Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam serdecznie szanownych forumowiczow!!!

 

Na poczatku troche o sobie (bedzie krotko :-) : mieszkam w Krakowie, poki co jestem posiadaczek focusa kombi...

 

W najblizszych tygodniach planuje zakup samochodu marki bmw (jak to formalnie brzmi ;-) w zwiazku z tym pozwalam sobie na stworzenie nowego tematu i prosze o rady i opinie.

 

Po pierwsze jest to jedyny model bmw (z nowych) ktory mi sie podoba. Zastanawialem sie jeszcze nad audi a3, saabem, volvo, ale wybor padl na bmw... Nie ukrywam ze decydujacym parametrm byltutaj wyglad zewnetrzy samochodu.

 

Ograniczylem sie do silnkow benzynowych.

 

Odnosnie sposobu finansowanie to planuje 4 letni leasing. Jesli sie nie uda (nowoutworzona DG) to kredyt...

 

Chcialbym poznac opinie osob ktore posiadaja lub jezdzily w/w samochodem.

 

Sczegolnie intersuje mnie:

 

- jakiego dealera wybrac, niekoniecznie z Krakowa...

 

- wersja z silnikiem 2.5 jest oprawie 40KPLN drozsza od wersji 2.0 - czy to ma swoje uzasadnienie (oczywiscie w wersji 2.5 jest lepsze wyposazenie). Wersje z silnikiem 3.0 tojuz prawie 200KPLN, a nawet wiecej wiec sobie odpuszczam. Ponadto nie potrzebuje super szybkiego bolidu, nie bagatelne sa tez koszty eksploatacji i ubezpieczenia.

 

- moze jednak dokonalem zlego wyboru?

 

- Jak wyglada kwestia podatnosci na kradziez w/w modelu? Czy 'nowe' bmw sa tak samo chodliwe jak inne modele?

 

Z gory dzieki za wszelkie opinie

 

Na koncu chcialbym przeprosic za lamerstwo jakim zapewne nasycony jest powyzszy post...

 

Pozdrawiam

 

Baton

Edytowane przez baton
Opublikowano

Jezdzilem E90 z silnikiem 320d (163 konie). Silnik byl idealny do serii 1, seria 3 nie byla juz tak 'wsciekla' z taka moca, ale samochod byl dosc dynamiczny.

Ogolnie E90 jezdzi sie bardzo przyjemnie - samochod prowadzi sie sztywno i pewnie, bardzo dobrze reaguje na ruchy kierownica. Co do ergonomii - wszystko bylo na swoim miejscu, szkoda tylko, ze kokpit nie jest skierowany w strone kierowcy, jak dotychczas.

Z wersji silnikowych wybralbym albo 325i, albo wlasnie 320d.

Byly:

E36 318is Coupe

E32 750i

E30 318i

E36 320i Touring

E34 AC Schnitzer S3(240 HP i 315 Nm)

E38 730i Indyvidual

E23 732i

Opublikowano (edytowane)
Jezdzilem E90

 

Rozumiem ze E90 to substytut bmw 3 touring, albo rodzaju nadwozia... ale tylko nowej wersji, czy tez generalnie serii 3 kombi??

 

szkoda tylko, ze kokpit nie jest skierowany w strone kierowcy, jak dotychczas

 

Nie wiem czy piszemy o tym samy, jesli nie to sorry :-) Moim zdaniem nowe kokpity i caly ten sysem iDrive to porazka, wnetrza wczesniejszych beeemek byly piekne, do obecnych nie moge sie przekonac... Moze z czasem sie to zmieni. W koncu focus tez kiedys mial futurystyczny wyglad :-)

 

Z wersji silnikowych wybralbym albo 325i, albo wlasnie 320d

 

Wersja 325i jest najblizsza mojemy sercu. Diesla wyeliminowalem z nastepujacych wzgledow:

- wyzsza cena

- nie ten dzwiek

- cena ropy porownywalna z cena benzyny.

 

Uwazam ze aktualnie nie warto 'pakowac' sie w diesle... no chyba ze ktos jezdzi ponad 40-50KKM rocznie...

