Skocz do zawartości

Ranking

Popularna zawartość

Treść z najwyższą reputacją w 14.06.2025 uwzględniając wszystkie działy

  1. To chyba mówisz o jakimś przypadku, że auto psuje Ci się na podwórku i "bawisz się" w ściąganie dystansów, bo ja nie wyobrażam sobie, że będąc na wakacjach 1000km od domu zapakowany bagażami z rodziną w aucie, mówię gościowi z assistance, żeby zamiast w ASO BMW zrzucił pod "Lidlem" na parkingu, bo ja muszę najpierw dystanse poodkręcać, bo mi w BMW odrzucą gwarancje np na Xdrive....
    2 punkty
  2. Cześć wszystkim! Chciałbym podzielić się z Wami moim doświadczeniem i rozwiązaniem problemu, który trapił mnie w moim BMW G21 LCI z 2022 roku z zawieszeniem sportowym i pakietem M. Może komuś z Was przyda się to info! Problem: Hamulec "chwytliwy" lub "agresywny" Od dłuższego czasu borykałem się z dość irytującym zachowaniem hamulców, szczególnie w ostatniej fazie hamowania. Wyglądało to tak, że pedał hamulca, zwłaszcza przy niskich prędkościach, nagle sam "chwytał", a samochód zaczynał gwałtownie zwalniać. Próba delikatnego odpuszczenia pedału nie dawała żadnego efektu, a następnie hamulec nagle "puszczał". Uniemożliwiało to płynne, progresywne hamowanie, np. podczas jazdy w korku. System jakby przejmował kontrolę i nie pozwalał na subtelne manewrowanie pedałem. Ten agresywny efekt był wyczuwalny nawet wtedy, gdy aktywny był tempomat, a samochód sam zwalniał. Było to dalekie od komfortowej jazdy, do której byłem przyzwyczajony np. w F31. Rozwiązanie: Magiczne kodowanie! Na szczęście, po długich poszukiwaniach i próbach, dzisiaj udało mi się znaleźć parametr, który całkowicie odmienił działanie hamulców! W końcu mogę progresywnie hamować i delikatnie przyhamowywać, tak jak powinno to działać. Jeśli macie podobne objawy w swoich samochodach, spróbujcie przekodować te parametry: Sterownik: DSC-BRS Parametr 1: 3000 DCS_CODIERDATEN_ALLGEMEIN_KOMMUNAL -> C_Variante_DBC_Schwelle_e Moja zmiana: Z wert_00 na wert_02 Opis wartości dla C_Variante_DBC_Schwelle_e: wert_00: Wartość progowa DBC sport (niewrażliwa) - system aktywuje się przy bardzo gwałtownym hamowaniu wert_01: Wartość progowa DBC standardowa (mniejsza czułość) wert_02: Wartość progowa DBC czuła (standardowa/wrażliwa) - domyślne ustawienie fabryczne wert_03: Nieokreślony wert_04: Nieokreślony Parametr 2: 3000 DCS_CODIERDATEN_ALLGEMEIN_KOMMUNAL -> C_epb_dynomod_rbt_e Moja zmiana: Z ON (01) na Custom Value (02) Ten drugi parametr miał odpowiadać za pojawienie się w iDrive (w Sport Individual) opcji zmiany działania hamulca na "Comfort" lub "Sport". U mnie ta opcja się nie pojawiła, ale mimo to zostawiłem parametr na wartości 02. Kodowanie można wykonać programem BimmerUtility lub BimmerCode. Ja kodowałam BimmerUtility. Efekt po zmianach Po wprowadzeniu tych zmian, tak jak pisałem, hamulec nie jest już taki "chwytliwy" / "agresywny", zwłaszcza przy niskich prędkościach. Różnica jest kolosalna i w końcu mogę cieszyć się płynnym i przewidywalnym hamowaniem! Mam nadzieję, że ten tip pomoże również innym borykającym się z podobnym problemem! Dajcie znać, czy u Was też to zadziałało!
    1 punkt
  3. Ten typ tak ma. W mojej M3 T, która ma dwa miesiące, hamulce piszczą jak w kilkudziesięcioletnim autosanie. I tak ma być. Trzeba to zaakceptować i cieszyć się jazdą
    1 punkt
  4. Przebieg 139 000 km Nic się nie dzieje Zdjęcie z dzisiaj:
    1 punkt
  5. Przebieg 2400 km - przy około 2000 km wymiana oleju, cena poniżej, jakby ktoś chciał porównać. To cena z voucherem, który dostałem przy kupnie auta -gdzieś przy którymś etapie konfiguracji wyleciała opcja wentylacja foteli. Niedawno chciałem to włączyć poleceniem głosowym. Dowiedziałem się, że nie mam takiej opcji w aucie Później sprawdzałem i rzeczywiście ostatnie maile z dealerem miały już config bez tej opcji. Jakoś przez pomyłkę to wyleciało, no ale trudno, nie jest to jakaś istotna opcja. - średnie spalanie dotychczas to 12,2 l/100km - na razie wszystko działa sprawnie, żadnych awarii Trochę zdjęć z dzisiaj:
    1 punkt
  6. Witam Was serdecznie, przedstawiam swoje nowe auto - BMW G32 640i xDrive. Auta szukałem od około 2 miesięcy. Pierwotnie planowałem przesiadkę z obecnej F10 530xD na nowszy model czyli G30. Po jeździe próbnej serią 6, poszukiwania skierowałem w kierunku G32. Warunek był przede wszystkim jeden - silnik B58. Auto fajnie wyposażone, z polskiego salonu, z przebiegiem niewiele ponad 100 tys. kilometrów. Przed zakupem sprawdzone przez Bimmer check. Główne wyposażenie: - M- Pakiet, - pneumatyczne zawieszenie, - komfortowe fotele z masażem i wentylacją, - panoramiczny dach, - 4 strefowa klimatyzacja, - pochylana tylna kanapa.
    1 punkt
  7. U mnie takie same spostrzeżenia. 6gt LEPSZE niż X5. I juz wielokrotnie na tym forum pisałem że G32 to chyba najbardziej niedoceniany model BMW. Ja się przymierzałem do X5, miałem 30d na weekend i kurcze nie... nie widzę sensu zamiany 6gt na X5 bo NIC na tym nie zyskuje... Oczywiście poza silnikiem bo ja mam 20d;)
    1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+02:00
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.