Skocz do zawartości

uszkodzony katalizator - co robić? 328i


Kic4j

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, od 2dni siedze na necie i różnych forach poszukując sensownej podpowiedzi na temat katalizatora w E36 328i.

Mam problem z moją bawarką mianowicie:

- czasami na wolnych obr. gaśnie

- kręci tylko od 5.5tyś-6tyś obr

- czasami obr. falują

z tego co doczytałem na 99% będzie to wina zapchanego katalizatora i nie podejrzewam tu nic innego bo silnik mam po remoncie.

 

Teraz pytanie do Was co robić z tym katalizatorem, pierwsza moja myśl to była strumienica ale z tego co doczytałem to nie jest dobre rozwiązanie w dodatku ten dźwięk metaliczny grrr :/

 

Druga opcja to montaż tłumnika środkowego - tylko teraz moje pytanie jaki ten tłumnik środkowy czy ktoś coś takiego montował w tych silnikach?

 

No i trzecia ostatnia opcja tuning całego układu wydechowego w jakiejś konkretnej firmie.

 

Wiem że kata moge sprzedać dzieki czemu zyskam troszke kasy na tuning reszte sobie dołoże.

 

Co Wy proponujecie? Dodam jeszcze że przy 2.8 jest na końcu wydechu elektor zawór który przy wyższych obrotach otwiera drugą "rurę" dzięki czemu auto lepiej pracuje na niższych obrotach - ja tego nie mam podpiętego ponieważ moja wersia to 318 i robiłem swap na 2.8 .

 

 

Z góry dzięki za wszystkie podpowiedzi :)

 

Pozdrawiam

Kicek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Też mi się wydaje. Po za tym kolego jak robisz swap na 2,8 to koniecznie kpl z wydechem. Jesli chcesz rzeźbić to na 99 procent silnik straci z 10-25km niż zyska. BMW do modelu tak obliczyło wydech, że każda ingerencja niefachowa (sporotwy tłumik made in krzak, wycięcia kata, filtr stożkowy i inne cuda) kończy się utratą mocy, momentu. Po prostu szukaj w dorby stanie kpl wydechu od 328 i tyle. a problemu z mocą i obrotami szukałbym gdzieś indziej, a najlepiej zacząć od diagnostyki.

 

PZDR>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem że co ori wydech to ori. Na diagnostyce byłem i żadnych błędów na kompie nie pokazało.

pierscianki nowe, głowica zregenerowana a to są typowe objawy zapchanego kata druga sprawa zanim zrobione zostały pierscienie straciłem 4l oleju na 500km były poprostu zapieczone i puscily olej wiec zakładam że ten olej zapchał kata.

 

Co do kompletnego wydechu od 328 to nie ma pewnosci ze uzywka bedzie sprawna w 100%

 

 

No nic, dalej będe kminił dzięki za podpowiedź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Tak jak pisałem, możesz kombinoać ze strumienicą, tłumikami od czegoś innego, ale zapomnij by silnik osiągał pełną moc.

Z doświadczenia wiem że, jak ludzie wyrzucają kata, bo myśla to on ma winę, potem się okazuje ze dalej chodzi tak jak chodził.

 

PZDR>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwsze co bym zrobił to wstawił ori wydech od 328i a potem martwił bym się dalej, ewentualnie tłumik środkowy zamiast kata (ja tak mam), ale reszta wydechu ori 328i ! W moim aucie poprzedni właściciel wyciął kata i wstawił tłumik i wszystko jest raczej w porządku, nie wiem czy stracił coś przez to na mocy. Może tak może nie, nie byłem jeszcze na hamowni sprawdzić mocy, kiedyś podjadę to się przekonam. W każdym razie osiągi mam lepsze niż książkowe więc myślę, że jest ok. (Albo książki kłamią :D )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdejmij cały wydech i jedź się przejechać. Jak będzie ok to masz rozwiązanie. Nawet jak policja Cię zatrzyma to powiesz, że testujesz auto, bo wymieniłeś jakieś graty przy wale i musisz przetestować. U mnie dwa razy tak przeszło jak robiłem wał, a potem nivo. Ale głośno było w M70, aż podłoga drżała :)
pozdrawiam Bartek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No oczywiście że masz za małą średnice wydechu!!! Nie wiem czy wiesz ale w 2.8 masz podwójne katy i podwójne rury wydechu a dopiero ostatni tłumik jest spójny....Zdławiłeś silnik o 50 proc przelotu spalin i się dziwisz że się cyrki dzieją?
http://imageshack.us/a/img850/9757/z1i.gif
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale Panowie ja mam WYDECH OD 2.8 przełożone było wszystko :))))

 

co do tego linku to koleś wystawia tylko tłumnik końcowy.

 

Znajomy mi podpowiedział żebym jeszcze sprawdził sliniczek krkokowy albo przepływomierz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Jak masz całość od 2,8 i nie masz tego sterowania do tłumika, to on może nie jest w pełni dorżny i przy wyższy prędkościach obrotowych nie przepuszcza ile trzeba? Dlatego sie nie kręci....a żę gaśnie to nie ma nic wspólnego z katem.

 

PZDR>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja przez pewien okres jeździłem z zepsutym elektrozaworem od tej klapki w tylnym wydechu i powiem Wam że nie wyczułem różnicy.

Dopiero ktoś mi powiedział że para leci mi tylko z jednej końcówki i rzeczywiści okazało się że nie otwiera.

Tak więc wpływ tej klapki na moc jest niewielki - przyjnamniej dla mnie. Może moja dupohamownia jest mało czuła :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale Panowie ja mam WYDECH OD 2.8 przełożone było wszystko :))))

 

co do tego linku to koleś wystawia tylko tłumnik końcowy.

 

Znajomy mi podpowiedział żebym jeszcze sprawdził sliniczek krkokowy albo przepływomierz.

 

Może u Ciebie byc winny katalizator, ale to bardzo malo prawdopodobne. Na 80% masz nieszczelnosc w układzie dolotowym.

 

Zanim zabierzesz sie za wycinanie KATALIZATORA dobrze sprawdz szczelnosc układu dolotowego. Wycinanie katalizatora to ostatecznosc, chyba ze jest calkiem zapchany, ale wtedy lepiej zastąpić go oryginałem przeznaczonym do 328i a nie strumienicami itp. wynalazkami.

Nie wiem jak jest w tym silniku M52b28 w e36, ale ten sam silnik w e46 ma 2 katalizatory. U Ciebie pewnie też tak jest.

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może to również być sonda lambda ale bardziej skłaniał bym się w stronę przepływomierza a później silnika krokowego. Najbardziej przepływomierz bo jeśli " - kręci tylko od 5.5tyś-6tyś obr" to krokówka nie ma tutaj nic do rzeczy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.