Skocz do zawartości

e90 320d dodatkowa pompa wody do wymiany


Wierzba_

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, wlaśnie bylem w serwisie na przegladzie i okazalo sie ze mam do wymiany dodatkową pompę wody (nr czesci 64118369806). niesetety nie ma tego nigdzie na magazynach, ogolnie jade teraz w gory wiec nie mam itak jak tego robic, ale zastanawiam sie czy jest to pilne do zrobienia , ogrzewanie mi dziala, ale podobno przez to slabiej, ciezko sie do tego dobrac? da rade to wymienic samemu czy jakos mocno zabunkrowane to jest?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 298
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Dodatkowa pompa wody według mojej wiedzy znajduje się po prawej stronie w komorze silnika, jest widoczna bez rozbierania niczego, taki walec z doprowadzonymi przewodami. Ktoś kiedys pisał o kończących się szczotkach, podobno łatwa naprawa.
Pozdrawiam, Daniel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja juz mam zamówioną-540pln orginał-ale mam tez pytanie-czy ta pompa ma zwiazek z tym ze silnik sie niedogrzewa,czy to tylko wina termostatów ze motor dogrzewa sie do ok 80*?

Rozumiem ,ze wymiana jest prosta-a czy trzeba pózniej odpowietrzac układ?Na co trzeba zwrócić uwagę? :?:

icon4.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę, że wymieniacie prawie sprawną pompę za ponad 500zł a gdzie jeszcze montaż :wink: Wyrabiają się w niej szczotki, koszt naprawy ~ 50zł jeżeli robimy to nie własnoręcznie. Nie trzeba jej nawet demontować, wystarczy zdjąć tył obudowy, sama pompa jest łatwo dostępna po otwarciu maski.

 

W Krakowie zrobią to na poczekaniu w autoryzowanym serwisie Webasto, zajmie to jakieś 40 minut jak w moim przypadku - http://allhappy.krakow.pl/kontakt.html

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę, że wymieniacie prawie sprawną pompę za ponad 500zł a gdzie jeszcze montaż :wink: Wyrabiają się w niej szczotki, koszt naprawy ~ 50zł jeżeli robimy to nie własnoręcznie. Nie trzeba jej nawet demontować, wystarczy zdjąć tył obudowy, sama pompa jest łatwo dostępna po otwarciu maski.

 

W Krakowie zrobią to na poczekaniu w autoryzowanym serwisie Webasto, zajmie to jakieś 40 minut jak w moim przypadku - http://allhappy.krakow.pl/kontakt.html

 

Pozdrawiam

niestety nie kazdy ma pod reka takiego fachowca :(

moja pompa nie dziala i jest bład A6D1 tyle wiem-a zeby miec pewnosc co sie stalo najpierw trzeba sprawdzic a potem mozna ewentualnie naprawic :)

Pewnie bym stracił wiele czasu zanim znajde kogos w poblizu co sie na tym zna i zajmie mu to 40minut-a i tak gwarancji nie da.

podobny problem mialem z tylna wycieraczką,tłoczek sie zatarł-naprawa łatwa i szybka ale "'fachowcy' nie chcieli sie podjąc bo to na samej szybie..... :mad2: Suma sumarum naprawilem sam po poradach na forum :cool2: :D ale jak stukalem mlotkiem po trzpieniu w szybie to kazdy sie dziwił :norty: .Teraz to taki zabieg to dla mnie pestka ale za pierwszym razem :duh:

icon4.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pompa jest używana do funkcji REST. Moja nie działa (ISTA pokazuje błąd), po włączeniu REST ciepłe powietrze leci tylko przez chwilę, a mimo tego silnik bez problemu osiąga 88 stopni i trzyma tą temperaturę.

Dzieki to chciałem wiedziec-czeka mnie więc wymiana termostatów w takim razie-a moze tylko term.EGR-tego jeszcze nie wiem :P

icon4.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...
Ja wlasnie chce regeneacje zroic ale nie orientuje sie gdzie w trojmiescie to robia wie ktos moze? Mi sie dogrzewa do ok85 stopni wiecej nie, ale pompa ma na to wplyw?

