Skocz do zawartości

Pytanie o świece żarowe


mokipera

Rekomendowane odpowiedzi

Świec oczywiście nie musisz wymieniać (to twój wybór), ale gdybyś miał wymienić sterownik albo np jedną spaloną, to wymień od razu cały komplet (kiedy będzie do nich dostęp po ściągnięciu kolektora ssącego). Wymiana jednej świecy lub całego kompletu, to prawie taka sama ilość pracy. Największym problemem jest dostęp do świec oraz czas jaki trzeba na to poświęcić, jeśli chce się to zrobić profesjonalnie aby ich nie "poukręcać" i nie zniszczyć głowicy. Wymiana często jest droższa niż kpl. świec.

Ja miałem spalone dwie, a wymieniłem wszystkie 6.

Pamiętaj również że na świecach żarowych zbiera się nagar, i czym dłużej jeżdżą one w silniku, tym później ciężej je wykręcić.

W poprzednim aucie (E46 320d) miałem spalone wszystkie świece, a z wykręceniem jednej miałem ogromny problem. Wykręciłem część świecy, a grot grzejący pozostał w głowicy przez to, że nagromadził się nagar który go skutecznie skleił z głowicą. Na całe szczęście obyło się bez ściągania głowicy, planowania jej, naprawy gniazda świecy itp.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 76
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • 11 miesięcy temu...

Panowie musze przed zimą wymienić świece żarowe w N47. Ile powinna kosztować taka usługa ? Ile kosztują same świece ?

Czy przy tej operacji warto od razu skontrolować stan klapek w kolektorze czy to inna bajka ?

 

Z góry dzięki za odpowiedź :)

http://images.spritmonitor.de/773563.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie musze przed zimą wymienić świece żarowe w N47. Ile powinna kosztować taka usługa ? Ile kosztują same świece ?

Czy przy tej operacji warto od razu skontrolować stan klapek w kolektorze czy to inna bajka ?

 

Z góry dzięki za odpowiedź :)

 

usługa od 100 w górę, zależy czy się uda je wykręcić bez kłopotów.

świece około 200.

Nie wiem jak w N47 (podobno nie trzeba przy świecach zdejmować kolektora), ja w M47 kolektor zdejmowałem.

Ponadto w N47 czasem już tych klapek nie poprawili?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Ja tam kolektor w N47 ściągałem i wymieniłem przy tzw. okazji wszystkie uszczelki kolektora. Z wymianą jest dużo zabawy i trzeba być ostrożnym. Faktycznie doświadczony mechanik może to zrobić szybciej. Trzeba pamiętać o kluczy dynamometrycznym, ewentualnie smarze do świec itd. Rozbierania jest dość dużo i trzeba wypiąć wężyki podciśnienia (wypiąć się nie dały, gdyż były założone na klej). Na forum znajdziesz demontaż do motoru 3l.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
czy świece żarowe grzeją w lecie?

pytam bo właśnie teraz wywala mi błąd świec.

Tak - moc i czas grzania świec żarowych jest zależna min. od temp. cieczy chłodzącej. Przestają grzać gdy temp. ta osiągnie 30 st.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Wymieniłem na koniec września 4x świece żarowe w swoim N47 i nie wiem o co chodzi, ale jak auto jest zimne ( rano )niezależnie czy jest 5 stopni, czy 12 stopni, auto odpala bez najmniejszego problemu, ale trzęsie nim delikatnie nawet do ok. 10 sekund, później pracuje równo. Świece nie grzeją w ogóle ? Sterownik padł ?

 

Pozdrawiam

http://images.spritmonitor.de/773563.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniłem na koniec września 4x świece żarowe w swoim N47 i nie wiem o co chodzi, ale jak auto jest zimne ( rano )niezależnie czy jest 5 stopni, czy 12 stopni, auto odpala bez najmniejszego problemu, ale trzęsie nim delikatnie nawet do ok. 10 sekund, później pracuje równo. Świece nie grzeją w ogóle ? Sterownik padł ?

 

Pozdrawiam

 

Jest prawdopodobieństwo że może u Ciebie w aucie nie działa sterownik świec żarowych (miałem tak u siebie, świece były nowe ale padł sterownik i nie było wcale grzania świec).

Inną przyczyną trzęsienia się zimnego silnika po rozruchu mogą być zużyte / niesprawne wtryski.

Sprawdź jeszcze czujnik temperatury silnika.

Najlepiej zacznij od podpięcia auta pod kompa.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Auto było już w serwisie, padnięty sterownik, wymienili i niby lepiej.

Przy ok 3 stopniach zapaliła mi się wreszcie przynajmniej na sekundę ikona świec żarowych, ale teraz znów mi się nie zapala przy zerze ( mówię o zimnym rozruchu z rana )

I autem trzęsie dość mocno przez te pierwsze 5 sekund.

Czy to oznacza, że wtryski też już się kończą ?

 

Jeśli tak to N47 to największy chłam jakim miałem przyjemność jeździć, po 130kkm wszystko do wymiany, włącznie z rozrządem, bo też już go podobno słychać.....

http://images.spritmonitor.de/773563.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sterownik ci wymienili, a co ze świecami? Wszystkie były/są sprawne?

Jak wyglądają korekcje wtrysków?

 

Kontrolką grzania świec się nie przejmuj, nie musi się pojawiać aby świece grzały.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Witam,

 

Czy przy temperaturze ok -12 St. C podczas odpalania E87 120D nie powinna się zapalić kontrolka grzania świeć bo w moim drugim aucie tj. E91 318D pierw grzeje świece potem kręci rozrusznik.

