Skocz do zawartości

320D Dymi na niebiesko w korku...


Squnish

Rekomendowane odpowiedzi

Jednak jeśli problem jest drastyczny to najprawdopodobniej odmy wymiana Ci nie pomoże. Wtedy puścił uszczelniacz na turbinie i olej sobie leci w dolot piękną strużką. Btw, zapchana odma może skutcznie przyspieszyć umieranie turbiny.

 

Wymiana odmy jest prosta, plug and play na 4 śrubach bodajże. Nowy typ jest lepszy bo się nie zapcha ale niewątpliwie dopuszcza więcej oleju w dolot z powodu braku filtra siatkowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 79
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Dziękuje "maniek"...filmik juz zobaczyłem ! Szkoda że gość robi to po raz pierwszy w życiu a z wykształcenia jest informatykiem :-)

Jutro ja sie za to zabieram, mam nadzieje że to co napisał"dxtr" to nieprawda...

A co z tymi nowymi uszczelkami, smarować olejem przed włożeniem seperatora do obudowy ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje "maniek"...filmik juz zobaczyłem ! Szkoda że gość robi to po raz pierwszy w życiu a z wykształcenia jest informatykiem :-)

Jutro ja sie za to zabieram, mam nadzieje że to co napisał"dxtr" to nieprawda...

A co z tymi nowymi uszczelkami, smarować olejem przed włożeniem seperatora do obudowy ?

 

Nadzieja zawsze umiera ostatnia ;). Niestety miałem objaw taki jak ty i musiałem zrobić turbo. Odmę zrobiłem wcześniej tak pro forma ale oczywiście nie pomogło (ja miałem siatkową!). Przy dużym przebiegu możesz się już spodziewać, że turbo będzie puszczało olej. Możesz ściągnąć z niego rurę, pomacać luzy ręką i zobaczyć czy nie masz wszystkiego zawalonego olejem w środku i w okół.

 

Posmaruj oczywiście.

 

Aha, ty masz auto z 2004 więc masz nową odmę i nie masz co tam wymieniać. Możesz przemyć ale to CI niewiele pomoże bo masz tylko plastikowy separator a nie filtr siatkowy.

 

Życzę Ci, żeby to była tylko odma! :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem już po wymianie odmy, okazało sie że mam włożony filtr starego typu a samochód jest już z ostatnich miesięcy produjcji !

Silne dymienie na niebiesko momentalnie ustało, co mnie Bardzo ucieszyło :-)

Dla zainteresowanych przedstawiam zdjęcia budowy starej odmy i nowej:

 

 

 

http://images42.fotosik.pl/661/c6760830c0affbe9m.jpg

http://images47.fotosik.pl/1631/d9a08304c0015790m.jpg

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to jesteś szczęściarzem, że wystarczyło wymienić odmę.

Życzę przyjemności z jazdy :)

Niektóre osoby mogłyby się zabić, skacząc z poziomu swojego "ego" na poziom swojego IQ

..............................................................................................

Freude am fahren


Moje auto - http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=190785

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 7 miesięcy temu...
Witam wszystkich na wstępie dodam , że to mój pierwszy post . Od pewnego czasu jestem posiadaczem Bm'ki którą sprowadziłem z Belgii . Generalnie auto było serwisowane tam do 160tyś (aktualnie 208tyś) mam książkę ale po obejrzeniu auta widać ,że były jeszcze zmienione filtry i olej z 500km temu więć auto nie było szykowane na sprzedaż co jest dla mnie plusem. Ale przechodząc do rzeczy otóż czytam to wszystko co w tym temacie jest zawarte i chcę przedstawić mój podobny problem. Auto gdy odpale i jest zimne kopci delikatnie na niebiesko lecz NIE na wolnych obrotach , czuć też taki gryzący dym co chyba może być spowodowane ,że ktoś wywalił katy z układu wydechowego ale nie sprawdzałem tego jeszcze tylko tyle co widać pod autem ze w miejsce kata jest wspawana jakaś też puszka imitująca kształtem katalizator. Moje pytanie brzmi czym może być spowodowane to lekkie dymienie na NIEBIESKO gdy przyśpieszam na zimnym lub gazuje nim gdyż po pewnym czasie ten niebieski "ogon" ustępuje i jest dobrze choć nadal czuć dookoła auta ten gryzący zapach. Czy to też będzie owa odma to wymiany czy coś innego. Nie jest to aż taki dym jak tutaj koledzy załączali na filmikach. Czekam na odpowiedź i z góry dziękuje.;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja tak z butami ;)

U mnie nieraz jak odpale auto rano przed 6 i wyjezdzam z podjazdu to jak lekko przygazuje to poleci troche bialego dymu i po chwili jest juz ok, normalnie auto nie puszcza zadnych kolorowych dymkow... O co chodzi ?

