Skocz do zawartości

Ranking

Popularna zawartość

Treść z najwyższą reputacją w 20.09.2023 uwzględniając wszystkie działy

  1. Brawo za nieustepliwosc i zakonczenie tego sukcesem. Przetarles sciezke dla innych, jakby ktoś nie chcial inwestowac w wymiane calych lusterek, a chciał miec sciemniane wklady.
    1 punkt
  2. Ściemniają się mocniej wszystko zależy od natężenia światła jakie pada na czujnik i pod jakim kątem. Kable przeciągnięte przez o oryginalne wtyczki w drzwiach poprzez uzupełnienie pinów w wolnych slotach a przy samym lusterki to już trochę inwencja twórcza bo tam nie miałem wolnych - rozwierciłem w tym miejscu i przeciągnąłem kabelek oczywiście robiąc złącze aby mozna było w razie w wyjąć całe lusterko bez cięcia kabli.
    1 punkt
  3. @adamjttk może o krok za daleko żeby uprawiać „polityke” motoryzacyjna na przykładzie tych tragedii BEV vs ICE. Może znajdźmy inne przykłady, bo ich z pewnością nie brakuje. O tych tragediach akurat jest we wszystkich mediach ogólnopolskich.
    1 punkt
  4. W każdym kraju, w którym relacja zarobków do mocy nabywczej ma rozsądny stosunek sytuacja będzie wyglądać podobnie. Samochód jak każda inna rzecz się w końcu zużyje - to, że my mamy takie podejście, a nie inne, i traktujemy samochody jak świątynie wynika w głównej mierze z tego, że nadal posiadanie dobrego, nowego samochodu w interesującej konfiguracji jest w naszym pięknym kraju przywilejem nielicznych, a nie normą. Przeciętny kowalski ślini się na widok 10 letniej 3er albo innego a4 jakby zobaczył epickie cycki przed nosem bo po prostu nowy jest poza jego zasięgiem i kupi każdy szmelc byle ładnie wyglądał i był w osiągalnej cenie (a jak nie od niemca, to skorzysta z rewelacyjnej oferty "auta ze stanów" albo innego dostawcy jakich jest multum). A to, że wymarzone 335d w F30 będzie zostawiać 4 ślady na śniegu w zimę albo, że będzie nosić ewidentne ślady bytowania po dach w wodzie? A kto by się tam detalami przejmował, przecie jeździ. Natomiast to, że ludzie nie dbają o samochody i wymieniają olej jak potrzeba (bo mi się kompjuter panie zaświecił) ma miejsce i u nas - jeżeli kogoś stać na to, żeby to auto wymieniać w rozsądnych przedziałach czasu, przed końcem gwarancji, to będzie miał głęboko w d... to czy kolejnemu właścicielowi w 10 roku eksploatacji wyjdą bokiem jego zaniedbania serwisowe - jego nadal będzie stać na nowe, które będzie jeździć do końca kolejnej gwarancji 🙂 Temat trochę podobny do wyciągnięcia nowego telefonu z pudełka - na początku dbasz i chuchasz i dmuchasz, naklejasz szybki, kupujesz obudowy, żeby broń Boże się nie porysowało... ale jak już masz ten sam telefon 4 rok i przypadkiem spadnie i porysujesz szybkę - no to już tak nie boli, prawda? Przecie i tak trzeba kupić nowy w końcu...
    1 punkt
  5. Kiedyś na wiosnę gdzieś jechałem i trochę mi się nudziło, zrobiłem porównanie zużycia paliwa przy różnych prędkościach. Wbrew pozorom przejechać autostradą odcinek 5km z prędkością 90-100 jest równie trudne co 190-200 🙂 Wybitnie wiarygodne to oczywiście nie jest, ale taka ciekawostka 😉
    1 punkt
  6. Temat ogarnięty. Wąż podciśnieniowy sylikonowy zbrojony, średnica wewnętrzna 12mm i po sprawie.
    1 punkt
  7. Wurth :) Oooo teraz dopiero widze że zapomniałem wrzucić fot na Breyton Race GTS2 19' - czyli obecnym kole które mam tylko takie foto z wiosny - jak zawsze po zimie myju myju od spodu + wnęki kół. Przy okazji ostatniego serwisu olejowo-filtrowego postanowiłem go troche rozszerzyć .... :D Przy przebiegu niespełna 239 tys km... Poza kpl. filtrów i oleju do silnika na pokład wleciały turbina z B47 20d 190KM z 17r po 58 tys km do tego wtryski z b47 190 19r ok 50 tys km, do tego wszystkiego zakupiłem oil catch cana polskiej firmy ProPerfekt oraz nowiutki wiekszy IC ori Valeo z 35d 313KM/ lub jak ktos woli BMW Performance kit dedykowany 20d :). DPF poleciał do "prania" w pobliskiej