Skocz do zawartości

530da wentylator klimy


Rebel

Rekomendowane odpowiedzi

A ja nadal nie wiem, dlaczego u mnie nie włącza się wentylator po włączeniu sprężarki, co prawda wykonuje takie ruchy jakby chciał wystartować ale nie kręci się. Myślałem, że silnik spalony, lecz wentylator zaczyna pracę mniej więcej w tym samym zakresie temperatury płynu co wisko. Jak wisko nie chodzi to wentylator też nie chce działać.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 90
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

A ja nadal nie wiem, dlaczego u mnie nie włącza się wentylator po włączeniu sprężarki, co prawda wykonuje takie ruchy jakby chciał wystartować ale nie kręci się. Myślałem, że silnik spalony, lecz wentylator zaczyna pracę mniej więcej w tym samym zakresie temperatury płynu co wisko. Jak wisko nie chodzi to wentylator też nie chce działać.

czego nie rozumiesz??

wentylator elektryczny jest zepsuty. a kręci sie razem z wisco bo pęd powietrza jest tak duży, że go rozkręca jak wiatraczek dla dzieci na wietrze. to częsta usterka w tych wentylach siemensa, ze tylko"dyga" jest do wyrzucenia.

pozdro.

e39 3.0D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wentylator mam sprawny....

Zrobiłem u siebie szybką próbę. Odpaliliśmy samochód i włączyliśmy maksymalne chłodzenie wnętrza. Ja stałem na zewnątrz i obserwowałem wentylator. Temperatura zewnętrzna 16 stopni. Wentylator najpierw drgnął, a później zrobił kilka obrotów i stanął. Klima najpierw chodziła skutecznie, lecz później miałem taki efekt jakby w ogóle była wyłączona. Wziąłem betkę na przejażdżkę. Nie ujechałem kilkuset metrów i od razu lodowate powietrze leciało z nawiewów. Wróciłem do domu, włączyłem pokazywanie temperatury silnika. Temperatura po przyjeździe 93, na postoju złapała 96 przy włączonej sprężarce. Wentylator nie pracuje. Po czasie nastąpił spadek wydajności klimy.

 

Pytanko, przy jakiej temperaturze silnika załącza się wentylator klimy by pomóc w chłodzeniu oraz przy jakiej wisko zaczyna pracować?

 

W upalne dni wentylator załącza się w momencie gdy wisko chodzi. Nie mam pewności czy za każdym razem - tak zaobserwowałem. Po powrocie do domu z jazdy po mieście wentylator kręcił się z niezłym impetem (w trakcie jazdy momentami słyszałem wisko). W chwili gdy wentylator pracuje to nie pchałbym tam rąk aby sprawdzić, czy to wisko go nakręca bo mogłoby upierniczyć palce...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na jakiej podstawie twierdzisz że masz sprawny wentylator?

Przecież ewidentnie nie załącza się! Nie myl VISCO z wentylatorem klimatyzacji, zostawcie w ogóle w spokoju te VISCO, do licha.

To, że silnik nie przegrzewa się to zasługa tylko i wyłącznie VISCO - u Ciebie temperatura jest ZA WYSOKA. Ogólnie wentylator załącza się przy temperaturze silnika powyżej 92 st. - mówimy o wentylatorze chłodnicy - tu jest VISCO które ma inny mechanizm działania...

 

Jeśli na postoju nie masz chłodzenia to przecież EWIDENTNIE system rozłącza Ci sprężarkę, ile razy to można pisać, ogarnij się stary.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok rozumiem. To jest jakaś szansa, aby naprawić ten wentylator? Coś jest nie tak ze sterowaniem, bo silnik wentylatora czasem załącza się.

Szansa jest, przez analogię "Aby wygrać - trzeba grać".

To że silnik wentylatora czasem się załącza - nie znaczy że jest z nim wszystko ok, możliwości może być kilka.

W zależności od tego jaki masz model - można podejrzewać moduł / oporniki,

albo też sam silnik (nie musi być spalony, może być "nadpalony"). Nie będzie wtedy miał pełnej mocy, albo w ogóle tylko drgnie...

Sprawdź dokładnie wentylator (i to nie przez włączenie klimy na maksa na postoju, czy coś w tym stylu.), tylko zacznij od podstaw.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wybacz koledze - kolega chciał zabłysnąć i chyba nie za bardzo się wciął w temat...

Masz najprawdopodobniej uszkodzony moduł, ponieważ silnik chce startować, ale moduł nie puszcza napięcia.

Jest również możliwość, że masz uszkodzony czujnik klimatyzacji i moduł dostaje błędne dane.

Raczej sam nie dojdziesz do tego. Musiałbyś pomierzyć napięcia w kostce podczas załączenia klimatyzacji.

Jeśli napięcie wzrasta ponad 4 V - masz uszkodzony wentylator, jeśli nie ma napięcia powyżej 1,5-2 V - może być uszkodzony czujnik - wentylator możesz mieć dobry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wybacz koledze - kolega chciał zabłysnąć i chyba nie za bardzo się wciął w temat...

Masz najprawdopodobniej uszkodzony moduł, ponieważ silnik chce startować, ale moduł nie puszcza napięcia.

Jest również możliwość, że masz uszkodzony czujnik klimatyzacji i moduł dostaje błędne dane.

Raczej sam nie dojdziesz do tego. Musiałbyś pomierzyć napięcia w kostce podczas załączenia klimatyzacji.

Jeśli napięcie wzrasta ponad 4 V - masz uszkodzony wentylator, jeśli nie ma napięcia powyżej 1,5-2 V - może być uszkodzony czujnik - wentylator możesz mieć dobry.

