Skocz do zawartości

318i 1999r , Gaz + check engine.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

1.Witam chcę założyć gaz do BMW 318i 1999r byłem u dwóch gaziarzy i powiedzieli mi że BMW z tymi slinikami dobrze chodzą na gazie , jednak oznajmili mi że po założeniu gazu będzie paliła sie kontrolka "check engine" i że nie da się tego obejść. Jakie macie opinie na ten temat ? czy rzeczywiście panowie mają rację czy też nie ??

2.Zaczęła mi się palić kontrolka "check engine" byłem u mechanika , podłączył auto pod komputer i wyszedł błąd związany z mieszanką paliwa(na 4 cylindrze)

Mechanik powiedział , że może być kilka przyczyn ( przepływomierz , sonda ). Szkoda mi wymieniać wszystkiego po kolei ze względu na koszty :(

Może mieliście podobny przypadek ??

Dodam jeszcze , że po skasowaniu błędu jeżdzę jakieś 2-3 tygodnie po czym kontrolka znów się zapala.

 

Pozdrawiam Artur

Opublikowano

Jakie masz wtryskiwacze LPG ? Może jak są lipne to się zapętlają i wywala check.

Jaki masz reduktor i jakie ciśnienie, do ilu spada jak mu depniesz, może trzeba podnieść ciśnienie ?

Czy sonda jest sprawna ? Ja bym tutaj po drążył temat czy podczas jazdy na LPG nie jest czasem za ubogo lub za bogato (komputer benzynowy koryguje mieszankę, komp LPG źle dostrojony,komp benzynowy nie dał rady skorygować i w końcu wywala check bo bogato lub ubogo)

Świece i filtr powietrza wymienione po instalacji ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Przy instalcji LPG Check nie powinien sie palić. U mnie zaplaił się jak listwa wtryskowa zaczęła szwankować. Po wymianie listwy (w ramach gwarancji) wszystko jest ok. Jakbyś chciał wiedzieć coś więcej to pisz na priva.
Opublikowano

jaką instalacje wsadzili??

 

komp od gazu powinien emulować sonde i nie bedzie zadnego błędu wyswietlał check

 

cóż tanie instalacje tak mają choć nie wiem co tam masz włożone, ale jak mechanik twierdzi ze zawsze będzie błąd to niech lepiej chodowlą świń sie zajmie nie gazem w bmw

Opublikowano

..jak może palić się Check Engine ? faktycznie niech ten gazownik zajmie się " chodowlą świń " tak jak pisał kolega wyżej,bo BMW nie dał bym mu nawet dotknąć.

 

Zapalanie się Checka może być spowodowane wieloma czynnikami.W pierwszej kolejności należy dojść do ładu z autem od strony benzyny ( macierzysta mieszanka) .Sprawdzić pod kompem sondy i ich pracę ,na zimnym silniku i na ciepłym ( temp.pracy sondy to bardzo ważna rzecz ,nie dogrzana sonda (np. uszkodzona grzałka sondy )też może być przyczyną wypadania Checka przez zły odczyt sondy. Następnie należy sprawdzić cewki zapłonowe ,ponieważ po założeniu instalacji LPG lubią bardzo siadać co może być powodem wypadania zapłonu na cylindrze ( cztery cylindry - cztery cewki ) ,następnie świece zapłonowe które są równie ważną sprawą ,przy instalacji LPG raczej należy wybrać te z wyższej półki czyli np. NGK Irydowo-Platynowe lub podobne ,następnie filtr powietrza oraz wyczyścić przepustnice .To główne powody zapalania się Checka w BMW .

 

Instalacja gazowa jest bardzo wymagająca,tam gdzie silnik benzynowy pojezdził by na danych podzespołach smiało jeszcze z 30tys.km ,to GAZ je wyniszczy zaraz po założeniu instalacji (wyższa temp. spalania + sucha i b.zimna mieszanka ) ,dla tego bardzo ważne jest żeby wszystko było sprawdzone ponownie po założeniu gazu .