polecanej firmie. Żona zaczęła ostatniego roku więcej jeździć tym autem (teraz zrobi ten samochód pewnie z 20 tys na rok) i jak kiedyś 150KM było dla niej w pełni wystarczające , tak teraz sama mi zaczeła mówić że może by tak podnieść moc w jej jedynce ...no więc długo mnie o to nie musiała prosić :) Początkowo miałem w planach zrobić soft na tym osprzęcie który był (byłoby ze 190KM) ale w dniu w którym chipiarz zabrał auto sprzęgło zaczeło się ślizgać ...troche mnie to zdziwiło bo wg historii z ASO miało ok 60 tys km przebiegu od wymiany...no ale cóż...stwierdziłem że jak i tak mam grzebać się ze sprzęgłem to spełnie dawny plan upgrade'u do 20d 190 i pójde z mocą o 2 kroki dalej :rotfl: . W końcu czego się nie robi dla żony, prawda ? :D :P Z tym że kiedyś myślałem że 190 różni się tylko wtryskami ale niestety i turbo okazało się być inne... Co do sprzęgła to wpadł cały zestaw z 20d 190 łącznie z dwumasa po ok 50 tys km (to widać ...ma tak mało śladów pracy w porównaniu do mojej ori) ...dobrze że B47 z manualem bywa jeszcze w anglikach z 17-19r którzy polscy częściarze tak często rozbierają Tarcza z tego zestawu została obita "kevlarem" czyli okładziną z domieszka tego kompozytu - LUK 8090S. Strona zimna w turbince z wersji 190 się mocno różni . Nowy LUK na tarczy 240mm z 20d :) 18d ma tarcze 228mm, dwumasa i docisk są takie same. Docisk z mojego auta vs używka-jak nówka która kupiłem ... Jednak ożenek kpl sprzegła z 20d nie okazał się być Plugnplay bo wałek sprzęgłowy w skrzyni 18d okazał się być mniejszy ... :zdziwko: z pomoca przyszła lokalna firma Reges która regeneruje m.in sprzęgła i za symboliczne 100zł przenitowali mi piastę ze starej tarczy 228mm do 240tki :). Nowy icuś jak wspomniałem 35d 313KM/ bmw perf. do 20d - to jedno i to samo :) ...kijowe foto , robiłem lepsze ale coś mi wcieło - nóweczka Valeo świeżo z pudełeczka. Sporo grubszy i o 1 rządek wyższy od tego z 18d Zero ciemnego alu/zagiętych listków . Koszt 740zł więc sporo taniej jak chinskie tuningowe icki no i mam pewnośc że złączki są dobrze spasowane i rury nie będą spadać z krócców :). Wartości przeciwciśnien przed/po praniu - firma Compressland Chotomów polecam - koszt 500zł netto. Niby na mojej diagnostyce bimmertool i przed prankiem ciśnienia były małe, ale chipiarz mi mówił że u niego dochodziło do 70 mbar z tego co zrozumiałem na jałowych obrotach :zdziwko: podczas próby pierwszego chipa ze ślizgającym się sprzęgłem (tak btw. ok 170KM shamowane i na wiecej sterownik nie pozwalał - wyrzucał błąd uślizgu sprzęgła). Oil catch bo jednak każdy dieselek lubi rzucić troche mgły olejowej w dolot :). No i kropa nad i czyli dopracowany sofcik - 236KM / 492 Nm w porównaniu do wartości serii 157/301 jest spory przyrost :).
    1 punkt
  8. Co za koszmarny pech i tragedia, trafi sie na debila pedzacego 200km/h, ulamek sekundy i cala rodzina do piachu, do tego w plomieniach. Na tym samym portalu artykul dzien pozniej, ze inna rodzina spalila sie tez w aucie po jakims wypadku: https://lodz.se.pl/38-latka-i-jej-coreczka-spoczely-w-grobie-splonely-w-pozarze-opla-aa-qEcn-DC2u-tjVV.html I tak proponuje sie zastanowic apropo mediow - czy to, ze 2 rodziny splonely w autach po wypadku kogokolwiek zainteresowalo oprocz lokalnej lodzkiej gazety? I teraz proponuje zamienic auto spalinowe na elektryka - temat bylby grillowany we WSZYSTKICH polskich mediach, kazdy pudelek motoryzacyjny by zywiolowo opisywal jak ludzie po wypadku blagali o pomoc a niedobre elektryki spopielily ich na wegiel. A strazacy nie mogli ugasic pozaru przez 12h. Gdyby to byla dodatkowo Tesla to ujadanie mediow nie mialoby konca, na takim spiderswebie by bylo swieto z 200 komentarzami pod artykulem. A ze to auta spalinowe? Pff, kogo to interesuje..
    0 punktów
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+02:00
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.