Edytowane przez baton
Opublikowano
Jeździłem nową trójką tez z dwulitrowym silnikiem diesla i mam takie same spostrzeżenia co kolega, silnik który sprawiał że jedynka fruwała tu nie był już taki żwawy. Więc ja myślę że 2,5 litra jest optymalny do tego samochodu. Co do samej jazdy to jak to w BMW wyśmienita i na pewno dokonałeś najlepszego wyboru...
http://img10.imageshack.us/img10/1065/1999767891m.jpghttp://img97.imageshack.us/img97/852/1999757859m.jpghttp://img94.imageshack.us/img94/7120/1999780608m.jpg
Opublikowano

Dziekuje koledzy za odpowiedzi (obecne i przyszle :-)

 

Jeździłem nową trójką tez z dwulitrowym silnikiem diesla i mam takie same spostrzeżenia co kolega, silnik który sprawiał że jedynka fruwała tu nie był już taki żwawy

 

Jedynka odpada. Nie podoba mi sie i jest za mala... Codo diesli (generalnie) myslalem ze to jakis rodzaj profanacji kupowac bmw z silniekiem diesla, ale widze ze niekoniecznie... :-) Jak juz jednak wyzej pisalem, sklanialbym sie tylko ku silnikom benzynowym...

 

Co do samej jazdy to jak to w BMW wyśmienita i na pewno dokonałeś najlepszego wyboru...

 

Nawet przez mysl mi nie przeszlo zeby ktos tutaj napisal: bierz saaba! ;-)

Opublikowano
320i w E90 ma silnik czterocylindrowy. Jesli wiec dolozenie do 325i nie bedzie rownoznaczne z glodowaniem rodziny, to na twoim miejscu bym dolozyl. Szesciocylindrowka to zupelnie inna bajka... ;)

Pozdrawiam,

Bartek

  • Członkowie klubu
Opublikowano
Rozumiem ze E90 to substytut bmw 3 touring, albo rodzaju nadwozia... ale tylko nowej wersji, czy tez generalnie serii 3 kombi??

E90 to oznaczenie najnowszego modelu serii 3 w wersji sedan.

E91 to oznaczenie najnowszego modelu serii 3 w wersji touring.

 

Dla jasności sytuacji... E91 wygląda tak:

http://www3.bmw.pl/produkty/samochody/bmwserii3/touring/images/introduction_front.jpg

http://www3.bmw.pl/produkty/samochody/bmwserii3/touring/images/introduction_rear.jpg

 

Natomiast poprzednia trójka touring (E46 - jednakowe oznaczenie dla sedana, kombi, cabrio, coupe i compacta) wygląda tak:

http://www.bmw-orr.org/historia/E46-3_330i_Facelift_przod.jpg

 

Teraz wszystko powinno być jasne w tej kwestii... :)

 

 

 

wersja z silnikiem 2.5 jest oprawie 40KPLN drozsza od wersji 2.0 - czy to ma swoje uzasadnienie (oczywiscie w wersji 2.5 jest lepsze wyposazenie)

Różnica w cenie 40 kPLN, ale otrzymujesz za to:

- silnik 6 cylindrowy zamiast 4 cylindrowego (duża różnica w kulturze pracy i wrażeniach z "odsłuchu" :wink: )

- moc silnika większą o 68 KM oraz 50 Nm więcej momentu w dużo lepszym zakresie obrotów silnika

- w konsekwencji dwóch powyższych dużo lepsze przyspieszenie 0-100 oraz dużo lepszą elastyczność

- w wyposażeniu dodatkowo m.in. światła przeciwmgielne (których w 320i nie ma w standardzie :duh: ), ogrzewane lusterka zewnętrzne, alufelgi 16" (w 320i w standardzie są stalówki 16") oraz jakieś stylistyczne dodatki...

 

Różnica w wyposażeniu nie jest może kolosalna ale różnica w silniku bardzo duża. Jeśli masz okazję (czytaj: u dealera są dostępne - pewnie nie u jednego ale może gdzieś znajdziesz) przejechać się 320 i 325 będziesz wiedział co wybrać... :wink: :cool2:

Pozdrawiam

Bastek

Kiedyś: E21 315 '83, E34 520i '90, E34 525iA '92, E36 316i '95, E30 318iT '93, E46 325xi Touring, E91 325i

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Co do różnicy w cenie między 320i i 325i to dochodzi kwestia akcyzy- do 2 litrów pojemności coś koło 2 proc., powyżej jest 13,2 proc. więc różnica jest znaczna :mad2:

pozdrawiam

Paweł

Opublikowano
Ostatnio odbieralem woz od Misiaka w krakowie. Odczucia bardzo pozytywne (ale tak jest zawsze w salonie). Poszli na spore ustepstwa i dali rabacik + rozne gadgety.

