Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich

:duh:

Moj problem polega na tym, iz niedawno kupilem sobie e36 i z tego co wiem byl olej 15w40 full syntetyk, z tego co ostatnio kolega mi mowil to nie moze byc full syntetyk bo 15w40 to mineral, wiec moze znajdzie sie ktos kto mi pomoze jaki powinienem wlewac to tego auta .. e36 316 compact... i jeszcze pytanko ile moze kosztowac uszczelka pod klawiature poniewaz widzialem maly przeciek a nie chce zaniedbac auta. I jeszcze mzoe jaki koszt filrtu oleju

dzieki za info

:norty:

Opublikowano

Przeciez 15W-40 jest olejem mineralnym a nie syntetycznym :duh:

Ja bym wlał 10W-40 czyli półsyntetyk.....

http://img10.imageshack.us/img10/1065/1999767891m.jpghttp://img97.imageshack.us/img97/852/1999757859m.jpghttp://img94.imageshack.us/img94/7120/1999780608m.jpg
Opublikowano

Moze jeszcze inaczej ... zapomnijcie o ty wczesniejszym ....

Co byscie mi proponowali wlac do takiego auta ?

Opublikowano

ja mam inne pytanie czy do nowszych silnikow lac pelen czy pol syntety??

osobiscie leje pelen syntetyk a mam 10lat auto z przebiegiem oryginalnym 65tys.

kolejna sprawa, moze jestem nadpobudliwy ale mam wrazenie ze jak sie zrobilo zimniej to auto zaczelo jakby klekotac ale bardzo delikatnie i nie zawsze to slysze czy to wina temperatury i oleju?? dodam ze robie takie trasy ze silnik nie nadaza sie nagzac..

Opublikowano

ja bym wlal jakis półsyntetyk jeśli nie jesteś pewien na czy autko chodziło :))

jakiś to znaczy dobry ?? Hmm tylko ktory jest dobry ??

możę koledZy pomogą Mobil, Castrol, Shell, elf HMMM ???

http://imagizer.imageshack.us/v2/150x100q90/834/uaec.jpg

Był Polonez, Golf III, E36, E46, .................

Jest E61i jest Git ..................................... :)

Opublikowano
Zalej jakimś markowym półsyntetykiem 10W40. Chyba że samochód ma milion kilometrów przebiegu, to wtedy olej mineralny. Filtr oleju (przynajmniej do 2.0) kosztuje 20 zł (Mahle).
Opublikowano

Słuchaj nie patrz na to co Ci ówił kolo od którego kupiłeś auto tylko kieruj się rozumem i rozsądkiem czyli...

 

skoro nie masz pewności na jakim oleju jeździło auto wywal stary olej i stary filtr oleju i zalej auto PÓŁSYNTETYKIEM wg mnie najlepiej MOBIL1

dlaczego :?: dlatego ze akurat pracuje w przemyśle i mam stały kontak z rożnymi olejami od smarnych po hudrauliczne za kilkadziesiąt tysięcy i rozmawiałem juz z niejednym fachowcem ale wracając do tematu i żeby nie przedłużac. nie zalewaj fukll syntetykiem gdyż ma substancje myjące i generalnie nic ci sie nie stanie ale.... strzeżonego Pab Bóg... reszte sobie dopisz :)

 

jak bedziesz potem znów zmieniał możesz zalać Full syntetykiem.

 

ja zawsze tak robiłem u siebie i silnik mi chodzi jak marzenie :)

 

a dalsze wlewanie oleju czy pol czy full syntetyk to zadecyduja o tym rozne czynniki albo kasa albo ilośc ile ci wezmie oleju może nic nie bierze :) jak bedziesz mial jakies pytanie pisz na meila moze bede w stanie pomoc

 

POZDWAWIAM

Opublikowano
Pavo E36 wszystko ładnie pięknie tylko że Mobil 1 to są oleje syntetyczne jeżeli mówimy o olejach półsyntetycznych to trzeba by napisać Mobil S 10W-40 i tu się z tobą zgodzę to naprawdę dobre oleje...
http://img10.imageshack.us/img10/1065/1999767891m.jpghttp://img97.imageshack.us/img97/852/1999757859m.jpghttp://img94.imageshack.us/img94/7120/1999780608m.jpg
Opublikowano
Pavo E36 wszystko ładnie pięknie tylko że Mobil 1 to są oleje syntetyczne jeżeli mówimy o olejach półsyntetycznych to trzeba by napisać Mobil S 10W-40 i tu się z tobą zgodzę to naprawdę dobre oleje...

