Skocz do zawartości

Jaki olej do mojego BMW - wszystkie modele i silniki


cosmo--pl

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Model: E90

Silnik: 320d 163KM M47N2 ( chip na 193 KM )

Przebieg: 80.000 km

Styl jazdy: mieszany, szybko po autostradach.

Użytkowanie: 60% Miasto

Zużycie bieżące na l/1000km: 200 ml

Instalacja LPG: nie

DPF: tak

Dotychczas: castrol edge sport 0w40

rocznie ok 13.000 km

 

W zimie sporo auto jeździ w góry, co sie wiąże z sporym minusem przy odpalaniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Model: E90

Silnik: 320d 163KM M47N2 ( chip na 193 KM )

Przebieg: 80.000 km

Styl jazdy: mieszany, szybko po autostradach.

Użytkowanie: 60% Miasto

Zużycie bieżące na l/1000km: 200 ml

Instalacja LPG: nie

DPF: tak

Dotychczas: castrol edge sport 0w40

rocznie ok 13.000 km

 

W zimie sporo auto jeździ w góry, co sie wiąże z sporym minusem przy odpalaniu.

 

Pozostań przy tej lepkości ale na twoim miejscu wlał bym Millers XFS 0W40 LL-04.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Model :e46

Silnik :318i m43

Przebieg :225600

Styl jazdy :średni

Użytkowanie :mieszany

Zużycie bieżące na l/1000km : niesprawdzone

Instalacja Lpg :Tak

Dpf :Nie

Dotychczas :Castrol Magnatec 5w40

Edytowane przez Czarny199393
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Model :e46

Silnik :318i m43

Przebieg :225600

Styl jazdy :średni

Użytkowanie :mieszany

Zużycie bieżące na l/1000km : niesprawdzone

Instalacja Lpg :Tak

Dpf :Nie

Dotychczas :Castrol Magnatec 5w40

 

Polecam pozostać przy lepkości 5W40 ale zmienić markę na np. Motul Specyfic CNG/LPG lub Motul X-cess

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Model: E60

Silnik: 520d 163KM M47N2 ( chip na 196 KM )

Przebieg: 107.500 km

Styl jazdy: mieszany, szybko po autostradach.

Użytkowanie: 60% Miasto

Zużycie bieżące na l/1000km: brak

Instalacja LPG: nie

DPF: tak

Dotychczas: castrol edge 0w30

rocznie ok 40.000 km

Why so serious... ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Model: E60

Silnik: 520d 163KM M47N2 ( chip na 196 KM )

Przebieg: 107.500 km

Styl jazdy: mieszany, szybko po autostradach.

Użytkowanie: 60% Miasto

Zużycie bieżące na l/1000km: brak

Instalacja LPG: nie

DPF: tak

Dotychczas: castrol edge 0w30

rocznie ok 40.000 km

 

Jeśli jesteś zadowolony z lepkości 0w30 to polecam pozostać przy niej bo do tego silnika zalecane są oleje lekko bieżne, na ogół odradzam Castrola ale nie mam co zaproponować w zamian ponieważ inne marki przy taj lepkości nie posiadają specyfikacji LL-04, jedynie możesz kupić przy następnej wymianie Castrol EDGE Professional BMW LL04 0W-30.

 

Ps. Chyba że chciałbyś przejść na 5W30 to polecam olej AMSOIL European Car Formula 5W-30, ewentualnie Motul, Millers.

Edytowane przez guzior2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich gorąco na forum, to mój pierwszy post! Zwracam się z prośbą o pomoc w dobraniu oleju.

Model :e34

Silnik :m60b40

Przebieg :310000km

Użytkowanie : agresywne trasy 20% agresywne miasto 20% spokojne trasy 20% spokojne miasto 40%

Zużycie bieżące na l/1000km :250ml

Instalacja Lpg :Tak

Rocznie: 20 tys km

Dotychczas : Mobil 10w40

 

Na ogól korzystam z garażu, więc zimą auto ma min 5*C, ale wiadomo, zdarzają się odpalenia gdzieś poza domem na totalnym mrozie.

