5W30. Czyli olejem dla dizla 2 litry turbo. olej 40 bedzie lepiej chronila silnik przy wysokich obrotach ktorych pewnie uzywasz bo nie wziales V8 aby wozic "babcie do kosciola". a 0W przy starcie w mrozne dni.

 

ja bym polecil Mobil1 new life 0W40.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgoda ale olejem 2go wyboru może być 5w40, 0w wogóle tam nie ma. [EDIT: sory, jednak np Valvoline i Fuchs dopuszczają 0w40] Czytałem rownież, że zbyt rzadki olej gorzej chroni przy rozruchu...0w40 bedzie rzadszy od 5w30?? dobrze rozumuję?

 

Druga kwestia: na bańkach Mobil1 new life 0w40 jest napis SHC Synthese Tehnology albo Fully Synthetic...półsyntetyk? Hydrokrak?...różne oleje? Czytałem kiedyś że Exxon Mobil jest jednym z większych kłamczuchów w tej brzanży...

 

Kwestia nr3: czym fabryka zalewała 545i?

freude am fahren / fuck downsizing
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...i taki lej. Do diesla podobno ideał. Kilku mechaników Castrolowi nie ufa z paru powodów...w dobrej cenie i parametrach zalałbym Havoline albo Valvoline. Masz jeszcze kilku renomowanych wytwórców do wyboru:)
freude am fahren / fuck downsizing
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

525i Valvetronic N52B25 177000km

Obecnie mam Castrol Edge Titanium FST Engine Oil - 0W-30. Wymieniany 3500km temu. Chce zmienic za 1500km i nie wiem czy kupic to samo czy cos innego. Chwilowo jest za pol ceny wiec tylko 170pln za 4litry :cry2:

Nie wiem czy silnik bierze olej bo leje sie z pod pokrywy (jak sie zatrzymam po bucie to dymi leci z pod klapy :oops: ) - ktos ukrecil srube po lewo od vanosa (i nie wiem gdzie kupic 1na!) Zalali spece 7L 3500km temu i chwilowo iDrive pokazuje ze jest w polowie wiec nie wime ile ubylo - nie ma patyka przy silniku. Czy bierze olej nie wiem - musze zalozyc ze tak mimo ze rura wydechowa nie ma sladow sadzy.

Olej juz nie wyglada na za czysty wiec plan to - olej + plukanka + cos na uszczelki. Mam 6Bar na 6tym cylindrze (95% pierscien na tloku) wiec chce wyczerpac tansze opcje z nadzieja ze sie poprawi zanim sie zloma pozbede lub wyremontuje silnik.

(poprzednie wymiany - 1szy wlasciciel - wg komputera do okolo 141000km, 2gi wlasciciel przejechal na oleju ze 30000km :duh: !)

Co Panowie polecacie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

musisz wymienic sruby alu spod pokrywy zaworow (lacznie z uszczelka) bo jak zostawisz tak jak jest to grozi nawet zaplonem. Wedlug mnie przejdz na Motul XCESS 5W40, powinienes zauwazyc bardzo duza zmiane na plus. Jezeli tak to potwierdza koniecznosc wymiany srub.

 

jak chcesz zrobic sprawy porzadnie jak chodzi o "plukanke" N52 to tutaj masz temat robiony wlasnie pod katem N52 :

viewtopic.php?f=70&t=266967&hilit=+technicznej

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To, ze wymienic musze sruby i uszczelke to wiem. Ja poprzednio czyscilem syf z silnika przez zmiany oleju co 3tys km i plukanki Liqui Moly z bardzo dobrym rezultatem.

Poszukam tego oleju w UK. Dzieki.

Co do uszczelki - numer czesci 11127581215. FEBI http://www.ebay.co.uk/itm/NEW-FEBI-BILSTEIN-OE-QUALITY-ROCKER-COVER-GASKET-SET-27494-/351587883774?fits=Car+Make%3ABMW&hash=item51dc455afe:g:a4EAAOSw8-tWVNKD i REINZ http://www.ebay.co.uk/itm/REINZ-15-37289-01-GASKET-SET-CYLINDER-HEAD-COVER-/111792300768?fits=Car+Make%3ABMW&hash=item1a075722e0:g:7OIAAOSwo6lWFn5H

Nie slyszalem nigdy o Reinz wiec mysle kupic Febi. Zestaw srob u dilera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć ekipa.

Wiem, że wystarczy dobrze poszukać... Ale nie da rady, bo ze względu na pracę mam mały dostęp do internetu i ograniczenia czasowe.

Pewnie nawet jacyś hejterzy się odezwą i mnie zrównają z płaszczyzną asfaltu ale co mi tam... Zaryzykuję...

Muszę, bo kuźwa gdzie się obrócę tak inna szkoła...

A więc:

niedawno zakupiłem E39 525dA (163KM), rok 2001. Dopiero teraz zwróciłem baczniejszą uwagę na zawieszkę informującą o wymianie oleju.

Kuźwa, na karteczce info o wlanym oleju: 10W40, marki nieznanej... Wcześniej tego nie zauważyłem i byłem przekonany że mam 5W30. Niby jest jakaś naklejeczka Castrol... Przebieg zapewne umowny, w obecnej chwili na wskaźniku 289 tys. , zużycie paliwa przyzwoite.

Zatem podpowiedzcie, co najlepiej zrobić? Lać dalej 10W40, czy przejść na 5W, czy kurde wdupić stary olej po frytkach... ;)

Tylko błagam, nie każcie mi robić jakichś koszmarnych operacji, bo nie mam na to czasu... A przynajmniej nie teraz, a olej ma 15.100 km przejechane.

Po prostu liczę na rzeczową poradę co zrobić na szybko...

Z góry dzięki. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobrze bo widzę wątek dość obszerny więc w skrócie i ja zapytam. Wcześniej jeździłem Passatem CC zalewając go Motulem a później LM. Oba 5w30. Przyszedł czas na wymianę oleju w Bmw. Kolega mający hurtowanie olejów radzi mi spróbować Penrite. Czy ktoś zna owy olej ? I mały ps. Ile tego oleju ?? ASO mówi 5.5l a na necie i 7.2l widziałem ?

 

a jeśli nie Penrite to ?

LIQUI MOLY Top Tec 4600 5W30

Valvoline synpower Xtreme MST C3 5w30

 

który ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Domyślam się że masz model f10/11 525dx a tam jest silnik N47 czyli wchodzi ok. 5,2 L. ale przy wymianie wszystko nie spłynie dlatego wystarczy 5 L. Penrite podobno jest dobrym olejem tak że możesz go zalać ale z specyfikacją LL04.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Tematów sporo przewałkowałem, ale nie wiem, czy zmieniać w obecnej sytuacji...

Model: E39

Silnik: 523i M52TUB25

Przebieg: >200 000 km

Styl jazdy: raczej spokojna jazda

Użytkowanie: miasto

Zużycie bieżące na l/1000km: 0.5l na 5000km, ale odma była walnięta(wymieniłem wczoraj na OE)

Instalacja LPG: tak, świeżo założona KING, wtryski Barracuda

Dotychczas: Valvoline Max-Life 10w40(mechanik polecił) zmieniać czy zostawić ?

Poprzedni właściciel lał syntetyk, przy wymianie robiłem płukankę.

 

Wiem, że ludzie polecają syntetyka przede wszystkim z racji na 2x vanos, ale zastanawia mnie to, czy silnik się nie rozszczelni, nie zacznie brać...

Póki co zero wycieków, pracuje jak powinien.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.