Skocz do zawartości

Jaki olej do mojego BMW - wszystkie modele i silniki


cosmo--pl

Rekomendowane odpowiedzi

Również proszęo radę :)

 

Model: E46 98r sedan

Silnik: 320d M47 136km

Przebieg: 237 181 km

Styl jazdy: normalny

Użytkowanie: głównie miasto

Zużycie bieżące na l/1000km: 0 ml

Instalacja LPG: brak, diesel

DPF: nie

Dotychczas: jakiś z aso tirów volvo 5W40

 

Wydać kasy nie za wiele, żeby dbał o wał korbowy :) Roczny przebieg z 20 tyś, brak modyfikacji / napraw.

 

ps: ile tego oleju mi wejdzie? :mrgreen: doczytałem się że do skrzyni 1.3 litra FUCHS SINTOFLUID 75W80, a do dyfra 1 litr MOTUL GEAR 300 75W90 :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziękuję za info Kater, wbijałem tak jak mówisz ten VIN i dostaje komunikat:

 

"Sorry, We could not process your request.

Reason : Request was rejected from this IP address ( 80.51.93.206 )

May be you are using anonymous proxy server."

 

więc jak kupie 5 litrów to wystarczy, bo zapewne i tak wejdzie mniej to akurat mi zostanie na ewentualną dolewkę do bagażnika jakieś pół litra :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Również proszęo radę :)

 

Model: E46 98r sedan

Silnik: 320d M47 136km

Przebieg: 237 181 km

Styl jazdy: normalny

Użytkowanie: głównie miasto

Zużycie bieżące na l/1000km: 0 ml

Instalacja LPG: brak, diesel

DPF: nie

Dotychczas: jakiś z aso tirów volvo 5W40

 

Wydać kasy nie za wiele, żeby dbał o wał korbowy :) Roczny przebieg z 20 tyś, brak modyfikacji / napraw.

 

Tobie polecam np. Motul X-Cess 5W40, bardzo dobra oliwa ze specyfikacją LL-01lub droższy ale z lepszą bazą olejową

LIQUI MOLY SYNTHOIL HIGH TECH 5W40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Guzior2 dzieki za radę, różnica jest w sumie 50 zł na 10 tyś km to już wleje mu chyba ten droższy.

 

http://allegro.pl/motul-8100-x-cess-5w40-5l-promocja-i2990444970.html 120 zł

 

http://allegro.pl/liqui-moly-synthoil-high-tech-5w40-5l-mokotow-i2980112660.html 170 zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Model: E46

Silnik: M54B22

Przebieg: 202000 km

Styl jazdy: średni

Użytkowanie: mieszany

Zużycie bieżące na l/1000km: 500 ml

Instalacja LPG: tak

DPF: nie

Dotychczas: CASTROL Magnatec 10W40 od 3 lat

 

rocznie robię 20tys km

 

Zastosuj płukankę i przejdź na ten olej: http://oil-land.pl/pl/p/Motul-Specific-CNGLPG-5W40-5L/89

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ok dzięki co ile go wymieniać? co 20 tys czy wcześniej?

 

Ja osobiście wymieniam max co 15 tyś. km. lub co rok i Tobie też tak radzę ale jeśli inspekcja pozwoli to tragedii nie będzie jak zrobisz 20 tys.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Model: E90

Rok prod.: 02.2007

Silnik: M47/T2

Przebieg: 90 000 km

Styl jazdy: spokojny

Użytkowanie: 50/50

Zużycie bieżące na l/1000km: nie wiem - nowy nabytek

DPF: Tak

Dotychczas: to co wlał serwis

 

Chyba zdecyduję się na Motul'a ale teraz który będzie najlepszy?

---MOTUL Specific LL-04 5W-40

---MOTUL 8100 x-clean 5w40

---MOTUL 8100 X-clean+ 5W-30

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Motul już nie produkuje Specific LL-04, wycofali się z niego, więc to co ewentualnie moszna jeszcze kupić wysyłkowo to albo ostatki albo podróbki ;) (Motul niestety użera się z podróbami). Zamiast LL-04 doradzają X-Clean (bez +). Dotyczhczas śmigałem na LL-04, ale teraz kupiłem CNG/LPG - to praktycznie to samo co LL-04 i X-Clean, a tylko ma dodatki jakieś tam pod gaz. A dla Ciebie to chyba najlepiej X-Clean - no, przynajmniej tak wiele osób doradza, w tym i sam Motul.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Model: E90

Rok prod.: 02.2007

Silnik: M47/T2

Przebieg: 90 000 km

Styl jazdy: spokojny

Użytkowanie: 50/50

Zużycie bieżące na l/1000km: nie wiem - nowy nabytek

DPF: Tak

Dotychczas: to co wlał serwis

 

Chyba zdecyduję się na Motul'a ale teraz który będzie najlepszy?

