Skocz do zawartości

Stani_slaw

Zarejestrowani
  • Postów

    7
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    BMW 525tds E34 1994rok

Osiągnięcia Stani_slaw

Nowicjusz

Nowicjusz (1/14)

0

Reputacja

  1. Kolego guzior2 dziękuję za tę pomocną poradę: Zatem dla mojego BMW 525 tds E34 (oryginalny przebieg 97,5 tys km) zakupiłem TOTAL QUARTZ 9000 ENERGY 5W40 http://www.netoil.pl/oleje-silnikowe/305-total-quartz-9000-energy-5w40-5w-40-1l.html oraz tę płukankę do silnika Liqui Moly LIM2640 http://allegro.pl/liqui-moly-engine-flush-plukanka-300ml-2640-i5891135088.html. Ten ww. olej Total posiada specyfikację BMW LL-01 oraz wyjątkową odporność na utlenianie (co w moim przypadku jest bardzo istotne, gdyż u mnie to BMW więcej stoi aniżeli jeździ). Mam nadzieję, że jest to dobry olej na powiedzmy co najmniej dwa lata do następnej wymiany, gdyż w tym okresie moim BMW chyba przejadę nie więcej jak 2000 km, bo na co dzień mam możliwość używania innych samochodów. Na ten temat nie będę się już rozpisywał, gdyż wszystkie szczegóły są aż nadto opisane tutaj ----> http://forum-mechanika.pl/threads/przez-przesz%C5%82o-9-lat-zaniedbana-wymiana-oleju-silnikowego-w-bmw-525tds.26003/
  2. Tak dla porządku – to chciałbym grzecznie zaznaczyć, że żadnej wiedzy o olejach sam od siebie tu nie sformułowałem, lecz tylko taktownie przytoczyłem do rozważenia pewne bardzo ciekawe mniemania z Internetu, które również i mnie absolutnie nie przekonują. Toteż tych osobistych wycieczek i pohukiwania w stylu „weź nie pisz głupot” – przede wszystkim na tym elitarnym forum nie powinno kierować się do mnie.
  3. W wątku filtry olejowe z FILTRON prześledziłem fora internetowe - i ku mojemu zdziwieniu - nie jest z tą marką aż tak bardzo tragicznie, pisze o tym m.in. tutaj http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=1&t=119676, gdzie m.in. wypowiedz jednego z handlarzy jest następująca:
  4. Kolega „robertoz” w swoim poście z 01.05.2016 r. na str. 93 podał ciekawy przykład autorytetu, bądź co bądź, dyrektora holenderskiego oddziału Castrola, który jako fachowiec wyraził opinię, że nowe (chyba chodzi tu o świeżo zalane) oleje szkodzą silnikom, a stary, rozgrzany olej ponoć lepiej spełnia swoje funkcje, gdyż nagromadzone w nim cząsteczki sadzy (węgla) mają wyśmienite właściwości smarownicze, co ma być korzystne dla pracy i osiągów silnika. Toteż wiedząc co robi, przejechał swoim samochodem 350 000 km bez wymiany oleju i nie pisze, aby z uwagi na nadmiar naprodukowanego szlamu, czy też nagaru „wyszedł bokiem” korbowód w „zaniedbanym” silniku. Natomiast jego żona jeździ samochodem bez wymiany oleju już 20 lat, podobnie jak robiła to pewna Polka, która na jednym oleju jeździła swoim Dieslem „tylko” przez 15 lat, za co – jak można przeczytać pod tym linkiem http://m.interia.pl/motoryzacja/news,nId,1385834- została nawet wynagrodzona przez producenta jej pojazdu. :D Tutaj ciekawi mnie - jak wiele mógł ten olej stracić z powodu totalnego braku jego wymiany w przeciągu tak wielu lat i jak duży wpływ miało to na jego parametry w liczbowo ujętym wymiarze. :?: Toteż nadal przeszukuję Internet, aby znaleźć jakieś „naukowe” materiały na temat starzenia się olei silnikowych. :mad2: Dla uchwytnego rozeznania przydałby się jakiś wykres, który pokazywałby jak przebiega krzywa starzenia się parametrów oleju. I to najlepiej osobno w funkcji odnoszącej się tylko i włącznie do czasu w latach (np. z uwzględnieniem okresu do 15 lat, czyli