Skocz do zawartości

e90 320d dodatkowa pompa wody do wymiany


Wierzba_

Rekomendowane odpowiedzi

Odsmaze temat, jaki jest numer tej pompki w e91 -2006?

Znalazłem taką - http://www.realoem.com/bmw/pl/partxref?q=64126989683&series=E91,

z serwisu odpisali, że takiej nie mają, żeby brać taką: http://www.realoem.com/bmw/pl/partxref?q=64129227716

Mechanik napisał, że to tak: http://www.realoem.com/bmw/pl/partxref?q=64126951814&series=E91

 

I komu tu wierzyć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 298
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Numery pompki mogły z czasem się zmieniać i z takimi numerami jak u ciebie już pewnie nowej nie dostaniesz.

Załóż nowe szczotki i na 95% będzie po problemie.

Stuknij w nią i pewnie na kilka chwil zaskoczy.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ta pompka chodzi już na zimnym silniku jak się załączy zapłon?

Wymieniałem te szczotki namęczyłem się ale nie wiem jak sprawdzić bez jazdy próbnej.

Kiedy pompka się uruchamia i czy to faktycznie słychać lub czuć jak się ją trzyma?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pompkę możesz sprawdzić na tzw "Krótko", czy np Disem, ale najłatwiej po rozgrzaniu auta i zgaszeniu go: wciskasz REST i powinno działać ogrzewanie aż do wyczerpania ciepłego płynu w układzie. Temp płynu musi być chyba minimum 75'C (lub 70) aby pompka się załączyła.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pompkę możesz sprawdzić na tzw "Krótko", czy np Disem, ale najłatwiej po rozgrzaniu auta i zgaszeniu go: wciskasz REST i powinno działać ogrzewanie aż do wyczerpania ciepłego płynu w układzie. Temp płynu musi być chyba minimum 75'C (lub 70) aby pompka się załączyła.

 

Dodatkowo temperatura powietrza na zewnątrz musi być niska z tego co pamiętam to chyba jest 5 stopni.

http://www.4shared.com/download/N-TL0Wk0ce/u5pw.jpg?sbsr=29fdbbca5e3a694bc526b93bccac24c495e&lgfp=3000


**********************

Moje byłe BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=112&t=209629

Moje obecne BMW: ...

**********************

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam

 

pompkę załącza się przyciskiem REST na panelu klimatyzacji

a co wtedy jeśłi ktoś ma " polifta" i przycisk ALL ( on włącza tak samo ten obieg + wspólne dwie strefy ? ) czy wtedy nie ma tego dodatkowego obiegu ?

 

mam auto z końca 2009, panel klimatronika z przyciskiem ALL,

pompka w komorze silnikowej fizycznie jest

pod INPA znany tu wszystkim stały błąd A6D1

 

 

edit:

znalazłem, podobnież przy ALL na panelu funkcje REST można zakodować, rezygnując z funkcji ALL

zmienia się REST_TASTE_VERBAUT na active w IHK

 

ktoś kumaty potwierdzi ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

pompkę załącza się przyciskiem REST na panelu klimatyzacji

a co wtedy jeśłi ktoś ma " polifta" i przycisk ALL ( on włącza tak samo ten obieg + wspólne dwie strefy ? ) czy wtedy nie ma tego dodatkowego obiegu ?

 

mam auto z końca 2009, panel klimatronika z przyciskiem ALL,

pompka w komorze silnikowej fizycznie jest

pod INPA znany tu wszystkim stały błąd A6D1

 

 

edit:

znalazłem, podobnież przy ALL na panelu funkcje REST można zakodować, rezygnując z funkcji ALL

zmienia się REST_TASTE_VERBAUT na active w IHK

 

ktoś kumaty potwierdzi ?

 

Moje jest z 2011 i już tej pompki fizycznie nie ma,w poprzednim aucie z 2006 była,ale to inny silnik był i tez przerabiałem problem z pompką (wymieniłem szczotki i gralo) , ale czy ona dzialala czy nie to w sumie zadnej roznicy bo funkcie rest uzylem raz z ciekawości i tyle :mrgreen:

icon4.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jasne, mi też ( mojej zonie, bo to jej 87 ) też to do szczęścia niepotrzebne.

