Skocz do zawartości

jaki olej w rozdzielaczu?


mcdr

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
No faktycznie idąc tym tokiem myślenia to trzeba się zastosować do tego, do czego dążą firmy samochodowe - nie mozna samemu wymienić nawet żarówki, bo albo przepadnie gwarancja albo doprowadzimy auto do ruiny.

Chyba źle mnie odbierasz. Sam wolę zaoszczędzić na rzeczach, na których można. Np. palniki do Xenonów w ASO są po około 700zł a ja kupiłem takie same PHILIPSY za 120zł i założyłem samodzielnie. Problem z tym olejem jest jednak taki, że nigdzie nie ma jego specyfikacji. Dlatego stosowanie zamiennika jest ryzykowne i wg mnie niewarte tych kilkudziesięciu złotych.

Co innego jeżeli wymieniasz olej w silniku i dokładnie wiadomo jakie ma mieć parametry - wtedy nie ważne czy go kupisz w ASO czy na "znanym portalu" (jeżeli tylko będzie oryginalny). O ile np. olej do dyferencjału jest znany to już do rozdzielacza źródła podają, że powinno się stosować wyłącznie oryginalny BMW.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 196
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Dlatego właśnie staramy sie ustalić jaki można tam olej wlać, żeby nie było płaczu i lamentu. Wszystkie znaki na ziemi i niebie wskazują, że nie jest to jakis cud specyfik tylko olej przekładniowy wlany do innego opakowania a nazwa objęta tajemnicą producenta ( choć wiadomo kto dostarcza oleje BMW ). Myk polega na tym, że fabryka nie produkuje specjalnego oleju dla BMW do przekładni bo to byłoby nie opłacalne :duh: Ale ręki nie dam sobie uciąć. Nie wiem po co tyle zachodu :mad2: Zasadniczo nie ma lepszego specyfiku od podanego przeze mnie do przekładni, dyfrów pracujących pod dużym obciążeniem ( nie upieram się co do producenta - chodzi o właściwości ). Pewnie to czym zalewają skrzynki to olej z niższej półki z dodanymi składnikami niewiadomego pochodzenia - żeby sie przekładnia rozsypała po upływie gwarancji - bo wtedy serwis już czeka na jelenia z kapustą. :norty: :norty: :norty: A jak sie wysypie w czasie gwarancji to i tak zwalą na złą eksploatację - efekt ten sam - klient płaci. Nawiasem mówiąc jeszcze nie słyszałem o przypadku kiedy serwis powiedział, że wystarczy wymienić olej w przekładni i wystarczy. Tak mamy opinie o tym co szybko pada w BMW. :cool2:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam popieram taki tok myślenia może kolega bart328 pomoze rozwiazac ten problem skoro cytat z postu (zresztą moi znajomi pracujący w BMW SIkora doskonale znają to auto, jak i właściciela - miłośnika BMW).być może uda sie zdobyć specyfikacje oleji w x3 :mad2:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
  • 1 rok później...

Ten słynny olej za który bmw żąda sobie ok.160 zł jest olejem m-ki Shell.

http://hand-all.pl/sklep/shell-tf-0870-209l.html

Jego własności fizyczne:

 

Shell TF 0870

Lepkość kinematyczna mm2/s w 40st.C 28.0 a w 100 -6.0

Gęstość w 15 st.C kg/m3 -834

Temp.zapłonu w St.C -220

Temp.płyniecia w St.C -54

Wskażnik lepkości -160

 

Kosztuje ok.29 zł/litr .Niestety dostępny jest tylko w beczkach po 209 litrów a w butelkach 1 litrowych tylko z logo bmw i już za 160 zł..

Wniosek jest wiec taki ,ze nie jest to jakiś super -hiper produkt a bardzo typowy olej przekładniowy jakich na rynku jest sporo w butelkach po 1litr w cenie do 50 zł/l maksymalnie.

