Skocz do zawartości

Jaki olej do mojego BMW - wszystkie modele i silniki


cosmo--pl

Rekomendowane odpowiedzi

Kolega moze stac dlugo w korkach i silnika nie dogrzeje. E90 przerzuca silnik na 100 stopni dopiero w trybie normal a to sie dzieje dopiero gdy kolega sie porusza stala szybkoscia powyzej 60 km/h. Dopoki do tego nie dojdzie, po odpaleniu temperatura silnika bedzie oscylowac okolo 75 stopni czyli silnik nie dogrzany i znam korki warszawskie bo w nich mieszkam I dogrzewam silnik na lazienkowskim :)

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jezeli samochod stoi na zewnatrz to motul xclean 0W40 jest dobrym pomyslem, jezeli garazujesz to lepszym wyborem imo bedzie dla takiego silnika 5W40. Przy 450 koni + trzeba zaczac sie zastanawiac nad olejem z homologacja BMW High Performance Diesel Oil jak np Mobil 1 5W50 ale wtedy wymiana co 7 tys km max.

 

Przy natezonej jezdzie w korkach warszawskich oraz mocy ja bym dodal AR9100, to tak wysoki dodatek Boru ze nie zostanie rozcieczony przez paliwo nadmiernie.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
jaki olej najlepszy by byl dla

BMW 530 xd 2008 rok DPF

90 % jazdy miasto odcinki 12 km

obecnie MOBIL 1 ESP 5 w 30

 

Polecam Valvoline synpower xtreme mst c3 5w30 lub Shell Helix Ultra Professional AM-L 5W30

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
proponowali mi wsklepie olej valvolime synpower XL 3 C 3 5w 30

podono duzo go schodzi

co myslicie o nim

 

Nie mieli Xtreme MST C3 5w30 ? XL również jest dobry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Witam. Nie długo będę wymieniał olej, teraz mam zalany Valvoline Synpower Extreme mst 5w30, na stronie najlepszeoleje po wybraniu samochodu polecją SynPower XL-III C3 5W-30 czym one się różnią?.

 

Zobacz na str. 63, pisałem już kilka razy o różnicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za merytoryczna odpowiedź :) Oczywiści chodzi Ci o x-max 0W40? Bo x-clean nie występuje w tej lepkości.

 

W moim zaufanym sklepie póki co mają braki jeżeli chodzi o x-maxa 0W40. Skończy się na x-clean bo muszę już wymienić. Zatem lać 5W30, czy 5W40? Patrzyłem na specyfikacje obu i 5W30 ma niższą temperaturę płynięcia i wyższą zapłonu niż 5W40, ale przy 100 stopniach 5W40 ma wyższą lepkość. Samochód w zimę trzymany jest na powietrzu (chociaż ostrych mrozów już dawno nie było).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.

Model: E87

Silnik: 130i N52B30

Przebieg: 135000 km

Styl jazdy: mieszany

Użytkowanie: mieszany,

Zużycie bieżące na l/1000km: jak na razie 0

Instalacja LPG: nie

DPF: nie

Dotychczas: Motul X-max 0w40 zmieniać czy zostawić ?

 

 

2.

Model: E87 116i

Silnik: N45

Przebieg: 189000 km

Styl jazdy: średni

Użytkowanie: mieszany z przewaga miasta

Zużycie bieżące na l/1000km: po 11 m-cach od wymiany zaświecił się komunikat o dolaniu litra oleju

Dotychczas: Castrol Edge 5w30

 

Chcę zmienić na Valvoline synpower 5w30 0w40 ??

 

proszę o te dwie porady .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
1.

Model: E87

Silnik: 130i N52B30

Przebieg: 135000 km

Styl jazdy: mieszany

Użytkowanie: mieszany,

Zużycie bieżące na l/1000km: jak na razie 0

Instalacja LPG: nie

DPF: nie

Dotychczas: Motul X-max 0w40 zmieniać czy zostawić ?

 

Możesz pozostać przy obecnym tylko kup z sprawdzonego źródła, np. od dystrybutora.

 

2.

Model: E87 116i

Silnik: N45

Przebieg: 189000 km

Styl jazdy: średni

Użytkowanie: mieszany z przewaga miasta

Zużycie bieżące na l/1000km: po 11 m-cach od wymiany zaświecił się komunikat o dolaniu litra oleju

Dotychczas: Castrol Edge 5w30

 

Chcę zmienić na Valvoline synpower 5w30 0w40 ??

 

proszę o te dwie porady .

 

Do tego silnika 0w30 lub 5w30 z specyfikacją LL01 np. wspomniany przez Ciebie Valvo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Model: F10 520d

Silnik: N47? 184 KM

Przebieg: 150 000 km

Styl jazdy: mieszany

Użytkowanie: mieszany,

Zużycie bieżące na l/1000km: jak na razie brak danych

Instalacja LPG: nie

DPF: nie wiem

Dotychczas: brak danych, auto dopiero kupione

 

Czym go zalać?

 

Do tego silnika obowiązkowo specyfikacja LL04 np. Valvoline synpower MST C3 5w30 lub synpower XL-III C3 5w30, Shell Helix Ultra Professional AM-L 5W30

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czemu LL04? lepszy dla środowiska gorszy dla silnika czyż nie? Jak nie ma dpf to nie można zalać LL01?

Testowałem kilka marek oleji i że swojej strony polecam Motula x-clean 5w30

Odważni nie żyją wiecznie...ostrożni nie żyją wcale...

Nie kłóć się z idiotą, bo najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ale ja pisałem do kolegi michalll16 który zapewne ma DPF i musi byc LL04. Stosowałem kiedyś motula x-clean 5w30 i był ok ale Valvo okazał się lepszy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.