Skocz do zawartości

Jaki olej do mojego BMW - wszystkie modele i silniki


cosmo--pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam..

Model: E61

Silnik: 3.0d

Przebieg: 137tyś mil

Użytkowanie: Miasto 80% trasa 20%

DPF: wyrzucony

Dotychczas: Castrol ale dokładnie nie wiem jaki

Nie wiem co teraz zalać LL-04 czy LL-01 , 5W30 , 5w40 czy któryś z 0W coś tam ..

Dziękuje i pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Witam..

Model: E61

Silnik: 3.0d

Przebieg: 137tyś mil

Użytkowanie: Miasto 80% trasa 20%

DPF: wyrzucony

Dotychczas: Castrol ale dokładnie nie wiem jaki

Nie wiem co teraz zalać LL-04 czy LL-01 , 5W30 , 5w40 czy któryś z 0W coś tam ..

Dziękuje i pozdrawiam

Jeśli nie ma DPF-a to możesz LL01 jak i LL04 a lepkość 5w30

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ktos poleci olej dobrej jakosci z norma LL 01 ? Czy jezeli obecnie posiadam 5w30 czy po zmianie na 0w40 lub 0w30 nie zaszkodzi to silnikowi ?

 

A uważasz że Valvoline jest złej jakości ? Zmiana lepkości nie szkodzi silnikowi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ktos poleci olej dobrej jakosci z norma LL 01 ? Czy jezeli obecnie posiadam 5w30 czy po zmianie na 0w40 lub 0w30 nie zaszkodzi to silnikowi ?

 

A uważasz że Valvoline jest złej jakości ? Zmiana lepkości nie szkodzi silnikowi.

 

Tak do taka ciekawostka ze 21 wieku dalej ludzie wierza ze zmiana lepkosci oleju zaszkodzi silnikowi... :norty:

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ktos poleci olej dobrej jakosci z norma LL 01 ? Czy jezeli obecnie posiadam 5w30 czy po zmianie na 0w40 lub 0w30 nie zaszkodzi to silnikowi ?

 

Neste City Pro LL 5W30, jak nie masz DPF, czyli LL-01 ten olej podobno sprawdzi się super. Jest full-saps i ma dużo lepsze parametry niż millersy czy motule pod LL-04. Jeśli masz turbo to 5w-30 też sprawdzi się dużo lepiej od 40stek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Przez nieuwagę dolałem za dużo oleju . Przy jeździe autostradowej :D pokazuje MAX, w mieście " 3/4 skali ". Czy jest sens odciągnąć trochę oleju ( jesli tak, to jak ) czy tak jeździć ?

2. Panowie zlitujcie się i nie zmuszajcie mnie do czytania wszystkich postów.Proszę. Obecnie jeżdżę na LIQUI MOLLY 5W-30. Doczytałem na tym forum,że jest to LL-4. Jednak ( także z Waszych postów ) czytałem ,że dla mojego silnika 1.6 benzyna lepszy byłby w klasie LL-1. Jesli to potwierdzacie, to proszę o sugestie, jaki olej kupić. Jeśli przeczytacie mój podpis, to zrozumiecie dlaczego pytam, więc proszę o wyrozumiałość .

Na RTV znam się dobrze (moja branża ) lecz na samochodach, to jakby dziewica prowadziła blog o sexie :-)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jeśli nie przekracza maks to nie musisz odciągać. LL01 ma większe ilości popiołów siarczanych, fosforu i siarki a one mają dobry wpływ na ochronę silnika dlatego do benzynowych poleca się tą specyfikację choć w nowszych już nie do końca.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeszukałem to forum i nternet, ale ciagle nie znalazłem odpowiedzi, więc poproszę o konkretne propozycje: jaki olej 5W30 ze specyfikacją LL-01 ?
Na RTV znam się dobrze (moja branża ) lecz na samochodach, to jakby dziewica prowadziła blog o sexie :-)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:norty: nie bylismy umowieni :)

viewtopic.php?f=70&t=181830&start=1395#p2322185

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale motule LL01 np maja lepsze parametry niz neste city LL01

 

O ile wiem to nie ma pełnego syntetyka Motula 0-w30 w klasie LL01.

Na RTV znam się dobrze (moja branża ) lecz na samochodach, to jakby dziewica prowadziła blog o sexie :-)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie.Niedzielny poranek kawa + fajka i można pisać :) Krótkie podsumowanie ostatnich postów:

1. Kwestia parametru LL... Otóż zauważyłem,że jest bardzo mało olei ( olejów ?) w pełni syntetycznych 5-W30 Z PATAMETREM LL-01 . Szukając w internecie oraz na forum znalazłem tylko 2 ( słownie: 2 ) :NESTE CITY PRO LL 5W30 oraz VALVOLINE SynPower 5W30 LL01. Znacie jeszcze jakieś ?! Oba tanie ,jak barszcz, w porównaniu do innych uznanych marek-ale nie to jest kwestią tego wpisu. Dalczego jest ich 5-W30 ( LL01 ) tak mało na rynku ?