tak, jak to miało miejsce w przypadku tej "starszej" damy z Polski) oraz w odniesieniu do przejechanych tysięcy kilometrów. Potrzebne byłyby również wykresy zbiorcze, które pokazywałyby krzywą starzenia się oleju jako wypadkową w funkcji czasu oraz przebiegu przejechanych tysięcy kilometrów przy uwzględnieniu różnorakich stylów jazdy (np. jazda sportowa przy maksymalnych obciążeniach silnika, czy też jazda wyjątkowo spokojna, „spacerowa”). :idea: Jak do tej pory w Internecie jest ciężko znaleźć jakieś wiarygodne źródła na takie tematy, pomimo, że były robione testy na olejach dziesięć lat od daty ich produkcji i spełniały one normy dla olejów świeżych. Oczywiście to zależy od warunków przechowywania, bo mogą być warunki dobre (np. w garażu) lub też złe (jak permanentne parkowanie auta pod chmurką, gdzie powstawanie kondensatu jest szczególnie intensywne).
  5. Z dużym zainteresowaniem przeczytałem WSZYSTKIE posty na aż 96 stronach tego bardzo interesującego forum o olejach. :D Zatem DZIĘKUJĘ, że moje obawy przed zamierzonym przejściem z półsyntetyku na pełny syntetyk są teraz nieco mniejsze. Kolega Bartos81 ma rację. PROTEC ENGINE FLUSH jest wart polecenia. :cool2: - albowiem m.in. również nie rozpuszcza uszczelek i świetnie nadaje się do zapieczonych pierścieni. W tym temacie przeglądałem Internet i znalazłem np. taką, godną uwagi referencję, którą wystawiło laboratorium http://www.automototechnika.com/Zdjecia/referencje%20engine%20cleaner.jpg
  6. Kolego guzior – bardzo dziękuję za tę pomocną odpowiedź. Cieszę się, że nie mam się obawiać syntetyka, jednak bardzo martwię się stanem moich uszczelek z uwagi na ten bardzo długi czas i rzadką eksploatację. Czy zatem wpierw nie byłoby potrzebne wykonanie pierwszego, ostrożnego kroczku przez zalanie np. VALVOLINE SYNPOWER 10W40 http://allegro.pl/olej-valvoline-synpower-10w40-samochodowy-4l-i6097067091.html, a dopiero przy następnej wymianie pokusić się na powrót do pełnego syntetyku VALVOLINE SYNPOWER 5W40 http://allegro.pl/olej-valvoline-synpower-5w40-oryginal-filtry-4l-i6206316461.html . Przecież moje BMW 525 tds więcej stoi jak jeździ. :D Przy zakupie baniek (2 x 4l) półsyntetyku 10W40 i po zalaniu do BMW - pozostałoby jeszcze ok. 1,4l reszty do agregatu prądotwórczego i kosiarki (bo olej o takich parametrach jest tam również dozwolony). Co do filtra oleju – Sprzedawca dzisiaj mi odpowiedział, że „FILTRON to obecnie jedna firma z MANN. Sędziszów od kilku lat zmienił zupełnie technologię i jest na najwyższym poziomie’. Zatem kupię FILTRON - jeżeli to prawda. Nie wiem tylko, czy też koniecznie muszę wymienić filtr paliwa, przy oryginalnym stanie licznika 97.5k km ?
  7. Koledzy pomóżcie. :mad2: Jestem tutaj nowy i liczę na Waszą fachową pomoc. W tej sprawie próbowałem już czegoś się dowiedzieć na innych forach m.in. na forum BMW-Diesel, gdzie w poście z dnia 13.11.2016 jako użytkownik "Stanisław" wszystko opisałem - możliwie, że aż za dokładnie. :D Zatem upraszam, abyście spojrzeli na mój post z tym opisem, który znajdziecie u samego dołu na tej stronie ---> http://bmw-diesel.pl/forum/viewtopic.php?f=18&t=45&start=320 Niestety, jak sami widzicie, na tej ww. stronie tamtego forum, aktualnie mało się dzieje - a ja nadal nie wiem, jak postąpić co do zmiany oleju, aby w tej szczególnej sytuacji dokonać najbardziej celowego, najlepszego z możliwych wyboru, który przede wszystkim byłby bezpieczny.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.