Skocz do zawartości

Trwalosc i usterkowosc silników N52


Maciek323

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, jestem nowy tutaj a właśnie jestem przed zakupem E91. Upatrzyłem sobie 325i motor N52 produkcja wrzesień 2005, przebieg 220k, podobno serwisowane do końca. Widać że auto zadbane. Pytanie czy tego rocznika ten problem z głowicą i zaworami nie dotyczy? Bo tak do końca już nie wiem ;) Czy zdecydowanie lepiej kupić 2L 150 KM, dodam że auto używane będzie "weekendowo"

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 278
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • 1 miesiąc temu...

Koledzy.

Mam na sprzedaż pokrywę zaworową ( tworzywo sztuczne , czarna )nie popękana, nie spawana, z wymienioną membraną odmy do silnika n52. Pozostała mi po sprzedaży samochodu E90 328i.

OEM

https://www.bmwstore.pl/pl/katalog/produkt/7552281-pokrywa-glowicy/i50153/kL/sN/r2007/m01

Cena 200 + przesyłka. Jak by ktoś reflektował to na priv.

 

 

------- SPRZEDANE ----

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Orientujecie się czy silnik N52M (w wersjach 204 KM i 258 KM) jest jakoś poprawiony względem starszych wersji N52? jakie są jego główne wady/slabe strony? na co uwazac?
spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...
  • 4 miesiące temu...

Hej,


muszę wyrzucić do lasu mój silnik n52b25af 2.5l 218 koni 04.2005 rok E61 bo sie zatarł wałek ssący i szukam czegoś do wstawienia


czym się różnią wersje A od AF i od AE?


po czym poznać że silnik wystawiony na allegro ma poprawioną głowicę (z ulepszonym smarowaniem) ?


Czy problem z braniem oleju to złe pierścienie czy tłoki? Bo pierscienie w sumie kosztuja 500 za komplet więc jakbym miał motor na stole to bym sobie wymienił od razu w kupionym silniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Przeczytałem cały temat, łącznie z pobocznymi i albo zaryzykuje i kupie bombę N52B25 albo do końca życia będę jeździł dieslem e46 :duh: Swoją drogą przed jej kupnem też się trochę naczytałem o pękających wałach korbowych.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niby silniki z 2005 roku były okej. Miałeś jednak wadliwą głowicę? Wymiana samej głowicy u ciebie nie wystarczy?

 

bede szukac samej głowicy,


dzisiaj zrzuciłem swoją i znalazłem w rozrządzie parę niepasujących elementów np. koło od pompy oleju leżące sobie obok wału :mad2:

zatarła się pompa oleju i urwał się łańcuch dolny, czy to się zdarza w n52?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Moje N52B30 kupiłem 3 lata temu osobiscie od prywatnego sprzedawcy w niemczech w stanie doskonalym i przebiegiem 133000. Niestety eksploatacja okazala sie nie tania a to pompa wody za 2k a to disy ponad 2k,rozrusznik, separator itd. Spalanie 14,8l srednie. Glowica wiadomo problematyczna u mnie pracuje cicho na 5w40 Millers ale koniecznie EE. Niby super silnik ale i tak wole żony M52TUB20.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tanio nie jest. Pompę mogłeś kupić w zamienniku. Ja od 140 do 200kkm przerobiłem dwumas, sprzęgło, dwie disy, rozrusznik, zawór vanos, uszczelkę miski, uszczelkę pokrywy, uszczelkę podstawy filtra oleju, uszczelkę wymiennika ciepła oleju, przewód odpowietrzenia baku, trzy zamki drzwi, zawias, amortyzatory...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oj nie narzekajcie az tak panowie.... Wasze koszty i tak są dużo, dużo nizsze niż kolegów którzy wybrali e60/e90 z dieslem pod maską. Szczególnie dwulitrowym....

A przyjemność z jazdy - wiadomo po stronie benzyniaków...

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oj nie narzekajcie az tak panowie.... Wasze koszty i tak są dużo, dużo nizsze niż kolegów którzy wybrali e60/e90 z dieslem pod maską. Szczególnie dwulitrowym....

A przyjemność z jazdy - wiadomo po stronie benzyniaków...

Kolego miałem do wyboru m57n2 lub n52 i teraz sie mega ciesze ze wybrałem m57 i wcale, (przynajmniej dotąd) nie mam takich kosztów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O i zlecieli się fanatycy diesli. Myślicie że wtryski, turbina i dwumas w dieslu działają dożywotnio? Do tego odma, świece żarowe i ich sterownik, termostaty, rozrząd. Nie czarujmy się to są wszystko rzeczy eksploatacyjne. Nie wspominając już o DPFie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem fanem diesla, tylko musicie przyznać ze w tym wypadku benzyna w e90 to porażka. Wszystkie rzeczy ktore wymieniłeś wynikają głównie z eksploatacji, a nie z wad konstrukcjnich, jak w przypadku n52

Miałem wcześniej benzyne w e46 m54 i kochałem to auto, gdzie chodziły słuchu że m54 to dziadostwo, a wcale nie miałem z nim jakis mega problemów.

Przyszedł czas na zmiane auta i też ogladalem silniki z PB, ale jakoś ostatecznie padło na diesla i poprostu stwierdzam, czytając ten temat że dobrze zrobiłem.

Apsolutnie nie nabijam się z PB, jestem mi tylko przykro że inzynirowie bmw odwalili takie dziadostwo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ale nie odniosłeś się do tego co napisałem a uważam że koszty diesla będziesz miał porównywalne albo i większe, chyba że np będziesz drutował i wycinał DPF a wszystko inne regenerował zamiast wymieniać na nowe.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
O i zlecieli się fanatycy diesli.

Jak ktoś pisze nieprawdę to nic dziwnego że ludzie na to zwracają uwagę, na duże przebiegi diesle w E90 to jedyna opcja. Co do dźwięku moje M57 brzmi naprawdę super, tylko ja mówię o brzmieniu w trakcie jazdy a najczęściej lecę 80 km/h+. To fakt że do stania na wolnych obrotach pod remizą są lepsze silniki. :)

3A0jS9b.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zresztą nie ma co dyskutować jeden będzie wymieniał wszystkie, nawet lekko zużyte części a drugi będzie zatykał uszy i chwalił się że nie wkłada w auto złotówki. Tak jak napisałem, uważam że diesel wcale nie będzie tańszy w utrzymaniu niż benzyna.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.