Polecam tam zawitac i zapoznac sie z oferta.

 

Coz za subtelna reklama ;-) Zastanawiam sie wlasnie ktory krakowski dealer jest bardziej elastyczny cenowo i rzetelny: Misiak czy M-Cars...

Opublikowano

hehe jakbym mial w tym jakis interes to bym napisal wiecej i bardziej kolorowo.

Poprostu tam odbieralem, jestem zadowolony, pytanie bylo, ktorego dilera polecacie wiec ja osobiscie polecam Misiaka.

pozdrawiam

kangurczak

 

PS. teraz ide druknać tego emaila i po $$ do dilera za reklame;)

Opublikowano
Witam serdecznie szanownych forumowiczow!!!

 

Po pierwsze jest to jedyny model bmw (z nowych) ktory mi sie podoba. Zastanawialem sie jeszcze nad audi a3, saabem, volvo, ale wybor padl na bmw... Nie ukrywam ze decydujacym parametrm byltutaj wyglad zewnetrzy samochodu.

 

Witam,

 

Mam nowa E90 330i, kupiona w warszawie w inchcape motors. Dealer moze byc. Dostalem 6% upustu+opony zimowe i cos tam jeszcze.

 

Ubezpieczenie w allianz za mniej wiecej 5% na rok.

 

Silnik 2.0 to cztery gary, troche slabo, wiecej wibracji, maly moment przy niskich obrotach, racze 325i bralbym, jesli sa mozliwosci. 2.5 to juz 6 rzedowa, czyli zaczyna sie kultura.

 

 

Jezdze swoja 330i uz pol roku i jak narazie nikt mi nie chwycil za klamke. a parkuje w roznych miejscach i pod tesco i w centrach handlowych i na blokowiskach.

 

Uwazaj na leasing, ktory bardzo kuszaco wyglada przed podpisaniem umowy a potem sa problemy. Szczegolnie przy kasacji auta dzialy likwidacji klienta u leasingodawcow sa wyspecjalizowane w utrudnianiu wspolpracy. Poczytaj w internecie jakie problemy maja ludzie w przypadku kradziezy auta albo kasacji, badz duzego wypadku.

 

Kiedys w firmie mielismy bmw compact 320d, ktore sie skasowalo. EFL za poltoraroczne auto wyplacil 32kPLN po odjeciu wszystkich swoich kosztow. :)

 

/DarekP

Opublikowano
hehe jakbym mial w tym jakis interes to bym napisal wiecej i bardziej kolorowo.

Poprostu tam odbieralem, jestem zadowolony, pytanie bylo, ktorego dilera polecacie wiec ja osobiscie polecam Misiaka.

pozdrawiam

kangurczak

 

PS. teraz ide druknać tego emaila i po $$ do dilera za reklame;)

 

To byl oczywiscie zart kolego, bez urazy :-)

Opublikowano
Uwazaj na leasing, ktory bardzo kuszaco wyglada przed podpisaniem umowy a potem sa problemy. Szczegolnie przy kasacji auta dzialy likwidacji klienta u leasingodawcow sa wyspecjalizowane w utrudnianiu wspolpracy. Poczytaj w internecie jakie problemy maja ludzie w przypadku kradziezy auta albo kasacji, badz duzego wypadku.

 

Kiedys w firmie mielismy bmw compact 320d, ktore sie skasowalo. EFL za poltoraroczne auto wyplacil 32kPLN po odjeciu wszystkich swoich kosztow.

 

Tego wlasnie sie troche boje. Mimo ze temat leasingu nie jest mi obcy - pracuje w firmie gdzie wiele rzeczy jest w ten sposob finansowanych, to zdaje sobie sprawe ze najwieksze problemy sa przy kradziezy i szkodzie calkowitej. W przypadku marki bmw ten problem jest jet IMO jeszcze istotniejszy. Przed zawarciem umowy zamierzam zrobic dokladne analizy ryzyka etc. Alternatywa jest oczywiscie kredyt. Tutaj tez zaoszczedze 6KPLN na vacie, ale ubezpieczenie nie bedzie juz tak tanie jak w leasingu, no i oczywiscie wymagania co do kredytobiorcy sa wyzsze niz leasingobiorcy...