tak tak NIKI masz racje :) i dziekuje za poparcie ;)

Opublikowano
a co powiecie o oleju LiQui Moly (czy jakos tak), niedaleko mnie powstał dystrybutor (firma istnieje długo i sprzedaje do tej pory Castrol, Mobil i Statoil) i w promocji cena syntetyka to 23zł a półsyntetyka 15zł, z wymianą. Poradzcie bo niedługo muszę zalac 6,5litra ;)
Opublikowano
a co powiecie o oleju LiQui Moly (czy jakos tak), niedaleko mnie powstał dystrybutor (firma istnieje długo i sprzedaje do tej pory Castrol, Mobil i Statoil) i w promocji cena syntetyka to 23zł a półsyntetyka 15zł, z wymianą. Poradzcie bo niedługo muszę zalac 6,5litra ;)

 

 

np olej LiQui Moly MoS2-LEICHTLAUF 10W-40

jest to olej polsyntetyczny

 

SAE 10W-40

API: SJ/CF

ACEA: A3-98 / B3-98

 

SAE - klasa lepkosci oleju im niższa liczba przed W tym niższa temp stosowania oleju np 5W = -35*C; 10W=-30*C

Natomiast im wyższa liczba za litera W (oleje letnie) tym w wyższych temperaturach moze byc olej stosowany i odpowiednio 40 = +40*C

 

API: SJ/CF - API American Petroleum Institute jest to klasa jakości oleju w przypadku SJ/CF jest to olej do benzyniaka do diesla byloby oznaczenie CD/SF

pojawiaja sie jeszcze oznaczenia EC lub ECII (Energy Conserwintg i ENERGY COBNSERWING II) oznacza to ze olej przeszedl pomyslnie badania w API i wzorcowy silnik zuzyl odpowiednio mniej paliwa w stosunku do jego pracy na oleju wzorcowym i odpowiednio ECI - 1,5% mniej paliwa; ... ; EC II - 2.7% ... itd.

 

nastepna ważna informacja przy doborze oleju to wskaznik lepkosci oleju- okresla zmianuy jego lepkosci w funkcji temperatury. Jwest on wielkoscia bezwymiarowa ( czyli nie posiada jednostki SI) a wylicza sie go na podstawie lepkosci kinematycznej wyznaczonej w 2 temp 40*C i 100*C

generalnie im wyzszy tym lepiej :) wysokojakosciowy olej ma go juz powyzej 130:) ( np MOBIL 1 Rally Formula 5W-50 API-SJ/CF EC wskaznik lepkosci = 184)

 

kolejny temperatura plyniecia - jest to najnizsza temp w ktorej olej zachowuje jeszcze swoja plynnosc

 

i ostatni liczba zasadowa TBN Total Basic Number - jest to jeden z najwazniejszych parametrow. Charakteryzuje on zdolnosci myjaco - dyspergujace oleju. upraszczajac jest miara detergentow w oleju :) Im wieksza TBN tym lepsze sa wlasnosci myjace i neutralizujace kwaśne produkty spalania paliwa czy oleju napedowego. Im wieksza zawartosc siarki w paliwie, tym wieksza powinna byc liczba zasadowa oleju. Oleje do DIESEL'i powinny miec wyzsza TBN ze wzgledu na ciezsze warunki pracy.

 

Myśle ze to wam pomoże w klasyfikacji i doborze oleju

 

 

Reasumujaz OLEJ ZACZYNAMY OGLADAC I CZYTAC OD TYLNEJ WTYKIETKI A NIE PRZEDNIEJ :) wszystkie te informacje sa z tylu opakowania.

 

natomiast co do marki LiQui Moly jest juz 80 lat na rynku i niemcy na nim jezdza...

 

chyba wszystko :) mam nadzieje ze pomoglem choc troszke.

 

POZDRAWIAM.

Opublikowano
Mobil S 10W-40 i tu się z tobą zgodzę to naprawdę dobre oleje...

