Skocz do zawartości

czaro.net

Zarejestrowani
  • Postów

    59
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E39 523i 1997

Osiągnięcia czaro.net

Współtwórca

Współtwórca (5/14)

0

Reputacja

  1. W moim przypadku - po osiągnięciu ok. 30 stopni przełącza się na gaz, jednak telepie aż do około 80 stopni... Spodziewam się więc że u mnie trzeba będzie szukać troszkę głębiej, bo to nie jest "normalne" :)
  2. Ja się podpinam do pytania :) Z tym, że ja wymieniłem świece - telepanie na benzynie ustało, na gazie wciąż telepie i tylko na zimnym. :) Są jakieś sugestie?
  3. U mnie dokładnie taka sama reakcja była kiedy padła mi pompa paliwa w zbiorniku. Zgasł, i potem zapalił na 3 sec. :)
  4. czaro.net

    E39, 523i - świece

    Witam kolegów, Zwracam się do Was z zapytaniem :) Nie jestem mechanikiem, więc nie mam zaawansowanej wiedzy na temat samochodów - wiem to, przez co sam przeszedłem. Ostatnio przyszedł mi do głowy temat świec. Nie wymieniałem świec w mojej buni, gdyż (chyba) nie było jeszcze potrzeby. I teraz pytanie - po czym poznać, że to pora? Na logikę - świeca albo działa albo nie (iskrzy lub nie) - czyli nie może działać "połowicznie". Więc jeśli nie działa - nie będzie pracował jeden cylinder - taki efekt na pewno zauważę, i będę wiedział że trzeba zacząć od świecy. Ale mam dziwne przeczucie, że moja logika w tej kwestii może być daleka od realiów :) Stąd moje pytanko: Czy może być taka sytuacja, że wszystkie cylindry pracują, silnik chodzi równo, a świece i tak będą do wymiany? Dążę do tego, że - jeśli się mylę, to w jaki inny sposób mogą się objawiać padające świece? Po czym to poznam?
  5. czaro.net

    530dA trzepie kierownicą

    Troszkę podniosę temat, gdyż u mnie wyszła ciekawa rzecz. Być może komuś w przyszłości oszczędzi nerwów i pieniążków. Miałem identyczne objawy jak opisane w temacie. Bardzo silne drgania przy hamowaniu, jak przy bardzo krzywych tarczach, ale przy mocnym depnięciu drgania ustawały, dodatkowo drgania przy pewnym zakresie prędkości. Subiektywne odczucie, ale miałem wrażenie że niezawsze było takie samo nasilenie. Pierwsza rzecz - warsztat i diagnostyka. Nie ma żadnych luzów ani na zawieszeniu ani na maglownicy. Kolejny krok - zmiana tarczy i klocków. - Drgania pozostały. Kolejna diagnostyka - brak luzów, więc decyzja o wymianie łożysk (mimo że jeszcze nie huczały). - Drgania pozostały. Zrezygnowany podjechałem jeszcze do znajomego, który pracuje w małym warsztaciku. Początkowo nie znalazł żadnego powodu, który mógłby powodować owe drgania (luzów brak itp), ale "zawołał kumpli" ;) i dla pewności oni zaczęli szarpać kołem w każdą możliwą stronę. O dziwo - wyłapał bardzo malutki, ledwie wyczuwalny luz na dolnym wahaczu. Byłem zaskoczony, bo dwa razy byłem na szarpakach i tam diagności nic nie znaleźli. Luz był bardzo malutki, ledwie wyczuwalny, jednak po jego wymianie - zero drgań. Gdyby wcześniej to wyłapać - nie byłoby potrzeby wchodzić w koszty i zmieniać sprawnych hamulców i łożysk. Nauczka - nawet diagności przy użyciu szarpaków mogą się mylić i do każdej diagnozy należy mieć dystans ;)
  6. Zmień kolego temat, bo Admin zamknie wątek ;)
  7. czaro.net

    [523i] dzwiek z silnika

    Alternator wymieniony, wszystko ok. Dzięki za pomoc ;)
  8. czaro.net

    [523i] dzwiek z silnika

    Koledzy, już jest troszke sytuacja jaśniejsza. Najprawdopodobniej łożysko w alternatorze. (Źródło dźwięku wprowadziło mnie w błąd). Baaardzo szybką diagnozę postawił jeden z warsztatów na Białołęce. Mam pytanko do Was. Znacie jakieś miejsce w W-wie, może okolice Białołęki, które stosunkowo niedrogo podjęłoby się regeneracji alternatora? Pozdrawiam
  9. czaro.net

    [523i] dzwiek z silnika

    Ok, z tym że takie elementy jak pompa wody, alternator itp są połączone paskiem, znajdują się głównie z przodu silnika lub po bokach, a ten dźwięk dobiega faktycznie jakby ze środka silnika, (z góry?, jakby przy głowicy?). Znajomy wspomniał coś o jakimś podparciu wału korbowego, możliwe? Jak tylko będę miał możliwość - spróbuję najgrać.
  10. czaro.net

    [523i] dzwiek z silnika

    Witam Wszystkich. Z gory przepraszam za brak polskich znakow, interpunkcje i ewentualne bledy - posze z telefonu. Mam do Was pytanko. Dwa dni temu pojawił się u mnie pod maską dziwny dźwięk. Dopiega tak jakby z wnętrza silnika. Słychac go dość intensywnie zarówno w środku samochodu jak i na zewnątrz. Gdybym miał go opisać to idealnie do tego pasuje dźwięk starego odkurzacza, w którym totalnie wysiadło łożysko. Huczenie, co jakis czas zaharczenie, brzmi dokładnie jak łożysko. Jednak podejrzane bo slychac go z silnika. Myslalem ze ktoras pompa, a w niej lozysko, ale chyba nie. Czy w samym silniku sa jakies lozyska? Co to moze byc? I kolejne pytanie: czy znacie na terenie wawy kogos (stosunkowo niedrogiego) kto moglby rzucic na to "uchem"? :) pozdrawiam
  11. Nie wygląda mi to na banalną sprawę. Moduł LCM możesz mieć sprawny, ale jak będziesz miał zwarcie na iBus / kBus - będzie tak wariowało - ja tak mam. U mnie jest zwarcie na tym przewodzie, prawdopodobnie między kierownicą a tablicą rozdzielczą. Kiedy odpiąłem wtyczkę w kierownicy - było wszystko ok.
  12. Nie mów.. Serio? :) A tak na serio, Panowie... Cóż za usterkę może to oznaczać?
  13. Opcje są dwie: albo faktycznie nie masz alarmu, albo vin tego nie uwzględnia ;) http://www.bmwvin.com/?vin=WBADP010X0GX04805
  14. Witajcie koledzy, Ostatnio podpiąłem się komputerem, żeby przejrzeć błędy, pokasować, ot tak z nudów ;)) Zaznaczam że wg mnie silnik chodzi ładnie, bez problemów. (dodam że zainstalowana jest sekwencja). Co prawda na silniku żadnych błędów nie było, ale rzucił mi się w oczy poniższy screen. Co oznaczają / sugerują te wartości z wykrzyknikami? http://img837.imageshack.us/img837/2527/ekransilnik.png
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.