Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam serdecznie! Otóż mam problem z moim E36. Ogrzewanie działa bardzo słabo (w samochodzie wystarcza tylko do odparowania szyb), a w samochodzie cały czas chłodno. Węże są "prawie" podobnie nagrzane. Temperatura na wskaźniku nie wychodzi nawet na trasie poza niebieskie pole. Dzisiaj wyjąłem termostat, aby zobaczyć, czy wszystko jest w porządku. Po wsadzeniu jego do zagotowanej wody otwiera się maksymalnie. Oringi trzymały bardzo dobrze więc nie ma problemów z przeciekami. Płynu w chłodnicy jest tyle ile powinno Czekam na Waszą pomoc drodzy forumowicze. Pozdrawiam :).

 

P.S. Szukałem wcześniej podobnych tematów, ale nic konkretnego się nie dowiedziałem.

Edytowane przez Adaaaś
Opublikowano

1. Czujnik temperatury do wymiany

2. Masz zapewne zapchana albo zakamieniona nagrzewnice, czy porzedni wlasciciel nie jezdzil na wodzie?

3 U kolegi w e30 1.8 m10 mial podlaczone odwrotnie przewody do nagrzewnicy (tak stwierdzil mechanik) po zamianie bylo cieplutko

4. Jesli masz LPG to gazownicy dosc czesto stosuja trojniki z za waskimi srednicami.

Opublikowano
Sprawdź przy okazji czy tapicerka na konsoli środkowej nie jest wilgotna, może być tak że przez kamień powstały w wyniku używania wody a nie płynu do chłodnicy uszkodził nagrzewnicę, u mnie tak było w e34 i nagrzewnica do wymiany ale u ciebie to chyba problem z nie dogrzewaniem się silnika?
Opublikowano

Jak podczas jazdy nie wychodzi nawet za niebieskie pole, to stawiałbym na termostat. Otworzy się w garnku, ale wcześniej niż powinien.

Jak często zmieniacie płyn chłodzący, że macie kamień? Przez czajnik przelewa się tyle wody, to kamień jest, ale w układzie chłodzenia gdzie co 2 lata wlewa się około 5 l wody(reszta koncentrat), a układ jest dużo większy niż czajnik. Używam wody od 4 lat i nie widzę najmniejszego osadu w wężach, króćcach, silniku, termostacie itp.

Opublikowano
a moze destylowana lejesz tu sie zgodze. W sumie najczestsza awaria nagrzewnicy nie jest zapchanie poniewaz ma ona w sobie rurki grubosci malego palca ale puszczenie uszczelki dolnej lub gornej pokrywy laczacej calosc.
Opublikowano

Dzięki panowie za pomoc :). Jednak okazało się, że delikatnie nie domykał się termostat i to było powodem nietrzymania temperatury na wskaźniku, ale mam inne problemy:

 

1) Czy kiedy samochód ma odpowiednią temperaturę i nie jest załączony wiatrak, to górny gumowy wąż do chłodnicy ma być ciepły, a dolny zimny?

2) Nie włącza mi się dmuchawa. Podejrzewam czujnik wentylatora. Mam rację?

3) We wnętrzu nic a nic się nie nagrzewa (jest zimno). Co jest powodem?

Opublikowano
Dzięki panowie za pomoc :). Jednak okazało się, że delikatnie nie domykał się termostat i to było powodem nietrzymania temperatury na wskaźniku, ale mam inne problemy:

 

1) Czy kiedy samochód ma odpowiednią temperaturę i nie jest załączony wiatrak, to górny gumowy wąż do chłodnicy ma być ciepły, a dolny zimny?

2) Nie włącza mi się dmuchawa. Podejrzewam czujnik wentylatora. Mam rację?

3) We wnętrzu nic a nic się nie nagrzewa (jest zimno). Co jest powodem?

 

1) Tak

2) Tak, albo nie działa sam wiatrak - możesz podpiąć go na krótko

3) To może być zapowietrzony układ po wymianie termostatu

 

pozdrawiam

Przyjemność zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia ;)
Opublikowano

1. Po otwarciu termostatu czyli nagrzaniu się silnika do temperatury roboczej - waż górny powinien być bardzo gorący, a dolny gorący.