2. LL01 czy LL04 ? Z tego ,co przeczytałem ,ten pierwszy jest dedykowany ( bardziej) do silników benzynowych i ma mniejsze "opory " smarowania niż ten drugi, który jest dedykowany (bardziej) do diesli ( DPF). Rozumiem też,że LL04 są bardziej ekologiczne.

3.Watek poboczny: ja miałem zalany silnik 0-W30. Tak, ta pierwsza wartość ma znaczenie, ale TYLKO przy rozruchu zimnego silnika. W naszym klimacie rzadko jest aż tak mroźno,żeby to miało aż tak istotne znaczenie IMO.Wiosna,lato, jesień zazwyczaj jest po prostu ciepło. Natomiast po rozruchu i dalej jeździe ,ta wartość sprawia,że moim zdaniem, olej ten jest za rzadki i płynny, co znacznie skraca żywotność silnika.

 

I na koniec. Pojawiło się sporo wątków na temat "jaki olej " do mojego samochodu. Myślę,że najlepiej pisać tu:

viewtopic.php?f=88&t=195183&start=1980

 

i tam proszę o kontynuowanie tej pasjonującej dyskusji :-) Kawa się kończy, żona robi sniadanie :cool2: , więc i ja do Niej dołączam :D

Na RTV znam się dobrze (moja branża ) lecz na samochodach, to jakby dziewica prowadziła blog o sexie :-)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Tu masz droższy produkt jeśli lubisz, z dobrymi parametrami i specyfikacją LL01: https://czescidobmw.pl/partscatalogue/5w30-ll-01-oryginal-bmw,11-5W30~1LL~601-FOEBMW-0-0-83212405947.aspx

 

Lepkość 0w30 do normalnego użytkowania w zupełności wystarcza, zapewnia odpowiedni film olejowy i na pewno nie skraca żywotności silnika. Do niektórych samochodów zalecane są nawet lepkości 0w20.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu masz droższy produkt jeśli lubisz, z dobrymi parametrami i specyfikacją LL01: https://czescidobmw.pl/partscatalogue/5w30-ll-01-oryginal-bmw,11-5W30~1LL~601-FOEBMW-0-0-83212405947.aspx

 

Lepkość 0w30 do normalnego użytkowania w zupełności wystarcza, zapewnia odpowiedni film olejowy i na pewno nie skraca żywotności silnika. Do niektórych samochodów zalecane są nawet lepkości 0w20.

 

I myślę,że to będzie to ! Cena nie wyższa niż Motul,Millers czy Liqui Moly

Poboczne pytanie: nie znalazłem w mojej instrukcji obsługi samochodu informacji ile litrów wchodzi do mojego silnika: BMW 1 E87 1.6, 116 KM,

rok 205. Gdyby ktoś na szybko wiedział, to proszę o informację.

Na RTV znam się dobrze (moja branża ) lecz na samochodach, to jakby dziewica prowadziła blog o sexie :-)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
4,3 L to pojemność pustego silnika ale przy wymianie nie zejdzie pewnie wszystko tak że być może 4 litry by starczyły ale na wszelki wypadek lepiej kupić 5 L
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4,3 L to pojemność pustego silnika ale przy wymianie nie zejdzie pewnie wszystko tak że być może 4 litry by starczyły ale na wszelki wypadek lepiej kupić 5 L

 

Yes Sir ! :D

Na RTV znam się dobrze (moja branża ) lecz na samochodach, to jakby dziewica prowadziła blog o sexie :-)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu masz droższy produkt jeśli lubisz, z dobrymi parametrami i specyfikacją LL01: https://czescidobmw.pl/partscatalogue/5w30-ll-01-oryginal-bmw,11-5W30~1LL~601-FOEBMW-0-0-83212405947.aspx

 

Lepkość 0w30 do normalnego użytkowania w zupełności wystarcza, zapewnia odpowiedni film olejowy i na pewno nie skraca żywotności silnika. Do niektórych samochodów zalecane są nawet lepkości 0w20.

 

Niesamowite... już zapomniałem o Twoim poście i przez 2 dni szukałem dalej. I po tych cieżkich :mad2: godzinach ostatecznie wybrałem ten.... z Twojego linku wyżej :D :D :D Ech, a mogłem ten czas poszukiwań spędzić inaczej :mad2: :D

Na RTV znam się dobrze (moja branża ) lecz na samochodach, to jakby dziewica prowadziła blog o sexie :-)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Oczywiście LL04 jest odpowiedni do twojego silnika ale to LL01 jest zalecany, co można przeczytać w instrukcji obsługii. Którykolwiek LM wybierzesz z specyfikacją bmw będzie ok.

 

http://i68.tinypic.com/293blax.jpg

 

Mam konkretne pytanie: czy przejście z LL-04 ( który stosował poprzedni właściciel ) na LL-01 jest bezpieczne dla silnika ? Mniejsza o markę oleju.

Na RTV znam się dobrze (moja branża ) lecz na samochodach, to jakby dziewica prowadziła blog o sexie :-)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.