 

Komputer w bmw jest bardzo czuły i zarazem elastyczny ,tzn. potrafi adaptować ( uczyć się , jazdy w różnych warunkach ) ,w tym wypadku będzie się uczył jazdy na dwóch różnych mieszankach paliwowych.Oczywiście gazownik po założeniu instalacji musi skalibrować LPG do optymalnych ustawień ,ale to tylko ustawienia komputera sekwencji ,reszta należy do kompa benzyny (nauka i jeszcze raz nauka ). W tym momencie komputer analizuje wszystkie odczyty i zapisuje sobie style jazdy kierowcy na LPG ,w jakich warunkach (temp silnika ) i jakich zakresach obrotów ,,uczy się dozować powietrze i gaz dla poszczególnych prędkości obrotowych i warunków temp oraz przystosować sobie odczyty z sond lambda. Zalecana tepmeratura silnika przy której następuje automatyczne przełączenie się z benzyny na LPG to 35st. (zalecana dla BMW ).

 

Równie ważną rzeczą jest to żeby nie odłączać akumulatora od auta ,ponieważ powoduje to zresetowanie histori jazdy ( czyli utratę wszystkiego tego czego nauczył się komputer o jazdzie na LPG ) ,w rezultacie może to spowodować wywalenie Checka np. przez zły skład mieszanki paliwowej z odczytu lambdy ,może to wyskoczyć kilka razy zanim znowu zaadaptuje sobie mieszanke LPG i nauczy się z nią jezdzić .

 

Ogólnie gaz w BMW to zło ,oczywiście dla niektórych to zło konieczne :cry2: i ja to rozumiem .

 

Pozdro

Opublikowano
Check engine zapali się również kiedy zatankujemy słabej jakości benzynę co w Polsce nie jest trudne...
Opublikowano

Podłączę się pod temat..

 

Ile kosztuje instalacja do tego silnika? Mam taki sam. Liczyłem, ze gaz nie będzie potrzebny bo bedę robił kilka-kilkanascie tys km rocznie. Niestety już widzę, że ponizej 30tyś bedzie ciężko zejśc. Po sześciu tygodniach jeżdzenia BMW mam nakulane już 2500 km, a jeszcze od czasu do czasu poprzednim autem gdzieś pojadę bo jeszcze nie sprzedałem... :/

Choc jak podjeżdżam pod stację tankowac gaz, to co tu dużo mówic, trochę obciach...

Opublikowano
Podłączę się pod temat..

 

Ile kosztuje instalacja do tego silnika? Mam taki sam. Liczyłem, ze gaz nie będzie potrzebny bo bedę robił kilka-kilkanascie tys km rocznie. Niestety już widzę, że ponizej 30tyś bedzie ciężko zejśc. Po sześciu tygodniach jeżdzenia BMW mam nakulane już 2500 km, a jeszcze od czasu do czasu poprzednim autem gdzieś pojadę bo jeszcze nie sprzedałem... :/

Choc jak podjeżdżam pod stację tankowac gaz, to co tu dużo mówic, trochę obciach...

:mad2: :mad2: :mad2:

No proszę Cie...... obciach???? :duh:

Obciach to jest kupić E46 320 klekota za 13000 i mieć go co chwilę u mechanika

Dobra instalacja do R4 to już 2500 starczy

Opublikowano
ja miałem zły skład mieszanki z błedem 171 i winny był przepływomierz

 

Miałeś jeszcze jakieś inne objawy poza kontrolką silnika i błędem 171 ? Np. szarpanie,większe spalanie itp ?

Opublikowano
Nie nic innego nie zauważyłem, chociaż troche może był mułowaty ale to było ciężko stwierdzić bo to jest moje piersze BMW i nie miałem porównania z innymi, troche długo dochodziłem do przepływomierza wkońcu zaryzykowalem kupno i sie opłaciło. Mi kontrolka pojawiała sie po ok 100-150Km i po wykasowaniu znowu sie po takim czasie zapalała.
Opublikowano
Ja gazu nie mam ale właśnie u mnie też się czasem zapali się ta kontrolka,potem zgaśnie ,potem znowu zapali itd.Błąd na kompie 171 czyli skład mieszanki.Samochód jeździ jak najbardziej normalnie,spalanie normalne,moc normalna itd. W zimie bardzo rzadko zapala się ta kontrolka za to latem w upały bardzo często.Nie wiem jakie to ma znaczenie.Na kompie niby wszystko ok (sondy itd) a kontrolka się zapala

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.