Skocz do zawartości

usunięcie klapek . Też zauważyliście gwałtowniejsze gaszenie


MateuszC

Rekomendowane odpowiedzi

Jak w temacie , wyciąłem to dziadostwo. Z obserwacji samochód wyraźnie mocniejszy , bo klapki nie uchylały się już widocznie do końca . Miały już luz , a samochód ma 150 kkm , prawdziwe . Więc dość szybko .

Czy ktoś z Was też wycinał ? zauważyliście gwałtowniejsze gaszenie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem co masz na myśli piszac o gwałtowniejszym gaszeniu ale silnik wyłacza sie normalnie albo ułamek sekundy dłuzej, choć nie wiem czy ma to związek z klapkami.

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
tak , jakby gasił się dłużej . Źle napisałem , nie gwałtowniej a dłużej. No ciekawe jak będzie , ja widze dużą różnicę na + , bo klapki były w zlym stanie może przez to ze wczesniej padło turbo ?

 

Raczej to przebieg masz trochę poprawiony...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
U mnie po usunięciu auto zrobiło się troszkę dynamiczniejsze. Spalanie minimalnie spadło. Nie odczuwam efektu dłuższego gaszenia silnika.

 

To dziwne.....dynamiczniejsze?

Ze spalaniem tez zauwazylem poprawe na plus,ale dochodze do wniosku ze chyba lepiej bylo kupic nowy kolektor bo do 2tys obrotow slabiej ciagnie i jestem pewny ze wczesniej bylo inaczej w koncu nie bez powodu ktos wymyslil.No chyba ze popadlem w paranoje z tym diselem :norty:

The ultimate driving machine.....B.M.W///M SPORT
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie po usunięciu auto zrobiło się troszkę dynamiczniejsze. Spalanie minimalnie spadło. Nie odczuwam efektu dłuższego gaszenia silnika.

 

To dziwne.....dynamiczniejsze?

Ze spalaniem tez zauwazylem poprawe na plus,ale dochodze do wniosku ze chyba lepiej bylo kupic nowy kolektor bo do 2tys obrotow slabiej ciagnie i jestem pewny ze wczesniej bylo inaczej w koncu nie bez powodu ktos wymyslil.No chyba ze popadlem w paranoje z tym diselem :norty:

 

Nie każde e60 wychodziły z klapkami fabrycznie(niektóre manule nie miały klapek) więc nie możliwe jest ze po wyjęciu klapek masz spadek mocy powyżej 2 tyś.obrotów. Co do wzrostu mocy to niechce mi się nawet tego komentować bo jest to raczej niemożliwe :duh:

Było:

e36 318i Cabrio

E61 525d

F30 318d Sportline

F36 420i M-Pakiet

Jest : G30 518d SportLine

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

 

Nie każde e60 wychodziły z klapkami fabrycznie(niektóre manule nie miały klapek)

 

Też pierwsze słyszę, w E39 to wiem że nie wszystkie je miały.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To chyba jakis zart :duh:

Widze ze jest jakies nowe info na temat klapek w manualu E60 skoro nie ktore manuale nie mialy klapek :?:

Czy moze ktos potwierdzic z posiadaczy E60 w manualu co nie znalazl klapek w kolektorze,bo moje uwiecznilem na zdjeciach ale to sczegol no chyba ze to bylo cos innego :mrgreen:

The ultimate driving machine.....B.M.W///M SPORT
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam manuala mam klapki, kolega również, wiec wszystko jasne :norty:

 

Nie piszcie głupot chociaż :cool2:

 

Tak jak ktos napisał w innym poscie że ASO wycina klapki :mad2:

Serwis to może jedynie wymienić kolektor na nowy :8)

 

Pzdr!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Nie każde e60 wychodziły z klapkami fabrycznie(niektóre manule nie miały klapek)

 

Też pierwsze słyszę, w E39 to wiem że nie wszystkie je miały.

Byly rowniez modele e53 (X5) 2004r z 218-konnym silnikiem,ktory nie posiadal klapek w kolektorze ssacym.Emisja czystosci spalin byla jednak Euro 3 i nie wiem czy te kolektory byly montowane w E60 czy tez nie?...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osobiście u mnie w poprzednim silniku w moim E60 530d usunąłem klapy zawirowań powietrza i generalnie nie było różnicy ani podczas jazdy ani podczas gaszenia. Pozostawał tylko komfort psychiczny że nie wpadną do środka:) A nie były w najgorszym stanie jak je wyjmowałem. Otwierały się i zamykały normalnie w pełnym zakresie ruchów. Więc jeśli ktoś chce dokonać takiej operacji to nie widzę przeszkód:)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gaszenie na pewno będzie inne. A to dlatego, że właśnie klapki służą do łagodniejszego gaszenia silnika... I tylko do tego. Inne marki również stosują tego typu rozwiązania, tylko zostały one lepiej przemyślane, np. w VW jest jedna wielka klapa podobna do przepustnicy zaraz przed EGR więc jest czysta od spalin a co za tym idzie nie ma co się na niej zbierać . Przyrost mocy u co niektórych może być spowodowany nagarem gromadzącym się na klapkach, przez co nie przechodzi przez niego tyle powietrza ile powinno... I wszystkie e60 miały klapki niestety. Zdarzały się X5, które nie miały klapek no i jak ktoś już napisał cała masa e39 również... To cała prawda o klapkach. Mnie tylko trochę irytuje, że BMW nie robi zestawów naprawczych do kolektora, bo po co wymieniać całą część jak możnaby wstawić nowe klapki, śrubki i dalej cieszyć się łagodnym gaszeniem.... Ale z czegoś żyć trzeba...
Radość sprawia, że serce przyśpiesza
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie ze tak,kolejny przyklad nato ze do 2tys.....slabiej ciagnie itd

Szkoda tylko ze nie ktorzy nie rozumieja slow po polsku "slabiej ciagnie" i pisza farmazony ze to nie mozliwe ze jest spadek mocy po wycieciu klapek.Zadnego spadku nie zauwazylem,ale zauwazylem ze osoby co maja pare miesiecy E60 wiedza wszytko najlepiej :duh: .Slabiej ciagnie w mojm odczuciu w czasie jazdy tzn: wolniej sie zbiera poprostu moze teraz to bedzie zrozumiale.Zebym wiedzial ze tak bedzie to bym nie wyjmowal klapek tylko kupil nowy kolektor itd

 

Dalej nie widac przykladu E60 co jest w manualu i nigdy nie miala klapek.Ciekawa czy wogole takowa istnieje czy moze kolega powyzej poprostu robi wkreta na forum.Bo jezeli to jest autentyczne zjawisko tzn ze byly wkladane 2 typy kolektorow a ja w to watpie bo w tej materi jest bez znaczenia czy to manual czy automat.Ale moze sie ktos znajdzie :mrgreen:

The ultimate driving machine.....B.M.W///M SPORT
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe jest, że podobna cześć osób widzi lub nie widzi różnic, ja nie widzę różnicy ani w gaszeniu ani w osiągach, nie wiem, może się przyzwyczaiłem, a jak miałem jeszcze klapki to były czyste. No i te klapki nie służą do łagodnego gaszenia silnika, od tego jest klapa gasząca ale nie wiem od kiedy montowali to w e60 i to jest właśnie to co jest np w VW.

@Ultimate_driving skoro uważasz, że ciągnie słabiej bez klapek i gdybyś wiedział, że tak będzie to byś wymienił kolektor na nowy to dlaczego tak nie zrobisz? Nie rozumiem.

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.