Skocz do zawartości

Jaki olej do mojego BMW - wszystkie modele i silniki


cosmo--pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Model: e46

Silnik: 320d 150KM M47 2005r skrzynia automatyczna

Przebieg 235000km

Styl jazdy: różny

Użytkowanie: miasto 60% trasa 40%

Zużycie bieżące na l/1000km: 200ml/9000km

DPF: hmm : )

Dotychczas: Motul x-clean+ 5w30

 

co sadzicie o BMW TwinPower Turbo LL-04 0W-30 ?

Millers EE LONGLIFE C3 5W-30 ?

Millers XF LONGLIFE C3 5W-30 ?

Shell Helix Ultra ECT 5W-30 ?

Valvoline SynPower XL-III C3 5W-30 ?

 

czy pozostać przy Motul 8100 X-clean+ 5W-30??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Witam

 

Model: e90

Silnik: 320d 163KM M47N2 2005r skrzynia automatyczna

Przebieg 262000km

Styl jazdy: spokojny

Użytkowanie: miasto 60% trasa 40%

Zużycie bieżące na l/1000km: nie stwierdziłem ubytku

Instalacja LPG: nie

DPF: tak

Dotychczas: Castrol Magnatec 5W40

 

Polecam 5w30 z specyfikacją LL04 np. valvoline synpower mst c3 5w30 lub Shell Helix Ultra Professional AM-L 5W30

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Witam

 

Model: e46

Silnik: 320d 150KM M47 2005r skrzynia automatyczna

Przebieg 235000km

Styl jazdy: różny

Użytkowanie: miasto 60% trasa 40%

Zużycie bieżące na l/1000km: 200ml/9000km

DPF: hmm : )

Dotychczas: Motul x-clean+ 5w30

 

co sadzicie o BMW TwinPower Turbo LL-04 0W-30 ?

Millers EE LONGLIFE C3 5W-30 ?

Millers XF LONGLIFE C3 5W-30 ?

Shell Helix Ultra ECT 5W-30 ?

Valvoline SynPower XL-III C3 5W-30 ?

 

czy pozostać przy Motul 8100 X-clean+ 5W-30??

 

Możesz zostać przy 5w30 ale lepsza dla twojego silnika będzie specyfikacja LL01 np. valvoline synpower 5w30

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo jak nie masz DPF to LL01 jest zdrowsze dla silnika a LL04 dla DPFa

Odważni nie żyją wiecznie...ostrożni nie żyją wcale...

Nie kłóć się z idiotą, bo najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Model: E90

Silnik: 318i N46 129KM

Przebieg: 160 000 km

Styl jazdy: spokojny

Użytkowanie: głównie miasto

Zużycie bieżące na l/1000km: n/d

Instalacja LPG: tak

DPF: nie

Dotychczas: 5w30 firmy nie znam

 

Co wlać i ile dokładnie bo tam bagnetu nie ma? Myślałem nad czymś Motula, generalnie w jakiej specyfikacji LL lać do tego olej? Auto świeżo kupione i porządkuję wszystkie eksploatacje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Model: E90

Silnik: 318i N46 129KM

Przebieg: 160 000 km

Styl jazdy: spokojny

Użytkowanie: głównie miasto

Zużycie bieżące na l/1000km: n/d

Instalacja LPG: tak

DPF: nie

Dotychczas: 5w30 firmy nie znam

 

Co wlać i ile dokładnie bo tam bagnetu nie ma? Myślałem nad czymś Motula, generalnie w jakiej specyfikacji LL lać do tego olej? Auto świeżo kupione i porządkuję wszystkie eksploatacje.

 

Pozostań przy 5w30 z specyfikacją LL01. Motul przy tej lepkości ma same LL04 ale Valvoline synpower 5w30 posiada LL01. Do nowego silnika wchodzi 4,25 L. a przy wymianie pewnie wejdzie z 4 L.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

e39 530d przebieg 300+

 

Auto kupiłem z zalanym Mobil Super 2000 10w-40 :| Zrobiłem płukanke i zalałem Valvoline SynPower 5w-30. Po roku jeżdzenia daje sie słychać " klepanie " zaworów ale delikatne.

Nosze sie z zamiarem zalania go Valvoline Max Life 5w-40, czy konieczna jest znowu płukanka ? Czy ten olej to wogole dobry wybór ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
e39 530d przebieg 300+

 

Auto kupiłem z zalanym Mobil Super 2000 10w-40 :| Zrobiłem płukanke i zalałem Valvoline SynPower 5w-30. Po roku jeżdzenia daje sie słychać " klepanie " zaworów ale delikatne.