Opublikowano

Serdecznie witamy noewgo miłośnika BMW!

 

Mi się marzy by móc kupić nowe auto z salonu... Dlatego cieszę się Twoją radością.

 

Kilka skromnych porad:

 

1. Kupujesz auto za ciężkie pieniądze - pojedź na jazdę próbną 320i i 325i i 320d.

 

2. Weź jakiegoś kumpla na te jazdy, co by 'możliwie chłodnym okiem' oceniał te pojazdy. Bo kupujący, to cieszy sie jak dziecko, i w amoku podpisałby wszytskie papery, by tylko już mieć to auto u siebie. [mówię w każdym razie o sobie].

 

3. Nie wiem jak jeździsz. Ja staram sie jeździ spokojnie, przepisowo. Mi 150KM w mojej 5-ce wystarcza. Ale na tym forum jest wielu, którym to nie wystarcza. Sam musisz ocenić. 3-ka jest mniejsza od piątki. 2,5l i 218KM to jakaś rakieta. Chcesz pędzić i wyprzedzać wszystko jak leci - no to pewnie, że lepiej kupić większy silnik.

 

4. Ja kupując auto chiałem mieć możliwe bogate wyposażenie. Może lepiej mieć słabszy silnik a większy komfort? Czy zawsze kożysta sie z wielkiej mocy?

 

5. Jak już kupisz, to napisz post opisujący, co ostatecznie wybrałeś. i koniecznie zrób sesję foto do działu Galerie&Styling.

 

Pozdrawiam!

:: Moje auto ::


:: Nieważne czym jedziesz, ważne dokąd ::

Opublikowano

Miałem dwa razy w życiu auta prosto z salonu i tak jak za pierwszym razem nie zwracałem na to uwagi (auto było za gotówke) to już jak przed BMW miałem auto nowe w leasingu nie specjalnie mnie to cieszyło. Wysokie raty, dużo zamieszania z papierami nawet przy kradziezy lusterek, duży spadek wartości auta.

Gdybym teraz się zdecydował na leasing to tak jak szwagier to zrobił (wcześniej zawsze auta z salonu) teraz też z salonu ale używane. Auto prawie nowe. Można kupić auta po jazdach próbnych z salonów.

Warto przemyśleć - chybam, że jesteś tak zarobiony jak mój sąsiad i ma kilka aut tylko po to bo kosztów szuka i auta to BMW X5, Porsche i jakieś dwie nowe S-klasy.

http://www.maszty-flagi.com/bmw/E39_forum.jpg
Opublikowano
Mi się marzy by móc kupić nowe auto z salonu... Dlatego cieszę się Twoją radością.

 

Milo mi. Jeszcze nie kupilem i pewnie kilka tygodni spedze na doglebnych analizach przed podjeciem ostatecznej decyzji. Jednak ciesze sie ze prezentujesz postawe dosc rzadko spotykana w Polskim spoleczenstwie...

 

1. Kupujesz auto za ciężkie pieniądze - pojedź na jazdę próbną 320i i 325i i 320d.

 

Na pewno tak bede chcial zrobic.

 

2. Weź jakiegoś kumpla na te jazdy, co by 'możliwie chłodnym okiem' oceniał te pojazdy. Bo kupujący, to cieszy sie jak dziecko, i w amoku podpisałby wszytskie papery, by tylko już mieć to auto u siebie. [mówię w każdym razie o sobie].

 

Zapewne jest jak piszesz, bede sie musial zastanowic nad taka osoba... no i oczywiscie jej 'obiektywnosc' tez jest pojeciem wzglednym ;-)

 

3. Nie wiem jak jeździsz. Ja staram sie jeździ spokojnie, przepisowo. Mi 150KM w mojej 5-ce wystarcza. Ale na tym forum jest wielu, którym to nie wystarcza. Sam musisz ocenić. 3-ka jest mniejsza od piątki. 2,5l i 218KM to jakaś rakieta. Chcesz pędzić i wyprzedzać wszystko jak leci - no to pewnie, że lepiej kupić większy silnik.

