Cześć wszystkim!
Chciałbym podzielić się z Wami moim doświadczeniem i rozwiązaniem problemu, który trapił mnie w moim BMW G21 LCI z 2022 roku z zawieszeniem sportowym i pakietem M. Może komuś z Was przyda się to info!
Problem: Hamulec "chwytliwy" lub "agresywny"
Od dłuższego czasu borykałem się z dość irytującym zachowaniem hamulców, szczególnie w ostatniej fazie hamowania. Wyglądało to tak, że pedał hamulca, zwłaszcza przy niskich prędkościach, nagle sam "chwytał", a samochód zaczynał gwałtownie zwalniać. Próba delikatnego odpuszczenia pedału nie dawała żadnego efektu, a następnie hamulec nagle "puszczał".
Uniemożliwiało to płynne, progresywne hamowanie, np. podczas jazdy w korku. System jakby przejmował kontrolę i nie pozwalał na subtelne manewrowanie pedałem. Ten agresywny efekt był wyczuwalny nawet wtedy, gdy aktywny był tempomat, a samochód sam zwalniał. Było to dalekie od komfortowej jazdy, do której byłem przyzwyczajony np. w F31.
Rozwiązanie: Magiczne kodowanie!
Na szczęście, po długich poszukiwaniach i próbach, dzisiaj udało mi się znaleźć parametr, który całkowicie odmienił działanie hamulców! W końcu mogę progresywnie hamować i delikatnie przyhamowywać, tak jak powinno to działać.
Jeśli macie podobne objawy w swoich samochodach, spróbujcie przekodować te parametry:
Sterownik: DSC-BRS
Parametr 1: 3000 DCS_CODIERDATEN_ALLGEMEIN_KOMMUNAL -> C_Variante_DBC_Schwelle_e
Moja zmiana: Z wert_00 na wert_02
Opis wartości dla C_Variante_DBC_Schwelle_e:
wert_00: Wartość progowa DBC sport (niewrażliwa) - system aktywuje się przy bardzo gwałtownym hamowaniu
wert_01: Wartość progowa DBC standardowa (mniejsza czułość)
wert_02: Wartość progowa DBC czuła (standardowa/wrażliwa) - domyślne ustawienie fabryczne
wert_03: Nieokreślony
wert_04: Nieokreślony
Parametr 2: 3000 DCS_CODIERDATEN_ALLGEMEIN_KOMMUNAL -> C_epb_dynomod_rbt_e
Moja zmiana: Z ON (01) na Custom Value (02)
Ten drugi parametr miał odpowiadać za pojawienie się w iDrive (w Sport Individual) opcji zmiany działania hamulca na "Comfort" lub "Sport". U mnie ta opcja się nie pojawiła, ale mimo to zostawiłem parametr na wartości 02.
Kodowanie można wykonać programem BimmerUtility lub BimmerCode.
Ja kodowałam BimmerUtility.
Efekt po zmianach
Po wprowadzeniu tych zmian, tak jak pisałem, hamulec nie jest już taki "chwytliwy" / "agresywny", zwłaszcza przy niskich prędkościach. Różnica jest kolosalna i w końcu mogę cieszyć się płynnym i przewidywalnym hamowaniem!
Mam nadzieję, że ten tip pomoże również innym borykającym się z podobnym problemem!
Dajcie znać, czy u Was też to zadziałało!