Nosze sie z zamiarem zalania go Valvoline Max Life 5w-40, czy konieczna jest znowu płukanka ? Czy ten olej to wogole dobry wybór ?

 

Lepiej zalej 5w40 ale synpower bo jest duzo lepszy od max life, ewentualnie Motul X-cess 5w40.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Jestem nowy na forum i od niedawna jestem posiadaczem BMW F30 328i 2012 od pierwszego właściciela z Polski. Poprzedni właściciel wymieniał olej w ASO i nie wiem co tam mu wlewali. Zacząłem czytać trochę na polskich i zagranicznych forach na temat olejów i mam mały mętlik, różnie ludzie piszą. Chciałbym wybrać tak żeby było najlepiej dla silnika, cena ma dla mnie drugorzędne znaczenie. Użytkowanie to jazda w 80-90% po mieście.

Do silników N20 zalecane przez BMW oleje to LL-04 dla Europy i LL-01 dla USA (ale tylko do roku 2014 powyżej to powinien być LL-14). Wyczytałem, że LL-01 jest lepszy pod względem smarowności ale nie spełnia wymogów środowiskowych w Europie dlatego dla Europy jest LL-04, który ma gorsze właściwości smarowne. Z drugiej jednak strony użytkownik Rivasi napisał w jakimś z tematów, że oleje LL-01 lepiej smarują ze względu na większe ilości popiołów siarczanowych, siarki i fosforu ale szkodzą katalizatorowi i sondzie lambda, więc jak to z tym jest do końca?

Następna kwestia to lepkość. Tutaj skłaniam się ku 0W40 ze względu na lepsze właściwości w niskich temperaturach chyba, że to niewielka różnica względem 5W40 i nie ma sensu?

Ostatnia kwestia to marka. Czytałem wiele pozytywny opinii o oleju Motul ale niektórzy pisali, że odczuli różnice w kulturze pracy silnika po przejściu z Motula na Valvoline.

 

Co moglibyście poradzić? Co wybrać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Witam,

Jestem nowy na forum i od niedawna jestem posiadaczem BMW F30 328i 2012 od pierwszego właściciela z Polski. Poprzedni właściciel wymieniał olej w ASO i nie wiem co tam mu wlewali. Zacząłem czytać trochę na polskich i zagranicznych forach na temat olejów i mam mały mętlik, różnie ludzie piszą. Chciałbym wybrać tak żeby było najlepiej dla silnika, cena ma dla mnie drugorzędne znaczenie. Użytkowanie to jazda w 80-90% po mieście.

Do silników N20 zalecane przez BMW oleje to LL-04 dla Europy i LL-01 dla USA (ale tylko do roku 2014 powyżej to powinien być LL-14). Wyczytałem, że LL-01 jest lepszy pod względem smarowności ale nie spełnia wymogów środowiskowych w Europie dlatego dla Europy jest LL-04, który ma gorsze właściwości smarowne. Z drugiej jednak strony użytkownik Rivasi napisał w jakimś z tematów, że oleje LL-01 lepiej smarują ze względu na większe ilości popiołów siarczanowych, siarki i fosforu ale szkodzą katalizatorowi i sondzie lambda, więc jak to z tym jest do końca?

Następna kwestia to lepkość. Tutaj skłaniam się ku 0W40 ze względu na lepsze właściwości w niskich temperaturach chyba, że to niewielka różnica względem 5W40 i nie ma sensu?

Ostatnia kwestia to marka. Czytałem wiele pozytywny opinii o oleju Motul ale niektórzy pisali, że odczuli różnice w kulturze pracy silnika po przejściu z Motula na Valvoline.

 

Co moglibyście poradzić? Co wybrać?

 

Do twojego silnika polecam ten olej: https://czescidobmw.pl/partscatalogue/0w30-ll-04-oryginal-bmw,11-0W30~1LL~604-FOEBMW-0-0-83212365929.aspx

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zakupiłem moje pierwsze BMW proszę o poradę jaki olej najlepiej zalać i z jaka specyfikacją.

 

Model: 118i E87

Silnik: 2.0 129KM

Przebieg: 95 500 km (wszystko wskazuje że oryginalny)

Styl jazdy: dynamiczny

Użytkowanie: Tryb mieszany

Zużycie bieżące na l/1000km: Dopiero kupione

Instalacja LPG: Brak

DPF: nie

Dotychczas: brak

 

zastanawiam się nad Castrol EDGE Titanium FST C3 5W-30 ale wyczytałem że producent sugeruje 0w30 i mam dylemat:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Zakupiłem moje pierwsze BMW proszę o poradę jaki olej najlepiej zalać i z jaka specyfikacją.