Dziękuje gorąco!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Witam wszystkich gorąco na forum, to mój pierwszy post! Zwracam się z prośbą o pomoc w dobraniu oleju.

Model :e34

Silnik :m60b40

Przebieg :310000km

Użytkowanie : agresywne trasy 20% agresywne miasto 20% spokojne trasy 20% spokojne miasto 40%

Zużycie bieżące na l/1000km :250ml

Instalacja Lpg :Tak

Rocznie: 20 tys km

Dotychczas : Mobil 10w40

 

Na ogól korzystam z garażu, więc zimą auto ma min 5*C, ale wiadomo, zdarzają się odpalenia gdzieś poza domem na totalnym mrozie.

Dziękuje gorąco!

 

Jeśli silnik jest w dobrej kondycji to zmienił bym na syntetyk ze względu na lepsze smarowanie i odprowadzanie ciepła np. Motul X-cess 5W40 lub CNG/LPG 5W40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Model: E46 320d

Silnik: M47

Przebieg: 221 000 km

Styl jazdy: mieszany,ale raczej spokojny

Użytkowanie: 95% miasto ,głównie krótkie odcinki !

Zużycie bieżące na l/1000km: niezauważalne

DPF: nie

Dotychczas: Edge 5W30

rocznie ok 15- 20.000 km

 

Spotkałem się ostatnio z opinią,że lepiej do tego silnika i przy tym przebiegu stosować 5W40 dobrej klasy(zalecenie znanego speca od BMW). Twierdzi również ,że Edge 5w30 tez nie jest zły.

Może ta zmiana także trochę wyciszyć silnik.

Proszę o propozycję dla mnie biorąc pod uwagę też te krótkie odcinki(5km stop.-dojazd do pracy, potem znowu 5-6 km powrót) mało czasem śmigam swoim autem bo mam służbowe,którym robię duużo kilometrów.

A koniecznie chciałem diesla :)

Myślałem nad:

http://sklep-oleje.pl/pl/p/MOTUL-8100-X-clean-C3-5W-40-5L/221

lub

http://sklep-oleje.pl/pl/p/Millers-Oils-XFS-5W-40-5L/89

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Model: E46 320d

Silnik: M47

Przebieg: 221 000 km

Styl jazdy: mieszany,ale raczej spokojny

Użytkowanie: 95% miasto ,głównie krótkie odcinki !

Zużycie bieżące na l/1000km: niezauważalne

DPF: nie

Dotychczas: Edge 5W30

rocznie ok 15- 20.000 km

 

Spotkałem się ostatnio z opinią,że lepiej do tego silnika i przy tym przebiegu stosować 5W40 dobrej klasy(zalecenie znanego speca od BMW). Twierdzi również ,że Edge 5w30 tez nie jest zły.

Może ta zmiana także trochę wyciszyć silnik.

Proszę o propozycję dla mnie biorąc pod uwagę też te krótkie odcinki(5km stop.-dojazd do pracy, potem znowu 5-6 km powrót) mało czasem śmigam swoim autem bo mam służbowe,którym robię duużo kilometrów.

A koniecznie chciałem diesla :)

Myślałem nad:

http://sklep-oleje.pl/pl/p/MOTUL-8100-X-clean-C3-5W-40-5L/221

lub

http://sklep-oleje.pl/pl/p/Millers-Oils-XFS-5W-40-5L/89

 

Właśnie dlatego że robisz krótkie odcinki to polecam Ci pozostać przy 5W30 ponieważ jest mniej lepki i silnik będzie miał lżej. Możesz zalać Motul X-clean + 5W30

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

 

Raczej nie traktował bym takich artykułów na poważnie ale różnie to bywa, musieli byśmy wysłać klika próbek olejów do zbadania i na podstawie wyników wyciągać wnioski.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć!

