Skocz do zawartości

Czy na automacie jest lepsze przyspieszenie niż na manualu?


mar0100

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, tak jak w temacie, dziś miałem okazję przejechać się autem w automacie (marka na k..), przyspiesza wg mnie tak samo jak wersja z manualem. Pytanie czy na automacie jest lepsze przyspieszenie niż na manualu? Pytam bo często w katalogach automat ma gorsze przyspieszenie 0-100 km/h o ok. 1s. Czy tak jest rzeczywiście.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 138
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zarejestrowani
Przeciętny kierowca szybciej przyspieszy z automatem niż z manualem. Automat ( zwłaszcza te nowe dwusprzęgłowe, lub po prostu w miarę nowej konstrukcji) potrafią załączyć i zmienić bieg w kilkadziesiąt milisekund, nie wspominając już o procedurze startowej

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że łatwiej uzyskać podane przez fabrykę przyśpieszenie automatem niż manualem - jeśli Kierownik wie w którym momencie zmienić bieg i umiejętnie to zrobi to powinien być lekko szybszy -> Pytanie tylko ilu jest takich kierowników? :norty:

 

Edit:

Dziqsek - a Ty masz MT czy AT boś mnie teraz wyprzedził! Muszę nauczyć się szybciej pisać :mad2:

pozdrawiam

http://www.hostpic.org/images/75oie_1992258bREE92Wx_2_.png

Pomogę w mojej okolicy przy diagnozie,kodowaniu itp. Free of charge.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie przyspieszysz szybciej bo automatem nie ruszysz z obrotów, jak jesteś sprytny to manualem będzie pół sekundy szybciej. A odnośnie szybkiej zmiany biegów przez te nowe automaty to zgadzam się, ale skrzynia ciągnie do max obrotów, jak trzymasz gaz w podłodze i zanim się zorientuje, że trzeba zmienić troszkę czasu mija, natomiast sama zmiana biegu jest błyskawiczna.

 

Pzdr

Sprzedam Graty po Aucie :


- Wybierak ( Joystik ) Zmiany biegów zwykły do F10-tki - cena 200zł ! ( stan idealny )

- Licznik Europejski F10 ( stan BDB ) - cena 200zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
W manualu możesz strzelić ze sprzęgła, natomiast automat ma określoną bezwładność. AT to cudowne urządzenie i postęp w tej dziedzinie w ostatnich latach jest spory, aczkolwiek zawsze jadąc autem z manualem mam wrażenie, że jest żwawsze niż automat. I nie zapominajcie, że dwusprzęgłowe skrzynie to właściwie nie AT tylko skrzynie mechaniczne z automatycznym sterowaniem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokladnie, jakbym mial poszeregowac to najszybsze sa dwusprzeglowki DSG z procedura startu, bardzo szybka jest tez DKG w BMW, pozniej skrzynia manualna a nastepnie glugo dlugo nic i pojawiaja sie normalne skrzynie automatyczne do kanapowego poruszania sie.

Na jazde w korkach sa jaknajbardziej OK, ale wrazen z jazdy to ja w nich nie znalazlem, i aby wogole sie odnalezc jakos to mialem caly czas na DS.

Przy czym od razu napisze, ze nie wiem gdzie umiescic skrzynie z nowych BMW seri F, bo takimi nie poruszalem sie jeszcze.

Tu cos o DSG:

http://www.auto-motor-i-sport.pl/magazyn/DSG-skrzynia-biegow-technika-4263.html

Edytowane przez AndiT

Sprzedam:

1. Agregat DSC kompletny

2. HCU do DSC nowka w atrakcyjnej cenie.

3. Junctionbox control unit - sterownik sterujacy elektronika auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A według mnie redukcja jest błyskawiczna ( akurat nie w bmw - ale w fordzie skrzynia shift czy coś takiego ), nie występuje turbo dziura, ale to już zależy jaka skrzynia. Największe straty podczas ruszania, zanim auto pomyśli mija troszkę czasu.