 

Model: 118i E87

Silnik: 2.0 129KM

Przebieg: 95 500 km (wszystko wskazuje że oryginalny)

Styl jazdy: dynamiczny

Użytkowanie: Tryb mieszany

Zużycie bieżące na l/1000km: Dopiero kupione

Instalacja LPG: Brak

DPF: nie

Dotychczas: brak

 

zastanawiam się nad Castrol EDGE Titanium FST C3 5W-30 ale wyczytałem że producent sugeruje 0w30 i mam dylemat:)

 

0w30 lub 5w30 z specyfikacją LL01, nie polecam castrol, wiele osób zawiodło się na tej marce, za to mogę polecić Valvoline, Motul, LM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Model: 120d E87

Silnik: 2.0 163KM M47

Przebieg: 240 000 km

Styl jazdy: dynamiczny

Użytkowanie: Miasto 60%/trasa 40%

Zużycie bieżące na l/1000km: Znikome

Instalacja LPG: Brak

DPF: nie

Dotychczas: Castrol 5w30

 

Zastanawiam się pomiędzy Castrolem 5W30, a 0W30 LL-04. A może lepiej wziąć coś innej firmy? Co byście polecali? Jaka jest różnica między 5W30, a 0W30?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Model: 120d E87

Silnik: 2.0 163KM M47

Przebieg: 240 000 km

Styl jazdy: dynamiczny

Użytkowanie: Miasto 60%/trasa 40%

Zużycie bieżące na l/1000km: Znikome

Instalacja LPG: Brak

DPF: nie

Dotychczas: Castrol 5w30

 

Zastanawiam się pomiędzy Castrolem 5W30, a 0W30 LL-04. A może lepiej wziąć coś innej firmy? Co byście polecali? Jaka jest różnica między 5W30, a 0W30?

 

Polecam 5w30 z specyfikacją LL01 np. Valvoline synpower 5w30. Castrola sobie daruj, zostawia zanieczyszczenia w silniku. 0w30 ma mniejszą lepkość i jest dobry w zimie ale gorszy w lecie, optymalny będzie 5w30.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Model: 120d E87

Silnik: 2.0 163KM M47

Przebieg: 240 000 km

Styl jazdy: dynamiczny

Użytkowanie: Miasto 60%/trasa 40%

Zużycie bieżące na l/1000km: Znikome

Instalacja LPG: Brak

DPF: nie

Dotychczas: Castrol 5w30

 

Zastanawiam się pomiędzy Castrolem 5W30, a 0W30 LL-04. A może lepiej wziąć coś innej firmy? Co byście polecali? Jaka jest różnica między 5W30, a 0W30?

 

Polecam 5w30 z specyfikacją LL01 np. Valvoline synpower 5w30. Castrola sobie daruj, zostawia zanieczyszczenia w silniku. 0w30 ma mniejszą lepkość i jest dobry w zimie ale gorszy w lecie, optymalny będzie 5w30.

 

Sprzedawca w sklepie, w którym się zaopatruję bardzo poleca mi Millersa. Co myślisz o tym oleju? Mówił, że ew jeszcze Valvoline i Shell Helix, ale są one jednak trochę poniżej Millersa, a Castrol to aktualnie najgorsze g... W sumie to praktycznie mnie przekonał, ale chciałbym poznać jeszcze zdanie innych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

118d M47N2 122km

2005r

~260 tys przejechane

Brak dpfa

Styl jazdy: dynamiczny, 70% miasto 30% trasa

 

Zbliżam się do wymiany oleju, będzie to moja druga.

Poprzedni właściciel lał Castrol 5w40, ja 8 tys km temu zmieniłem na Valvoline All-Climate 5w40. Co radzicie, pozostać przy valvoline czy zmieniać na inny lub może wrócić do Castrola?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Witam.

118d M47N2 122km

2005r

~260 tys przejechane

Brak dpfa

Styl jazdy: dynamiczny, 70% miasto 30% trasa

 

Zbliżam się do wymiany oleju, będzie to moja druga.

Poprzedni właściciel lał Castrol 5w40, ja 8 tys km temu zmieniłem na Valvoline All-Climate 5w40. Co radzicie, pozostać przy valvoline czy zmieniać na inny lub może wrócić do Castrola?

 

5w30 lub 5w40 z specyfikacją LL01, pozostań przy obecnej marce. Osobiście zalał bym 5w30, lepsze wrażenia odniosłem przy tym samym silniku co Ty masz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.