 

Czy znacie jakies miejsce w Warszawie gdzie moga mi to niedrogo i szybko zrobic (wymiana szczotek w dodatkowej pompie, tez wlasnie mi zaczal wyskakiwac blad A6D1)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wlasnie chce regeneacje zroic ale nie orientuje sie gdzie w trojmiescie to robia wie ktos moze? Mi sie dogrzewa do ok85 stopni wiecej nie, ale pompa ma na to wplyw?

 

Czy znacie jakies miejsce w Warszawie gdzie moga mi to niedrogo i szybko zrobic (wymiana szczotek w dodatkowej pompie, tez wlasnie mi zaczal wyskakiwac blad A6D1)?

 

 

Pompa dodatkowa nie ma wplywu na dogrzanie sie silnika-jesli silnik nie osiaga 90stopni to wina termostatów-do wymiany-raczej główny lecz za jednym razem lepiej wymienic oba. :cool2:

icon4.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Odkopie temat.

 

Czy ktos to sam naprawial ??. U mnie tez funkcja rest nie dziala byl blad w inapie skasowalem, no ale dalej nie dziala :(.

 

Zaczalem dobierac sie do tylnej oslony tej pompy, niby wsi tam poodginałem dekielek sie rusza ale nie bardzo chce zejsc a nie chce nic urwac. Ktos to sam zdjal ??. I jaki tam szczotki wchodza ??. Jutrojade termostaty zmieniac to sobie bym sam podlubal przy tym silniczku.

 

 

Pzdr.Łukasz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odkopie temat.

 

Czy ktos to sam naprawial ??. U mnie tez funkcja rest nie dziala byl blad w inapie skasowalem, no ale dalej nie dziala :(.

 

Zaczalem dobierac sie do tylnej oslony tej pompy, niby wsi tam poodginałem dekielek sie rusza ale nie bardzo chce zejsc a nie chce nic urwac. Ktos to sam zdjal ??. I jaki tam szczotki wchodza ??. Jutrojade termostaty zmieniac to sobie bym sam podlubal przy tym silniczku.

 

 

Pzdr.Łukasz

 

Poczytaj to http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=182546&hilit=dodatkowa+pompa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki

 

 

Dziś rozebrałem silniczek i szczoty rzeczywiście na wykończeniu, dobrałem szczotki od rozrusznika albo alternatora od OPLA najblizej byly oryginalnym, mianowicie oryginalne mają rozmiar 4.95mmx4,95mm, te od rozrusznika miały 5.1mm x 8,coś mm, no i sa troche za długie więc trzeba było to obrobić.

 

Ja mam frezarkę modelarską więc imadełko i poszło stosunkowo szybko i dokładnie jak fabryka, małym pilniczkiem trzeba zrobić z tyłu wcięcie na docisk sprężynki no i dremelem zrobić półokrąg na komutator silnika.

 

2 fotki jedna gotowego zregenerowanego zestawu szczotek i druga z oznaczeniem jakich szczotek użyłem.

 

http://img845.imageshack.us/img845/2173/photo27072012132524.jpg

http://img802.imageshack.us/img802/5605/photo27072012115628.jpg

 

 

 

pzdr. Łukasz

Edytowane przez wyspiarz.wolin
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ciężko jest to zdemontować? coś trzeba odkręcić i wyciągnąć całą pompę czy wyciągasz jej "bebechy".. klemy nie trzeba odpinać? nie wywali błędu? nie znam się na takich sprawach technicznych osobiście, ale jakby udało mi się samemu wyciągnąć to, co trzeba to może ktoś w okolicy by mi przełożył te szczotki..
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie prosta robota, odpinasz wtyczke od zasilania, do okoła masz 6 takich zagiętych zadziorków odginasz je i sciągasz dekielek. idzie cięzko bo resztki szczotek zachaczają o łożysko które jest nad Komutatorem ale wyszarp to na chama w najgorszym wypadku ukruszysz resztki szczotek które i tak trzeba wypierdzielić :). Nie stresuj się, nic tam nie urwiesz bo nie ma w sumie co, tylko szarp ja sobie podważyłem kombinerkami takimi cienkimi ostrymi jak już podniosłem dekielek na jakies 3-4 mm to wlazły mi kmbinerki i na zasadzie dzwigni podważyłem i puściło. Jedyne co to jak już zdejmiesz to tam jest taka blaszka okrągła pofalowana nie zgub jej bo potem bez niej nie poskładasz tego :D. Jak widzisz na ojej fotce ta blaszka jest miedzy szczotkami, rozpiera szczotki, ona jest wielkości łożyska NAD komutatorem więc ona rozgina szczotki akurat na szerokość łożyska, ona sama jest pofalowana więc potem po zaciśnieciu ulega lekkiej kompresji i "napina" wszystko żeby nic nie latało, potem zaginasz te dzyndzle i podłaczasz zasilanie, potem bedzie oczywiście błąd, ja mam inape to skasowałem go odrazu, nie odpowiem ci czy bez skasowania błędu będzie ci to działać, ja póki co nie mam nawet jak sprawdzić czy mi działa :D bo na dworze 30 stopni :D