 

Pzdr

Sprzedam Graty po Aucie :


- Wybierak ( Joystik ) Zmiany biegów zwykły do F10-tki - cena 200zł ! ( stan idealny )

- Licznik Europejski F10 ( stan BDB ) - cena 200zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zarejestrowani
PowerShift w Fordzie to właśnie dwusprzęgłowa. Nie bardzo rozumiem problem strzału ze sprzegła, przecież automat tez mozna przytrzymac na obrotach hamulcem.... A co do redukcji, przeciez zawsze mozna ja wykonac przed manewrtem manualnie tiptroniciem tak samo jak przed manewrem redukujecie w manualu

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Przyspieszenie lepsze nie jest, ale wg mnie porównywalne. Gorzej jest tylko gdy gwałtownie chcemy przyspieszyć, bo trudno jest wcześniej zredukować bieg - przełączenie na DS z reguły redukuje bieg o 1 i trochę poprawia dynamikę. Automaty w BMW "lubią" zdecydowanych kierowców, bo wtedy łatwiej im podejmować decyzję. Komputer analizuje nasz sposób jazdy i dostosowuje się do niego - z zasady preferuje oszczędny (oczywiście mam na myśli paliwo) tryb jazdy, a nie gotowość do dynamicznych manewrów.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zarejestrowani
A od czego masz kickdown ?

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja uważam ,że manualem ruszysz szybciej tylko wtedy jak się do tego przygotujesz tzn startujesz z wyższych obrotów ale w 95% kierowców ciągle tego nie robi gdyż sprzęgło by padło po miesiącu, dwumasa też nie wspominając o oponach i hałasującej :) kontroli trakcji. Natomiast przy sprawnym automacie jak depniesz zdecydowanie w gaz to masz takie odejście bez pisku itp, że większość zostaje w tyle. Jak stoję na czerwonym jako pierwszy i ruszam to zauważyłem, że początkowo wszyscy zostają w tyle , bo normalny kierowca nie startuje z 4 tys obrotów i nie zmienia biegów jak kierownik rajdowy wiec na pierwszych 3 biegach ma małe szanse. Pamiętajcie także ze diesle w manualu mają mega krótką jedynkę .Dodatkowo AT nie zdechnie na środku skrzyżowania jak ktoś nie ma wprawy ze sprzęgłem :)

Natomiast na drodze AT są troszkę bardziej ospałe i trzeba przewidzieć wcześniej co się chce zrobić np na sek wcześniej kickdown lub tryb DS- oczywiście jak zależy nam na szybkiej reakcji.

Ja ostatnio wrzuciłem DS i jednocześnie pełen gaz przy 90km /h i bumka zbiła o co najmniej 2 biegi, momentalnie wskoczyła na wysokie obroty i chodu :twisted:

Reasumując manulal spontaniczniej reaguje na gaz i to odczucie powoduje że wydaje się i może nawet jest szybszy ale wykorzystać to umie tylko niewielka liczba kierowców.

Za to w korkach, w których spędzam codziennie ponad godzinę jest rewelacyjny, człowiek jest odprężony bez nerwów popuszcza tylko hamulec i ma wszystko w ..... :cool2:

Dodam ,że mam jedno auto w manulalu (A6) a drugie autamat (E91) wiec mam porównanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten zwykły automat masakrycznie zamula na starcie. Do szybkiego startu tylko manual albo DSG. Jeżeli chodzi o redukcje to nie jest tak źle.