 

Jeśli nie występuje grzanie wizualizowane przez diagram pomarańczowy to mam uszkodzony sterownik świec (wszystkie świece wymieniłem 5 miesięcy temu) Auto kręciło odpaliło bardzo brzydko po szarpało i zgasło po drugim odpaleniu było lepiej...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kontrolka nie musi się zapalać, u mnie widziałem ją kilka razy w ciągu ponad 5 lat.

Sprawdź czy działa grzanie świec (sterownik) programem (np Inpą) lub miernikiem czy nawet żarówką.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za info, a w jaki sposób sprawdzić impą po za błędami...

 

Maiłem następujące błędy przed skasowaniem, możesz pomóc w rozkodowaniu:

 

4A27

44CC

4530

43E2

401

4030

41BB

4212

4222

4232

 

Z góry dziękuje...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak dla ciekawości napisze,

Świece NGK nowe wstawione na wiosne/lato wymieniłem po 6-7 miesiącach od montażu - padły 4 szt, objaw jaki miałem to gdy był minus i włączała mi się lampka do grzania świec powodowały błąd i nie grzał wtedy już dalej świec, trzeba było skasować kompem i do ponownego uruchomienia z długim grzeniem działało. Gdzieś na forum czytałem że mogą pęknąć w środku świece i jak są zimne to pokazują wartości 1 ohm multimetrem ale jak się podgrzeje to robią przerwę, warto podłączyć do zasilacza 5V z wymuszonym prądem 10A chyba żeby to sprawdzić.

Zakupione BERU 4 szt, problem z bujaniem i cięzkim zapłonem ustał, świece grzeją na minusie bez problemu.

Tutaj link do postu który wyjaśnia kiedy świece grzeją, może niektórym to co nie co wyjaśni.

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=69&t=141843&hilit=%C5%9Bwiece+%C5%BCarowe&start=15

W wielkim skrócie jak płyn chłodniczy ma od 0 do (+) 25 stopni świece są podgrzewane - nic nie wyświetla się na desce i raczej normalne jest jak czasem zabuja

Jak płyna ma od -25 do 0 stopni uruchamiane jest grzanie świec i się wyświetla spirala

te temperatury to temperatury PŁYNU CHŁODZĄCEGO dziś np. przy -17 na zewnątrz mój płyn miał -6 bo wieczorem jeździłem (sprawdzić można w ukrytym menu).

Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność – w kierowcy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak dla ciekawości napisze,

Świece NGK nowe wstawione na wiosne/lato wymieniłem po 6-7 miesiącach od montażu - padły 4 szt, objaw jaki miałem to gdy był minus i włączała mi się lampka do grzania świec powodowały błąd i nie grzał wtedy już dalej świec, trzeba było skasować kompem i do ponownego uruchomienia z długim grzeniem działało. Gdzieś na forum czytałem że mogą pęknąć w środku świece i jak są zimne to pokazują wartości 1 ohm multimetrem ale jak się podgrzeje to robią przerwę, warto podłączyć do zasilacza 5V z wymuszonym prądem 10A chyba żeby to sprawdzić.

Zakupione BERU 4 szt, problem z bujaniem i cięzkim zapłonem ustał, świece grzeją na minusie bez problemu.

Tutaj link do postu który wyjaśnia kiedy świece grzeją, może niektórym to co nie co wyjaśni.

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=69&t=141843&hilit=%C5%9Bwiece+%C5%BCarowe&start=15

W wielkim skrócie jak płyn chłodniczy ma od 0 do (+) 25 stopni świece są podgrzewane - nic nie wyświetla się na desce i raczej normalne jest jak czasem zabuja

Jak płyna ma od -25 do 0 stopni uruchamiane jest grzanie świec i się wyświetla spirala

te temperatury to temperatury PŁYNU CHŁODZĄCEGO dziś np. przy -17 na zewnątrz mój płyn miał -6 bo wieczorem jeździłem (sprawdzić można w ukrytym menu).

U mnie różnie grzeją: dziś przy -15 zagrzały (temp silnika w ukryty menu -14), wczoraj w takiej samej sytuacji nie zagrzały, przedwczoraj -16 (silnik -15,5) brak spirali grzania. Zapalał zawsze tak samo, za trzecim obrotem i pracuje równo.

-------------------

Artur

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie jest taki problem w moim,e90 2.0d 163km silnik M47 nie zapala się kontrolka od świec. Świece wymieniałem na jesieni bo komputer pokazywał że dwie są spalone. Po wymianie teraz jak były mrozy ok -15 kontrolka też się nie zapalała i silnik jak odpalił to,chwilę nie chodzi na wszystkich cylindrach po kilku sekundach jest wszystko ok. Po podpieciu komputera żadnych błedów nie wywala. Czy miał ktoś z was taki przypadek?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sterownik świec żarowych do naprawy. Polecam Roger-nysa. Naprawia za nieduże pieniądze z dożywotnią gwarancją. Ja swój sterownik do niego wysyłałem i w przeciągu kilku dni już siedział na swoim miejscu sprawny :)

Stanowczo odradzam zakup nowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem dlaczego odradzasz zakup nowego sterownika, skoro nowe są teraz w śmiesznych cenach.

Ja w 330d kupowałem ponad 4 lata temu i działa.

Naprawa nie zawsze jest możliwa - znam takie przypadki, ale jak się da, to jest jakaś oszczędność - ale trzeba wykręcić, wysłać, poczekać i po odesłaniu zamontować...albo wpłacić wysoką kaucje i dostać szybko naprawiony sterownik.

 

Sterownik można sprawdzić czy działa: multimetrem lub testem z żarówką, ale komp przeważnie pokazuje jego niedomagania.

 

Sprawny sterownik i świece żarowe, to nie wszystko do bezproblemowego odpalenia silnika.

 

Spróbuj włożyć kluczyk i bezzwłocznie odpalać silnik - może wtedy zobaczysz kontrolkę grzania świec.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.