 

Jezdze raczej spokojnie. Na trasach jeli warunki pozwalaja szybciej, ale nie szarzuje nadmiernie. W zyciu jezdzilem maluchem, wartburgiem, polonezem,obecnie stukonnym focusem kombi. Okazjonalnie samochodami znajomych, ale tez nie bylo wsrod tych aut zadnych scigaczy. Zdaje sobie sprawe ze 218KM i osiagi jakie oferuje ten samochod sa ogromne, ale jestem osoba twardo stapajaco po ziemi i raczej zadne szalenstwo mi nie grozi. Mysle ze wystarczajaca satysfakcje sprawi mi fakt posiadania szybkiego auta i przeswiadczenie o jego mozliwosciach. Nie mam natomiast ochoty ich wykorzystywac... przynajmniej w pelni. To tak jak z posiadaniem broni... noszac ja czujesz sie pewnie, ale nie oznacza ze masz zamiar do kogos strzelic... no moze troche naciagany ten przyklad;-)

 

4. Ja kupując auto chiałem mieć możliwe bogate wyposażenie. Może lepiej mieć słabszy silnik a większy komfort? Czy zawsze kożysta sie z wielkiej mocy?

 

Odnosnie mocy napisalem powyzej. Na wyposazeniu natomiast nie specjalnie mi zalezy... ba nawet obylbym sie bez klimy - lubie jezdzic z otwartym oknem (wiem ze to niezdrowe). Cenie natomiast wyposazenie poprawiajace bezpieczenstwo. Z pozostalych rzeczy:

- szyberdach - bardzo chcialbym go miec

- skorzana tapicerka - fajna rzecz, ale niekoniecznie

- biksenoeny - bardzo chcialbym miec

 

Co wiecej, hmmm... musze sie zastanowic

 

5. Jak już kupisz, to napisz post opisujący, co ostatecznie wybrałeś. i koniecznie zrób sesję foto do działu Galerie&Styling.

 

Zdecydowanie tak zrobie. Wczesniej zapewne jednak Was tutaj troche ponudze ;-)

 

W zwiazku z powyzszym:

 

Gdzie moge znalesc testy, opisy, porownania bmw 3 touring (szczegolnie interesuje mnie silnik 2.5, ale niekoniecznie). Moze ktos ma nagrane jakies programy telewizyjne (polskie lub angielskie), mile widziena bylyby linki do artykulow etc. Probowalem cos wygooglac ale bez wiekszych rezultatow...

 

Wysokie raty, dużo zamieszania z papierami nawet przy kradziezy lusterek, duży spadek wartości auta.

 

Co do wysokosci rat: no coz to aut niestety nie jest tanie, wiec i rata wysoka. Bardziej zalezy mi jednak na zminimalizowaniu wplaty wlasne. Na znaczaca czesc rat mam juz odlozone pieniadze, nie chcialbym natomiast jednorazowo duzo wydac...

 

Papierkologia nie jest mi obca, ani straszna. 'Obsluguje' kilka firmowych leasingow...

 

Spadek wartosci: w przypadku nowego rzeczywiscie tak jest, ale tylko w pierwszych 2-3 latach pozniej natomiast auto niewiele traci moim zdaniem...

 

W kazdym razie jesli bym znalazl jakas sensowna uzywana sztuke (do 2 lat). Cena bylalby atrakcyjna w stosunku do nowego egzemplarza i leasingodawca (kredytodawca?) nie stwarzalby wiekszych problemow (auto uzywane) to zastanowilbym sie powaznie nad taka oferta...

 

Z tego co jednak widze niewiele jest uzywanych E91 z silnikiem benzynowym...

 

Auto prawie nowe. Można kupić auta po jazdach próbnych z salonów.

 

Jesli takie znajde w atrakcyjnej cenie to kto wie... Obawiam sie jednak ze moze byc problem z atrakcyjnoscia tej ceny :-) ... Tak na boku: w ostatnim czasie mamy silne umocnienie zlotowki w stosunku do EUR - w zwiazku z tym moze i ceny na nowe bmw zostana obnizone, w koncu przeliczane sa z EUR na PLN. Precyzyjnie: Na stronach internetowych bmw ceny podane sa wg. stanu na 08.2005 od tego czasu zlotowka umocnila sie o okolo 6% wzgledem EUR !!!!

 

Warto przemyśleć - chybam, że jesteś tak zarobiony jak mój sąsiad i ma kilka aut tylko po to bo kosztów szuka i auta to BMW X5, Porsche i jakieś dwie nowe S-klasy.

 

Absolutnie nie. To dla mnie bardzo duza kwota! Nie szastam pieniedzmi na lewo i prawo.