2. Może być winny panel, dmuchawa, jeż. Na krótko czyli znaleźć przewody od niego wychodzące. Podłącz plus do przewodu zielono-szarego idącego do jeża. Wtyczka jeża będzie widoczna po zdemontowaniu osłony nad nogami pasażera lub do tego samego przewody we wtyczce z tyłu panelu. Zakładam, że nie masz klimy.

3. Jak jedziesz szybko, to też ciepłe powietrze nie leci do wnętrza?

Opublikowano
zeby sciagnac panel to musisz sciagnac pokretla i pod 1 i 3 masz dwa male wkrety i je odkrecasz sciagasz obudowe przednia a panel wychodzi do tylu,tam masz jedna kostke i drut i kable które steruja prędkością nawiewu
Opublikowano
Witam Posiadam bmw e36 320i coupe z klimatronikiem i mam problem z ogrzewaniem... wskaznik temp. pokazuje ze samochod jest rozgrzany a powietrze nadal leci zimne... co mam z tym zrobic?? prosił bym o szybka odpowiedz
Opublikowano
Witam Posiadam bmw e36 320i coupe z klimatronikiem i mam problem z ogrzewaniem... wskaznik temp. pokazuje ze samochod jest rozgrzany a powietrze nadal leci zimne... co mam z tym zrobic?? prosił bym o szybka odpowiedz

moze zapowietrzony uklad. sprawdz czy jak odkrecisz odpowietrznik przy chlodnicy (wczesniej wlacz cieple powietrze w aucie) to zobacz czy leci przy chlodnicy plyn czy powietrze

Opublikowano
Witam Posiadam bmw e36 320i coupe z klimatronikiem i mam problem z ogrzewaniem... wskaznik temp. pokazuje ze samochod jest rozgrzany a powietrze nadal leci zimne... co mam z tym zrobic?? prosił bym o szybka odpowiedz

moze zapowietrzony uklad. sprawdz czy jak odkrecisz odpowietrznik przy chlodnicy (wczesniej wlacz cieple powietrze w aucie) to zobacz czy leci przy chlodnicy plyn czy powietrze

 

 

Elektrozawór?

 

Co do elektrozaworu to idą do niego dwa węże u mnie w E36. Oba mam zimne. Czy jest to poprawne?

 

 

NIE, również sprawdź czy masz plyn w zbiorniczku...

Opublikowano
Przy odkręceniu odpowietrznika koniecznie trzeba podnieść obroty silnika powyżej 2000RPM, dopiero wtedy będzie widać czy odpowietrzony. ;)
Opublikowano

Witam Posiadam bmw e36

320i coupe z klimatronikiem i

mam problem z

ogrzewaniem... wskaznik

temp. pokazuje ze samochod

jest rozgrzany a powietrze

nadal leci zimne... co mam z

tym zrobic?? prosił bym o

szybka odpowiedz

 

rezystor bo jak nie działa to albo leci ciepłe albo zimne powietrze

Głupcem jest ten kto przecenia sam siebie...

M.]@Ř¥

Moja e36 http://bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=134&t=189558

Opublikowano

A więc muszę rozebrać środkowy panel (szczególnie ową część, gdzie są pokrętła i cały środek. Więc jak się za to zabrać? Chodzi mi, aby wyszło to:

 

http://srvimg07.tablica.pl/images_tablicapl/3232557_1_644x461/wlacznik-swiatel-i-ogrzewania-golf-iii-wroclaw_rev001.jpg

Opublikowano

Witam

 

"To" nie jest z BMW, a Twój temat zostaje zamknięty, bo tytułować nie potrafisz. Następnym razem dostaniesz ostrzeżenie. Wysil się też trochę, bo linków do książek o E36 jest OPÓR na forum (poszukaj w temacie Odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania!). To nie jest technologia kosmiczna i jak chcesz coś sam rozbierać, to poczytaj i rozbierz. Naucz się też korzystać z wyszukiwarki!!

 

Pozdrawiam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.