---MOTUL Specific LL-04 5W-40

---MOTUL 8100 x-clean 5w40

---MOTUL 8100 X-clean+ 5W-30

 

 

Do twojego silnika polecam MOTUL 8100 X-clean+ 5W30, silnik będzie miał lżej przy tej lepkości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Model: E46 320d

Silnik: M47

Przebieg: 221 000 km

Styl jazdy: mieszany,ale raczej spokojny

Użytkowanie: 95% miasto ,głównie krótkie odcinki !

Zużycie bieżące na l/1000km: niezauważalne

DPF: nie

Dotychczas: Edge 5W30

rocznie ok 15- 20.000 km

 

Spotkałem się ostatnio z opinią,że lepiej do tego silnika i przy tym przebiegu stosować 5W40 dobrej klasy(zalecenie znanego speca od BMW). Twierdzi również ,że Edge 5w30 tez nie jest zły.

Może ta zmiana także trochę wyciszyć silnik.

Proszę o propozycję dla mnie biorąc pod uwagę też te krótkie odcinki(5km stop.-dojazd do pracy, potem znowu 5-6 km powrót) mało czasem śmigam swoim autem bo mam służbowe,którym robię duużo kilometrów.

A koniecznie chciałem diesla :)

Myślałem nad:

http://sklep-oleje.pl/pl/p/MOTUL-8100-X-clean-C3-5W-40-5L/221

lub

http://sklep-oleje.pl/pl/p/Millers-Oils-XFS-5W-40-5L/89

 

Właśnie dlatego że robisz krótkie odcinki to polecam Ci pozostać przy 5W30 ponieważ jest mniej lepki i silnik będzie miał lżej. Możesz zalać Motul X-clean + 5W30

 

Motul X-clean + 5W30 polecasz najbardziej na krótkie odcinki dla mojego diesla?

Czy jeszcze na jakiś inny powinienem zwrócić uwagę?

 

A ten Motul bez + to dużo się różni?

Ponoć Motul często jest podrabiany - Warto?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

 

Motul X-clean + 5W30 polecasz najbardziej na krótkie odcinki dla mojego diesla?

Czy jeszcze na jakiś inny powinienem zwrócić uwagę?

 

A ten Motul bez + to dużo się różni?

Ponoć Motul często jest podrabiany - Warto?

 

Nie koniecznie musi to być Motul, może być Millers, Valvoline lub Amsoil ale polecam pozostać przy lepkości 5W30

X-clean + jest nowszy, różni się nie wiele, ten bez + powoli znika ze sprzedaży.

Najczesciej podrabiane są Castrol i Mobil1, Motul również ale jeśli kupisz z pewnego źródła to nie masz się czego obawiać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Również proszę o radę, ponieważ ostatnio się pomyliłem w podanych przeze mnie danych.

 

Model: E46 98r sedan

Silnik: 320d M47 136km

Przebieg: 237 181 km

Styl jazdy: normalny

Użytkowanie: głównie miasto

Zużycie bieżące na l/1000km: 0 ml

Instalacja LPG: brak, diesel

DPF: nie

Dotychczas: cały czas Castrol 10W40

 

Wydać kasy nie za wiele, żeby dbał o wał korbowy Roczny przebieg z 20 tyś, brak modyfikacji / napraw.

 

Lać dalej ten sam olej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Również proszę o radę, ponieważ ostatnio się pomyliłem w podanych przeze mnie danych.

 

Model: E46 98r sedan

Silnik: 320d M47 136km

Przebieg: 237 181 km

Styl jazdy: normalny

Użytkowanie: głównie miasto

Zużycie bieżące na l/1000km: 0 ml

Instalacja LPG: brak, diesel

DPF: nie

Dotychczas: cały czas Castrol 10W40

 

Wydać kasy nie za wiele, żeby dbał o wał korbowy Roczny przebieg z 20 tyś, brak modyfikacji / napraw.

 

Lać dalej ten sam olej?

 

Masz nie odpowiedni olej zalany dlatego przechodź na 5W40 tak jak pisałem Ci wyżej i dobrze by było zastosować płukankę przez wymianą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Guzior jakie mogą być skutki jezdzenia na takim castrolu 10w40? to auto juz troche na takim jezdzi...

 

edit: dzwoniłem do dwóch mechaników i pytałem o przejście na ten 5w40, odradzali. Pytali czy mi bierze olej. Nie bierze. To powiedizeli żeby lać ten co jest bo tylko mi sie rozszczelni silnik.

 

edit2: znalazłem temat: http://moto.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=40&t=198516 ale chyba zostane przy tym 10w40, nie powinno to zaszkodzić silnikowi...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Model: E82

Silnik: 123d

Przebieg: 54000

Styl jazdy: Mieszany

Użytkowanie: Miasto 60%

Instalacja LPG: Nie

DPF: Tak

Dotychczas: Castrol 0W30 (jeszcze w nim nie wymienialem olej, wymieniane byly przez wczesniejszego uzytkownika w Niemczech)

 

Chip: Byc może

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.