 

Po zakupie 325i 2006 chcę zacząć od wymiany oleju, filtrów,... o aucie nie wiem jeszcze zbyt wiele - tylko tyle że powinienem się tym zająć :)

Model: E90

Silnik: 325i N52B30

Przebieg: 98 000 km

Styl jazdy: agresywny

Użytkowanie: miasto/trasa

Zużycie bieżące na l/1000km: brak danych

Instalacja LPG: być może będzie

DPF: nie

Dotychczas: SHELL HELIX ULTRA AV-L 5W30

Teoria jest wtedy gdy wiesz wszystko, a nic nie chce działać.

Praktyka jest wtedy, gdy wszystko działa, a nie wiesz dlaczego.


Ja łącze teorię z praktyką. Nic mi nie działa i nie wiem dlaczego !?

(moje pięć) (moje trzy tbd)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Cześć!

 

Po zakupie 325i 2006 chcę zacząć od wymiany oleju, filtrów,... o aucie nie wiem jeszcze zbyt wiele - tylko tyle że powinienem się tym zająć :)

Model: E90

Silnik: 325i N52B30

Przebieg: 98 000 km

Styl jazdy: agresywny

Użytkowanie: miasto/trasa

Zużycie bieżące na l/1000km: brak danych

Instalacja LPG: być może będzie

DPF: nie

Dotychczas: SHELL HELIX ULTRA AV-L 5W30

 

Przy takim stylu jazdy proponuje przejść na lepkość 0W40, ma grubszy film olejowy przez co jest bardziej odporny na zerwanie aczkolwiek 5W30 jest również bardzo dobry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Model: E46

Silnik: 320d M47tu (150km)

Przebieg: 230 000 km

Styl jazdy: zmienny od delikatnego do dynamicznego.

Użytkowanie: głównie trasa (70%)

Zużycie bieżące na l/1000km: 20 ml (właściwie nie dolewam)

Instalacja LPG: nie

DPF: nie

Dotychczas: BMW High Power Special Oil 10W-40. (odkąd mam to auto. Przejechałem na tym oleju 100.000km)

 

Rocznie około 25-30tyś

Chciałbym pozostać przy oryginalnych olejach bmw.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Model: E46

Silnik: 320d M47tu (150km)

Przebieg: 230 000 km

Styl jazdy: zmienny od delikatnego do dynamicznego.

Użytkowanie: głównie trasa (70%)

Zużycie bieżące na l/1000km: 20 ml (właściwie nie dolewam)

Instalacja LPG: nie

DPF: nie

Dotychczas: BMW High Power Special Oil 10W-40. (odkąd mam to auto. Przejechałem na tym oleju 100.000km)

 

Rocznie około 25-30tyś

Chciałbym pozostać przy oryginalnych olejach bmw.

 

Jeśli zależy Ci żeby dbać o silnik i turbo to radzę zalać taki jaki jest zalecany do twojego modelu, czyli posiadający specyfikację LL-01 lub 04, ten który lejesz można stosować w takich modelach jak np. E30/E36 ale nie w E46.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Modek: E36

Silnik: 318i M43

Przebieg: 278000

Styl jazdy: dynamiczny

Użytkowanie: krótkie odcinki

Zużycie bieżące l/100km: 100ml

Instalacja LPG: tak

DPF: nie

Dotychczas: Castrol Magnatec 10w40

Rok prod: 1994

 

I jeszcze pytanko jaki olej do skrzyni manual wlac bo nie wiem co jest wlane

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Modek: E36

Silnik: 318i M43

Przebieg: 278000

Styl jazdy: dynamiczny

Użytkowanie: krótkie odcinki

Zużycie bieżące l/100km: 100ml

Instalacja LPG: tak

DPF: nie

Dotychczas: Castrol Magnatec 10w40

Rok prod: 1994

 

I jeszcze pytanko jaki olej do skrzyni manual wlac bo nie wiem co jest wlane

 

Jeśli silnik masz w dobrym stanie, bez wycieków to radze zastosować płukankę i przejść na lepkość 5W40. Na skrzyni biegów powinna być naklejka z informacją o wlanym oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze dopytanie.

