Skocz do zawartości

318 ti olej w gniazdach świec


jaras

Rekomendowane odpowiedzi

witam.mam olej w gniazdach swiec w silniku m44 przez to auto ma problemy z odpalaniem.2 dni temu wymieniłem uszczelkę pokrywy zaworów wraz z tymi małymi uszczelkami pod świece -nie pomogło. co jeszcze może być nie tak.olej zbiera się w pierwszym i drugim gnieżdzie.dodam,że szczelka założona prawidłowo przyklejona na olej
PRZEDNI NAPĘD JEST DLA DZIEWCZYNEK
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uszczelka założona nieprawidłowo,nie zakłada się jej na olej.Powierzchnia ma być wyczyszczona i odtłuszczona,jeśli nadal będzie pocenie lub wyciek to użyj pasty najlepiej Dirko szarej.

Jedyne miejsce z jakiego może się przedostawać olej to te cztery małe uszczelki.

Edytowane przez maniura
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokładnie, od kiedy to uszczelki składa się na olej - to nie filtr oleju z gwintem który jakby co dociągniesz. Te kilka śrub od pokrywy nie dociśnie jej tak mocno żeby olej się nie przedostał.

 

Użyj jak przedmówca pisał Dirko Szarej lub jakiegoś szczeliwa RTV (bezsilikonowego), czasami jest tak że trzeba poprawić fabrykę :), szczególnie jeśli nie zakłądasz fabrycznych części tylko zamienniki.

Lubię BMW - od 15 lat...trochę ich ujeżdzałem

Teraz pora na AMG :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no dobra.a co myślicie gdybym spróbował bez rozkręcania posmarować pastą gniazda świec przy uszczelkach....przeczytalem gdzieś na forum,że uszczelki smaruję się olejem, na sucho nie ma szans założyć ponieważ uszczelka spada z pokrywy
PRZEDNI NAPĘD JEST DLA DZIEWCZYNEK
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a kolega Buma następnym razem zanim się odezwie to niech przeczyta dokładnie mój post ,a nie zasmieca go swoimi przemyśleniami.pisalem,że dwa dni temu założyłem nowy komplet uszczelek renomowanej niemiackiej firmy
PRZEDNI NAPĘD JEST DLA DZIEWCZYNEK
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten kto dawał Ci radę by posmarować uszczelkę olejem ,bazował na oplu kadecie ,gdzie uszczelka montowana jest na 4 śruby i jest korkowa,bez blokady ani na uszczelce ,ani na śrubach.Uszczelka w m44 jest montowana na 14 śrub i z "blokadą"za mocno nie dokręcisz.

Uszczelki jeszcze nie stwardniały,więc rozkręć jeszcze raz .Odtłuść i zmontuj,powinno być dobrze,jeśli nie to użyj Dirko,uzupełni on wszystkie nierówność jakie mogą być powodem nieszczelności

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok.rozkręcę jeszcze raz i skręce z powrotem na dirko.z tym odtłuszczeniem to nie mam pewności mój teść mechanik mówi,ze wszystkie uszczelki powinno się smarować olejem bądź spryskać np silikonem.dodam,ze zanim założyłem nową uszczelkę dokłednie oczyściłem całą powierzchnię styku.nie rozumiem co ten olej mógł zaszkodzić
PRZEDNI NAPĘD JEST DLA DZIEWCZYNEK
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie chcę się mądrzyć ani polemizować ale nie jest możliwe zamontować tą uszczelkę na sucho po prostu spada z pokrywy w szczególności przy podszybiu są dwa miejsa w ksztalcie półkola wielkości pięć złotych, w które to miejsca uszczelka powinna wejść. na sucho po prostu się nie da. próbowałem
PRZEDNI NAPĘD JEST DLA DZIEWCZYNEK
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam.mam olej w gniazdach swiec w silniku m44 przez to auto ma problemy z odpalaniem.2 dni temu wymieniłem uszczelkę pokrywy zaworów wraz z tymi małymi uszczelkami pod świece -nie pomogło. co jeszcze może być nie tak.olej zbiera się w pierwszym i drugim gnieżdzie.dodam,że szczelka założona prawidłowo przyklejona na olej

 

Miałem identyczny problem.

Aż trzy razy wymieniałem uszczelkę.

Przyczyną jest ciśnienie w komorze silnikowej, za to ciśnienie odpowiada zawór odmy, lub zatkana odma.

Należy odetkać wąż odmy lub wymienić zawór odmy ( koszt ok 200zł za oryginał ) i nawet z kiepsko założonej uszczelki nie poleci olej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

toz odmą wydaje się być rozsądne.jak sprawdzić odmę bo słyszałem o odkręceniu korka oleju-jakie powinny być objawy zapchanej
PRZEDNI NAPĘD JEST DLA DZIEWCZYNEK
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odma w porządku. a tak wogóle w celu jej sprawdzenia należy zdjąć wąż na pokrywie zaworów i dmuchnąć w niego powietrze. jeżeli jest duży opór, bądź wogóle nie da się dmuchnąć odma jest zapchana....

z tego wnioskuję,że odma jest dobra- zatem rozbiorę jeszcze raz pokrywę i poskładam na pastę

PRZEDNI NAPĘD JEST DLA DZIEWCZYNEK
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proszę pamiętac że jeśli odma jest drożna w obie strony, to przez uszczelkę również będzie wyciekac olej.

Odma koniecznie musi miec jeden kierunek, w przeciwnym razie będzie to kwestia czasu jak uszczelka puści, z czasem puszczą inne uszczelki, nawet uszczelniacz na wale.

Zawór odmy musi pracowac w jednym kierunku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co prawda nie sprawdzałem czy odma trzyma.tylko w nią dmuchnąłem.czy kolega Dr.oem mógłby wyjaśnić swoją wypowiedź na temat- gdyby zawór nie trzymał to co takiego mogłoby się zadziać w silniku aby wywalał uszczelki.jakoś nie mogę sobie tego wyobrazić.jutro sprawdzę odmę w drugą stronę
PRZEDNI NAPĘD JEST DLA DZIEWCZYNEK
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co prawda nie sprawdzałem czy odma trzyma.tylko w nią dmuchnąłem.czy kolega Dr.oem mógłby wyjaśnić swoją wypowiedź na temat- gdyby zawór nie trzymał to co takiego mogłoby się zadziać w silniku aby wywalał uszczelki.jakoś nie mogę sobie tego wyobrazić.jutro sprawdzę odmę w drugą stronę

 

Jeżeli odma jest drożna a zawór odmy jest uszkodzony i przepuszcza w obie strony, to w komorze silnika tworzy się ciśnienie i uszczelki w najsłabszym miejscu puszczą, olej będzie wyciekał.

Jest to trochę trudne do wyjaśnienia i żaden mechanik nie zgodzi się z tą teorią.

W moim przypadku było tak że uszczelki od pokrywy zaworów puszczały po kilku miesiącach.

W następnej kolejności puściły uszczelki od rozrządu co zaskoczyło wszystkich mechaników, olej wyciekał na oczach w dużych ilościach a pod samochodem była plama oleju.

Po wymianie zaworu odmy, z uszczelek od rozrządu już nie cieknie ( tych uszczelek nie wymieniałem zostały stare i obecnie nie cieknie ), nie cieknie również z uszczelki od pokrywy zaworów, świece są teraz cały czas suche.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.