Opublikowano

Z leasingiem na auta używane nie ma problemu.

 

Co do szukania auta to może warto poprzeglądać strony dealerów tam często jest dział "auta używane" - kiedyś też widziałem ogłoszenie "wyprzedaż aut z jazdy próbnej" - więc okazje są.

 

Powodzenia w poszukiwaniu i zakupie :cool2:

http://www.maszty-flagi.com/bmw/E39_forum.jpg
Opublikowano

 

Odnosnie mocy napisalem powyzej. Na wyposazeniu natomiast nie specjalnie mi zalezy... ba nawet obylbym sie bez klimy - lubie jezdzic z otwartym oknem (wiem ze to niezdrowe). Cenie natomiast wyposazenie poprawiajace bezpieczenstwo. Z pozostalych rzeczy:

- szyberdach - bardzo chcialbym go miec

- skorzana tapicerka - fajna rzecz, ale niekoniecznie

- biksenoeny - bardzo chcialbym miec

 

 

Witam,

 

 

Mysle, ze nie ma co epatowac sie tak ta "straszma" moca 218KM, ktora rozwijana jest przy dosc wysokich obrotach. Wazniejsze jest aby silnik mial 6 cylindrow, wtedy zapewnia kulturalna prace przy niskich obrotach, czyli w tych, w ktorych najczesciej sie jezdzi. To ze w mojej 330i jest 258KM to nie oznacza, ze caly czas jezdze na pelnym gazie. ;)

 

Chodzi o to, ze jak wsadze do furki 4 osoby z bagazem, to zeby mi nie zdechla w normalnej jezdzie. 3litrowy silnik zapewnia ten komfort, ze nawet z takim obciazeniem da sie spokojnie wyprzedzac i przemieszczac. Nie trzeba co chwila redukowac na nizszy bieg.

 

Ktos tu napisal, ze 150KM mu wystarczy w BEM5. Moze... choc wg mnie to ewidetnie za malo jak na tak ciezkie auto. W trasie silny silnik to bezpieczenstwo, to mozliwosc szybkiego wyprzedzenia TIRa, badz innej zawalidrogi.

 

Z bezpieczenstwa to bezwzglednie nalezy wg mnie domowic: ksenony, zwyklych swieczek nie ma co brac, pelny DSC z brake assistant, klima (jak mozna w upal bez klimy sensownie jezdzic? Jak czlowiek caly sie lepi to latwo o nieuwage badz zobojatnienie) i czujnik wycieraczek, aby w deszczu nie majstrowac caly czas przy nich.

 

Szyberdachu nie polecam, zmniejsza sztywnosc dachu, zwieksza troche halas wewnatrz auta i w razie wypadku potuloczone szklo moze spac ci na glowe lub do oczu.

 

/DarekP

Opublikowano

Bylem dzisiaj u Misiaka i w zwiazku z tym kilka uwag:

 

- Wg. sprzedawcy ceny samochodow nie sa uzaleznione od wachan kursu EUR/PLN. Ustalane sa przez bmw Polska (to logiczne) i zmieniaja sie 2-3 razy w roku. Te obecne sa minimalnie nizesze od tych z sierpnia zeszlego roku, np.model z silnikiem 2.5L kosztuje w wersji podstawowej 176KPLN. Dla mnie to bardzo nielogiczne tlumaczenie. Jesli tak by w rzeczywistosci bylo jak twierdzi sprzedawca to bardziej oplacalne stanie sie kupowanie aut bezposrednio w Niemczech niz u nas. Tylko w dzisiejszym dniu zlotowka umocnila sie o ponad 1% wzgledem euro, co dla normalnego Polaka dostajacego swoje wynagrodzenie w zlotowkach oznacza ze auto kupione za euro potanialo o 1% !!!!

 

Nie bardzo umiem niemiecki, ale zastanawiam sie ile obecnie kosztuje bmw 3 touring z silnikiem 2.5L u niemieckich dealerow...

