Skocz do zawartości

jaki olej w rozdzielaczu?


mcdr

Rekomendowane odpowiedzi

  • 9 miesięcy temu...
  • Odpowiedzi 196
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Jestem przed wyminą olejów w napędach w E83 z 12/2008. Do skrzynki rozdzielczej planuję wlać oryginał BMW, a do mostów Castrola. Czy ktoś wymieniał oleje w napędach własnoręcznie? W skrzynce rozdzielczej nie będzie problemu bo korek spustowy i wlewowy są na widoku, ale a przednim i tylnym moście znalazłem tylko po jednym korku. W przednim moście korek od strony lewej półosi a w tylnym moście z tyłu przy zawiasie kosza na koło dojazdowe. Wygląda na to że w mostach olej trzeba by odsysać i wlewać strzykawką, czy też tak robiliście? I jeszcze jedna kwestia. Korzystając z Delphi Cars znalazłem w module VTG opcję zapisania wymiany oleju. Co za różnica dla elektroniki sterującej czy olej jest stary czy został wymieniony? Co daje zapisanie w sterowniku wymiany oleju?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...
Więc piszesz ze Ravenol może byc.Dziś dzwoniłem do kumpla w intercarsie i mają org za 190zł i ravenol 90zl więc przez pół to lepiej chyba dwa razy częściej wymienić :D hmmm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Koledzy podpowie ktos jak zrobic to w DLEPHI ?

 

Ponizej screen jakie mozliwosci regulacji moge zrobic wchodzac w modul VTG:

 

Moze to kodowanie ? Pierwsze odczytuje kod i pozniej pyta czy zmienic pewnie trzeba zmienic ? Czy wpisac ten ktory odczytal ?

 

fb93fddfd958f.jpg.html

 

https://zapodaj.net/fb93fddfd958f.jpg.html

 

Pomoze ktos ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...
  • 2 tygodnie później...
A co powiecie na temat oleju do reduktora z palety motula ? Miałem do tej pory RAVENOL brak opiłków czyli skrzynia ok ale jak to nasze skrzynie dobierała sobie w sposób szarpający napęd. przebieg mam 230000 więc i czas i pora na jej rozsypkę ale... zmieniłem na motula mdft i nastała cisza szok dla mnie bo jeżdzę jak quattro w innym aucie czyli błoga cisza. Ale zastanawiam się czy jednak motul to dobry wybór no i cena jego 30 zł za litr - wyjątkowa :-). Proszę o opinię
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zalalem ravenol rok czasu i jest gitara.Piszecie,ze tylko oryginal BMW.Ale oryginalnie jest zalany Shell TF0870,bo jest naklejka na reduktorze.Więc olej BMW nie jest tez taki jak zalala fabryka,poza tym BMW nie robi olejow.Tylko sprzedaje pod wlasna marka oleje producentow z ktorymi akurat maja umowe
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym nie był taki hop do przodu z tymi olejami....żaden ci na pewno nie skróci wyciągniętego łańcucha:)

 

U mnie było podobnie zaraz po kupnie auta....szarpało przy przyspieszaniu. W sterowniku miałem też błąd, że pora na zmianę oleju. Zmieniłem na oryginalny BMW. Szarpanie ustało, byłem bardzo zadowolony i zdziwiony że olej może takie cuda czynić:)

 

Tak jeździłem jakiś rok. Czasem przy jeździe parkingowej coś tam szarpło ale to olewałem. Szarpało co raz częściej, w końcu zaczęło też podczas przyspieszania. Pomimo kalibracji która przechodziła OK, w sterowniku rejestrowały się różne błędy odnośnie uszkodzenia VTG, kalibracji - nigdy od razu, zawsze jak trochę pojeździłem.

W końcu ją rozebrałem licząc że będzie to tylko łańcuch + wiadomo łożyska i uszczelniacze. Po rozebraniu okazało się, że potrzeba nową pompę oleju, kosz sprzęgłowy a łożyska igiełkowe które pracują na "łapkach" już zaczęły robić wżery na swojej bieżni. Z tym ostatnim poradziłem sobie na szczęście bez zakupu całego sprzęgła, ale pompę i kosz musiałem wymieć.

 

Jestem przekonany, że gdybym na czas rozebrał tą skrzynie zaoszczędził bym jakieś 800 zł.

 

Jeżeli skrzynia szarpie pomimo dobrej zębatki to kwalifikuje się do naprawy. Im dłużej się czeka tym większe koszty trzeba będzie ponieść. Wszystko zależy też od tego jak długo zamierzasz jeździć autem:)

Ja teraz zalałem Ravenol.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Jestem przekonany, że gdybym na czas rozebrał tą skrzynie zaoszczędził bym jakieś 800 zł.

 

Jeżeli skrzynia szarpie pomimo dobrej zębatki to kwalifikuje się do naprawy. Im dłużej się czeka tym większe koszty trzeba będzie ponieść. Wszystko zależy też od tego jak długo zamierzasz jeździć autem:)

Ja teraz zalałem Ravenol.

 

Czyli jak są jakieś objawy to auto stop i naprawa lub wyciągamy wtyczkę jeździmy RWD do czasu aż będzie czas i kasa na naprawę.Unikamy dalszej destrukcji x-drive.

 

Wygląda na to że wymiana oleju na magiczny olej z krainy ASO, adaptacja oleju i pewnie też kalibracja zamaskowaly problem a x-drive nadal cierpiał.

 

Żaden olej, adaptacja, kalibracja oraz ISTA nie poradzi sobie z uszkodzeniem mechanicznym powstałym z zużycia elementów w Vtg. Wkońcu i tak trzeba się za to zabrać tak jak to zrobił kolega Lustek.

 

A co przekonało kolegę Lustka do oleju Ravenol? Przecież ostatnio miałeś inne zdanie?

Cytuję z innego tematu.

 

...Tylko olej kupiony w ASO. Koszt ok 200 zł. Wchodzi niecały litr...

 

...Jaki olej zaleje to jego sprawa. Może nawet sobie z Aliexpresu ściągnąć jak ma ochotę. Ale jeżeli chce jeździć długo i bezawaryjnie to ja polecam ten z ASO. Przecież to nie jest żaden koszt.
Edytowane przez siara64

żadnych dizli tylko Pb+LPG

R4 + turbo, V6 , R6 i V8

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.