 

true, dodatkowo nasz automat dość wolno zmienia biegi na odcięciu 4-5 biegu, trzeba nawet dwie sekundy wcześniej mu łopatką strzelić żeby zaskoczył w odpowiednim momencie,

takto za długo przeciąga (do odcięcia) przez co traci się na przyśpieszaniu przy większych prędkośćiach (np: lepiej zmienić bieg przy 6k rpm niż przy 6,5 k ) - moje odczucia :)

 

Przy redukcji w trybie DS fajnie schodzi z obrotów... nie wiem czy to się między gazy nazywa czy nie ale dźwięk jest niesamowity - taki - wzziummm wruuum.... :D

 

no i np w 335i: nie ma takiej duzej roznicy w osiagach miedy auto a manualem, ja w auto do setki najlepszy czas jaki osiagnalem to chyba 5.6 ale dokladnie nie pamietam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

 

true, dodatkowo nasz automat dość wolno zmienia biegi na odcięciu 4-5 biegu, trzeba nawet dwie sekundy wcześniej mu łopatką strzelić żeby zaskoczył w odpowiednim momencie,

takto za długo przeciąga (do odcięcia) przez co traci się na przyśpieszaniu przy większych prędkośćiach

dokładnie, zastanawiałem się nad tym ostatnio czy tylko tak u mnie jest, ale widzę, że to standard :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

skrzynia jest identyczna, inne jest oprogramowanie z racji "wagi" może być też inne przełożenie główne...

 

podłączcie najtańszy G-tech i wyniki czasowe będę oczywiste dla wszystkich lub wersja bezpośredniej konforntacji, wiele osób jest z W-wy, co za problem z spotkaniem i realnymi próbami weryfikacji skrzyń...

 

obecnie mam PDK i z trybem lunch control sprint do 100 mam w 4,2s z wyłączonym trybem wynik spada na 4,6s, dodatkowo największą powtarzalność i najlepsze wyniki odnotowałem w trybie auto, średnio o 0,2s lepiej niż w manualu (manualu na automacie)...

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy Wy w swoich E9X macie już nowe skrzynie 6 biegowe na mokrym sprzęgle. To bardzo dobre rozwiązanie które jest pozbawione strat. Tak wiec przyspieszenie do 100jkm/h jest identyczne jak w manualu. Ponad to nie ma strat na przeniesieniu napędu - w sensie ze są takie same jak w maualu. Mimo iż skrzynia swoje warzy.

Jak któremuś z was praca skrzynie nie odpowiada to warto rozważyć update softu do skrzyni.

 

Ja mam niestety starszy model - 5 biegowy steptronic. Jest to skrzynia która ma dość duże opóźnienia na zmianie biegów czy tez na przełączaniu miedzy D a R. Dodatkowo ucieka mi na niej litr paliwa ( taki koszt posiadania luksusu) po prostu straty na przeniesieniu napędu są na tyle duże że komputer liczy inaczej średnie paliwo niż jest w rzeczywistości.

 

Tak wiec panowie uważam ze macie na prawdę dobre skrzynie które szybko zmieniają biegi :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mi sie wydaje ze im mocniejsze auto tym lepiej automat, z reszta tak jest bo w autach nowych przykladowo po 400/500km nie jest latwo znalesc manuala , no moc nie do opanowania w naualu dla znacznej wiekszosci kierowcow . kolega kiedys kupil lancera evo 8albo 9 na handel i zanim go sprzedal musial wymiecniac sprzeglo bo startowal na swiatlach z kolesiami i mial ''pohandlowane'' zyskow nie bylo :duh: a w automacie wydaje mi sie ze wszystko jest tak zestrojone ze raczej nie ma opcji jej tak latwo popsuc. (wiadomo nie mowa o harpaganstwie)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Czyli automat w e90 jest lepszym rozwiązaniem niż manual? Zamierzam kupic 330i właśnie w automacie. Będzie to moj pierwszy automat, czy faktycznie ta skrzynia z tym silnikiem da frajde z jazdy? No i czy skrzynie aut. w e90 sa dobrymi wytrzymalymi konstrukcjami. Edytowane przez feel_x

🙃🙃

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według mnie manual sprawia większą frajdę z jazdy szczególnie takim silnikiem, ale dezycja należy do ciebie.