Czy warto więc płacić dla BMW 160 zl za litr tego oleju ,kiedy na rynku do wyboru jest wiele innych oleji z tymi samymi a nawet i lepszymi parametrami pare razy taniej???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie nie warto,ale jakiś miesiąc temu pytałem o to bo wymieniałem,to nie było jednoznacznej odpowiedzi tylko ASO. Zapłaciłem 140 zł za litr.Do mostów wlałem już nie z ASO.Pewnie gdybym dostał konkretną podpowiedź co do marki i rodzaju jaki mogę wlać to bym się nie zastanawiał.Ale będzie dla przyszłych pokoleń informacją,że jednak nie jest to olej z drobinkami "złota" jak by się wydawało po cenie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oooo! Super, to już jestem w domu - Dzięki sfinks311!!!

Jeszcze tylko jakaś wskazówka jak i gdzie wlewać ten olej to będzie super - bo coś nie mogę nic na ten temat znaleźć :-)))

Dolo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.Ja akurat naprawiam w swojej buni skrzynkę xDrive.Rozciągnął się łańcuch(700zł)Rozsypało łożysko igiełkowe(25zł),które przy okazji zniszczyło bieżnie sprzegła wielopłytkowego oraz oczywiście trzeba obrócić zębatkę bo sie wytarła na około 60% obwodu.Będę lał do niej CASTROL syntrax 75W140.Cena za litr ok.55zł w zależności od sklepu.W skrzynce są dwa korki jeden spustowy na samym dole oraz troche wyżej na bocznej ściance przez który nalezy wlać w/w olej
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy, przymierzam się ostro do wymiany oleju w rozdzielaczu, ale zastanowił mnie jeden fakt, a mianowicie uszczelniacze czy podkładki pod śruby wlewowo-spustowe - wyczytałem, że jakieś tam są.....................ale jakie? Wydaje mi sie, że powinny być miedziane? Ma ktoś jakiś wymiar? Przejrzałem REALOEM i nic.......Będę wdzięczny za ewentualne info:-)
Dolo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Witam.Ja akurat naprawiam w swojej buni skrzynkę xDrive.Rozciągnął się łańcuch(700zł)Rozsypało łożysko igiełkowe(25zł),które przy okazji zniszczyło bieżnie sprzegła wielopłytkowego oraz oczywiście trzeba obrócić zębatkę bo sie wytarła na około 60% obwodu.Będę lał do niej CASTROL syntrax 75W140.Cena za litr ok.55zł w zależności od sklepu.

Przy takiej naprawie ryzykujesz zastosowanie niewłaściwego olej dla zaoszczędzenia max. 100zł?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ja u siebie wymieniałem żadnych podkładek nie wymieniałem po prostu odkreciłem sruby spustowe i po umyciu zakreciłem z powrotem

W TIS przeczytałem, że należy wymienić pierścienie uszczelniające, dlatego zapytałem :-)

Chyba bezpieczniej będzie jak najpierw na kanale sprawdzę to sobie i ewentualnie zakupię odpowiednie. Co do oleju to oczywiście zaleję ten z ASO BMW - niestety :-( ale wolę nie ryzykować.

Dolo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy takiej naprawie ryzykujesz zastosowanie niewłaściwego olej dla zaoszczędzenia max. 100zł?

A czym się różni ten olej od tego ze znaczkiem BMW?Wystarczy spojrzeć w wyszukiwarkach,że ten olej może być stosowany w przekładniach z blokadą płytkową.W Autodacie także jest podawana ta specyfikacja czyli 75W-140 nawet na opakowaniu napisana norma LS.Olej ten jest dość płynny ale gdy weźmie się na palca to lepi się jak zwykły motodoktor.Co do tych śrub to w/g mnie można stosować podkładki zarówno miedziane jak i aluminiowe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Podkładki pod śruby (korki) wpustową i spustową w skrzynce rozdzielacza to: A18x22-CU czyli podkładka miedziana w standardzie grubości A o wymiarach wewnętrznym 18 mm (i ten jest najważniejszy) oraz zewnętrznym 22 mm (ja kupiłem 24 mm i jest OK). Koszt 3,60 zł za 4 szt. (kupiłem na zapas). Pozdro
Dolo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.