Programowanie/Obróbka CNC - Fanuc/Sinumerik/Heidenhain
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja tak z butami ;)

U mnie nieraz jak odpale auto rano przed 6 i wyjezdzam z podjazdu to jak lekko przygazuje to poleci troche bialego dymu i po chwili jest juz ok, normalnie auto nie puszcza zadnych kolorowych dymkow... O co chodzi ?

 

Wtryski, wzglednie pompa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powodow jest tysciac ale przewaznie paliwa za duzo leci i za bardzo sie nie rozpyla.

Wtedy najczesciej trzeba wymienic koncowki wtryskow i ustawic je.

Co do pompy to glowy nie bede dawal, musisz zrobic diagnostyke, to bedziesz wiedzial.

 

Obie te dolegliwosci w efekcie prowadza do stanu, gdy samochod juz nie odpali.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale kurcze dzieje sie tak tylko w nie ktore dni i tylko po nocy jak auto stoi przed domem..hmmm...

 

A jest ktos z wrocka to podlaczy mnie pod kompa taniej niz w serwisie..;)

Programowanie/Obróbka CNC - Fanuc/Sinumerik/Heidenhain
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Są problemy z odpalaniem?

 

Każde auto po nocy wyrzuca biały dym w postaci pary wodnej. Wiadomo jeśli puszcza mega siwego bąka to jest coś nieteges. Natomiast jeśli z rury wydechowej na zimnym silniku wydobywa się delikatny dymek i później znika to moim zdaniem jest wszystko ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po nocy z 2 sekundy silnikiem musze zakrecic ale odpala ok, dypek puszcza zaraz jak odpale i cofam z podjazdu po chwili jest ok, auto w ogole nie puszcza jakis kolorowych dymow poza sporadycznym balym po nocy.
Programowanie/Obróbka CNC - Fanuc/Sinumerik/Heidenhain
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale kurcze dzieje sie tak tylko w nie ktore dni i tylko po nocy jak auto stoi przed domem..hmmm...

 

A jest ktos z wrocka to podlaczy mnie pod kompa taniej niz w serwisie..;)

 

Na forum, z tych, ktorych znam i moge polecic - szatynwroc, Mka, forty.

Na PW moge Ci dac tez numer do kolegi z forum bmw-sport. Jest bardzo dobry w temacie BMW.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Są problemy z odpalaniem?

 

Każde auto po nocy wyrzuca biały dym w postaci pary wodnej. Wiadomo jeśli puszcza mega siwego bąka to jest coś nieteges. Natomiast jeśli z rury wydechowej na zimnym silniku wydobywa się delikatny dymek i później znika to moim zdaniem jest wszystko ok.

 

To nie prawda. Zdrowy CR (w ogóle diesel), latem, nic nie puszcza.

Jak mi zaczął puszczać podłączyłem pod kompa, obadałem korekcje, wymieniłem jeden wtrysk i spokój.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odma swoją droga i tak do wymiany czy to rozwiąze twój problem czy nie to i tak wymienić musisz. Gryzacy dym bez katów jest normalny.

 

 

A kolego powiesz mi jeszcze czy coś na razie może się stać jak tej odmy nie wymienię? I co tam trzeba by wymienić? Sam ten separator co znajduje się w środku czy całą tą część z obudową itd?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś myślałem, że trzeba całość bo trochę się różni kształtem obudowa dla separatora od tej do filterka, ale widziałem, że ktoś na forum zmienił filtr na separator.

Polecam i tak wymianę całości z uwagi na to, że membrana jest częścią obudowy, a jej sprężyna też ulega zużyciu. Różnica w cenie nie jest kolosalna.

 

Może się stać tyle, że zajeżdża się turbinę a nawet silnik bo nadciśnienie z obszaru wału korbowego nie ma gdzie uciec przy zatkanej odmie (w skrajnym przypadku moze wywalic bagnet i zablokowac powrot oleju z turbiny).

Odma to nic innego niż odpowietrzenie skrzyni korbowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 lat później...

Witam wszystkich.

Mam bmw e90 320d 2005rok.

Na rozgrzanym silniku kopci na niebiesko na jalowym ( nie zawsze)

auto jest po regeneracji turbiny.

Wczesniej nie kopcilo tylko dopiero jak odebralem go od mechanika.

Dodam tez , ze podczas przyspieszania jest swist ( watek "piszczy przy dodawaniu gazu - proszę o pomoc " )


Bardzo prosze o pomoc...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ciśnienie doładowania jest ok? Nie przeładowuje? Oleju nie ubywa?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.