 

pzdr. Łukasz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niezły tutorial :cool2: ale znając moje umiejętności mechaniczne to coś spie% i tak wybieram się na komputer z tym zamuleniem ale dopiero w urlopie także pewnie od razu będę chciał załatwić tą pompę i przy okazji skasować błędy Zobaczę, dzieki!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurde 3 x schodzilem do auta zeby to sprawdzic dopiero teraz temperatura spadla do 22.5. Stopnia, pojezdzilem autem nagrzalem auto do 81 stopni, wiecej ciezko mu szło ale jutro zmieniam termostaty to bedzie ok. No ale pełen sukces po zgaszeniu auta przycisk rest dziala ogrzewanie dziala na postoju, w sumie cieplo to laski nie robilo no ale podkrecilem to dobrze grzało. Otworzylem maske zeby zobaczyc czy silnik chodzi no i chodzi az miło :). Postalem ze 2 min i chodzilo wsio ok, dłuzej mi sie nie chcialo siedziec w aucie. Koszt imprezy w moim wykonaniu 12zl na szczotki i jakos 1.5h roboty, fakt ze robilem to frezarka z pedantyczna precyzja no ale efekt idealny :).

 

 

Pzdr. Łukasz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...
  • 2 miesiące temu...
czy ta okrągła blaszka między szczotkami jest potrzebna? pełni jakąś funkcję?

 

Tak jest potrzebna, pełni funkcję rozpieraka szczotek przy montażu, dzięki niej łatwiej jest wszystko poskładać, ale jak jej nie ma też się da radę tylko o wiele gorzej się trzeba namęczyć...

 

Wie ktoś może jakie wymiary powinny mieć nowe szczotki do tej pompy, od czego kupić by jak najmniej się narobić ;)

Edytowane przez BruceLee :)

http://www.4shared.com/download/N-TL0Wk0ce/u5pw.jpg?sbsr=29fdbbca5e3a694bc526b93bccac24c495e&lgfp=3000


**********************

Moje byłe BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=112&t=209629

Moje obecne BMW: ...

**********************

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Mam już szczotki :wink: teraz aby je wymienić... mam pytanie trzeba wyjmowac całkiem tą pompkę czy wystarczy sam dekielek zdjąc, jak się zdejmie węże to dużo zleci płynu z układu? Pytam o to bo jednak chyba wygodniej by było mieć tą pomkę na stole... ale jak trzeba to bedę się męczył na aucie...

http://www.4shared.com/download/N-TL0Wk0ce/u5pw.jpg?sbsr=29fdbbca5e3a694bc526b93bccac24c495e&lgfp=3000


**********************

Moje byłe BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=112&t=209629

Moje obecne BMW: ...

**********************

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam już szczotki :wink: teraz aby je wymienić... mam pytanie trzeba wyjmowac całkiem tą pompkę czy wystarczy sam dekielek zdjąc, jak się zdejmie węże to dużo zleci płynu z układu? Pytam o to bo jednak chyba wygodniej by było mieć tą pomkę na stole... ale jak trzeba to bedę się męczył na aucie...

 

 

Mozna sam dekielek,choc faktycznie lepiej jest pompe miec na stole-wygodniej,a plynu wyleci troszeczke-nawet nie trzeba dolewac-ja tak robilem :cool2: :D ,ale oczywiscie po zabiegu sprawdz stan plynu i dolej jesli trzeba bedzie :cool2:

icon4.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.