 

Pzdr

Sprzedam Graty po Aucie :


- Wybierak ( Joystik ) Zmiany biegów zwykły do F10-tki - cena 200zł ! ( stan idealny )

- Licznik Europejski F10 ( stan BDB ) - cena 200zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam się z tym, całą frajdę sprawia właśnie wachlowanie biegami, zmienianiem biegów kiedy się chce, a nie bycie na łasce automatu, no chyba że rozmawiamy o nowoczesnym automacie z łopatkami. Jeśli takowych brak, wolę manual. Niegdyś gdy przymierzałem się do zakupu swojej 325i, jeździłem podczas jazd próbnych manualem oraz automatem tego samego dnia. Subiektywnie lepsze odczucia sprawiał manual, ale to ze względó w/w.

 

Automaty w e90 są chyba takie same jak w e60, czyli ZF, ale nie jestem znawcą tematu więc nie krzyczcie gdy źle piszę :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zarejestrowani
Kwestia przebiegow i wieku, ja jestem mlody ( 28 lat za miesiac) i robie w sumie trzema autami na raz okolo 40-50 tys km rocznie ( na szczescie moje autko jest najmniej uzywane) , i osobiscie mam dosyc mieszania biegami, zwlaszcza w korkach. Jak ktos sie lubi meczyc w korkach i malo km rocznie robi to manual jest ok, w kazdym innym przypadku automat wygrywa :cool2: Ja mam u siebie manualna skrzynie ale kiedy tylko moge biore auto z automatem :mrgreen:

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Miałem ten sam dylemat ponad rok temu. Kupowałem 330i i koniecznie chciałem manual.

Powiedziałem ze automat nigdy w życiu bo są wolne i się psuja itp.

Po 3 miesiącach poszukiwań znalazłem 330i w bardzo dobrym stanie ale w automacie.

Po roku jazdy jestem mega fanem tego rozwiązania.

Co do wygody to absolutnie nie ma takiej opcji żebym kiedykolwiek wrócił do manuala.

Jazda w korkach moim drugim autem w manualu to teraz dla mnie mega katorga.

Co do przyśpieszeń zgodzę się że na papierze manual jest szybszy.

Wydaje mi się że tam właśnie na papierze , na drogach już sprawa ma się inaczej.

Jeśli ustawimy się na prostej na 1/4 z manualem i każdy będzie mega skoncentrowany to pewnie manual wygra.

W mieście natomiast liczy się 100% powtarzalność automatu. Po prostu w tym aucie nie da się spieprzyć startu.

Nie ważne czy jesteś zmęczony po pracy czy zamyślony czy cokolwiek, wciskasz gaz w podłogę i nawet nie patrzysz

na obroty po prostu starasz się w nic nie uderzyć. Koniec trosk. Z manualem bywa różnie może ci się uda a może zwalisz

przy jednej z 5 zmian i wtedy [BAD]. Mam tez focusa którym jeździ moja dziewczyna. Do setki jakieś 10 jak ja sobie mierze.

W jej wypadku nie ma opcji żeby zeszło poniżej 13 :-). Dziewczyna się stara i w ogóle no ale widocznie start ze świateł to nie jej

dziedzina. Natomiast gdy wsiada do mojej BMW nie ma różnicy czy startuje ja czy ona.

Według mnie powtarzalność automatu powoduje że w normalnych warunkach jest szybszy niż manual.

Pewnie z dobrym skoncentrowanym kierowcą podczas wyścigu na 1/4 manual wygra ale przy takim założeniu to już samo 330i odpada

bo to auto sie do takich zabaw średnio nadaje.

Któryś z kolegów pisał że trzeba być zdecydowanym przy automacie. Zgadzam się w pełni.

Jeśli zaczniemy dodawać gazu , puszczać , dodawać gazu do połowy puszczać, to auto wariuje i mamy z 3 sekundy myślenia zanim cokolwiek się wydarzy.

Albo się ścigamy albo nie automat nie daje innej opcji.

 

Pozdrawiam

Szymon

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.