Skocz do zawartości

M54B30-katalizator kilka pytań...


nonespecial

Rekomendowane odpowiedzi

Dolaczam sie do pytania.W m54 ponoć padają katy, w m52 nie.Coś na zimnym kiedy chodzi pompa powietrza wtórnego brzeczy mi jakby w katach.Jeden spec mówił że może je całkiem usunąć.Niby mówił ze bedzie tylko ciut głośniej ale sam nie wiem.Podoba mi sie dźwięk oryginału.Problem sond za katem też niby można jakoś rozwiązać.Boję się ze bedzie coś wyło albo brzęczalo podczas jazdy.Katy uzywki do m54 to też nie mała kasa jeśli dojdzie montaż do tego...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniałem katy w M54B25, dokładnie całe kolektory. Założyłem od anglika, bo nie mogłem trafić w dobrym stanie normalnych. Pasują plug&play, tyle że są inaczej wygięte przez co sondy lambda nie leżą w swoich uchwytach tylko trzeba było podwiesić opaskami (chyba, że założymy sondy od anglika, bo one mają dłuższe przewody).

Katy wymieniłem, bo też mi się wydawało że są zapchane, auto miało duży przebieg itp. Okazało się oczywiście, że zrobiłem to na darmo, nic się nie zmieniło, nic to nie dało. Przyczyn zamulenia auta trzeba szukać gdzie indziej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moj blad nie doczytalem

OK :cool2: to skoro juz wszystko jest dla Ciebie jasne to moze wytlumaczysz autorowi jak zdiagnozowac uklad katalityczny, oraz jak sprawdzić jego prawidłowe działanie w M54B30 :cool2: Wszak o to rozchodzi się ten wątek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem Drogi Kolego, uszkodzenie katalizatora najlatwiej wykryc poprzez zmierzenie toksycznosci spalin. Jako objawy uszkodzenia katalizatorow mozemy przyjac: spadek mocy, głosna praca silnika lub problemy z uruchomieniem.

 

Idac dalej, wazna role spelnia takze sonda lambda umieszczona w ukladzie wydechowym za katalizatorem. Analizuje sklad spalin i wysyla sygnaly do komputera sterujacego wtryskiem. Jesli katalizator jest uszkodzony, trudno odkryc to golym okiem. Duzo powie nam jednak kontrola spalin wydobywajacych sie z rury wydechowej. Najistotniejszym wskaznikiem jest procentowa zawartosc tlenku wegla (CO) w spalinach. W samochodzie bez lub z uszkodzonym katalizatorem siega ona od 1,5 do ok. 4 %. Sprawnie działajacy katalizator obniza ten wskaznik do ok. 0,03%, a nawet nieco ponizej.

chiptuning, diagnostyka

506 072 789

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dalej nie podales odpowiedzi jak precyzyjnie zdiagnozowac uklad katalityczny w silniku BMW M54B30. No nic... nie wazne drogi kolego :wink:

 

Autorze watku: sprawdz jakie masz wartosci elektryczne na sondach przed i za ukladem katalitycznym [zwlaszcza szerokopasmowa]. Przedstaw takze wartosc integratora lambdy oraz ilosc masy zasysanego powietrza na jalowym i do 3 tys obr/min.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

akurat wymieniłem kata ,objawy były takie że auto trochę muliło i na dłuższych trasach wywalało błąd katalizator poniżej normy.byłem na stacji diagnostycznej pobadali pobadali i stwierdzili że kat jest dobry a coś z silnikiem nie tak.za tydzień tak sie trafiło że kat zaczął dzwonić w środku.pojechałem na wymianę wycieli a on w środku spalony.mechanior od razu spytał czy wcześniej nie walneły świece lub cewki, a mi walneły cewki i po paru tygodniach był błąd kata .tak się dzieje bo paliwo pujdzie do kata i tam dostanie zapłonu i stopi w środku go.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...
Wymieniałem katy w M54B25, dokładnie całe kolektory. Założyłem od anglika, bo nie mogłem trafić w dobrym stanie normalnych. Pasują plug&play, tyle że są inaczej wygięte przez co sondy lambda nie leżą w swoich uchwytach tylko trzeba było podwiesić opaskami (chyba, że założymy sondy od anglika, bo one mają dłuższe przewody).

Odświeżę bardzo starego kotleta... :roll: :

Właśnie mechanik mi oznajmił, iż w M54B30, nie da rady przełożyć katów z anglika - są wygięte w drugą stronę i nic z tym nie może zrobić :mad2:. Sprzedający zapewniał, że będą pasować, notabene sam chciał je wymienić - przeszkodą była odległość od jego warsztatu. Dobrze, że zwróci kasę :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Mam do wymiany katalizatory. Niestety w moim silniku katalizatory są razem z kolektorami wydechowymi. Szukając na allegro jest ich dosyć mało a ceny są wysokie. Dużo więcej jest natomiast katalizatorów z kolektorami od silnika M54. No i oczywiście są tańsze. Wyglądają one podobnie:

od M52

http://b.allegroimg.pl/original/05/63/09/45/11/6309451131

 

i od M54

http://images73.fotosik.pl/613/429f7c596014cfb7.jpg

 

Orientuje się ktoś czy będą pasowały? Do głowicy na pewno powinny pasować, bo raczej tego nie zmienili, lecz jak jest z dostępnym miejscem, ponieważ jak widać katalizatory od M54 są jakoś zaokrąglone inaczej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do glowicy pasuja, do portek nie. musisz wymieniac portki i spawac dalej wydech. najlepszym wyjsciem jest montaz kolektorow i katow z m52b28tu. wtedy katy masz pod podloga a nie przy kolektorach, no i pare konikow ugrasz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.