Skocz do zawartości

Emulator maty pasażera


mus102

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam problem oświeciła mi się kontrolka z airbagu, wyczytałem, że problemem może być mata pasarzera, która jest odpowiedzialna za odpalanie airbagów po stronie pasażera.

Zakupiłem tzw. emulator maty pasażera który podłącza się zamiast maty.

I moje pytanie jest takie:

Czy wystarczy wlutować emulator czy trzeba także skasować bład poduszki?

Pozdrawiam i Dziękuję za odp.

Nie jeździj szybciej, niż lata twój anioł stróż
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podłączałeś auto pod kompa stwierdzajac że winna jest akurat mata ? Bardziej prawdopodobne wydaje mi się że masz problemy z kostkami od napinaczy pasów (czesty problem e39) Ale bez podłaczenia do kompa sie nie obejdzie.

Niema starych BMW, są tylko zaniedbane :(

Archiwum moich poprzednich BMW http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=26&t=107364

Obecne e60 http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=298589

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w sumie w e39 były tylko 2 problemy z poduszkami... Mata pasażera tak, ale przeważnie rozłącza wtyczki od napinacza pasów kierowcy ;) u mnie co jakiś czas to wyskakiwało. Wiec przeciąłem wtyczkę zlutowałem kable i po problemie :)

 

 

Lepiej pojedz na kompa i sprawdź czy to na pewno mata a nie co innego ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w sumie w e39 były tylko 2 problemy z poduszkami... Mata pasażera tak, ale przeważnie rozłącza wtyczki od napinacza pasów kierowcy ;)

jest jeszcze trzecia możliwość: przerwana taśma w kierownicy bo tego też nie można wykluczyć chociaż raczej najmniej spotykana usterka, dlatego komputer prawdę Ci powie

Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, nie byłem jeszcze na kompie dlatego pytam o kasowanie tego, a jeżeli chodzi o tę mate to bardzo często słyszy, że to jest problemem to też zamówiłem na allegro, koszt znikomy i nawet jak się okaże, że to np. kostka z napinacza pasów to wielkiej straty nie będzie.

Jeszcze jedno pytanie, da się jakoś dojść do tych kosteko bez np. wyciągania siedzeń itp?

Nie jeździj szybciej, niż lata twój anioł stróż
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tego co pamiętam można dostać Się do nich bez wyciągania fotela, powinny znajdować Się pod siedziskiem przyczepione do "konstrukcji sprężystej" fotela, najlepiej zajrzyj pod siedzenie, poświeć latarką i będziesz wiedział co i jak
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem u siebie oba problemy z uwalona matą kupiłem auto a przy sprzataniu wyskoczył mi bład napinaczów, wystarczyło ruszyć fotelem :mad2: . Emulator gotowy z wtyczka dzisiaj załozyłem jutro podepne kompa to powiem czy bład znikł, do zrobienia jeszcze napinacze :evil: , fotela odkręcac nie trzeba wtyczka jest z tyłu przy oparciu, jezeli w gre wchodzi lutowanie to na pewno przydało by sie fotel odkręcić
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten szumnie nazwany emulator to nic inngeo niz opornik 2.2kohma. W elektronicznym kosztuje w porywach 20gr. Jesli juz jedziesz na kompa, to mozesz poprosic o programowe wylaczenie. IMO to rozwiazanie bardziej eleganckie, choc skutek ten sam. No chyba ze Twoj mechanik tego nie ogarnia, to lepiej zeby nie kombinowal, bo nieumiejetne kodowanie moze sie zle skonczyc.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Sam opornik 2,2K nie załatwia sprawy w należyty sposób. Wprawdzie daje się skasować błąd maty i kontrolka się nie zaświeca ale poduszka pasażera w razie wypadku NIE OTWORZY SIĘ !!!!

Sterownik poduszek "widzi" , że fotel jest pusty. A jeśli uznaje , że nikt na nim nie siedzi to nie ma potrzeby otwierania poduszki.

Sprawdź w INPIE czy siedzenie jest jako zajęte czy puste?

 

Do poprnika należy równolegle dodać kondensator < niestety nie pamiętam o jakiej pojemności ale to jest do odnalezienia na naszym forum>

Wtedy sterownik widzi , że fotel jest zajęty i poduszki się otworzą.

 

Co do wtyczek pod fotelem to da się wszystko zrobić bez wyciągania fotela.

Co do maty to nowa nie jest jakoś strasznie droga i warto ją wymienić.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do maty to nowa nie jest jakoś strasznie droga i warto ją wymienić

jednak zawsze to drożej niż wlutowanie wcześniej wspomnianych oporników, i trochę trzeba Się namęczyć żeby wymienić matę w fotelu

Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

No pewnie. Nikt nie mówi , że jest łatwo i tanio. Ale jest prawidłowo.

Zastanawiam się ilu właścicieli bmw z emulatorem maty wie do czego wogóle służy mata?

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nawet przez chwile myslalem zeby zmienic ta mate, ale tak na dobra sprawe to jak bym przydzwonil to mala roznica czy jedna poducha wystrzeli czy dwie (zakladajac ze nie bedzie pasazera). Zakodowalem sobie i jest tip top. Te autka sa za stare, zeby robic wszystko tak jak fabryka przewidziala. Uwazam ze tutaj mozna poczynic male oszczednosci :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Najtanszy i skuteczny sposób "naprawy" maty to:

-wyciągnąć fotel

-zdjąć częściowo tapicerkę siedziska (prawy tylny róg)

-wyciągnąć lekko do góry zalane tworzywem połączenia przewodów z matą

-lutownicą "dostać" się to konektorów

-zmostkować krótkimi przewodami konektory (dwa najdalsze razem, dwa wewnętrzne razem)

-poskładać

-skasować bląd komputerem

....i po sprawie :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko pamiętaj że z samym rezystorem poduszka w razie wypadku Ci nie strzeli

 

Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka

http://www.bimmerdiag.pl/ - WROCŁAW, LEGNICA, LUBIN dolnośląskie http://www.facebook.com/bimmerdiag/
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie będę komentował wypowiedzi-napiszę o rozwiązaniu.Błąd kasujesz tylko z pozycji komputera.Przed tym sprawdzisz przyczynę świecącej się kontrolki.Za pomocą Ncs włączysz w razie potrzeby matę zajętości (należy też wypiąć ją fizycznie pod fotelem)Skasować błąd i poducha oraz kurtyny zawsze wypalą.Nie zapominaj o tym kładąc fotelik z dzieckiemna przednim fotelu!Na pewno w Twojej okolicy jest ktoś ogarnięty i usunie to w locie.Na tym się skoncentruj.Dywagacje bez diagnozy z kompa na forum w tym przypadku to okazja dla spamerów budujących ego na ilości swoich postòw.

Nie kumam po co pisać może to a może sramto-jak i tak bez podpięcia kompa tego nie zdiagnozuje!

Zakup BMW zarejstrowanego w RP to brak wyobrazni,lenistwo lub bezgraniczna naiwność.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.