Ale błąd irytuje, lubię mieć w swoich autach wszystko na tip top

 

Zastanawiające jest to, że jest normalnie aktywna funkcja ALL, dwie strefy regulowane lewym pokrętłem, czyli funkcja REST nieużywana

i nagle teoretycznie nieaktywna, nie pracująca pompka zgłasza błąd A6D1, chyba że się zastała od nieużywania..

 

Tylko po co ona jest w aucie, skoro nie można jej włączyć " od kopa " a do tego się psuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jak nie masz funkcji rest na panelu to włączysz tą funkcję w nawigacji pod klimatyzacja a do czego ta pompka służy opisałem na poprzedniej str.

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a do czego ta pompka służy opisałem na poprzedniej str.

 

rozumiem że chodziło Ci o te słowa :

 

Nie pracuje ciągle, tylko na zapłonie i podczas początków rozgrzewania silnika aby ciepło szybciej trafilo do kabiny no i do odpowietrzania ukladu

 

Teraz rozumiem i dziękuje za wyjaśnienie/nakierowanie, do czegoś poza REST jednak ona się przydaje

pozostaje wymiana szczotek.

 

Jak nie masz funkcji rest na panelu to włączysz tą funkcję w nawigacji pod klimatyzacja

 

tu jest właśnie problem ( czytałem o włączaniu tego pod i-drive )

ale autko nasze nie posiada navi.

 

Ktoś we wcześniejszych postach polecał firmę w Krakowie na Macedońskie, ponoć robią wymianę szczotek na poczekaniu.

 

Dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Witam, po podpięciu autka do komputera wywaliło mi błąd dodatkowej pompki wody,skasowałem błąd ale po odpaleniu autka znowu się pojawił, wyjalem pompkie i podpialem ją na krótko i działa, jakieś sugestie czemu wywala błąd uszkodzenia półki.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wywala błąd bo szczotki są na wykończeniu i jak ją ruszyłeś/stuknąłeś, to będzie znów działała przez kilka minut lub kilka dni.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Również u mnie pojawia się błąd dodatkowej pompy, po skasowaniu powracał. O dziwno przycisk REST działa. Rozebrałem pompkę i faktycznie szczotki, szczególnie jedna są zużyte, niestety nie znalazłem u siebie odpowiedniego rozmiaru więc złożyłem pompkę bez szczotek i zamontowałem póki co w obieg, ale bez podłączania wtyczki, do czasu gdy nabędę odpowiednie. O dziwno po nagrzaniu się auta, gdy silnik już nie pracuje, kluczyk jest wyjęty, po naciśnięciu przycisku REST z nawiewów zaczyna lecieć ciepłe powietrze, a zielone dioda na przycisku włącza się i świeci na zielono. Czy przypadkiem przycisk nie powinien nie reagować gdy pompka jest odłączona? Gdy silnik jest zimny nie da się włączyć REST, czyli prawidłowo, ale pomimo odpiętej wtyczki funkcja się załącza?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dioda się zapala, ale pewnie grzeje krótko (z 1-2 minuty), aż wystygnie woda/płyn w nagrzewnicy (bo niesprawna pompka nie zrobi obiegu płynu).

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A byłem przekonany, że dioda się po prostu nie zaświeci, a faktycznie, zauważyłem już wcześniej, że czasami właśnie krótko te ciepłe powietrze leciało i po krótkim czasie było coraz chłodniejsze, ale jak się dioda świeci, to wydawało mi się, że tak to ma działać, a to wychodzi, że faktycznie nie na pusto powracał ten błąd , a zużyte szczotki to potwierdziły. Czytałem, że innym się ta dioda nie świeci pomimo włączenia i to właśnie wskazywało na zużycie, a widać nie zawsze tak jest?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Witam, wymieniłem szczotki w tej dodatkowej pompie, wszystko ładnie poskladalem,po podłączeniu na krótko ładnie chodzi, zero bledów, lecz w trakcie jazdy z tej pompy co jakiś czas dobiega dziwny dźwięk, coś w stylu jak z rozrusznika gdy dłużej trzyma bendyx
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.