 

A czy za mała ilość czynnika chłodzącego może powodować błedne dane które dochodzą do modułu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej nie powinna. Z drugiej strony - jeśli za mało czynnika to sprężarka się nie włączy.

Wg mnie opisane objawy to klasyczne objawy uszkodzonego wentylatora.

Możesz oczywiście dobić klimatyzację, ale obawiam się, że musisz jednak tym wentylatorem też się zająć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepszym sposobem jest poszukanie kogoś z Inpą i wysterowanie wentylatorem diagnostycznie - możesz ustawić prędkość wentylatora od 0 do 100% łącząc się z modułu silnika i wtedy będziesz wiedział co jest grane. Sam również jestem w trakcie wymiany tego wentylatora na inny - u mnie spalił się tranzystor sterujący uzwojeniem. Naprawa jest raczej niemożliwa, cały sterownik jest zalany lakierem a tranzystory zabudowane od strony uzwojeń.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam wersję z modułem...

po czym wnosisz, ze masz wersje z modułem?? czym sie wyróżnia twoja wersja z modułem?? bo stawiam, ze 3.0d 02' prawdopodobieństwo, ze jest z modułem jest, ale bardzo małe.

panuje tu takie zamieszanie w tym poście , ze juz na bank on nic sie nie dowie.

jak klima ci chłodzi w czasie jazdy to po co ją nabijać??

e39 3.0D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samochód jest dokładnie z 10.2002. Wyczytałem, że wtedy montowano już wersje z modułem a nie z opornikami.

Chcę tylko sprawdzić ilość czynnika, pogadam z człowiekiem który się tym zajmuje może coś mi wyjaśni i doradzi gdzie szukać awarii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samochód jest dokładnie z 10.2002. Wyczytałem, że wtedy montowano już wersje z modułem a nie z opornikami.

W BMW E39 było kilka wersji wentylatorów klimatyzacji. U ciebie jest pewnie wersja bez modułu zewnętrznego i bez oporników (moduł znajduje się wewnątrz silnika) i ten jest nienaprawialny niestety:)

A tak na marginesie to gazu nie dobijaj bo jak będzie gorąco i wentylator niesprawny to i tak wysadzi go raczej zaworem bezpieczeństwa.

Konkluzja jest prosta: najpierw wentylator później gaz lub wyłączmy klimę na postoju :D

e39 3.0D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, widzę że trochę ważnych dla mnie informacji się tutaj pojawiło. Według realoem w moim samochodzie jest wentylator o numerze 64546921397. Czy ktoś może mi powiedzieć jaki to jest typ i czy możliwe jest zamontowanie jakichś zamienników? Widzę, że sporo jest dostępnych wentylatorów o numerze 64546921395, czy jest możliwe zamienne ich stosowanie?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samochód jest dokładnie z 10.2002. Wyczytałem, że wtedy montowano już wersje z modułem a nie z opornikami.

W BMW E39 było kilka wersji wentylatorów klimatyzacji. U ciebie jest pewnie wersja bez modułu zewnętrznego i bez oporników (moduł znajduje się wewnątrz silnika) i ten jest nienaprawialny niestety:)

A tak na marginesie to gazu nie dobijaj bo jak będzie gorąco i wentylator niesprawny to i tak wysadzi go raczej zaworem bezpieczeństwa.

Konkluzja jest prosta: najpierw wentylator później gaz lub wyłączmy klimę na postoju :D

 

To niedobrze.... Wszystko robią tak, aby było nienaprawialne :mrgreen: . A z jakiej racji akurat ten model wentylatora jest nienaprawialny?

 

 

Sprawdziłem ilość czynnika, na 650 gram (na pasie pisało że tyle ma być) było 510. Żadnej nieszczelności nie znaleziono. Niestety ciśnienie w układzie prawie 18 bar. :duh: Koniec jazdy z klimą po mieście do czasu naprawienia usterki :|

Czy na kompie wykaże uszkodzony czujnik ciśnienia klimy? I czy może on być odpowiedzialny za nieprawidłową pracę wentylatora klimy? Wolałbym szukać po kolei a nie brać od razu nowego wentylatora z aso za 1300 zł i mieć nadal niesprawnej klimy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

IMO szkoda kasy na uzywki bo ryzyko duze. Te wentylatory to typowa usterka, male masz szanse ze uzywka dlugo podziala.

 

Ta usterka tkwi w sterowaniu wentylatorem? Jest on w jakiś sposób rozbieralny? Mam takiego magika, który naprawia elektronikę do maszyn budowlanych i samochód osobowych. Naprawiał dla mnie już kilka komputerków od maszyn i działają bez problemu :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

stary po co te dyskusje wymontuj i naprawiaj. powiedz mu, ze mam w tej chwili z 40 do naprawy więc będzie kasa.

 

Bo jest to "Forum dyskusyjne BMW Klub Polska" :mrgreen:

 

Pytam się czy jest rozbieralny. Coś słyszałem, że wersje z końca produkcji były już nienaprawialne...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

IMO szkoda kasy na uzywki bo ryzyko duze. Te wentylatory to typowa usterka, male masz szanse ze uzywka dlugo podziala.

 

No niestety - jeśli chodzi o wersje z modułem - to zdecydowanie wolę używkę niż nowy. Nowe wersje z modułem nie są dopracowane, palą bezpieczniki.

Możesz jeszcze spróbować zobaczyć czy kręci wentylator sygnał z Inpy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.