 

- Marne sa szanse na jazdy testowe tym modelelem z silnikami benzynowymi - ponoc zaden salon w Polsce nie ma takich aut! Wiekszosc to diesle :-(

 

- Z pozytywow: Podobno w tym roku Polska zostala wlaczona do jakiegos europejskiego programu wyprzedazy uzywanych aut (ex AG czy jakos tak). Wyglada to mniej wiecej tak, ze kilkaset, a moze nawet kilka tysiecy samochodwow uzywanych przez pracownikow koncernu bmw trafia do panstw europejskich i sa sprzedawane z upustem ok. 30% w stosunku do ceny rynkowej. Co najwazniejsze sa to najczesciej auta kilkumiesieczne z niewielkimi przebiegami. Jak twierdzi sprzedawca tak wyglada polityka koncernu bmw, ze co pol roku wymienia auta swoim pracownikom... Nie wiem ile jest w tym prawdy, a ile legendy, ale po 20.01 ma byc dostepna lista takich samochodow i sa duze szanse na znalezienie na niej modelu E91 w korzystnej cenie. Problemem moze byc fakt iz bedzie to bogatsza wersja i w zwiazku z tym kwota do 'wylozenia' wcale nie bedzie taka mala, no ale 30% upustu to 30% :-)

 

- Nie powinienem sie nastawiac na znalezienie uzywanego E91 z 2.5L. Auto to dostepne jest na rynku od ok. 6 miesiecy i w zwiazki z tym sznase na to sa znikome...

 

- Ubezpieczenie: zaproponowano mi pakiet Allianz za 5% wartosci samochodu.

 

- Handlowiec sztywno trzymal sie cen katalogowych i nie wykzywal ochoty na udzielenie jakichs upustow czy tez rabatow. Wogole byl jakis bezplciowy. Jutro chyba udam sie do M-Cars...

 

- Stwierdzilem ze E90 wcale nie jest takie brzydkie (tyl). Do tej pory bylem bardzo negatywnie nastawiony do tego modelu.

 

- Odnosze dziwne wrazenie ze w przypadku nowych modeli bmw to panuje jakas dieslo-mania. Smiem twierdzic ze 75% wszystkich modeli to diesle, a wsrod E91 wrecz 99% ... dlamnie todziwna sprawa :-(

 

- Odnosnie ubezpieczenia: czy jesli ktos w rodzinie posiada maksymalne znizki w PZU (afaik 60%) to czy nie bedzie bardziej oplacalnym uczynienie go wspolwlascicielem (wspoluzytkownikiem?) i ostatecznie takie ubzepiecznie bedzie korzystniejsze niz 5% pakiet w Allianzie?

 

Pozniej moze cos jeszcze uzupelnie...

 

Szyberdachu nie polecam, zmniejsza sztywnosc dachu, zwieksza troche halas wewnatrz auta i w razie wypadku potuloczone szklo moze spac ci na glowe lub do oczu

 

Rozsadna argumentacja, prawie mnie przekonales.

 

Co do szukania auta to może warto poprzeglądać strony dealerów tam często jest dział "auta używane" - kiedyś też widziałem ogłoszenie "wyprzedaż aut z jazdy próbnej" - więc okazje są.

 

Najgorsze ze nie ma zbiorczej strony aut uzywanych, albo ja jej nie moge znalesc, a klikanie po kazdym dealerze i szukanie jest troche uciazliwe. Poprosilem o to sprzedawce i stwierdzil ze nie ma obecnie uzywanych E91 do sprzedazy... sorry, jest ... jakas wypasiona wersja za prawie 300KPLN ;-)

Opublikowano

zastanow sie czy napewno bmw

ja w 2001 roku kupile BMW 330d kosztowalo okolo 180 tys brutto

dzis nie moge sprzedac auta za 60 tys zl

Plusem tego bylo odliczenie Vatu 22% i kosztow auta

Ty tego juz nie zrobisz bo zmienily sie przepisy

Ale jesli juz chcesz nowe 3 to kup z silnikem 3,0d

Przy takim aucie i przy leasingu 4 letnim 20 tys +/- nie ma znaczenia

Pozniej bedziesz zalowal ze nie wzioles tego nad czym sie zastanawiales

O kradziez sie nie boj nowych nie kradna ja nia jezdzilem 5 lat i nawet zadnego wlamania odpukac w niemalowane ::)

Teraz jezdze nowa e60 i zostawiam ja wszedzie, jesli maja ci ukrasc auto to ci ukradna ! jest jedna recepta na to AC w PZU ::)

