Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Zakupiłem dziś BMW E34 520 1993r 150KM. Silnik w gazie sekwencyjnym. Przyjechałem nim 60km postawiłem za jakies 2h odpaliłem pojechałem do miasta zrobiłęm 4km i nagle zaczal przerywac silnik, A w trakcie jazdy nie miałem ciepłego ogrzewania przez te 60km.. Samochod ten był uderzony przodem i własciciel mowil ze w chłodnicy jest wgniecenie i nie ma pełnego obiegu wody(w trakcie jazdy dochodziło na czerwone pole temp.) Własciciel mowi ze trzeba chlodnice wymienic i bedzie okej, jak sądzicie chce mnie oszukać czy to naprawde moze byc wina chłodnicy, czy może czegos innego, jak tak to czego, proszę o jak najszybsze odpowiedzi.

PS. przez trase 50km jak kupiłem nic sie nie przycinalo tylko nie mial ogrzewania.

POZDRAWIAM.

Opublikowano
Wspolczuje, od wskazowki wchodzacej na czerwone pole odksztalcaja sie glowice, koszt remontu pewnie podobny do ceny auta.
Opublikowano
Jak już kupileś to już bez znaczenia czy Cię oszukał czy nie :) ...Tak czy siak chłodnicę musisz wymienić. Przy okazji wymień termostat bo to grosze kosztuje (sprawdź go przed włożeniem), a zrobisz to za jednym bałaganem. I wtedy zobaczysz dalej co się będzie działo.
Opublikowano
Nikt z nas Ci nie powie czy facet cię oszukał czy nie. Jeżdżenie samochodem, gdzie wskazówka temperatury silnika jest pod czerwonym polem nie jest najlepszym rozwiązaniem. Zrób tak jak napisał HW, innego wyjścia nie masz.
Opublikowano
Dzieki za odpowiedzi, ale myslicie ze po przejechaniu 60 km zaczynajac od zimnego silnika, przy predkosci w trasie sredniej 120km/h, mogło sie juz cos stac z głowica? Dziś chciałęm odpalic samochod i tak łapie i nie chce załapac do konca ;/
Opublikowano

Powiem Ci tak..to zależy, aczkolwiek może nic się nie podziało.

wymień chłodnice, zalej nowym płynem, nowy termostat i zobaczysz wtedy co i jak...moze jak chłodnica była walnięta to po prsotu płyn uciekał i miałes mało, dlatego temp skoczyła na czerwone.

(OO=[][]=OO)

Jeżeli Bóg byłby za przednim napędem to chodzilibyśmy na rekach!

Opublikowano
jeżeli miał zimne powietrze wentylacyjne to na pewno brakowało płynu chłodzącego w układzie. Czyli układ albo nieszczelny(chłodnica pompa wody walnięta) albo źle odpowietrzony. W każdym bądź razie, jeżeli wszystko poskładasz do kupy to radze przeczytać któryś post o odpowietrzaniu bo będziesz drążył temat w kółko.Pozdro :cool2:
330d,yzfr6,yz250, INPA-Darmo sprawdzę/pomogę
Opublikowano
dokładnie o to mi chodziło :cool2: mógł się poprostu zapowietrzyć

(OO=[][]=OO)

Jeżeli Bóg byłby za przednim napędem to chodzilibyśmy na rekach!

Opublikowano
Dzieki za odpowiedzi, ale myslicie ze po przejechaniu 60 km zaczynajac od zimnego silnika, przy predkosci w trasie sredniej 120km/h, mogło sie juz cos stac z głowica?

 

Ale ile czasu jechales z temperatura "pod czerwonym"?

 

Generalnie jak koledzy pisza - jezeli w trasie skacze na czerwone to sa dwie opcje:

 

1. brak plynu

2. brak obiegu

 

Druga opcja ma kilka podopcji ;)

 

2.1. Termostat zalozony odwrotnie

2.2. Zapowietrzenie

2.3. Zdechnieta pompa wody

2.4. Niedroznosc chlodnicy

Opublikowano
No ta chłodnica ma wgniecenia od wiatraka (odbity wiatrak) przy udeżeniu to powstało i myślicie, że to może być przyczyną? Zdaje sobie sprawę, że mogło nie być przez to obiegu płynu chłodzącego, mogło się coś zdarzyć przez to powaźniejszego?? Czy wystarczy wymiana chłodnicy?
Opublikowano
Chłodnicę trzeba oglądnąć,jak się nie znasz jedź do gościa od naprawy chłodnic albo zapodaj zdjęcie.Ciężko ją zakleszczyć żeby nie pracowała,ona składa się z płaskich rur,dużo łatwiej rozszczelnić.Może masz padnięte wisko ale to wyszłoby w korkach lub jak gorąco,albo przy pyceniu ostrym.Może pęknięty termostat,nie otwiera obiegu,śmiało możesz go usunąć na parę dni,jego brak spowoduje tylko powolniejsze nagrzewanie silnika,a gdy się blokuje to właśnie jest efekt opisywany przez Ciebie.
Opublikowano
Też nie sądzę żeby od wgniecenia od wiatraka chłodnica była niedrożna całkowicie. Stawiałbym na pompe albo zapowietrzenie, a płynu masz tyle ile trzeba?
Opublikowano
zalej, odpowietrz potem odkręć korek od zbiorniczka z płynem odpal auto i zobacz czy masz obieg wody (do zbiorniczka powinien nalewać się płyn) nie powinien rosnąć poziom płynu w zbiorniku. Jeżeli masz obieg to pompe wody można zostawić w spokoju. Jeżeli chodzi o niedrożność chłodnicy to musiałaby być nieźle pierdyknięta :duh: prędzej by się rozszczelniła :cool2: dla mnie nie ma co ciągnąc tematu póki założyciel postu nie założy nowej/innej chłodnicy :roll:
330d,yzfr6,yz250, INPA-Darmo sprawdzę/pomogę
Opublikowano
skoro masz tylko odbity wiatrak to nie ma opcji zeby nie puszczała. sprawdź ile masz płynu, odpowietrz, dolej jak trzeba i moim zdaniem to będzie to..

(OO=[][]=OO)

Jeżeli Bóg byłby za przednim napędem to chodzilibyśmy na rekach!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.