 

Mi ten olej jakoś nie podchodzi nastepnym razem zaleje castrola.po mobilu auto zaczeło głosniej pracować i zaczeły stukac zawory(no chyba dobrze mówie :roll: )

Opublikowano

Ja bym polecił olej Castrol GTX Magnatec 10W-40 pólsyntetyk ,sam na nim jeżdze i jestem z niego jak na razie zadowolony.

 

http://www.castrol.com/castrol/productdetailmin.do?categoryId=9002215&contentId=6006526

 

Cena tego oleju z sklepach np w "MAKRO" za 4 litrowe opakowanie 99zł

 

Opis produktu Castrol GTX Magnatec 10W-40

:

Jeśli BMW jest chorobą ,to ja nie chcę wyzdrowieć.


Mój mały czarny Diabełek 323Ti compact

Opublikowano
kupilem e34 z 89r, musze wymienic olej naprawde nie wiem jaki byl wlany i wiem ze juz sie nie dowiem bo auto bylo sprowadzane mowia mi abym zalal mineralny mobil 15w 40 ? czy dobrze zrobie auto ma przebiegu 150 tys ale czy to jest prawdziwy przebieg ? tego nie wiem wiec moze lepiej mineralny i miec spokuj niz zalac jakis syntetyk a pozniej aby mi wszystko sie rozlecialo a olej ciekl
Opublikowano
kupilem e34 z 89r, musze wymienic olej naprawde nie wiem jaki byl wlany i wiem ze juz sie nie dowiem bo auto bylo sprowadzane mowia mi abym zalal mineralny mobil 15w 40 ? czy dobrze zrobie auto ma przebiegu 150 tys ale czy to jest prawdziwy przebieg ? tego nie wiem wiec moze lepiej mineralny i miec spokuj niz zalac jakis syntetyk a pozniej aby mi wszystko sie rozlecialo a olej ciekl

 

 

Ludzie co wy z tym mineralnym olejem tak szalejecie :duh: :duh:

 

Między mineralnym a syntetycznym jest jeszcze półsyntetyczy i w takich wypadkach bym go używał . Co zresztą po przeczytaniu tego wątku można by się domyśleć.... :wink: :wink:

http://img10.imageshack.us/img10/1065/1999767891m.jpghttp://img97.imageshack.us/img97/852/1999757859m.jpghttp://img94.imageshack.us/img94/7120/1999780608m.jpg
Opublikowano
wiec napiszcie co sie stanie jesli naleje mineralnego jakie bende tego skutki ? bo wiem tyle ze mineralny to jest gesty tzn ze ... nie dotrze w kazde miejsce tak jak polsyntetyk ??? sory ze tak pisze ale nie jestem mechanikiem
Opublikowano
wiec napiszcie co sie stanie jesli naleje mineralnego jakie bende tego skutki ? bo wiem tyle ze mineralny to jest gesty tzn ze ... nie dotrze w kazde miejsce tak jak polsyntetyk ??? sory ze tak pisze ale nie jestem mechanikiem
Opublikowano

Ja mam przebiegu 215 tyś teraz (a ile jest naprawde tego nikt nie wie i się nie dowie, auto ma 14 lat) i leję 5W40 Tedex (ma aprobatę BMW). W sierpniu po wymianie popychaczy, dźwigienek i wałka (słynne m40) zalałem Mobilem 10W40 i po miesiącu znowu walnął popychacz (nie wiem czy ma to związek z olejem, raczej był wadliwy nowy popychacz). Teraz oleju nie bierze nic, chodzi cicho i pali w granicach rozsądku.

Ja bym lał na Twoim miejscu pełny syntetyk 5W40, tak jak leje fabryka, tak dla pewności i żeby mieć święty spokój. Castrol, Mobil, Shell, lub ten co poleca robertbmw (robertbmw wie wszystko, skoro tak mówi to znaczy że tak jest), tyle że klase lepkości lepszy.

 

Tym że wlany był minerał bym się specjalnie nie przejmował, przepłukał silnik jakimś auto flushem (ja tak zrobiłem) i zalał full syntetykiem (jest dobrze i działa).

Opublikowano
Wlej do silnika Mobil 1 0w-40. To ze silnik ma duzo kilometrow nic nie przeszkadza. Opinia ze do silnika z duzym przebiegiem nadaje sie juz tylko selektor jest bezsensem. Syntetyczne oleje pod kazdym wzgledem przewyzszaja mineralne i dla kazdego silnika sa jedyna sluszna opcja.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.