Raz BMW / / / Zawsze BMW http://img528.imageshack.us/img528/4160/motorsporticon0ms.gif
Opublikowano

we wroclawiu maja testowa 325i http://wroclaw.bmw-inchcape.pl/

i maja rowniez szeroka oferte aut 2-3 -6 miesiecznych z bmw monachium w cenie o 15 - 20 % mniej

warto z nimi porozmawiac przed kupnem naprawde

 

jesli chodzi o silnik ja mam e60 w benzynie i naprawde jesli malo jezdzisz to polecam benzynke jesli duzo to diesel

wez pod uwage ze diesel bedzie mial lepsze parametry

ja jezdzilem 320d e90 w manualu i wydaje mi sie ze lepiej sie zbierala niz e60 w 3,0benzynie 231 PS

 

co do wyposazenie : bierz to z czego bedziesz korzystal i co lubisz

 

ktos wczesniej napisal ze szyberdach - nie ! ja nie zamowilem i zalowalem

w cieple lato z otwarta szyba jezdzi sie zle w bmw cale powietrze wpada prosta na twoja twarz

a wieczorkiem otwierasz szyberdach i czujesz cieple goroce powietrze i widzisz piekne gwiazdziste niebo

takze polecam szyberdach , wez sobie wygodne fotele z podgrzewaniem kochasz sluchac glosno radia to nie zaluj na glosniki , jezdzisz do niemiec dodaj nawigacje , sportowe zawieszenie do duzej mocy powinno sie znajdowac na liscie zamowienia::)

 

milego projektowania autka

Raz BMW / / / Zawsze BMW http://img528.imageshack.us/img528/4160/motorsporticon0ms.gif
Opublikowano

Witam,

 

BMW nie przelicza kursu euro/pln po kursie dnia, moze to i dobrze bo kiedys przeliczali po kursie sprzedazy raiffeisen banku, ktory byl wielce korzystny i nie mial zbyt wiele wspolnego z NBP. Byl to chyba najgorszy kurs na rynku. :)

 

Jazdy testowe, chyba inchcape motors ma 325i jakas do jazd z tego co pamietam. To ze wszedzie sa diesle, to efekt goraczki dieslowej, ktora rowniez dotarla do tego forum.

 

U powyzszego dealera maja tez te uzywane bem po pracownikach, ale to glownie X5, X3 i bem5 z tego co widzialem. Cenami nie interesowalem sie.

 

Z tego co piszesz, czyli o kursie euro, o ubezpieczeniu, o wspolwlascicielu (o zgrozo przy DG, to bedzie niezla ekwilibrystyka), to chyba ten samochod bedzie dosc duzym obciazeniem finansowym dla Ciebie. Zastanow sie, czy warto az tak sie stresowac. To tylko samochod, czy jest sens az tak wydatkowac? Moze lepiej kupic cos tanszego i spokojniej pozyc? I sasiadow bedziesz mniej kluc w oczy i sam spokojnie zasypiac. ;)

 

Kupno bem to poczatek wydatkow, potem ubezpieczenie, jakies bzdety typu dywaniki, opony zimowe runflaty (kolejny niemaly wydatek). Ktos Cie przytrze, czy zarysuje to wlasciwie we wlasnym zakresie trzeba to robic, bo ubezpieczenie allianz ponizej 1% napraw nie obejmuje. Czyli jesli kupisz furke za 180kPLN, to ponizej 1800pln nie oddadza kasy. Przeglady tez solidnie kosztuja, nie ma co sie czarowac, zwykly z 1kPLN, wiekszy 2-3 kPLN. Opony runflat szybko sie zuzywaja, wiec przy intensywnej jezdzie moga wytrzymac jeden sezon. :) itd. Generlanie kasa plynie szerokim strumieniem, a przez 2 lata trzeba w ASO wszystko robic, zeby gwarancji nie utracic.

 

/DarekP

Opublikowano

Witam!

1. Co do 150KM - inżynierowie z Monachium konstruując BMW 5 uznali, że da sie tym jeździć :-) Fakt, że później produkowano już 5-ki z 170KM...

 

2. Ja mam i ksenony, i szyberach, i czujnik deszczu, i klimatyzację i inne bajery.

Wielce sobie cenię te wynalazki. Umijalą jazdę. Im bogatsze wyposażenie, tym lepiej. :mrgreen: Ale najważniejsze zdają mi się być ksenony i klima. Szyberdach zamiast kilmy to zły pomysł. (Lato, 30 st i postój w korku... szyberdach na niewiele sie zda).

 

pozdr

:: Moje auto ::


:: Nieważne czym jedziesz, ważne dokąd ::

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.