Skocz do zawartości

318i - Cieknący olej z podstawy filtra


Art.sr

Rekomendowane odpowiedzi

Chłopaki potrzebuję porady. Silnik M43 318i. Po trasie 200 km zauważyłem wyciek olej - jak na moje oko z podstawy filtra, jest tam go sporo na osłonie dolnej przedziału silnika, pociekł po silniku w okolicy podstawy, przyglądałem się po ciemku z latarką ale na 99% wyciekło z tamtąd. wymiana uszczelki nie wydaje się być mocno skomplikowana więc czy wystarczy odkręcić alternator, spuścić olej i czy trzeba spuścić płyn chłodniczy (tak wyczytałem)? Ponieważ mam ubytki płynu i nie mogę zlokalizować wycieku czy możliwe jest że wycieka on własnie przez uszczelkę podstawy filtra? Czy taka wymiana jest skomplikowana i trzeba na coś uważać? Edytowane przez Art.sr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Puszczasz pasek z napięcia, odkręcasz alternator na bok i tyle. Uszczelka podstawy jest papierowa, najlepiej wypaćkać ją palcem umaczanym w czarnym sylikonie reinza, to taki patent, który naprawdę działa. Na uszczelce nie masz mieć warstwy sylikonu, tylko takie odciski paluchów tłuste. Przy okazji wymiany tej uszczelki warto jest wymienić zawór w podstawie filtra, kosztuje 25zł, a oszczędzi Ci ewentualnych nerwów później.

 

Pozdrawiam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki za rady. zamawiam i naprawiam. mam nadzieję, że nie będzie ciekło w innym miejscu. tak niestety mam ostatnio z chłodzeniem - co załatam jeden wyciek to pojawia się nowy. a teraz jestem w kropce bo płynu ubywa a wycieku raczej nie widać.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdz kolego króciec wody w głowicy z tyłu przy ścianie grodziowej.U mnie tam ciekło ,a jak nie był od nowości wymieniany to gwarantuje ci ,że jest w kawałkach i tamtędy wali płyn.Wymiana nie jest skomplikowana ,a najwięcej czasy zajmuje wydłubanie resztek starego króćca .Nr.1 na schemacie http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AP31&mospid=47661&btnr=11_2054&hg=11&fg=15
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, to może być trafna uwaga. ten kruciec raczej nigdy nie był wymieniany, ja też go nie odlądałem więc może to być to. jak rozumię chyba będę musiał wymontować obodowę fitra kabinowego (miałme to robić w sobotę aby właśnie tam pooglądać silnik ale mi się nie chciało :lol: )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
Ja też borykałem się z ubytkami płynu, obdzwoniłem wszystkie warsztaty w okolicy i nikt nie mógł mi tego sprawdzić, ani próbą ciśnieniową ani tym bardziej barwnikiem, więc byłem zdany na siebie, ponieważ wymieniłem wszystkie uszczelki i króćce a ubytki były nadal więc postanowiłem zrobić sobie sam narzędzie do sprawdzania szczelności ze starego korka chłodnicy oraz wentyla samochodowego z dętki od roweru żeby można to było podłączyć pod kompresor na stacji. Wydłubałem wszystko aby została tylko sama nakrętka. Wywierciłem otwór w korku od chłodnicy i umocowałem w nim wentyl żywicą epoksydową, po tym pojechałem na stacje u przeprowadziłem próbę ciśnieniową tak jak opisuje to książka p.t. ,,sam naprawiam bmw e36,, nadmuchałem do 2 barów układ i sprawdzałem na ciśnieniomierzu czy spada ciśnienie no i spadało jak cholera, okazało się niby nowa chłodnica puszcza na całej długości na łączeniu plastiku z metalem, szok, musiałem wymienić,
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ja już nic nie dolewam - wymiana korka i odpowietrzenie przez fachowca. A od kiedy padł mi termostat to mam spokój :-) . Teraz na trasie mam temp. od 80 do 90. Ale juz w korku to i 108. Trochę to mnie dziwi bo jak termostat był sprawny to temp. była 102-105. 106 to juz była rzadkość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.