 

Czyli zastosować płukankę (LM -która najlepsza?) a potem np. BMW QUALITY LONGLIFE-04 5W-30? (kolegaberlin? z allegro?)

A co ze szczelnością silnika po takiej zmianie - jest ryzyko? Jak duże?

No i co ile wtedy wymieniać? Rok produkcji 05.2002r. Są na to konkretne wskazania producenta?

 

Swoja drogą jak zrobiłem na tym oleju ponad 100.000km i silnik z turbo żyją to nie jest chyba tak źle.Wymiany robiłem co 12tyś. km.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jeszcze dopytanie.

 

Czyli zastosować płukankę (LM -która najlepsza?) a potem np. BMW QUALITY LONGLIFE-04 5W-30? (kolegaberlin? z allegro?)

A co ze szczelnością silnika po takiej zmianie - jest ryzyko? Jak duże?

No i co ile wtedy wymieniać? Rok produkcji 05.2002r. Są na to konkretne wskazania producenta?

 

Swoja drogą jak zrobiłem na tym oleju ponad 100.000km i silnik z turbo żyją to nie jest chyba tak źle.Wymiany robiłem co 12tyś. km.

Pozdrawiam.

 

Tak LM będzie dobra, nie znam tego allegrowicza i wg. mnie kupowanie na allegro to trochę ryzyko ale wybór należy do Ciebie. Oleje LL-01, 04 mozesz wymieniać wg. inspekcji ale ja osobiście nie patrzę na nią tylko zmieniam co 15 tys. km. lub co rok. Może ten film pomoże Ci w podjęciu decyzji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Model: E36 325i

Silnik: M50

Przebieg: 301 000

Styl jazdy: mieszany bardziej agresywny

Użytkowanie: 70% trasa 30% miasto

Zużycie bieżące na l/1000km: 500ml \ 2000km

DPF: nie

Dotychczas: Castrol Magnatec 10W 40

rocznie ok 40 tys

 

Dodam ze od poczatu uzytkowania auta prze ze mnie (150 tys km) byl lany ten sam olej. Teraz zmieniam swiece przewody i wlewam ceramizer jaki olej mam wybrac slyszalem ze castrol to juz lipa myslalem nad Valvoline max life 10w40 . co Ty na to?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Model: E36 325i

Silnik: M50

Przebieg: 301 000

Styl jazdy: mieszany bardziej agresywny

Użytkowanie: 70% trasa 30% miasto

Zużycie bieżące na l/1000km: 500ml \ 2000km

DPF: nie

Dotychczas: Castrol Magnatec 10W 40

rocznie ok 40 tys

 

Dodam ze od poczatu uzytkowania auta prze ze mnie (150 tys km) byl lany ten sam olej. Teraz zmieniam swiece przewody i wlewam ceramizer jaki olej mam wybrac slyszalem ze castrol to juz lipa myslalem nad Valvoline max life 10w40 . co Ty na to?

 

Valvoline to bardzo dobry olej tak że śmiało możesz kupić ewentualnie polecam też ten: http://eoleje.net/pl/motul-6100-synergie-10w40-5l.html?partner=1984

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To i ja poproszę o radę bo mam mętlik w głowie.

e91 328xi

n52 (3.0l)

mały 22 tyś:)

styl dynamiczny ale bez katowania

70% miasto/30% trasa

Zużycia na tą chwilę brak

Zalany na tą chwilę Castol Magnatec 5w40 c3, który spełnia normę LL-04

rocznie 30 tyś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.